image/svg+xml
Open zoekscherm

8.736 resultaten

8.736 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenStudenten

Filter op

Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 728Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 6 van 728
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Aflevering 14, jaargang 1986 (dec.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp I.T.C.-Enschede, aan de hand van een open dag in november '86, een blik in de technische wereld van de cartografie, met beelden van; - De Boulevard in Enschede met het kantoorgebouw van het I.T.C., waar internationale <span class="highlight">studenten</span> leren hoe van luchtfoto's kaarten worden gemaakt; - Een interview met een medewerker die uitleg geeft bij de luchtfoto's en de kaarten; - Een collega die uitlegt hoe de apparatuur voor de karteringsnavigatie werkt; - Het proces van de verwerking van een luchtfoto tot kaart; - Twee korte interviews met <span class="highlight">studenten</span> die vertellen waarom zij deze opleiding volgen., 00-00-1986" Bekijk detail van "Aflevering 14, jaargang 1986 (dec.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp I.T.C.-Enschede, aan de hand van een open dag in november '86, een blik in de technische wereld van de cartografie, met beelden van; - De Boulevard in Enschede met het kantoorgebouw van het I.T.C., waar internationale <span class="highlight">studenten</span> leren hoe van luchtfoto's kaarten worden gemaakt; - Een interview met een medewerker die uitleg geeft bij de luchtfoto's en de kaarten; - Een collega die uitlegt hoe de apparatuur voor de karteringsnavigatie werkt; - Het proces van de verwerking van een luchtfoto tot kaart; - Twee korte interviews met <span class="highlight">studenten</span> die vertellen waarom zij deze opleiding volgen., 00-00-1986" Afbeelding

Aflevering 14, jaargang 1986 (dec.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp I.T.C.-Enschede, aan de hand van een open dag in november '86, een blik in de technische wereld van de cartografie, met beelden van; - De Boulevard in Enschede met het kantoorgebouw van het I.T.C., waar internationale studenten leren hoe van luchtfoto's kaarten worden gemaakt; - Een interview met een medewerker die uitleg geeft bij de luchtfoto's en de kaarten; - Een collega die uitlegt hoe de apparatuur voor de karteringsnavigatie werkt; - Het proces van de verwerking van een luchtfoto tot kaart; - Twee korte interviews met studenten die vertellen waarom zij deze opleiding volgen., 00-00-1986

Aflevering 14, jaargang 1986 (dec.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp I.T.C.-Enschede, aan de hand van een open dag in november '86, een blik in de technische wereld van de cartografie, met beelden van; - De Boulevard in Enschede met het kantoorgebouw van het I.T.C., waar internationale st...
1986, 1986
{8D192C2A-8BA4-4EDE-BEC3-4A2DB226C8DC}

Afbeelding

Aflevering 14, jaargang 1986 (dec.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp I.T.C.-Enschede, aan de hand van een open dag in november '86, een blik in de technische wereld van de cartografie, met beelden van; - De Boulevard in Enschede met het kantoorgebouw van het I.T.C., waar internationale studenten leren hoe van luchtfoto's kaarten worden gemaakt; - Een interview met een medewerker die uitleg geeft bij de luchtfoto's en de kaarten; - Een collega die uitlegt hoe de apparatuur voor de karteringsnavigatie werkt; - Het proces van de verwerking van een luchtfoto tot kaart; - Twee korte interviews met studenten die vertellen waarom zij deze opleiding volgen., 00-00-1986

Aflevering 14, jaargang 1986 (dec.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp I.T.C.-Enschede, aan de hand van een open dag in november '86, een blik in de technische wereld van de cartografie, met beelden van; - De Boulevard in Enschede met het kantoorgebouw van het I.T.C., waar internationale studenten leren hoe van luchtfoto's kaarten worden gemaakt; - Een interview met een medewerker die uitleg geeft bij de luchtfoto's en de kaarten; - Een collega die uitlegt hoe de apparatuur voor de karteringsnavigatie werkt; - Het proces van de verwerking van een luchtfoto tot kaart; - Twee korte interviews met studenten die vertellen waarom zij deze opleiding volgen.
1986, 1986
{8D192C2A-8BA4-4EDE-BEC3-4A2DB226C8DC}

{8D192C2A-8BA4-4EDE-BEC3-4A2DB226C8DC}
Bekijk detail van "Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).<br/>Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:<br/>- Belangstellingsgroei;<br/>- Brede opleiding;<br/>- Lagere instroomdrempel;<br/>- Horizontale doorstroom mogelijkheden;<br/>- Verticale doorstroom mogelijkheden;<br/>- Betere opleiding onderwijsvoorziening;<br/>- Herstructurering per 1 augustus 1984.<br/>Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de <span class="highlight">studenten</span>:<br/>1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?<br/>2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?<br/>3. Past de regering haar beleid niet aan?<br/>4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?<br/>Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.<br/>, 07-10-1983" Bekijk detail van "Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).<br/>Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:<br/>- Belangstellingsgroei;<br/>- Brede opleiding;<br/>- Lagere instroomdrempel;<br/>- Horizontale doorstroom mogelijkheden;<br/>- Verticale doorstroom mogelijkheden;<br/>- Betere opleiding onderwijsvoorziening;<br/>- Herstructurering per 1 augustus 1984.<br/>Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de <span class="highlight">studenten</span>:<br/>1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?<br/>2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?<br/>3. Past de regering haar beleid niet aan?<br/>4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?<br/>Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.<br/>, 07-10-1983" Afbeelding

Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere instroomdrempel;
- Horizontale doorstroom mogelijkheden;
- Verticale doorstroom mogelijkheden;
- Betere opleiding onderwijsvoorziening;
- Herstructurering per 1 augustus 1984.
Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de studenten:
1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?
2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?
3. Past de regering haar beleid niet aan?
4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?
Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.
, 07-10-1983

Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere ...
7/10/1983, 1983
{F09CB0F1-D2DD-48D1-B798-2398BEC1A16B}

Afbeelding

Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere instroomdrempel;
- Horizontale doorstroom mogelijkheden;
- Verticale doorstroom mogelijkheden;
- Betere opleiding onderwijsvoorziening;
- Herstructurering per 1 augustus 1984.
Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de studenten:
1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?
2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?
3. Past de regering haar beleid niet aan?
4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?
Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.
, 07-10-1983

Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere instroomdrempel;
- Horizontale doorstroom mogelijkheden;
- Verticale doorstroom mogelijkheden;
- Betere opleiding onderwijsvoorziening;
- Herstructurering per 1 augustus 1984.
Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de studenten:
1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?
2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?
3. Past de regering haar beleid niet aan?
4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?
Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.

