image/svg+xml
Open zoekscherm

1.889 resultaten

1.889 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • Sluitentradities

Filter op

Vorige pagina1pagina 7pagina 8pagina 9pagina 10pagina 11pagina 12pagina 158Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 9 van 158
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Affiche in de reeks van de Zwolse Verhalenboot dat de kindervoorstelling vanaf acht jaar  "'Rowan en de Barakoos"' van Joe Baele aankondigde op zaterdag 17 december 2006. De Vlaming Joe Baele is een voormalige clown, maar van de rauwe soort. Zijn optredens worden gekenmerkt door prachtige lichaamstaal en mimiek.<br/><br/>Rowan en de Baraakoos is een verhaal over groeiend wantrouwen tussen twee bevriende medestanders: de dorpelingen van Rin en de Barakoos, het zwerfvolk.<br/><br/>Net zoals in zijn vroegere clownerieën, werkt Joe ook hier in volle respekt voor de <span class="highlight">tradities</span>.<br/><br/>Hij voelt zich zeer verwant met de "fabulatori", de rondreizende vertellers van weleer, met hun verhalen over Rijken en Armen, Koningen en Boeren, Wijzen en Zotten, God, den Duvel en zijn oude Moer.<br/><br/>Trouw aan deze <span class="highlight">tradities</span> vertelt Joe verhalen vol humor en passies, angsten en tegenslagen, verhalen vol hoop en kwijnende glorie. Verhalen over de 'Gewone Man" en zijn gevechten om dit leven waardig te overleven zijn bij hem een absolute keuze." Bekijk detail van "Affiche in de reeks van de Zwolse Verhalenboot dat de kindervoorstelling vanaf acht jaar "'Rowan en de Barakoos"' van Joe Baele aankondigde op zaterdag 17 december 2006. De Vlaming Joe Baele is een voormalige clown, maar van de rauwe soort. Zijn optredens worden gekenmerkt door prachtige lichaamstaal en mimiek.<br/><br/>Rowan en de Baraakoos is een verhaal over groeiend wantrouwen tussen twee bevriende medestanders: de dorpelingen van Rin en de Barakoos, het zwerfvolk.<br/><br/>Net zoals in zijn vroegere clownerieën, werkt Joe ook hier in volle respekt voor de <span class="highlight">tradities</span>.<br/><br/>Hij voelt zich zeer verwant met de "fabulatori", de rondreizende vertellers van weleer, met hun verhalen over Rijken en Armen, Koningen en Boeren, Wijzen en Zotten, God, den Duvel en zijn oude Moer.<br/><br/>Trouw aan deze <span class="highlight">tradities</span> vertelt Joe verhalen vol humor en passies, angsten en tegenslagen, verhalen vol hoop en kwijnende glorie. Verhalen over de 'Gewone Man" en zijn gevechten om dit leven waardig te overleven zijn bij hem een absolute keuze." Afbeelding

Affiche in de reeks van de Zwolse Verhalenboot dat de kindervoorstelling vanaf acht jaar "'Rowan en de Barakoos"' van Joe Baele aankondigde op zaterdag 17 december 2006. De Vlaming Joe Baele is een voormalige clown, maar van de rauwe soort. Zijn optredens worden gekenmerkt door prachtige lichaamstaal en mimiek.

Rowan en de Baraakoos is een verhaal over groeiend wantrouwen tussen twee bevriende medestanders: de dorpelingen van Rin en de Barakoos, het zwerfvolk.

Net zoals in zijn vroegere clownerieën, werkt Joe ook hier in volle respekt voor de tradities.

Hij voelt zich zeer verwant met de "fabulatori", de rondreizende vertellers van weleer, met hun verhalen over Rijken en Armen, Koningen en Boeren, Wijzen en Zotten, God, den Duvel en zijn oude Moer.

Trouw aan deze tradities vertelt Joe verhalen vol humor en passies, angsten en tegenslagen, verhalen vol hoop en kwijnende glorie. Verhalen over de 'Gewone Man" en zijn gevechten om dit leven waardig te overleven zijn bij hem een absolute keuze.

Affiche in de reeks van de Zwolse Verhalenboot dat de kindervoorstelling vanaf acht jaar "'Rowan en de Barakoos"' van Joe Baele aankondigde op zaterdag 17 december 2006. De Vlaming Joe Baele is een voormalige clown, maar van de rauwe soort. Zijn optredens worden gekenmerkt door prachtige lichaamstaal en mimiek.

Rowan en de Baraakoos is een verhaal over groeiend wantrouwen tussen twee bev...
2006
{5F3FA1D1-34AB-41FE-8759-F51CF92F4254}

Afbeelding

Affiche in de reeks van de Zwolse Verhalenboot dat de kindervoorstelling vanaf acht jaar "'Rowan en de Barakoos"' van Joe Baele aankondigde op zaterdag 17 december 2006. De Vlaming Joe Baele is een voormalige clown, maar van de rauwe soort. Zijn optredens worden gekenmerkt door prachtige lichaamstaal en mimiek.

Rowan en de Baraakoos is een verhaal over groeiend wantrouwen tussen twee bevriende medestanders: de dorpelingen van Rin en de Barakoos, het zwerfvolk.

Net zoals in zijn vroegere clownerieën, werkt Joe ook hier in volle respekt voor de tradities.

Hij voelt zich zeer verwant met de "fabulatori", de rondreizende vertellers van weleer, met hun verhalen over Rijken en Armen, Koningen en Boeren, Wijzen en Zotten, God, den Duvel en zijn oude Moer.

Trouw aan deze tradities vertelt Joe verhalen vol humor en passies, angsten en tegenslagen, verhalen vol hoop en kwijnende glorie. Verhalen over de 'Gewone Man" en zijn gevechten om dit leven waardig te overleven zijn bij hem een absolute keuze.

Affiche in de reeks van de Zwolse Verhalenboot dat de kindervoorstelling vanaf acht jaar "'Rowan en de Barakoos"' van Joe Baele aankondigde op zaterdag 17 december 2006. De Vlaming Joe Baele is een voormalige clown, maar van de rauwe soort. Zijn optredens worden gekenmerkt door prachtige lichaamstaal en mimiek.

Rowan en de Baraakoos is een verhaal over groeiend wantrouwen tussen twee bevriende medestanders: de dorpelingen van Rin en de Barakoos, het zwerfvolk.

Net zoals in zijn vroegere clownerieën, werkt Joe ook hier in volle respekt voor de tradities.

Hij voelt zich zeer verwant met de "fabulatori", de rondreizende vertellers van weleer, met hun verhalen over Rijken en Armen, Koningen en Boeren, Wijzen en Zotten, God, den Duvel en zijn oude Moer.

