image/svg+xml
Open zoekscherm

22 resultaten

22 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenOssenzijl, [geen straatnaam]

Filter op

pagina 1pagina 2Volgende pagina
Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G  “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944"
Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944
Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G  “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944"
Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944
Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G  “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944"
Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944
Bekijk detail van "Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.<br/>In volgorde van vertoning:<br/>Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, <span class="highlight">Ossenzijl,</span> Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.<br/>, 00-00-1975 - 00-00-1980"
Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.
In volgorde van vertoning:
Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, Ossenzijl, Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.
, 00-00-1975 - 00-00-1980
Bekijk detail van "Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa., 00-00-1991"
Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa., 00-00-1991
Bekijk detail van "Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.<br/>Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl., 00-00-1960 - 00-00-1970"
Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.
Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl., 00-00-1960 - 00-00-1970
Bekijk detail van "Noord West eigen water Natuurlijk het best;"
Noord West eigen water Natuurlijk het best;
Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965"
Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965
Bekijk detail van "Landelijke Archieven dag Gemeente Steenwijkerland ;"
Landelijke Archieven dag Gemeente Steenwijkerland ;
Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965"
Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965
Bekijk detail van "Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013<br/><br/>Inhoud :<br/><br/>1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur  0?50?<br/><br/>2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?<br/><br/>3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?<br/><br/>4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?<br/><br/>5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?<br/><br/>6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?<br/><br/>7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?<br/><br/>8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?<br/><br/>, 00-00-1950 - 00-00-1980"
Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013

Inhoud :

1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur 0?50?

2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?

3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?

4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?

5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?

6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?

7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?

8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?

, 00-00-1950 - 00-00-1980
Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>01:07:22 De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965"
Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

01:07:22 De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965
pagina 1pagina 2Volgende pagina