7/10/1983, 1983
{F09CB0F1-D2DD-48D1-B798-2398BEC1A16B}

{F09CB0F1-D2DD-48D1-B798-2398BEC1A16B}
Bekijk detail van "Een college van dhr.  J. van den Bout, ingeleid door Jan Gulmans, docent Sociale Psychologie, met een kritische bespreking van Bernhard Weiners attributietheorie, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:<br/>- Een overzicht van de attributietheoriën;<br/>- Hoe leerlingen omgaan met oorzaken van slagen en falen en de emoties die daar bij komen kijken;<br/>- Het verschil tussen jongens en meisjes in het onderwijs., 00-00-1982" Bekijk detail van "Een college van dhr. J. van den Bout, ingeleid door Jan Gulmans, docent Sociale Psychologie, met een kritische bespreking van Bernhard Weiners attributietheorie, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:<br/>- Een overzicht van de attributietheoriën;<br/>- Hoe leerlingen omgaan met oorzaken van slagen en falen en de emoties die daar bij komen kijken;<br/>- Het verschil tussen jongens en meisjes in het onderwijs., 00-00-1982" Afbeelding

Een college van dhr. J. van den Bout, ingeleid door Jan Gulmans, docent Sociale Psychologie, met een kritische bespreking van Bernhard Weiners attributietheorie, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:
- Een overzicht van de attributietheoriën;
- Hoe leerlingen omgaan met oorzaken van slagen en falen en de emoties die daar bij komen kijken;
- Het verschil tussen jongens en meisjes in het onderwijs., 00-00-1982

Een college van dhr. J. van den Bout, ingeleid door Jan Gulmans, docent Sociale Psychologie, met een kritische bespreking van Bernhard Weiners attributietheorie, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:
- Een overzicht van de attributietheoriën;
- Hoe leerlingen omgaan met oorzaken van slagen en falen en de emoties die daar bij komen kijken;
- Het verschil tussen jongens en meisjes i...
1982, 1982
{93411D75-0ABE-490D-B696-70648A29C8B0}

Afbeelding

Een college van dhr. J. van den Bout, ingeleid door Jan Gulmans, docent Sociale Psychologie, met een kritische bespreking van Bernhard Weiners attributietheorie, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:
- Een overzicht van de attributietheoriën;
- Hoe leerlingen omgaan met oorzaken van slagen en falen en de emoties die daar bij komen kijken;
- Het verschil tussen jongens en meisjes in het onderwijs., 00-00-1982

Een college van dhr. J. van den Bout, ingeleid door Jan Gulmans, docent Sociale Psychologie, met een kritische bespreking van Bernhard Weiners attributietheorie, onderverdeeld in de volgende onderwerpen:
- Een overzicht van de attributietheoriën;
- Hoe leerlingen omgaan met oorzaken van slagen en falen en de emoties die daar bij komen kijken;
- Het verschil tussen jongens en meisjes in het onderwijs.
1982, 1982
{93411D75-0ABE-490D-B696-70648A29C8B0}

{93411D75-0ABE-490D-B696-70648A29C8B0}
Bekijk detail van "Een hoorcollege, in het kader van het TO studie-onderdeel 'Nederlands Onderwijsstelsel', van dhr. Huiskamp over het Montessori onderwijs.<br/>Maria Montessori (1870-1952), een Italiaanse arts en pedagoge, is belangrijk geweest als wetenschapper in onderwijs en wetenschap.<br/>Ze doorliep in haar jeugd een moeilijke basisschoolperiode, maar wist toch door te stromen naar een universiteit, wat bijzonder was voor een meisje in die tijd, om het uiteindelijk te brengen tot de 1e vrouwlijke dokter.<br/>Het Montessori-onderwijs heeft de volgende kenmerken:<br/>- Er zijn 3 niveau's kleutergroepen;<br/>- De klassen 1 t/m 3 en 4 t/m 6 zitten bij elkaar;<br/>- Er zijn 30 tot 40 kinderen per groep;<br/>- Oudere kinderen helpen de jongere kinderen;<br/>- De kinderen helpen mee met het netjes houden van de omgeving;<br/>- Er is geen vorm van dwang;<br/>- Kinderen kunnen zelf dingen ontdekken.<br/>Deze onderwijsmanier, de school normen en de normen van de leerlingen worden besproken en er worden vragen van de aanwezige <span class="highlight">studenten</span> beantwoord.<br/>, 14-09-1984" Bekijk detail van "Een hoorcollege, in het kader van het TO studie-onderdeel 'Nederlands Onderwijsstelsel', van dhr. Huiskamp over het Montessori onderwijs.<br/>Maria Montessori (1870-1952), een Italiaanse arts en pedagoge, is belangrijk geweest als wetenschapper in onderwijs en wetenschap.<br/>Ze doorliep in haar jeugd een moeilijke basisschoolperiode, maar wist toch door te stromen naar een universiteit, wat bijzonder was voor een meisje in die tijd, om het uiteindelijk te brengen tot de 1e vrouwlijke dokter.<br/>Het Montessori-onderwijs heeft de volgende kenmerken:<br/>- Er zijn 3 niveau's kleutergroepen;<br/>- De klassen 1 t/m 3 en 4 t/m 6 zitten bij elkaar;<br/>- Er zijn 30 tot 40 kinderen per groep;<br/>- Oudere kinderen helpen de jongere kinderen;<br/>- De kinderen helpen mee met het netjes houden van de omgeving;<br/>- Er is geen vorm van dwang;<br/>- Kinderen kunnen zelf dingen ontdekken.<br/>Deze onderwijsmanier, de school normen en de normen van de leerlingen worden besproken en er worden vragen van de aanwezige <span class="highlight">studenten</span> beantwoord.<br/>, 14-09-1984" Afbeelding

Een hoorcollege, in het kader van het TO studie-onderdeel 'Nederlands Onderwijsstelsel', van dhr. Huiskamp over het Montessori onderwijs.
Maria Montessori (1870-1952), een Italiaanse arts en pedagoge, is belangrijk geweest als wetenschapper in onderwijs en wetenschap.
Ze doorliep in haar jeugd een moeilijke basisschoolperiode, maar wist toch door te stromen naar een universiteit, wat bijzonder was voor een meisje in die tijd, om het uiteindelijk te brengen tot de 1e vrouwlijke dokter.
Het Montessori-onderwijs heeft de volgende kenmerken:
- Er zijn 3 niveau's kleutergroepen;
- De klassen 1 t/m 3 en 4 t/m 6 zitten bij elkaar;
- Er zijn 30 tot 40 kinderen per groep;
- Oudere kinderen helpen de jongere kinderen;
- De kinderen helpen mee met het netjes houden van de omgeving;
- Er is geen vorm van dwang;
- Kinderen kunnen zelf dingen ontdekken.
Deze onderwijsmanier, de school normen en de normen van de leerlingen worden besproken en er worden vragen van de aanwezige studenten beantwoord.
, 14-09-1984

Een hoorcollege, in het kader van het TO studie-onderdeel 'Nederlands Onderwijsstelsel', van dhr. Huiskamp over het Montessori onderwijs.
Maria Montessori (1870-1952), een Italiaanse arts en pedagoge, is belangrijk geweest als wetenschapper in onderwijs en wetenschap.
Ze doorliep in haar jeugd een moeilijke basisschoolperiode, maar wist toch door te stromen naar een universiteit, wat bijzo...
14/9/1984, 1984
{238AD2B3-39CE-4F88-8309-E1BAEDBB4A7B}