Trouw aan deze tradities vertelt Joe verhalen vol humor en passies, angsten en tegenslagen, verhalen vol hoop en kwijnende glorie. Verhalen over de 'Gewone Man" en zijn gevechten om dit leven waardig te overleven zijn bij hem een absolute keuze.
2006
{5F3FA1D1-34AB-41FE-8759-F51CF92F4254}

{5F3FA1D1-34AB-41FE-8759-F51CF92F4254}
Bekijk detail van object 501410525 Bekijk detail van object 501410525 Afbeelding

Affiche dat de 1e Nationale Verteldag in Zwolle op 6 juni 2004 promootte. Dit affiche was aan beide zijden bedrukt met informatie over de verschillende evenementen en locaties.
Verhalen vertellen is van alle tijden. Altijd hebben mensen elkaar verhalen verteld over alledaagse dingen, tradities en rituelen. Immers iedereen heeft een verhaal. Op 6 juni 2004 werd de eerste landelijke verteldag ge...
2004
{97B974C3-791E-48A9-B10A-D893303CB661}

Afbeelding

Affiche dat de 1e Nationale Verteldag in Zwolle op 6 juni 2004 promootte. Dit affiche was aan beide zijden bedrukt met informatie over de verschillende evenementen en locaties.
Verhalen vertellen is van alle tijden. Altijd hebben mensen elkaar verhalen verteld over alledaagse dingen, tradities en rituelen. Immers iedereen heeft een verhaal. Op 6 juni 2004 werd de eerste landelijke verteldag gehouden. Op allerlei locaties brachten vertellers hun verhalen ten gehore. Met de nationale verteldag werd aandacht gevraagd voor het verhalen vertellen als erfgoed en kunstvorm. Er kwamen twee boeken uit: één over moderne sagen van Pim van Schaik en één over kinderverhalen die in verschillende culturen van generatie op generatie worden verteld. Op het Meertens Instituut ging op 1 juni 2004 de verhalenbank online.
Het Meertens Instituut in Amsterdam is een onderzoeksinstituut van de Koninklijke Nederlandse Academie van Wetenschappen (KNAW).
Op het Meertens Instituut wordt onderzoek gedaan naar taal en cultuur. De twee afdelingen zijn: Nederlandse etnologie, gericht op in- en uitheemse culturen in Nederland en hun interactie, en Variatielinguïstiek, gericht op taalstructureel, dialectologisch en sociolinguïstisch onderzoek naar taalvariatie binnen het Nederlands in Nederland, met een nadruk op grammaticale en naamkundige variatie. De onderzoeken zijn tegenwoordig vooral contemporain georiënteerd: er wordt gezocht naar een verband met de hedendaagse samenleving en met actuele ontwikkelingen.
2004
{97B974C3-791E-48A9-B10A-D893303CB661}

{97B974C3-791E-48A9-B10A-D893303CB661}
Bekijk detail van "Fraai vormgegeven affiche getiteld "Nimba" dat verwijst naar een concert van traditionele West-Afrikaanse muziek in de Zwolse zaal Hedon. Tijdens dit concert op zaterdag 12 juni 1999 trad ook op de Guineese danseres Bebey Youla.<br/>Aissata, beter bekend als 'Bébé', is geboren in 1961 in Guinee als dochter van een danser. Ze leert al op jonge leeftijd dansen en gaat bij het Nationaal Ballet Djoliba op haar dertiende. Gedurende 15 jaar doet ze hiermee meerdere tournees over de wereld. Hier verkrijgt ze een ongeëvenaarde kennis van de <span class="highlight">tradities</span> en dansen van Guinée.<br/>Als danseres en zangeres maakt ze deel uit van vele groepen. Festac ´77 met Myriam Makeba, en in Frankrijk met de 'Amazones de Guinée'. Ze verschijnt in de films Amok (´81) en China (´84).<br/>In 1985 wordt ze uitgenodigd door de groep Fatala voor een tournee in Nederland.<br/>Ze vestigt zich in 1987 in Nijmegen en werkt met Africa Soli, Sewa Kan en Ifam Bondi.<br/>Ze zorgt voor spektakel in de optredens met de door haar in 1995 opgerichte groep 'Nimba'. Hun dansen zijn een getrouwe weergave van de <span class="highlight">tradities</span> van Guinée en de percussionisten hebben allemaal in het Nationaal Ballet van Guinée of Ivoorkust gespeeld.<br/>Sinds enkele jaren is ze verbonden aan het festival van Fallun in Zweden en ze wordt uitgenodigd voor gelegenheden in vele landen.<br/>Ze geeft cursussen en workshops dans en zang.<br/>He concert met dans was een samenwerkingsverband tussen Hedon en Bamoule. Bamoulé is een stichting in Zwolle die zowel percussie als danslessen organiseert met Afrikaanse leraren." Bekijk detail van "Fraai vormgegeven affiche getiteld "Nimba" dat verwijst naar een concert van traditionele West-Afrikaanse muziek in de Zwolse zaal Hedon. Tijdens dit concert op zaterdag 12 juni 1999 trad ook op de Guineese danseres Bebey Youla.<br/>Aissata, beter bekend als 'Bébé', is geboren in 1961 in Guinee als dochter van een danser. Ze leert al op jonge leeftijd dansen en gaat bij het Nationaal Ballet Djoliba op haar dertiende. Gedurende 15 jaar doet ze hiermee meerdere tournees over de wereld. Hier verkrijgt ze een ongeëvenaarde kennis van de <span class="highlight">tradities</span> en dansen van Guinée.<br/>Als danseres en zangeres maakt ze deel uit van vele groepen. Festac ´77 met Myriam Makeba, en in Frankrijk met de 'Amazones de Guinée'. Ze verschijnt in de films Amok (´81) en China (´84).<br/>In 1985 wordt ze uitgenodigd door de groep Fatala voor een tournee in Nederland.<br/>Ze vestigt zich in 1987 in Nijmegen en werkt met Africa Soli, Sewa Kan en Ifam Bondi.<br/>Ze zorgt voor spektakel in de optredens met de door haar in 1995 opgerichte groep 'Nimba'. Hun dansen zijn een getrouwe weergave van de <span class="highlight">tradities</span> van Guinée en de percussionisten hebben allemaal in het Nationaal Ballet van Guinée of Ivoorkust gespeeld.<br/>Sinds enkele jaren is ze verbonden aan het festival van Fallun in Zweden en ze wordt uitgenodigd voor gelegenheden in vele landen.<br/>Ze geeft cursussen en workshops dans en zang.<br/>He concert met dans was een samenwerkingsverband tussen Hedon en Bamoule. Bamoulé is een stichting in Zwolle die zowel percussie als danslessen organiseert met Afrikaanse leraren." Afbeelding