Afbeelding

Een hoorcollege, in het kader van het TO studie-onderdeel 'Nederlands Onderwijsstelsel', van dhr. Huiskamp over het Montessori onderwijs.
Maria Montessori (1870-1952), een Italiaanse arts en pedagoge, is belangrijk geweest als wetenschapper in onderwijs en wetenschap.
Ze doorliep in haar jeugd een moeilijke basisschoolperiode, maar wist toch door te stromen naar een universiteit, wat bijzonder was voor een meisje in die tijd, om het uiteindelijk te brengen tot de 1e vrouwlijke dokter.
Het Montessori-onderwijs heeft de volgende kenmerken:
- Er zijn 3 niveau's kleutergroepen;
- De klassen 1 t/m 3 en 4 t/m 6 zitten bij elkaar;
- Er zijn 30 tot 40 kinderen per groep;
- Oudere kinderen helpen de jongere kinderen;
- De kinderen helpen mee met het netjes houden van de omgeving;
- Er is geen vorm van dwang;
- Kinderen kunnen zelf dingen ontdekken.
Deze onderwijsmanier, de school normen en de normen van de leerlingen worden besproken en er worden vragen van de aanwezige studenten beantwoord.
, 14-09-1984

Een hoorcollege, in het kader van het TO studie-onderdeel 'Nederlands Onderwijsstelsel', van dhr. Huiskamp over het Montessori onderwijs.
Maria Montessori (1870-1952), een Italiaanse arts en pedagoge, is belangrijk geweest als wetenschapper in onderwijs en wetenschap.
Ze doorliep in haar jeugd een moeilijke basisschoolperiode, maar wist toch door te stromen naar een universiteit, wat bijzonder was voor een meisje in die tijd, om het uiteindelijk te brengen tot de 1e vrouwlijke dokter.
Het Montessori-onderwijs heeft de volgende kenmerken:
- Er zijn 3 niveau's kleutergroepen;
- De klassen 1 t/m 3 en 4 t/m 6 zitten bij elkaar;
- Er zijn 30 tot 40 kinderen per groep;
- Oudere kinderen helpen de jongere kinderen;
- De kinderen helpen mee met het netjes houden van de omgeving;
- Er is geen vorm van dwang;
- Kinderen kunnen zelf dingen ontdekken.
Deze onderwijsmanier, de school normen en de normen van de leerlingen worden besproken en er worden vragen van de aanwezige studenten beantwoord.

14/9/1984, 1984
{238AD2B3-39CE-4F88-8309-E1BAEDBB4A7B}

{238AD2B3-39CE-4F88-8309-E1BAEDBB4A7B}
Bekijk detail van "Een voorlichtingsfilm, ingesproken door Marc Verweij en Sabine Kunst, over Toegepaste Onderwijskunde, m.m.v. A. Schutten, G. Meester e.a., waarbij we student Dickie volgen die een gebouw binnenkomt en opzoek gaat naar de studieafdeling TO, sinds 1981 onderdeel van de TH Twente.<br/>Hij loopt door het gebouw en komt aan bij de Mediatheek waar hij informeert naar de desbetreffende afdeling. Hij krijgt een film te zien met voorlichting over TO, wie er werkzaam zijn en met welke banen. Hierna vervolgt hij zijn weg en komt na lang zoeken aan op de plek van bestemming.<br/>Verder valt er nog een promotiefilm over TO te zien, een vervolg van 'TO met een korrel zout'., 00-00-1984" Bekijk detail van "Een voorlichtingsfilm, ingesproken door Marc Verweij en Sabine Kunst, over Toegepaste Onderwijskunde, m.m.v. A. Schutten, G. Meester e.a., waarbij we student Dickie volgen die een gebouw binnenkomt en opzoek gaat naar de studieafdeling TO, sinds 1981 onderdeel van de TH Twente.<br/>Hij loopt door het gebouw en komt aan bij de Mediatheek waar hij informeert naar de desbetreffende afdeling. Hij krijgt een film te zien met voorlichting over TO, wie er werkzaam zijn en met welke banen. Hierna vervolgt hij zijn weg en komt na lang zoeken aan op de plek van bestemming.<br/>Verder valt er nog een promotiefilm over TO te zien, een vervolg van 'TO met een korrel zout'., 00-00-1984" Afbeelding

Een voorlichtingsfilm, ingesproken door Marc Verweij en Sabine Kunst, over Toegepaste Onderwijskunde, m.m.v. A. Schutten, G. Meester e.a., waarbij we student Dickie volgen die een gebouw binnenkomt en opzoek gaat naar de studieafdeling TO, sinds 1981 onderdeel van de TH Twente.
Hij loopt door het gebouw en komt aan bij de Mediatheek waar hij informeert naar de desbetreffende afdeling. Hij krijgt een film te zien met voorlichting over TO, wie er werkzaam zijn en met welke banen. Hierna vervolgt hij zijn weg en komt na lang zoeken aan op de plek van bestemming.
Verder valt er nog een promotiefilm over TO te zien, een vervolg van 'TO met een korrel zout'., 00-00-1984

Een voorlichtingsfilm, ingesproken door Marc Verweij en Sabine Kunst, over Toegepaste Onderwijskunde, m.m.v. A. Schutten, G. Meester e.a., waarbij we student Dickie volgen die een gebouw binnenkomt en opzoek gaat naar de studieafdeling TO, sinds 1981 onderdeel van de TH Twente.
Hij loopt door het gebouw en komt aan bij de Mediatheek waar hij informeert naar de desbetreffende afdeling. Hij krij...
1984, 1984
{FDFA5923-DA44-4357-9D3A-A262FFCA0689}

Afbeelding

Een voorlichtingsfilm, ingesproken door Marc Verweij en Sabine Kunst, over Toegepaste Onderwijskunde, m.m.v. A. Schutten, G. Meester e.a., waarbij we student Dickie volgen die een gebouw binnenkomt en opzoek gaat naar de studieafdeling TO, sinds 1981 onderdeel van de TH Twente.
Hij loopt door het gebouw en komt aan bij de Mediatheek waar hij informeert naar de desbetreffende afdeling. Hij krijgt een film te zien met voorlichting over TO, wie er werkzaam zijn en met welke banen. Hierna vervolgt hij zijn weg en komt na lang zoeken aan op de plek van bestemming.
Verder valt er nog een promotiefilm over TO te zien, een vervolg van 'TO met een korrel zout'., 00-00-1984

Een voorlichtingsfilm, ingesproken door Marc Verweij en Sabine Kunst, over Toegepaste Onderwijskunde, m.m.v. A. Schutten, G. Meester e.a., waarbij we student Dickie volgen die een gebouw binnenkomt en opzoek gaat naar de studieafdeling TO, sinds 1981 onderdeel van de TH Twente.
Hij loopt door het gebouw en komt aan bij de Mediatheek waar hij informeert naar de desbetreffende afdeling. Hij krijgt een film te zien met voorlichting over TO, wie er werkzaam zijn en met welke banen. Hierna vervolgt hij zijn weg en komt na lang zoeken aan op de plek van bestemming.
Verder valt er nog een promotiefilm over TO te zien, een vervolg van 'TO met een korrel zout'.
1984, 1984
{FDFA5923-DA44-4357-9D3A-A262FFCA0689}