Fraai vormgegeven affiche getiteld "Nimba" dat verwijst naar een concert van traditionele West-Afrikaanse muziek in de Zwolse zaal Hedon. Tijdens dit concert op zaterdag 12 juni 1999 trad ook op de Guineese danseres Bebey Youla.
Aissata, beter bekend als 'Bébé', is geboren in 1961 in Guinee als dochter van een danser. Ze leert al op jonge leeftijd dansen en gaat bij het Nationaal Ballet Djoliba op haar dertiende. Gedurende 15 jaar doet ze hiermee meerdere tournees over de wereld. Hier verkrijgt ze een ongeëvenaarde kennis van de tradities en dansen van Guinée.
Als danseres en zangeres maakt ze deel uit van vele groepen. Festac ´77 met Myriam Makeba, en in Frankrijk met de 'Amazones de Guinée'. Ze verschijnt in de films Amok (´81) en China (´84).
In 1985 wordt ze uitgenodigd door de groep Fatala voor een tournee in Nederland.
Ze vestigt zich in 1987 in Nijmegen en werkt met Africa Soli, Sewa Kan en Ifam Bondi.
Ze zorgt voor spektakel in de optredens met de door haar in 1995 opgerichte groep 'Nimba'. Hun dansen zijn een getrouwe weergave van de tradities van Guinée en de percussionisten hebben allemaal in het Nationaal Ballet van Guinée of Ivoorkust gespeeld.
Sinds enkele jaren is ze verbonden aan het festival van Fallun in Zweden en ze wordt uitgenodigd voor gelegenheden in vele landen.
Ze geeft cursussen en workshops dans en zang.
He concert met dans was een samenwerkingsverband tussen Hedon en Bamoule. Bamoulé is een stichting in Zwolle die zowel percussie als danslessen organiseert met Afrikaanse leraren.

Fraai vormgegeven affiche getiteld "Nimba" dat verwijst naar een concert van traditionele West-Afrikaanse muziek in de Zwolse zaal Hedon. Tijdens dit concert op zaterdag 12 juni 1999 trad ook op de Guineese danseres Bebey Youla.
Aissata, beter bekend als 'Bébé', is geboren in 1961 in Guinee als dochter van een danser. Ze leert al op jonge leeftijd dansen en gaat bij het Nationaal Ballet Djolib...
1961-1999
{84423F12-5DB9-475D-8EF9-771B9214A57D}

Afbeelding

Fraai vormgegeven affiche getiteld "Nimba" dat verwijst naar een concert van traditionele West-Afrikaanse muziek in de Zwolse zaal Hedon. Tijdens dit concert op zaterdag 12 juni 1999 trad ook op de Guineese danseres Bebey Youla.
Aissata, beter bekend als 'Bébé', is geboren in 1961 in Guinee als dochter van een danser. Ze leert al op jonge leeftijd dansen en gaat bij het Nationaal Ballet Djoliba op haar dertiende. Gedurende 15 jaar doet ze hiermee meerdere tournees over de wereld. Hier verkrijgt ze een ongeëvenaarde kennis van de tradities en dansen van Guinée.
Als danseres en zangeres maakt ze deel uit van vele groepen. Festac ´77 met Myriam Makeba, en in Frankrijk met de 'Amazones de Guinée'. Ze verschijnt in de films Amok (´81) en China (´84).
In 1985 wordt ze uitgenodigd door de groep Fatala voor een tournee in Nederland.
Ze vestigt zich in 1987 in Nijmegen en werkt met Africa Soli, Sewa Kan en Ifam Bondi.
Ze zorgt voor spektakel in de optredens met de door haar in 1995 opgerichte groep 'Nimba'. Hun dansen zijn een getrouwe weergave van de tradities van Guinée en de percussionisten hebben allemaal in het Nationaal Ballet van Guinée of Ivoorkust gespeeld.
Sinds enkele jaren is ze verbonden aan het festival van Fallun in Zweden en ze wordt uitgenodigd voor gelegenheden in vele landen.
Ze geeft cursussen en workshops dans en zang.
He concert met dans was een samenwerkingsverband tussen Hedon en Bamoule. Bamoulé is een stichting in Zwolle die zowel percussie als danslessen organiseert met Afrikaanse leraren.

Fraai vormgegeven affiche getiteld "Nimba" dat verwijst naar een concert van traditionele West-Afrikaanse muziek in de Zwolse zaal Hedon. Tijdens dit concert op zaterdag 12 juni 1999 trad ook op de Guineese danseres Bebey Youla.
Aissata, beter bekend als 'Bébé', is geboren in 1961 in Guinee als dochter van een danser. Ze leert al op jonge leeftijd dansen en gaat bij het Nationaal Ballet Djoliba op haar dertiende. Gedurende 15 jaar doet ze hiermee meerdere tournees over de wereld. Hier verkrijgt ze een ongeëvenaarde kennis van de tradities en dansen van Guinée.
Als danseres en zangeres maakt ze deel uit van vele groepen. Festac ´77 met Myriam Makeba, en in Frankrijk met de 'Amazones de Guinée'. Ze verschijnt in de films Amok (´81) en China (´84).
In 1985 wordt ze uitgenodigd door de groep Fatala voor een tournee in Nederland.
Ze vestigt zich in 1987 in Nijmegen en werkt met Africa Soli, Sewa Kan en Ifam Bondi.
Ze zorgt voor spektakel in de optredens met de door haar in 1995 opgerichte groep 'Nimba'. Hun dansen zijn een getrouwe weergave van de tradities van Guinée en de percussionisten hebben allemaal in het Nationaal Ballet van Guinée of Ivoorkust gespeeld.
Sinds enkele jaren is ze verbonden aan het festival van Fallun in Zweden en ze wordt uitgenodigd voor gelegenheden in vele landen.
Ze geeft cursussen en workshops dans en zang.
He concert met dans was een samenwerkingsverband tussen Hedon en Bamoule. Bamoulé is een stichting in Zwolle die zowel percussie als danslessen organiseert met Afrikaanse leraren.
1961-1999
{84423F12-5DB9-475D-8EF9-771B9214A57D}

{84423F12-5DB9-475D-8EF9-771B9214A57D}
Bekijk detail van object 501398944 Bekijk detail van object 501398944 Afbeelding

Blauw affiche van de Stichting Judaica Zwolle met de tekst "Bevrijdingsconcert" dat verwees naar een optreden van Avery Tracht op maandag 5 mei 1997 in de Zwolse Synagoge. Avery Tracht was in die tijd voorzanger van de Liberaal-Joodse Gemeente Amsterdam en zong Joods-religieuze en Jiddische muziek met pianobegeleiding op die 5 mei in 1997. Op het affiche is het Jiddische symbool van een hand te z...
1997
{73ABF57B-4753-4C13-9C13-8BF473D356FE}

Afbeelding

Blauw affiche van de Stichting Judaica Zwolle met de tekst "Bevrijdingsconcert" dat verwees naar een optreden van Avery Tracht op maandag 5 mei 1997 in de Zwolse Synagoge. Avery Tracht was in die tijd voorzanger van de Liberaal-Joodse Gemeente Amsterdam en zong Joods-religieuze en Jiddische muziek met pianobegeleiding op die 5 mei in 1997. Op het affiche is het Jiddische symbool van een hand te zien.

De joods-Amerikaanse chazzan Avery Tracht bracht een programma van joods-religieuze en Jiddische volksmuziek ten gehore.

Avery Tracht, tenor, chazzan van de Liberaal Joodse Gemeente Amsterdam. Geboren in Dayton, Ohio (VS). Studeerde zang aan de Eastman School of Music en het conservatorium van Cincinnati. Vooropleiding aan het Franz Schubert Instituut in Wenen. Hij werd ingewijd als chazzan (voorzanger) in '82, na zijn studie aan het Hebrew Union College of Sacred Music. Is sinds zijn inwijding voorzanger geweest bij liberaal joodse synagogen o.a. in New York en Jeruzalem. Als gast-voorzanger is hij regelmatig te horen in andere gemeenten (o.a. Berlijn, Parijs, Zürich en Hannover). Hij leidt niet alleen de eredienst, maar is ook oprichter van het Lewandowski Koor, een gemengd joods koor dat voornamelijk joods-liturgische muziek zingt. Hij is ook bekend als zanger van Jiddische en Hebreeuwse liederen en als vertolker van klassiek repertoire. Net verschenen is de cd `The Jewish Palette' (Erasmus Muziek Productions), zang Avery Tracht, met Herman Rouw, piano en een speciaal samengesteld ensemble van beroepszangers o.l.v. Jules van Hessen. De titel verwijst naar de vele facetten van voor de synagoge geschreven muziek die afkomstig is uit verschillende tradities en muziekstijlen en uit verschillende soorten synagogen. Met werk van de componisten David Goldstein, Salomon Sulzer, Louis Lewandowski, Kurt Weill, Ben Steinberg, Adolph Katchko e.a.
1997
{73ABF57B-4753-4C13-9C13-8BF473D356FE}

{73ABF57B-4753-4C13-9C13-8BF473D356FE}
Bekijk detail van "Wit affiche in A-4 formaat met daarop geplakt twee illustraties van twee kunstenaars. Het affiche maakte reclame voor een gezamelijke expositie van Dick Tasma (schilderijen) en loek Hambeukers (brons) in atelier "'Het Pakhuis"' aan de Kerkstraat 19b in Zwolle van 7 maart t/m 27 april 2002.<br/><br/>Dick Tasma<br/><br/>Dick Tasma (Heerlen, 1951) studeerde MO-B tekenen aan de kunstacademie van Tilburg. Na beëindiging van zijn studie in 1975 doceerde hij tien jaar tekenen en kunst geschiedenis in het middelbaar onderwijs. Zijn ware passie lag echter elders. Zijn geheel eigen stijl, gevormd door universele en autobiografische elementen, is gepassioneerd, expressionistisch en lyrisch tegelijk. Gevoel en verstand gaan in Tasma´s oeuvre keer op keer de dialoog aan. Uit zijn werk spreken ook de stemmen van zijn twee grote leermeesters: de schilders Nico Molenkamp en Gérard Princée. Van de eerste leerde hij met vertrouwen geestdrift toe te laten in zijn werk, van de ander dat de geest moet heersen over het schilderij en dat deze verbonden is met het materiaal en in de taal van het materiaal spreekt. Beiden doceerden respect voor de <span class="highlight">tradities</span> van het schilderen.<br/><br/>Loek Hambeukers<br/><br/>De kunstwerken van Loek Hambeukers bestaan uit schalen en vazen in brons.  Zij ogen vaak als archeologische vondsten. Soms lijkt een schaal maar een grote scherf.<br/><br/>Een deel dat is overgebleven van voorgoed verloren gegaan groter geheel. Maar de scherf ligt er en heeft alles in zich. Een pars pro toto.  De vormgeving en aangebrachte structuren verwijzen naar oude culturen.  de schaal- en vaasvormen zijn beschreven met voor ons onbekende tekens.<br/><br/>Tijdens het boetseren in was, komen de invloeden van wat Hambeukers door de jaren heen uit oude beschavingen in zich opgenomen heeft, naar voren.  Er vindt geen direct nabootsen plaats, maar wat in het hoofd zit wordt door de handen gevormd tot een taal, zijn taal.<br/><br/>Het zorgvuldig aangebrachte patin geeft het werk soms e" Bekijk detail van "Wit affiche in A-4 formaat met daarop geplakt twee illustraties van twee kunstenaars. Het affiche maakte reclame voor een gezamelijke expositie van Dick Tasma (schilderijen) en loek Hambeukers (brons) in atelier "'Het Pakhuis"' aan de Kerkstraat 19b in Zwolle van 7 maart t/m 27 april 2002.<br/><br/>Dick Tasma<br/><br/>Dick Tasma (Heerlen, 1951) studeerde MO-B tekenen aan de kunstacademie van Tilburg. Na beëindiging van zijn studie in 1975 doceerde hij tien jaar tekenen en kunst geschiedenis in het middelbaar onderwijs. Zijn ware passie lag echter elders. Zijn geheel eigen stijl, gevormd door universele en autobiografische elementen, is gepassioneerd, expressionistisch en lyrisch tegelijk. Gevoel en verstand gaan in Tasma´s oeuvre keer op keer de dialoog aan. Uit zijn werk spreken ook de stemmen van zijn twee grote leermeesters: de schilders Nico Molenkamp en Gérard Princée. Van de eerste leerde hij met vertrouwen geestdrift toe te laten in zijn werk, van de ander dat de geest moet heersen over het schilderij en dat deze verbonden is met het materiaal en in de taal van het materiaal spreekt. Beiden doceerden respect voor de <span class="highlight">tradities</span> van het schilderen.<br/><br/>Loek Hambeukers<br/><br/>De kunstwerken van Loek Hambeukers bestaan uit schalen en vazen in brons. Zij ogen vaak als archeologische vondsten. Soms lijkt een schaal maar een grote scherf.<br/><br/>Een deel dat is overgebleven van voorgoed verloren gegaan groter geheel. Maar de scherf ligt er en heeft alles in zich. Een pars pro toto. De vormgeving en aangebrachte structuren verwijzen naar oude culturen. de schaal- en vaasvormen zijn beschreven met voor ons onbekende tekens.<br/><br/>Tijdens het boetseren in was, komen de invloeden van wat Hambeukers door de jaren heen uit oude beschavingen in zich opgenomen heeft, naar voren. Er vindt geen direct nabootsen plaats, maar wat in het hoofd zit wordt door de handen gevormd tot een taal, zijn taal.<br/><br/>Het zorgvuldig aangebrachte patin geeft het werk soms e" Afbeelding