{FDFA5923-DA44-4357-9D3A-A262FFCA0689}
Bekijk detail van "Een film rond een scheikundeles op de Deventer MTS, met beelden van o.a.:<br/>- Twee leerlingen hollen door de Deventer binnenstad, begeleid door de tekst 'Scheikunde één keer nooit weer';<br/>- In het schoolgebouw van de MTS;<br/>- Leerlingen in een klaslokaal worden begroet door de leraar met de tekst 'Goede morgen <span class="highlight">studenten</span>';<br/>- De leerlingen antwoorden 'Morgen Provo';<br/>- De leraar, 'Dit is de eerste les van dit jaar',  'We zullen beginnen met een klein proefje', 'Begrijpen jullie het?';<br/>- De leerlingen, 'Ja';<br/>- De leraar herhaalt nogmaals 'Begrijpen jullie het', en de leerlingen antwoorden wederom 'Ja';<br/>- De leraar steekt een sigaret op.<br/>, 00-00-1975" Bekijk detail van "Een film rond een scheikundeles op de Deventer MTS, met beelden van o.a.:<br/>- Twee leerlingen hollen door de Deventer binnenstad, begeleid door de tekst 'Scheikunde één keer nooit weer';<br/>- In het schoolgebouw van de MTS;<br/>- Leerlingen in een klaslokaal worden begroet door de leraar met de tekst 'Goede morgen <span class="highlight">studenten</span>';<br/>- De leerlingen antwoorden 'Morgen Provo';<br/>- De leraar, 'Dit is de eerste les van dit jaar', 'We zullen beginnen met een klein proefje', 'Begrijpen jullie het?';<br/>- De leerlingen, 'Ja';<br/>- De leraar herhaalt nogmaals 'Begrijpen jullie het', en de leerlingen antwoorden wederom 'Ja';<br/>- De leraar steekt een sigaret op.<br/>, 00-00-1975" Afbeelding

Een film rond een scheikundeles op de Deventer MTS, met beelden van o.a.:
- Twee leerlingen hollen door de Deventer binnenstad, begeleid door de tekst 'Scheikunde één keer nooit weer';
- In het schoolgebouw van de MTS;
- Leerlingen in een klaslokaal worden begroet door de leraar met de tekst 'Goede morgen studenten';
- De leerlingen antwoorden 'Morgen Provo';
- De leraar, 'Dit is de eerste les van dit jaar', 'We zullen beginnen met een klein proefje', 'Begrijpen jullie het?';
- De leerlingen, 'Ja';
- De leraar herhaalt nogmaals 'Begrijpen jullie het', en de leerlingen antwoorden wederom 'Ja';
- De leraar steekt een sigaret op.
, 00-00-1975

Een film rond een scheikundeles op de Deventer MTS, met beelden van o.a.:
- Twee leerlingen hollen door de Deventer binnenstad, begeleid door de tekst 'Scheikunde één keer nooit weer';
- In het schoolgebouw van de MTS;
- Leerlingen in een klaslokaal worden begroet door de leraar met de tekst 'Goede morgen studenten';
- De leerlingen antwoorden 'Morgen Provo';
- De leraar, 'Dit ...
1975, 1975
{C19DCA15-C04E-46DE-8711-4152BC52462D}

Afbeelding

Een film rond een scheikundeles op de Deventer MTS, met beelden van o.a.:
- Twee leerlingen hollen door de Deventer binnenstad, begeleid door de tekst 'Scheikunde één keer nooit weer';
- In het schoolgebouw van de MTS;
- Leerlingen in een klaslokaal worden begroet door de leraar met de tekst 'Goede morgen studenten';
- De leerlingen antwoorden 'Morgen Provo';
- De leraar, 'Dit is de eerste les van dit jaar', 'We zullen beginnen met een klein proefje', 'Begrijpen jullie het?';
- De leerlingen, 'Ja';
- De leraar herhaalt nogmaals 'Begrijpen jullie het', en de leerlingen antwoorden wederom 'Ja';
- De leraar steekt een sigaret op.
, 00-00-1975

Een film rond een scheikundeles op de Deventer MTS, met beelden van o.a.:
- Twee leerlingen hollen door de Deventer binnenstad, begeleid door de tekst 'Scheikunde één keer nooit weer';
- In het schoolgebouw van de MTS;
- Leerlingen in een klaslokaal worden begroet door de leraar met de tekst 'Goede morgen studenten';
- De leerlingen antwoorden 'Morgen Provo';
- De leraar, 'Dit is de eerste les van dit jaar', 'We zullen beginnen met een klein proefje', 'Begrijpen jullie het?';
- De leerlingen, 'Ja';
- De leraar herhaalt nogmaals 'Begrijpen jullie het', en de leerlingen antwoorden wederom 'Ja';
- De leraar steekt een sigaret op.

1975, 1975
{C19DCA15-C04E-46DE-8711-4152BC52462D}

{C19DCA15-C04E-46DE-8711-4152BC52462D}
Bekijk detail van object 444777465 Bekijk detail van object 444777465 Afbeelding


In de reeks Historische Avonden, seizoen 2011-2012, aandacht voor Pieter van der Staak (Den Haag, 25 mei 1930 - Zwolle. 2 november 2007), Nederlands musicus, klassiek gitarist, componist en muziekdocent. Van der Staak combineerde zijn interesse in het componeren met zijn docentschap en het geven van concerten. Hij maakte verschillende langspeelplaten met o.a. de bekende tenor Arjan Blanken, z...
{C01AE975-806A-4D52-A82A-14AE2C5C2A68}

Afbeelding


In de reeks Historische Avonden, seizoen 2011-2012, aandacht voor Pieter van der Staak (Den Haag, 25 mei 1930 - Zwolle. 2 november 2007), Nederlands musicus, klassiek gitarist, componist en muziekdocent. Van der Staak combineerde zijn interesse in het componeren met zijn docentschap en het geven van concerten. Hij maakte verschillende langspeelplaten met o.a. de bekende tenor Arjan Blanken, zijn vrouw de celliste Maria Hol, de cabaretière Willy Brill en de gitarist Milan Zelenka. Met Willy Brill en Maria Hol gaf hij vele concerten in binnen- en buitenland.


Op 20 oktober 2011, bij de overdracht van het archief van Pieter van der Staak aan het Historisch Centrum Overijssel, houdt Alex Timmerman, oud-student, een lezing over het leven en het werk van Pieter van der Staak.

De avond werd muzikaal omlijst met composities van Van der Staak uitgevoerd door de vrouw van Pieter van der Staak, Maria Hol (cello) en twee oud-studenten van Pieter van der Staak, Jan Bartlema (gitaar) en Jacob Vlijm (gitaar).