Wit affiche in A-4 formaat met daarop geplakt twee illustraties van twee kunstenaars. Het affiche maakte reclame voor een gezamelijke expositie van Dick Tasma (schilderijen) en loek Hambeukers (brons) in atelier "'Het Pakhuis"' aan de Kerkstraat 19b in Zwolle van 7 maart t/m 27 april 2002.

Dick Tasma

Dick Tasma (Heerlen, 1951) studeerde MO-B tekenen aan de kunstacademie van Tilburg. Na beëindiging van zijn studie in 1975 doceerde hij tien jaar tekenen en kunst geschiedenis in het middelbaar onderwijs. Zijn ware passie lag echter elders. Zijn geheel eigen stijl, gevormd door universele en autobiografische elementen, is gepassioneerd, expressionistisch en lyrisch tegelijk. Gevoel en verstand gaan in Tasma´s oeuvre keer op keer de dialoog aan. Uit zijn werk spreken ook de stemmen van zijn twee grote leermeesters: de schilders Nico Molenkamp en Gérard Princée. Van de eerste leerde hij met vertrouwen geestdrift toe te laten in zijn werk, van de ander dat de geest moet heersen over het schilderij en dat deze verbonden is met het materiaal en in de taal van het materiaal spreekt. Beiden doceerden respect voor de tradities van het schilderen.

Loek Hambeukers

De kunstwerken van Loek Hambeukers bestaan uit schalen en vazen in brons. Zij ogen vaak als archeologische vondsten. Soms lijkt een schaal maar een grote scherf.

Een deel dat is overgebleven van voorgoed verloren gegaan groter geheel. Maar de scherf ligt er en heeft alles in zich. Een pars pro toto. De vormgeving en aangebrachte structuren verwijzen naar oude culturen. de schaal- en vaasvormen zijn beschreven met voor ons onbekende tekens.

Tijdens het boetseren in was, komen de invloeden van wat Hambeukers door de jaren heen uit oude beschavingen in zich opgenomen heeft, naar voren. Er vindt geen direct nabootsen plaats, maar wat in het hoofd zit wordt door de handen gevormd tot een taal, zijn taal.

Het zorgvuldig aangebrachte patin geeft het werk soms e

Wit affiche in A-4 formaat met daarop geplakt twee illustraties van twee kunstenaars. Het affiche maakte reclame voor een gezamelijke expositie van Dick Tasma (schilderijen) en loek Hambeukers (brons) in atelier "'Het Pakhuis"' aan de Kerkstraat 19b in Zwolle van 7 maart t/m 27 april 2002.

Dick Tasma

Dick Tasma (Heerlen, 1951) studeerde MO-B tekenen aan de kunstacademie van Tilbu...
2002
{B7E7A53A-375E-4A77-AFE3-0316CE97C4BE}

Afbeelding

Wit affiche in A-4 formaat met daarop geplakt twee illustraties van twee kunstenaars. Het affiche maakte reclame voor een gezamelijke expositie van Dick Tasma (schilderijen) en loek Hambeukers (brons) in atelier "'Het Pakhuis"' aan de Kerkstraat 19b in Zwolle van 7 maart t/m 27 april 2002.

Dick Tasma

Dick Tasma (Heerlen, 1951) studeerde MO-B tekenen aan de kunstacademie van Tilburg. Na beëindiging van zijn studie in 1975 doceerde hij tien jaar tekenen en kunst geschiedenis in het middelbaar onderwijs. Zijn ware passie lag echter elders. Zijn geheel eigen stijl, gevormd door universele en autobiografische elementen, is gepassioneerd, expressionistisch en lyrisch tegelijk. Gevoel en verstand gaan in Tasma´s oeuvre keer op keer de dialoog aan. Uit zijn werk spreken ook de stemmen van zijn twee grote leermeesters: de schilders Nico Molenkamp en Gérard Princée. Van de eerste leerde hij met vertrouwen geestdrift toe te laten in zijn werk, van de ander dat de geest moet heersen over het schilderij en dat deze verbonden is met het materiaal en in de taal van het materiaal spreekt. Beiden doceerden respect voor de tradities van het schilderen.

Loek Hambeukers

De kunstwerken van Loek Hambeukers bestaan uit schalen en vazen in brons. Zij ogen vaak als archeologische vondsten. Soms lijkt een schaal maar een grote scherf.

Een deel dat is overgebleven van voorgoed verloren gegaan groter geheel. Maar de scherf ligt er en heeft alles in zich. Een pars pro toto. De vormgeving en aangebrachte structuren verwijzen naar oude culturen. de schaal- en vaasvormen zijn beschreven met voor ons onbekende tekens.

Tijdens het boetseren in was, komen de invloeden van wat Hambeukers door de jaren heen uit oude beschavingen in zich opgenomen heeft, naar voren. Er vindt geen direct nabootsen plaats, maar wat in het hoofd zit wordt door de handen gevormd tot een taal, zijn taal.

Het zorgvuldig aangebrachte patin geeft het werk soms e

Wit affiche in A-4 formaat met daarop geplakt twee illustraties van twee kunstenaars. Het affiche maakte reclame voor een gezamelijke expositie van Dick Tasma (schilderijen) en loek Hambeukers (brons) in atelier "'Het Pakhuis"' aan de Kerkstraat 19b in Zwolle van 7 maart t/m 27 april 2002.

Dick Tasma

Dick Tasma (Heerlen, 1951) studeerde MO-B tekenen aan de kunstacademie van Tilburg. Na beëindiging van zijn studie in 1975 doceerde hij tien jaar tekenen en kunst geschiedenis in het middelbaar onderwijs. Zijn ware passie lag echter elders. Zijn geheel eigen stijl, gevormd door universele en autobiografische elementen, is gepassioneerd, expressionistisch en lyrisch tegelijk. Gevoel en verstand gaan in Tasma´s oeuvre keer op keer de dialoog aan. Uit zijn werk spreken ook de stemmen van zijn twee grote leermeesters: de schilders Nico Molenkamp en Gérard Princée. Van de eerste leerde hij met vertrouwen geestdrift toe te laten in zijn werk, van de ander dat de geest moet heersen over het schilderij en dat deze verbonden is met het materiaal en in de taal van het materiaal spreekt. Beiden doceerden respect voor de tradities van het schilderen.