{C01AE975-806A-4D52-A82A-14AE2C5C2A68}

{C01AE975-806A-4D52-A82A-14AE2C5C2A68}
Bekijk detail van "Een ludieke TO-voorlichting aan de hand van interviews met <span class="highlight">studenten</span> en docenten die hiermee de studie TO (Toegepaste Onderwijskunde) uitleggen en promoten.<br/>Deze studie verschilt met andere studies door het werken met Practicum, wat inhoudt dat er gebruik gemaakt wordt van een computer en AC Media, met aan het eind van de studie een stageperiode van 3 maanden.<br/>De gemiddelde studietijd per week bedraagt voor de <span class="highlight">studenten</span> zo'n 40 uur en komt op 1680 uren per jaar.<br/>Het aantal banen komt overeen met het aantal studieplekken, en deze bedragen ongeveer 60 tot 150 per jaar.<br/>Deze voorlichtingsvideo kwam tot stand met medewerking van Gijs Beukhof, Gerrit Garleer, Marianna Bakker, Margrit en Hendrien, Theo Eggen, Pion Verhagen, Mathilde Visser, Jules Pieters en Paula Verhoeven., 00-00-1983" Bekijk detail van "Een ludieke TO-voorlichting aan de hand van interviews met <span class="highlight">studenten</span> en docenten die hiermee de studie TO (Toegepaste Onderwijskunde) uitleggen en promoten.<br/>Deze studie verschilt met andere studies door het werken met Practicum, wat inhoudt dat er gebruik gemaakt wordt van een computer en AC Media, met aan het eind van de studie een stageperiode van 3 maanden.<br/>De gemiddelde studietijd per week bedraagt voor de <span class="highlight">studenten</span> zo'n 40 uur en komt op 1680 uren per jaar.<br/>Het aantal banen komt overeen met het aantal studieplekken, en deze bedragen ongeveer 60 tot 150 per jaar.<br/>Deze voorlichtingsvideo kwam tot stand met medewerking van Gijs Beukhof, Gerrit Garleer, Marianna Bakker, Margrit en Hendrien, Theo Eggen, Pion Verhagen, Mathilde Visser, Jules Pieters en Paula Verhoeven., 00-00-1983" Afbeelding

Een ludieke TO-voorlichting aan de hand van interviews met studenten en docenten die hiermee de studie TO (Toegepaste Onderwijskunde) uitleggen en promoten.
Deze studie verschilt met andere studies door het werken met Practicum, wat inhoudt dat er gebruik gemaakt wordt van een computer en AC Media, met aan het eind van de studie een stageperiode van 3 maanden.
De gemiddelde studietijd per week bedraagt voor de studenten zo'n 40 uur en komt op 1680 uren per jaar.
Het aantal banen komt overeen met het aantal studieplekken, en deze bedragen ongeveer 60 tot 150 per jaar.
Deze voorlichtingsvideo kwam tot stand met medewerking van Gijs Beukhof, Gerrit Garleer, Marianna Bakker, Margrit en Hendrien, Theo Eggen, Pion Verhagen, Mathilde Visser, Jules Pieters en Paula Verhoeven., 00-00-1983

Een ludieke TO-voorlichting aan de hand van interviews met studenten en docenten die hiermee de studie TO (Toegepaste Onderwijskunde) uitleggen en promoten.
Deze studie verschilt met andere studies door het werken met Practicum, wat inhoudt dat er gebruik gemaakt wordt van een computer en AC Media, met aan het eind van de studie een stageperiode van 3 maanden.
De gemiddelde studietijd per ...
1983, 1983
{775BCBD2-3525-4B36-A413-4ED5841F3B5B}

Afbeelding

Een ludieke TO-voorlichting aan de hand van interviews met studenten en docenten die hiermee de studie TO (Toegepaste Onderwijskunde) uitleggen en promoten.
Deze studie verschilt met andere studies door het werken met Practicum, wat inhoudt dat er gebruik gemaakt wordt van een computer en AC Media, met aan het eind van de studie een stageperiode van 3 maanden.
De gemiddelde studietijd per week bedraagt voor de studenten zo'n 40 uur en komt op 1680 uren per jaar.
Het aantal banen komt overeen met het aantal studieplekken, en deze bedragen ongeveer 60 tot 150 per jaar.
Deze voorlichtingsvideo kwam tot stand met medewerking van Gijs Beukhof, Gerrit Garleer, Marianna Bakker, Margrit en Hendrien, Theo Eggen, Pion Verhagen, Mathilde Visser, Jules Pieters en Paula Verhoeven., 00-00-1983

Een ludieke TO-voorlichting aan de hand van interviews met studenten en docenten die hiermee de studie TO (Toegepaste Onderwijskunde) uitleggen en promoten.
Deze studie verschilt met andere studies door het werken met Practicum, wat inhoudt dat er gebruik gemaakt wordt van een computer en AC Media, met aan het eind van de studie een stageperiode van 3 maanden.
De gemiddelde studietijd per week bedraagt voor de studenten zo'n 40 uur en komt op 1680 uren per jaar.
Het aantal banen komt overeen met het aantal studieplekken, en deze bedragen ongeveer 60 tot 150 per jaar.
Deze voorlichtingsvideo kwam tot stand met medewerking van Gijs Beukhof, Gerrit Garleer, Marianna Bakker, Margrit en Hendrien, Theo Eggen, Pion Verhagen, Mathilde Visser, Jules Pieters en Paula Verhoeven.
1983, 1983
{775BCBD2-3525-4B36-A413-4ED5841F3B5B}

{775BCBD2-3525-4B36-A413-4ED5841F3B5B}
Bekijk detail van "Overijssel in het Polygoon-Journaal 1926 - 1977 ;" Bekijk detail van "Overijssel in het Polygoon-Journaal 1926 - 1977 ;" Afbeelding

Overijssel in het Polygoon-Journaal 1926 - 1977 ;

Samenvatting:
Compilatie van een aantal filmjournaals van Polygoon over Overijsselse onderwerpen.
Beschrijving:
- De opening van de nieuwe vlieghaven Twente op 29-08-1931
00.02.13 De burgemeester van Enschede, Edo J. Bergsma, staat op het vliegveld en houdt voor de camera een openingstoespraak. Als openingshandeling zwaait hij met een witte vlag.
00.02.59 Onder grote publieke...
, 1926-1977
{BD26F35C-5C23-4C7A-82D8-EEB0DC210FFE}

Afbeelding

Overijssel in het Polygoon-Journaal 1926 - 1977 ;

Samenvatting:
Compilatie van een aantal filmjournaals van Polygoon over Overijsselse onderwerpen.
Beschrijving:
- De opening van de nieuwe vlieghaven Twente op 29-08-1931
00.02.13 De burgemeester van Enschede, Edo J. Bergsma, staat op het vliegveld en houdt voor de camera een openingstoespraak. Als openingshandeling zwaait hij met een witte vlag.
00.02.59 Onder grote publieke belangstelling stijgt een éénmotorig toestel (PH-ADX) op.
00.03.27 Vijf eenmotorige vliegtuigen gaan gelijk de lucht in en voeren een vliegshow op.
00.04.02 Opnamen van het publiek met onder meer burgemeester Bergsma en de commissaris van de Koningin in Overijssel, mr. A.E. Baron van Voorst tot Voorst.
00.04.05 Mannen en vrouwen in klederdracht kijken toe.
00.04.07 Einde