Loek Hambeukers

De kunstwerken van Loek Hambeukers bestaan uit schalen en vazen in brons. Zij ogen vaak als archeologische vondsten. Soms lijkt een schaal maar een grote scherf.

Een deel dat is overgebleven van voorgoed verloren gegaan groter geheel. Maar de scherf ligt er en heeft alles in zich. Een pars pro toto. De vormgeving en aangebrachte structuren verwijzen naar oude culturen. de schaal- en vaasvormen zijn beschreven met voor ons onbekende tekens.

Tijdens het boetseren in was, komen de invloeden van wat Hambeukers door de jaren heen uit oude beschavingen in zich opgenomen heeft, naar voren. Er vindt geen direct nabootsen plaats, maar wat in het hoofd zit wordt door de handen gevormd tot een taal, zijn taal.

Het zorgvuldig aangebrachte patin geeft het werk soms e uiterlijk, waardoor het doorleefd lijkt, verloren gegaan, hergevonden en terug in ere hersteld.

Hij studeerde aan de Academie voor Toegepaste Kunsten in Maastricht en heeft vele exposities op zijn naam staan in Nederland, Belgie en Duitsland.
2002
{B7E7A53A-375E-4A77-AFE3-0316CE97C4BE}

{B7E7A53A-375E-4A77-AFE3-0316CE97C4BE}
Bekijk detail van "Langwerpig affiche ter gelegenheid van de expositie "Carnaval in Sassendonk, 44 (11+11+11+11) jaar Eileuvers". Deze werd gehouden in het Stedelijk Museum Zwolle van 2 februari t/m 18 maart 2001. Op het affiche is een kleurenfoto van enkele carnavaleske personen afgebeeld. Ook het logo van de Zwolse carnavalsvereniging De Eileuvers met de karakteristieke ooievaar is afgedrukt.<br/>In carnavalstijd wordt Zwolle omgedoopt tot Sassendonk. De naam Sassendonk werd in 1971 door prins Mans I (prins der Eileuvers, de oudste carnavalsvereniging van Zwolle) geïntroduceerd. Zijn leus "Een Eileuver heeft een goede dronk, want hij komt uit Sassendonk" verwees daar naar. Uit deze leus kwam ook een andere traditie voort in Sassendonk: het drinken van een Blauw Handje. De naam verwijst naar de geuzennaam Blauwvingers en bestaat uit brandewijn met bruine suiker. Het carnaval in Zwolle heeft veel eigen <span class="highlight">tradities</span>. Tijdens het hedendaagse carnaval zijn er een aantal echte Zwolse "artiesten" veelal in de binnenstad te vinden. Datzelfde geldt voor veel (carnavals)groeperingen die alle op hun eigen manier iets toevoegen aan het Sassendonks carnaval.<br/>In 1962 werd Carnavalsvereniging De Eileuvers officieel opgericht.<br/>Het duurde tot de jaren vijftig voor er in Katholiek Zwolle behoefte ontstond aan georganiseerde carnavalsfeesten. Ontspanning in de vorm van feesten bleef voor de katholieke jongeren beperkt tot de jaarlijkse avonden van het bestaande katholieke verenigingsleven, koninginnedag en bevrijdingsdag. Zwolle kende toen wel cafés en enkele bars, maar katholieke ouders zagen liever dat hun kinderen de tijd door brachten in het parochiehuis, op de godsdienstcursus voor achttienjarigen, op de Mater Amabilis school, bij de KAJ, de KJMV (katholieke jongeren middenstad vereniging), het KJC (Katholiek Jongeren Contakt), de RKSC Zwolle (Rooms Katholieke Sportclub Zwolle), de RK HV TEMPO 41 of de RK GV Vlug en Lenig, kortom: als er maar een K of RK voor stond!<br/>Het getal elf wordt w" Bekijk detail van "Langwerpig affiche ter gelegenheid van de expositie "Carnaval in Sassendonk, 44 (11+11+11+11) jaar Eileuvers". Deze werd gehouden in het Stedelijk Museum Zwolle van 2 februari t/m 18 maart 2001. Op het affiche is een kleurenfoto van enkele carnavaleske personen afgebeeld. Ook het logo van de Zwolse carnavalsvereniging De Eileuvers met de karakteristieke ooievaar is afgedrukt.<br/>In carnavalstijd wordt Zwolle omgedoopt tot Sassendonk. De naam Sassendonk werd in 1971 door prins Mans I (prins der Eileuvers, de oudste carnavalsvereniging van Zwolle) geïntroduceerd. Zijn leus "Een Eileuver heeft een goede dronk, want hij komt uit Sassendonk" verwees daar naar. Uit deze leus kwam ook een andere traditie voort in Sassendonk: het drinken van een Blauw Handje. De naam verwijst naar de geuzennaam Blauwvingers en bestaat uit brandewijn met bruine suiker. Het carnaval in Zwolle heeft veel eigen <span class="highlight">tradities</span>. Tijdens het hedendaagse carnaval zijn er een aantal echte Zwolse "artiesten" veelal in de binnenstad te vinden. Datzelfde geldt voor veel (carnavals)groeperingen die alle op hun eigen manier iets toevoegen aan het Sassendonks carnaval.<br/>In 1962 werd Carnavalsvereniging De Eileuvers officieel opgericht.<br/>Het duurde tot de jaren vijftig voor er in Katholiek Zwolle behoefte ontstond aan georganiseerde carnavalsfeesten. Ontspanning in de vorm van feesten bleef voor de katholieke jongeren beperkt tot de jaarlijkse avonden van het bestaande katholieke verenigingsleven, koninginnedag en bevrijdingsdag. Zwolle kende toen wel cafés en enkele bars, maar katholieke ouders zagen liever dat hun kinderen de tijd door brachten in het parochiehuis, op de godsdienstcursus voor achttienjarigen, op de Mater Amabilis school, bij de KAJ, de KJMV (katholieke jongeren middenstad vereniging), het KJC (Katholiek Jongeren Contakt), de RKSC Zwolle (Rooms Katholieke Sportclub Zwolle), de RK HV TEMPO 41 of de RK GV Vlug en Lenig, kortom: als er maar een K of RK voor stond!<br/>Het getal elf wordt w" Afbeelding