- De aanleg van het Twente-Rijnkanaal in december 1931
00.04.08 Tekst: ?Lochem. De aanleg van het Twente-Rijnkanaal. Eén der groote graafmachines aan het werk.?
00.04.18 Beeld: Met een reusachtige graafmachine wordt zand afgegraven.
00.05.00 Overzicht van het kanaal in aanleg, waar een brug overheen ligt.
00.05.05 Einde

- De Graf Zeppelin boven Twente en Rotterdam in juni 1932
00.05.06 Tekst: ?Met de nationale luchtvaartschool de zeppelin tegemoet.?
00.05.06 Beeld: Luchtopnamen vanuit een vliegtuig van een zeppelin, de Graf Zeppelin, die boven Twente vliegt.
00.05.36 Tekst: ?In Twente.?
00.05.37 Beeld: De zeppelin landt onder grote publieke belangstelling op vliegveld Twente.
00.05.51 Een man gaat aan boord.
00.05.57 Meer luchtopnamen van de zeppelin.
00.06.04 Opnamen van het publiek en de zeppelin in Rotterdam.
00.06.32 Prins Hendrik is bij de landing in Rotterdam aanwezig en spreekt met andere gasten.
00.06.37 Mensen wuiven naar de vertrekkende zeppelin. Politieganten te paard kijken toe.
00.06.51 Opnieuw luchtopnamen van de zeppelin, nu onder meer boven een grote stad.
00.07.28 Einde

- De Bastille op d Twente in 1966
00.07.29 Overzicht van de campus vanaf een hoog gebouw.
00.07.34 Op een grasveld staat een grote papieren fles met op het etiket het opschrift: ?Uw medicijn: Twente?.
00.07.41 Opnamen van het exterieur en het interieur van de door architect Pieter Blom
ontworpen Bastille.
00.08.06 Studenten lopen door het gebouw en zitten in de discussieruimtes.
00.08.22 Studenten en hoogleraren in het café en in de mensa.
00.08.49 In een centrale hal wordt naar de Fabeltjeskrant gekeken.
00.09.00 Opnieuw opnamen van het exterieur.
00.09.06 Einde

- Schade door een cycloon in Neede in juni 1927
00.09.07 Beelden van de door een cycloon, die op 1 juni 1927 over de Achterhoek en Twente trok, in Neede aangerichte schade aan huizen, een fabriek en een spoorlijn.
00.10.23 Mensen zijn bezig het puin te ruimen.
00.10.41 Een man kijkt somber naar de puinhopen.
00.10.48 Meer beelden van de ravage, met onder meer een beschadigde fabriek en het station met een treinwagon op de kop en een ingestorte loods met een locomotief.
00.13.00 Omgewaaide bomen en een ingestorte boerderij.
00.13.33 Een vrouw met een verband om haar hoofd brengt spullen naar een wagen.
00.13.49 Mensen wandelen en fietsen over een door omgewaaide bomen omzoomde weg. 00.14.04 Einde

- Seyss-Inquart spreekt op een massale bijeenkomst bij Stork in Hengelo op 19-05-1943
00.14.05 Rijkscommissaris Arthur Seyss-Inquart arriveert met andere geüniformeerde mannen op het fabrieksterrein van Stork. Hij schudt mensen de hand en brengt de fascistengroet.
00.14.17 Seyss-Inquart loopt in een fabriekshal door een haag van mensen, die allemaal de fascistengroet brengen.
00.14.26 Opnames van het publiek, onder wie zich NSB-ers, WA-ers, Duitse militairen, mannen van de Nederlandsche Arbeidsdienst, ?gewone? burgers en NSDAP-ers bevinden.
00.14.33 Seyss-Inquart spreekt vanaf een loopbrug bij een grote machine de vele aanwezigen toe. N
, 1926-1977
{BD26F35C-5C23-4C7A-82D8-EEB0DC210FFE}

{BD26F35C-5C23-4C7A-82D8-EEB0DC210FFE}
Bekijk detail van "Gebruikers over de nieuwbouw;" Bekijk detail van "Gebruikers over de nieuwbouw;" Afbeelding

Gebruikers over de nieuwbouw;

Een film rondom het nieuwe collegezalencomplex van de TU Enschede aan de Hengelosestraat, met een rondgang door het gebouw, interviews met de gebruikers, waaronder de studenten Matty en Robert Jan, de docenten prof. Krabbendam en ir. R. Bleker, pedel dhr. Broekman, het hoofd restauratieve voorzieningen dhr. Schuppers en kantine beheerder Diny Hulsbeek en verder film- en fotofragmenten van de bouw...
{28AB1019-AD51-4CCE-B8AD-9C1B2918CFC1}

Afbeelding

Gebruikers over de nieuwbouw;

Een film rondom het nieuwe collegezalencomplex van de TU Enschede aan de Hengelosestraat, met een rondgang door het gebouw, interviews met de gebruikers, waaronder de studenten Matty en Robert Jan, de docenten prof. Krabbendam en ir. R. Bleker, pedel dhr. Broekman, het hoofd restauratieve voorzieningen dhr. Schuppers en kantine beheerder Diny Hulsbeek en verder film- en fotofragmenten van de bouwwerkzaamheden.
{28AB1019-AD51-4CCE-B8AD-9C1B2918CFC1}

{28AB1019-AD51-4CCE-B8AD-9C1B2918CFC1}
Bekijk detail van "Samenvatting:<br/>Wederopbouw van de Wilhelmina Fontein in 1985 in Deventer.<br/>Beschrijving:<br/>In beeld foto's van de Wilhelmina Fontein in 1898 ter gelegenheid van de kroning van koningin Wilhelmina. In 1960 is de fontein verwijderd en opgeslagen op de gemeentewerf.<br/>In beeld het grondwerk voor het herplaatsen van de fontein. De buitenring wordt opgebouwd met nieuwe blokken. Publiek kijkt toe.<br/>De binnenring wordt nieuw aangebracht. Het metselwerk wordt uitgevoerd door leerlingen. Het originele waterbekken wordt geplaatst. Het bassin wordt waterdicht gemaakt met cement. De ornamenten worden aangebracht. Het beeld de Stedemaagd wordt geplaatst op de sokkel.<br/>De bestrating rond de fontein wordt gelegd.<br/>Het wapenschild, in de hand van de maagd, wordt bijgeschilderd<br/>De fontein wordt in werking gesteld op 30 april 1985 door mevrouw Ankersmit en de heer Korteling in aanwezigheid van burgemeester de Waal.<br/>De fontein wordt gereinigd nadat <span class="highlight">studenten</span> zeep in de bekkens hebben gegooid.<br/>Tekst: "Vrijdag 11 april Lente!?. Vanwege de kou hangen de ijspegels aan de fontein., 1985-00-00" Bekijk detail van "Samenvatting:<br/>Wederopbouw van de Wilhelmina Fontein in 1985 in Deventer.<br/>Beschrijving:<br/>In beeld foto's van de Wilhelmina Fontein in 1898 ter gelegenheid van de kroning van koningin Wilhelmina. In 1960 is de fontein verwijderd en opgeslagen op de gemeentewerf.<br/>In beeld het grondwerk voor het herplaatsen van de fontein. De buitenring wordt opgebouwd met nieuwe blokken. Publiek kijkt toe.<br/>De binnenring wordt nieuw aangebracht. Het metselwerk wordt uitgevoerd door leerlingen. Het originele waterbekken wordt geplaatst. Het bassin wordt waterdicht gemaakt met cement. De ornamenten worden aangebracht. Het beeld de Stedemaagd wordt geplaatst op de sokkel.<br/>De bestrating rond de fontein wordt gelegd.<br/>Het wapenschild, in de hand van de maagd, wordt bijgeschilderd<br/>De fontein wordt in werking gesteld op 30 april 1985 door mevrouw Ankersmit en de heer Korteling in aanwezigheid van burgemeester de Waal.<br/>De fontein wordt gereinigd nadat <span class="highlight">studenten</span> zeep in de bekkens hebben gegooid.<br/>Tekst: "Vrijdag 11 april Lente!?. Vanwege de kou hangen de ijspegels aan de fontein., 1985-00-00" Afbeelding

Samenvatting:
Wederopbouw van de Wilhelmina Fontein in 1985 in Deventer.
Beschrijving:
In beeld foto's van de Wilhelmina Fontein in 1898 ter gelegenheid van de kroning van koningin Wilhelmina. In 1960 is de fontein verwijderd en opgeslagen op de gemeentewerf.
In beeld het grondwerk voor het herplaatsen van de fontein. De buitenring wordt opgebouwd met nieuwe blokken. Publiek kijkt toe.
De binnenring wordt nieuw aangebracht. Het metselwerk wordt uitgevoerd door leerlingen. Het originele waterbekken wordt geplaatst. Het bassin wordt waterdicht gemaakt met cement. De ornamenten worden aangebracht. Het beeld de Stedemaagd wordt geplaatst op de sokkel.
De bestrating rond de fontein wordt gelegd.
Het wapenschild, in de hand van de maagd, wordt bijgeschilderd
De fontein wordt in werking gesteld op 30 april 1985 door mevrouw Ankersmit en de heer Korteling in aanwezigheid van burgemeester de Waal.
De fontein wordt gereinigd nadat studenten zeep in de bekkens hebben gegooid.
Tekst: "Vrijdag 11 april Lente!?. Vanwege de kou hangen de ijspegels aan de fontein., 1985-00-00

Samenvatting:
Wederopbouw van de Wilhelmina Fontein in 1985 in Deventer.
Beschrijving:
In beeld foto's van de Wilhelmina Fontein in 1898 ter gelegenheid van de kroning van koningin Wilhelmina. In 1960 is de fontein verwijderd en opgeslagen op de gemeentewerf.
In beeld het grondwerk voor het herplaatsen van de fontein. De buitenring wordt opgebouwd met nieuwe blokken. Publiek kijkt ...
1985, 1985
{296D36EE-FF35-4241-8B5A-B53361971DE6}

Afbeelding

Samenvatting:
Wederopbouw van de Wilhelmina Fontein in 1985 in Deventer.
Beschrijving:
In beeld foto's van de Wilhelmina Fontein in 1898 ter gelegenheid van de kroning van koningin Wilhelmina. In 1960 is de fontein verwijderd en opgeslagen op de gemeentewerf.
In beeld het grondwerk voor het herplaatsen van de fontein. De buitenring wordt opgebouwd met nieuwe blokken. Publiek kijkt toe.
De binnenring wordt nieuw aangebracht. Het metselwerk wordt uitgevoerd door leerlingen. Het originele waterbekken wordt geplaatst. Het bassin wordt waterdicht gemaakt met cement. De ornamenten worden aangebracht. Het beeld de Stedemaagd wordt geplaatst op de sokkel.
De bestrating rond de fontein wordt gelegd.
Het wapenschild, in de hand van de maagd, wordt bijgeschilderd
De fontein wordt in werking gesteld op 30 april 1985 door mevrouw Ankersmit en de heer Korteling in aanwezigheid van burgemeester de Waal.
De fontein wordt gereinigd nadat studenten zeep in de bekkens hebben gegooid.
Tekst: "Vrijdag 11 april Lente!?. Vanwege de kou hangen de ijspegels aan de fontein., 1985-00-00

Samenvatting:
Wederopbouw van de Wilhelmina Fontein in 1985 in Deventer.
Beschrijving:
In beeld foto's van de Wilhelmina Fontein in 1898 ter gelegenheid van de kroning van koningin Wilhelmina. In 1960 is de fontein verwijderd en opgeslagen op de gemeentewerf.
In beeld het grondwerk voor het herplaatsen van de fontein. De buitenring wordt opgebouwd met nieuwe blokken. Publiek kijkt toe.
De binnenring wordt nieuw aangebracht. Het metselwerk wordt uitgevoerd door leerlingen. Het originele waterbekken wordt geplaatst. Het bassin wordt waterdicht gemaakt met cement. De ornamenten worden aangebracht. Het beeld de Stedemaagd wordt geplaatst op de sokkel.
De bestrating rond de fontein wordt gelegd.
Het wapenschild, in de hand van de maagd, wordt bijgeschilderd
De fontein wordt in werking gesteld op 30 april 1985 door mevrouw Ankersmit en de heer Korteling in aanwezigheid van burgemeester de Waal.
De fontein wordt gereinigd nadat studenten zeep in de bekkens hebben gegooid.
Tekst: "Vrijdag 11 april Lente!?. Vanwege de kou hangen de ijspegels aan de fontein.
1985, 1985
{296D36EE-FF35-4241-8B5A-B53361971DE6}