Langwerpig affiche ter gelegenheid van de expositie "Carnaval in Sassendonk, 44 (11+11+11+11) jaar Eileuvers". Deze werd gehouden in het Stedelijk Museum Zwolle van 2 februari t/m 18 maart 2001. Op het affiche is een kleurenfoto van enkele carnavaleske personen afgebeeld. Ook het logo van de Zwolse carnavalsvereniging De Eileuvers met de karakteristieke ooievaar is afgedrukt.
In carnavalstijd wordt Zwolle omgedoopt tot Sassendonk. De naam Sassendonk werd in 1971 door prins Mans I (prins der Eileuvers, de oudste carnavalsvereniging van Zwolle) geïntroduceerd. Zijn leus "Een Eileuver heeft een goede dronk, want hij komt uit Sassendonk" verwees daar naar. Uit deze leus kwam ook een andere traditie voort in Sassendonk: het drinken van een Blauw Handje. De naam verwijst naar de geuzennaam Blauwvingers en bestaat uit brandewijn met bruine suiker. Het carnaval in Zwolle heeft veel eigen tradities. Tijdens het hedendaagse carnaval zijn er een aantal echte Zwolse "artiesten" veelal in de binnenstad te vinden. Datzelfde geldt voor veel (carnavals)groeperingen die alle op hun eigen manier iets toevoegen aan het Sassendonks carnaval.
In 1962 werd Carnavalsvereniging De Eileuvers officieel opgericht.
Het duurde tot de jaren vijftig voor er in Katholiek Zwolle behoefte ontstond aan georganiseerde carnavalsfeesten. Ontspanning in de vorm van feesten bleef voor de katholieke jongeren beperkt tot de jaarlijkse avonden van het bestaande katholieke verenigingsleven, koninginnedag en bevrijdingsdag. Zwolle kende toen wel cafés en enkele bars, maar katholieke ouders zagen liever dat hun kinderen de tijd door brachten in het parochiehuis, op de godsdienstcursus voor achttienjarigen, op de Mater Amabilis school, bij de KAJ, de KJMV (katholieke jongeren middenstad vereniging), het KJC (Katholiek Jongeren Contakt), de RKSC Zwolle (Rooms Katholieke Sportclub Zwolle), de RK HV TEMPO 41 of de RK GV Vlug en Lenig, kortom: als er maar een K of RK voor stond!
Het getal elf wordt w

Langwerpig affiche ter gelegenheid van de expositie "Carnaval in Sassendonk, 44 (11+11+11+11) jaar Eileuvers". Deze werd gehouden in het Stedelijk Museum Zwolle van 2 februari t/m 18 maart 2001. Op het affiche is een kleurenfoto van enkele carnavaleske personen afgebeeld. Ook het logo van de Zwolse carnavalsvereniging De Eileuvers met de karakteristieke ooievaar is afgedrukt.
In carnavalstijd ...
2001
{5057B379-250F-43E2-8138-AC7DA8A88E3E}

Afbeelding

Langwerpig affiche ter gelegenheid van de expositie "Carnaval in Sassendonk, 44 (11+11+11+11) jaar Eileuvers". Deze werd gehouden in het Stedelijk Museum Zwolle van 2 februari t/m 18 maart 2001. Op het affiche is een kleurenfoto van enkele carnavaleske personen afgebeeld. Ook het logo van de Zwolse carnavalsvereniging De Eileuvers met de karakteristieke ooievaar is afgedrukt.
In carnavalstijd wordt Zwolle omgedoopt tot Sassendonk. De naam Sassendonk werd in 1971 door prins Mans I (prins der Eileuvers, de oudste carnavalsvereniging van Zwolle) geïntroduceerd. Zijn leus "Een Eileuver heeft een goede dronk, want hij komt uit Sassendonk" verwees daar naar. Uit deze leus kwam ook een andere traditie voort in Sassendonk: het drinken van een Blauw Handje. De naam verwijst naar de geuzennaam Blauwvingers en bestaat uit brandewijn met bruine suiker. Het carnaval in Zwolle heeft veel eigen tradities. Tijdens het hedendaagse carnaval zijn er een aantal echte Zwolse "artiesten" veelal in de binnenstad te vinden. Datzelfde geldt voor veel (carnavals)groeperingen die alle op hun eigen manier iets toevoegen aan het Sassendonks carnaval.
In 1962 werd Carnavalsvereniging De Eileuvers officieel opgericht.
Het duurde tot de jaren vijftig voor er in Katholiek Zwolle behoefte ontstond aan georganiseerde carnavalsfeesten. Ontspanning in de vorm van feesten bleef voor de katholieke jongeren beperkt tot de jaarlijkse avonden van het bestaande katholieke verenigingsleven, koninginnedag en bevrijdingsdag. Zwolle kende toen wel cafés en enkele bars, maar katholieke ouders zagen liever dat hun kinderen de tijd door brachten in het parochiehuis, op de godsdienstcursus voor achttienjarigen, op de Mater Amabilis school, bij de KAJ, de KJMV (katholieke jongeren middenstad vereniging), het KJC (Katholiek Jongeren Contakt), de RKSC Zwolle (Rooms Katholieke Sportclub Zwolle), de RK HV TEMPO 41 of de RK GV Vlug en Lenig, kortom: als er maar een K of RK voor stond!
Het getal elf wordt w

Langwerpig affiche ter gelegenheid van de expositie "Carnaval in Sassendonk, 44 (11+11+11+11) jaar Eileuvers". Deze werd gehouden in het Stedelijk Museum Zwolle van 2 februari t/m 18 maart 2001. Op het affiche is een kleurenfoto van enkele carnavaleske personen afgebeeld. Ook het logo van de Zwolse carnavalsvereniging De Eileuvers met de karakteristieke ooievaar is afgedrukt.
In carnavalstijd wordt Zwolle omgedoopt tot Sassendonk. De naam Sassendonk werd in 1971 door prins Mans I (prins der Eileuvers, de oudste carnavalsvereniging van Zwolle) geïntroduceerd. Zijn leus "Een Eileuver heeft een goede dronk, want hij komt uit Sassendonk" verwees daar naar. Uit deze leus kwam ook een andere traditie voort in Sassendonk: het drinken van een Blauw Handje. De naam verwijst naar de geuzennaam Blauwvingers en bestaat uit brandewijn met bruine suiker. Het carnaval in Zwolle heeft veel eigen tradities. Tijdens het hedendaagse carnaval zijn er een aantal echte Zwolse "artiesten" veelal in de binnenstad te vinden. Datzelfde geldt voor veel (carnavals)groeperingen die alle op hun eigen manier iets toevoegen aan het Sassendonks carnaval.
In 1962 werd Carnavalsvereniging De Eileuvers officieel opgericht.
Het duurde tot de jaren vijftig voor er in Katholiek Zwolle behoefte ontstond aan georganiseerde carnavalsfeesten. Ontspanning in de vorm van feesten bleef voor de katholieke jongeren beperkt tot de jaarlijkse avonden van het bestaande katholieke verenigingsleven, koninginnedag en bevrijdingsdag. Zwolle kende toen wel cafés en enkele bars, maar katholieke ouders zagen liever dat hun kinderen de tijd door brachten in het parochiehuis, op de godsdienstcursus voor achttienjarigen, op de Mater Amabilis school, bij de KAJ, de KJMV (katholieke jongeren middenstad vereniging), het KJC (Katholiek Jongeren Contakt), de RKSC Zwolle (Rooms Katholieke Sportclub Zwolle), de RK HV TEMPO 41 of de RK GV Vlug en Lenig, kortom: als er maar een K of RK voor stond!
Het getal elf wordt w als het dwazen- of gekkengetal gezien. Waarschijnlijk omdat het 1 minder is dan 12, het getal van perfectie ? met 11 ben je dus net niet perfect. Zelfs het woord gekkengetal heeft precies elf letters en speelt daarom een belangrijke rol tijdens het carnaval. Er is een Raad van Elf, die jaarlijks voor het eerst vergadert op 11-11 om 11.11 uur ('s avonds). De carnavalskreet Alaaf! zou een verbastering zijn van elf.
Carnaval (ook wel 'Vastenavond' - vooravond van het vasten) is een van oorsprong katholiek feest, dat mogelijk ook heidense wortels heeft en gevierd wordt in de drie dagen voorafgaand aan Aswoensdag. Volgens de traditie duurt het feest van zondag tot dinsdagavond - de Vastenavond. Om middernacht vangt de vastentijd aan van 40 dagen, tot Pasen.
2001
{5057B379-250F-43E2-8138-AC7DA8A88E3E}

{5057B379-250F-43E2-8138-AC7DA8A88E3E}
Bekijk detail van "Nederlandse Volkskunde, deel 1." Bekijk detail van "Nederlandse Volkskunde, deel 1." Publicatie

Nederlandse Volkskunde, deel 1.

Niet de jongste, doch wel zeer waardevolle beschrijving van wat er in Nederland toen nog leefde aan volksliedjes, kinderspelen en kinderliedjes, tradities en folklore
NL-OmsVHOB0502-1
Schrijnen, J.
Boek nr 502-1
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Publicatie

Nederlandse Volkskunde, deel 1.

Niet de jongste, doch wel zeer waardevolle beschrijving van wat er in Nederland toen nog leefde aan volksliedjes, kinderspelen en kinderliedjes, tradities en folklore
NL-OmsVHOB0502-1
Schrijnen, J.
Boek nr 502-1
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Bekijk detail van "Paasgebruiken" Bekijk detail van "Paasgebruiken" Publicatie

Paasgebruiken

Paasgebruiken in de Achterhoek en Twente
NL-OmsVHOB0983
Hiddink, Dinie
Boek nr 983
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Publicatie

Paasgebruiken

Paasgebruiken in de Achterhoek en Twente
NL-OmsVHOB0983
Hiddink, Dinie
Boek nr 983
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Bekijk detail van "Om een Struik die een Palm werd." Bekijk detail van "Om een Struik die een Palm werd." Publicatie

Om een Struik die een Palm werd.

De buxus, de buksboom, de palm is in Europa in het geloof, in de gezondheidszorg, in het bijgeloof, in de folklore in allerlei tradities een eigen leven gaan leiden
NL-OmsVHOB0909
Bernet Kempers, A.J.
Boek nr 909
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Publicatie

Om een Struik die een Palm werd.

De buxus, de buksboom, de palm is in Europa in het geloof, in de gezondheidszorg, in het bijgeloof, in de folklore in allerlei tradities een eigen leven gaan leiden
NL-OmsVHOB0909
Bernet Kempers, A.J.
Boek nr 909
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Bekijk detail van "Rogge, haver, gerst." Bekijk detail van "Rogge, haver, gerst." Publicatie

Rogge, haver, gerst.

Het zaaien, maaien en oogsten in Twente was omgeven door vele tradities en gebruiken en ingebed ook in christelijke feestdagen
NL-OmsVHOB0907
Dingeldein, W.H.
Boek nr 907
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Publicatie

Rogge, haver, gerst.

Het zaaien, maaien en oogsten in Twente was omgeven door vele tradities en gebruiken en ingebed ook in christelijke feestdagen
NL-OmsVHOB0907
Dingeldein, W.H.
Boek nr 907
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Bekijk detail van "Overzicht <span class="highlight">Tradities</span> en Folklore: Een overzicht van jaarlijks terugkerende activiteiten op het gebied van folklore en traditities in Ootmarsum." Bekijk detail van "Overzicht <span class="highlight">Tradities</span> en Folklore: Een overzicht van jaarlijks terugkerende activiteiten op het gebied van folklore en traditities in Ootmarsum." Publicatie

Overzicht Tradities en Folklore: Een overzicht van jaarlijks terugkerende activiteiten op het gebied van folklore en traditities in Ootmarsum.

Beschrijving van alle culturele, toeristische en folkloristische activiteiten in Ootmarsum tot en met de hedendaagse markten en herdenkingen
NL-OmsVHOB0892
St. Toeristische culturele activiteiten Ootmarsum
Boek nr 892
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Publicatie

Overzicht Tradities en Folklore: Een overzicht van jaarlijks terugkerende activiteiten op het gebied van folklore en traditities in Ootmarsum.

Beschrijving van alle culturele, toeristische en folkloristische activiteiten in Ootmarsum tot en met de hedendaagse markten en herdenkingen
NL-OmsVHOB0892
St. Toeristische culturele activiteiten Ootmarsum
Boek nr 892
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Bekijk detail van "Twente: Nederland ons aller tuin." Bekijk detail van "Twente: Nederland ons aller tuin." Publicatie

Twente: Nederland ons aller tuin.

Cultuurhistorische toeristische beschrijving over Twente
NL-OmsVHOB0817
Dijk, J. van
Boek nr 817
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Publicatie

Twente: Nederland ons aller tuin.

Cultuurhistorische toeristische beschrijving over Twente
NL-OmsVHOB0817
Dijk, J. van
Boek nr 817
Vereniging Heemkunde Ootmarsum en Omstreken

Vorige pagina1pagina 7pagina 8pagina 9pagina 10pagina 11pagina 12pagina 158Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (22 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (10 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (20 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (59 filters)