{296D36EE-FF35-4241-8B5A-B53361971DE6}
Bekijk detail van "Een film met voornamelijk een live reportage rondom het bezoek van koningin Beatrix aan de regio Twente, met beelden van o.a.:<br/><br/>- Een studentensociëteit waar de aanwezige <span class="highlight">studenten</span> uitleg geven over hun gedragsregels, de mores, en hun binding met het koninklijkhuis, waaronder het proosten op de koningin en het zingen van het Wilhelmus;<br/><br/>- De studio van TV Oost van waaruit regelmatig wordt overgeschakeld naar de live opnamen van het bezoek;<br/><br/>- Een bespreking in de studio van het Wilhelmus;<br/><br/>- Een blik op een Oranje-winkel in de Buitenhofstraat te Kampen;<br/><br/>- Een interview met de hoofdvoorzitter van de Federatie van Oranje Verenigingen, mevr. R. Bouwmeester uit Zwolle;<br/><br/>- Het bezoek van de koningin aan Stork Ketels;<br/><br/>- Een interview in de studio met dhr. Blankesteijn, die 40 jaar werkzaam is geweest bij het bedrijf en verteld over zijn ervaringen bij Stork en de live beelden voorziet van commentaar;<br/><br/>- Voorbij komen o.a. burgemeester Lemstra, hoofd Business Unit Stork, dhr. Miedema, de directeur, dhr. Schatborn en de commissaris van de koningin dhr. Jan Hendrix;<br/><br/>- Een reportage (01:47:30) uit de NOVA uitzending van de dag na het bezoek, waarin koningin Beatrix een bezoek brengt aan de studio van TV Oost tijdens de live-uitzending;<br/><br/>- Tot slot fragmenten van reclames en televisieuitzendingen van de Nederlandse tv., 20-08-1993 - 21-08-1993" Bekijk detail van "Een film met voornamelijk een live reportage rondom het bezoek van koningin Beatrix aan de regio Twente, met beelden van o.a.:<br/><br/>- Een studentensociëteit waar de aanwezige <span class="highlight">studenten</span> uitleg geven over hun gedragsregels, de mores, en hun binding met het koninklijkhuis, waaronder het proosten op de koningin en het zingen van het Wilhelmus;<br/><br/>- De studio van TV Oost van waaruit regelmatig wordt overgeschakeld naar de live opnamen van het bezoek;<br/><br/>- Een bespreking in de studio van het Wilhelmus;<br/><br/>- Een blik op een Oranje-winkel in de Buitenhofstraat te Kampen;<br/><br/>- Een interview met de hoofdvoorzitter van de Federatie van Oranje Verenigingen, mevr. R. Bouwmeester uit Zwolle;<br/><br/>- Het bezoek van de koningin aan Stork Ketels;<br/><br/>- Een interview in de studio met dhr. Blankesteijn, die 40 jaar werkzaam is geweest bij het bedrijf en verteld over zijn ervaringen bij Stork en de live beelden voorziet van commentaar;<br/><br/>- Voorbij komen o.a. burgemeester Lemstra, hoofd Business Unit Stork, dhr. Miedema, de directeur, dhr. Schatborn en de commissaris van de koningin dhr. Jan Hendrix;<br/><br/>- Een reportage (01:47:30) uit de NOVA uitzending van de dag na het bezoek, waarin koningin Beatrix een bezoek brengt aan de studio van TV Oost tijdens de live-uitzending;<br/><br/>- Tot slot fragmenten van reclames en televisieuitzendingen van de Nederlandse tv., 20-08-1993 - 21-08-1993" Afbeelding

Een film met voornamelijk een live reportage rondom het bezoek van koningin Beatrix aan de regio Twente, met beelden van o.a.:

- Een studentensociëteit waar de aanwezige studenten uitleg geven over hun gedragsregels, de mores, en hun binding met het koninklijkhuis, waaronder het proosten op de koningin en het zingen van het Wilhelmus;

- De studio van TV Oost van waaruit regelmatig wordt overgeschakeld naar de live opnamen van het bezoek;

- Een bespreking in de studio van het Wilhelmus;

- Een blik op een Oranje-winkel in de Buitenhofstraat te Kampen;

- Een interview met de hoofdvoorzitter van de Federatie van Oranje Verenigingen, mevr. R. Bouwmeester uit Zwolle;

- Het bezoek van de koningin aan Stork Ketels;

- Een interview in de studio met dhr. Blankesteijn, die 40 jaar werkzaam is geweest bij het bedrijf en verteld over zijn ervaringen bij Stork en de live beelden voorziet van commentaar;

- Voorbij komen o.a. burgemeester Lemstra, hoofd Business Unit Stork, dhr. Miedema, de directeur, dhr. Schatborn en de commissaris van de koningin dhr. Jan Hendrix;

- Een reportage (01:47:30) uit de NOVA uitzending van de dag na het bezoek, waarin koningin Beatrix een bezoek brengt aan de studio van TV Oost tijdens de live-uitzending;

- Tot slot fragmenten van reclames en televisieuitzendingen van de Nederlandse tv., 20-08-1993 - 21-08-1993

Een film met voornamelijk een live reportage rondom het bezoek van koningin Beatrix aan de regio Twente, met beelden van o.a.:

- Een studentensociëteit waar de aanwezige studenten uitleg geven over hun gedragsregels, de mores, en hun binding met het koninklijkhuis, waaronder het proosten op de koningin en het zingen van het Wilhelmus;

- De studio van TV Oost van waaruit regelmati...
, 1993
{2F6E2EFC-4251-4CCC-B60B-1930DB8B2CA4}

Afbeelding

Een film met voornamelijk een live reportage rondom het bezoek van koningin Beatrix aan de regio Twente, met beelden van o.a.:

- Een studentensociëteit waar de aanwezige studenten uitleg geven over hun gedragsregels, de mores, en hun binding met het koninklijkhuis, waaronder het proosten op de koningin en het zingen van het Wilhelmus;

- De studio van TV Oost van waaruit regelmatig wordt overgeschakeld naar de live opnamen van het bezoek;

- Een bespreking in de studio van het Wilhelmus;

- Een blik op een Oranje-winkel in de Buitenhofstraat te Kampen;

- Een interview met de hoofdvoorzitter van de Federatie van Oranje Verenigingen, mevr. R. Bouwmeester uit Zwolle;

- Het bezoek van de koningin aan Stork Ketels;

- Een interview in de studio met dhr. Blankesteijn, die 40 jaar werkzaam is geweest bij het bedrijf en verteld over zijn ervaringen bij Stork en de live beelden voorziet van commentaar;

- Voorbij komen o.a. burgemeester Lemstra, hoofd Business Unit Stork, dhr. Miedema, de directeur, dhr. Schatborn en de commissaris van de koningin dhr. Jan Hendrix;

- Een reportage (01:47:30) uit de NOVA uitzending van de dag na het bezoek, waarin koningin Beatrix een bezoek brengt aan de studio van TV Oost tijdens de live-uitzending;

- Tot slot fragmenten van reclames en televisieuitzendingen van de Nederlandse tv., 20-08-1993 - 21-08-1993

Een film met voornamelijk een live reportage rondom het bezoek van koningin Beatrix aan de regio Twente, met beelden van o.a.:

- Een studentensociëteit waar de aanwezige studenten uitleg geven over hun gedragsregels, de mores, en hun binding met het koninklijkhuis, waaronder het proosten op de koningin en het zingen van het Wilhelmus;

- De studio van TV Oost van waaruit regelmatig wordt overgeschakeld naar de live opnamen van het bezoek;

- Een bespreking in de studio van het Wilhelmus;

- Een blik op een Oranje-winkel in de Buitenhofstraat te Kampen;

- Een interview met de hoofdvoorzitter van de Federatie van Oranje Verenigingen, mevr. R. Bouwmeester uit Zwolle;

- Het bezoek van de koningin aan Stork Ketels;

- Een interview in de studio met dhr. Blankesteijn, die 40 jaar werkzaam is geweest bij het bedrijf en verteld over zijn ervaringen bij Stork en de live beelden voorziet van commentaar;

- Voorbij komen o.a. burgemeester Lemstra, hoofd Business Unit Stork, dhr. Miedema, de directeur, dhr. Schatborn en de commissaris van de koningin dhr. Jan Hendrix;

- Een reportage (01:47:30) uit de NOVA uitzending van de dag na het bezoek, waarin koningin Beatrix een bezoek brengt aan de studio van TV Oost tijdens de live-uitzending;

- Tot slot fragmenten van reclames en televisieuitzendingen van de Nederlandse tv.
, 1993
{2F6E2EFC-4251-4CCC-B60B-1930DB8B2CA4}

{2F6E2EFC-4251-4CCC-B60B-1930DB8B2CA4}
Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 728Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (25 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (9 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (33 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (34 filters)