image/svg+xml
Open zoekscherm

22 resultaten

22 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenOssenzijl, [geen straatnaam]

Filter op

pagina 1pagina 2Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 1 van 2
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G  “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944" Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944" Afbeelding

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd ...
2/1944, 1944
{E73837ED-0C49-47B6-8E2D-AF89700D1633}

Afbeelding

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. Tijdens de missie werden 29 B-17s en 8 escorterende jagers door de Duitsers neergehaald. Vijf B17 bommenwerpers kwamen in Nederland neer, waaronder de Dinah Might. Op de terugweg raakte het toestel uit de formatie. Een alleen vliegende bommenwerper is een makkelijke prooi voor de vijandelijke jagers. Een Messerschmitt opende de aanval en het toestel raakte doorzeefd door een kogelregen en de linkerbuitenmotor vloog in brand. Piloot Sharpless zette deze motor in de vaanstand en het vuur ging uit. Met de propeller in de vaanstand, wat betekent dat de scherpe zijde van de propellerbladen in de vliegrichting staan, wordt de luchtweerstand zo laag mogelijk gehouden. Sharpless gaf bevel om te springen. Cassill, Lyons en Fleischbein sprongen boven Ossenzijl. Cassill was tijdens de beschieting in zijn onderbeen geraakt en werd door de andere twee uit zijn stoel geholpen. Via het noodluik onder de cockpit verlieten zij de machine. Cassill sprong als eerste, Lyons als tweede en als derde sprong Fleischbein. De overige 7 bemanningsleden bleven aan boord. De bommenwerper werd in een perfecte wheels-up landing, een noodlanding met ingetrokken wielen, in de moerassige Noordoostpolder nabij de Zuiderringweg op kavel NJ107 aan de grond gezet. Het toestel was nog vrijwel intact. John Mosteller vertelde later: "Het water stond niet hoog toen we het vliegtuig verlieten. Het stond ongeveer 1 meter hoog in het toestel, dat een kuil had gegraven bij het neerkomen. De grond was natuurlijk op zeeniveau, maar stond niet blank. We liepen 20 tot 30 minuten tot aan een werkkamp. Daar werden we door de Duitsers krijgsgevangen gemaakt."
2/1944, 1944
{E73837ED-0C49-47B6-8E2D-AF89700D1633}

{E73837ED-0C49-47B6-8E2D-AF89700D1633}
Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G  “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944" Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944" Afbeelding

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd ...
2/1944, 1944
{CE02698A-159B-4524-9C6F-D8A02DC67B0C}

Afbeelding

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. Tijdens de missie werden 29 B-17s en 8 escorterende jagers door de Duitsers neergehaald. Vijf B17 bommenwerpers kwamen in Nederland neer, waaronder de Dinah Might. Op de terugweg raakte het toestel uit de formatie. Een alleen vliegende bommenwerper is een makkelijke prooi voor de vijandelijke jagers. Een Messerschmitt opende de aanval en het toestel raakte doorzeefd door een kogelregen en de linkerbuitenmotor vloog in brand. Piloot Sharpless zette deze motor in de vaanstand en het vuur ging uit. Met de propeller in de vaanstand, wat betekent dat de scherpe zijde van de propellerbladen in de vliegrichting staan, wordt de luchtweerstand zo laag mogelijk gehouden. Sharpless gaf bevel om te springen. Cassill, Lyons en Fleischbein sprongen boven Ossenzijl. Cassill was tijdens de beschieting in zijn onderbeen geraakt en werd door de andere twee uit zijn stoel geholpen. Via het noodluik onder de cockpit verlieten zij de machine. Cassill sprong als eerste, Lyons als tweede en als derde sprong Fleischbein. De overige 7 bemanningsleden bleven aan boord. De bommenwerper werd in een perfecte wheels-up landing, een noodlanding met ingetrokken wielen, in de moerassige Noordoostpolder nabij de Zuiderringweg op kavel NJ107 aan de grond gezet. Het toestel was nog vrijwel intact. John Mosteller vertelde later: "Het water stond niet hoog toen we het vliegtuig verlieten. Het stond ongeveer 1 meter hoog in het toestel, dat een kuil had gegraven bij het neerkomen. De grond was natuurlijk op zeeniveau, maar stond niet blank. We liepen 20 tot 30 minuten tot aan een werkkamp. Daar werden we door de Duitsers krijgsgevangen gemaakt."
2/1944, 1944
{CE02698A-159B-4524-9C6F-D8A02DC67B0C}

{CE02698A-159B-4524-9C6F-D8A02DC67B0C}
Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G  “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944" Bekijk detail van "Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944" Afbeelding

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd ...
1944, 1944
{E17E9AB2-CEC1-4E3D-8324-89A921D8DBC1}

Afbeelding

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944

Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. Tijdens de missie werden 29 B-17s en 8 escorterende jagers door de Duitsers neergehaald. Vijf B17 bommenwerpers kwamen in Nederland neer, waaronder de Dinah Might. Op de terugweg raakte het toestel uit de formatie. Een alleen vliegende bommenwerper is een makkelijke prooi voor de vijandelijke jagers. Een Messerschmitt opende de aanval en het toestel raakte doorzeefd door een kogelregen en de linkerbuitenmotor vloog in brand. Piloot Sharpless zette deze motor in de vaanstand en het vuur ging uit. Met de propeller in de vaanstand, wat betekent dat de scherpe zijde van de propellerbladen in de vliegrichting staan, wordt de luchtweerstand zo laag mogelijk gehouden. Sharpless gaf bevel om te springen. Cassill, Lyons en Fleischbein sprongen boven Ossenzijl. Cassill was tijdens de beschieting in zijn onderbeen geraakt en werd door de andere twee uit zijn stoel geholpen. Via het noodluik onder de cockpit verlieten zij de machine. Cassill sprong als eerste, Lyons als tweede en als derde sprong Fleischbein. De overige 7 bemanningsleden bleven aan boord. De bommenwerper werd in een perfecte wheels-up landing, een noodlanding met ingetrokken wielen, in de moerassige Noordoostpolder nabij de Zuiderringweg op kavel NJ107 aan de grond gezet. Het toestel was nog vrijwel intact. John Mosteller vertelde later: "Het water stond niet hoog toen we het vliegtuig verlieten. Het stond ongeveer 1 meter hoog in het toestel, dat een kuil had gegraven bij het neerkomen. De grond was natuurlijk op zeeniveau, maar stond niet blank. We liepen 20 tot 30 minuten tot aan een werkkamp. Daar werden we door de Duitsers krijgsgevangen gemaakt."
1944, 1944
{E17E9AB2-CEC1-4E3D-8324-89A921D8DBC1}

{E17E9AB2-CEC1-4E3D-8324-89A921D8DBC1}
Bekijk detail van "Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.<br/>In volgorde van vertoning:<br/>Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, <span class="highlight">Ossenzijl,</span> Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.<br/>, 00-00-1975 - 00-00-1980" Bekijk detail van "Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.<br/>In volgorde van vertoning:<br/>Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, <span class="highlight">Ossenzijl,</span> Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.<br/>, 00-00-1975 - 00-00-1980" Afbeelding

Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.
In volgorde van vertoning:
Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, Ossenzijl, Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.
, 00-00-1975 - 00-00-1980

Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.
In volgorde van vertoning:
Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, Ossenzijl, Nationaal Park de Weerribben, Nederland en...
, 1975-1980
{FC907A15-C12F-4CCD-BEFA-B43DCD72433B}

Afbeelding

Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.
In volgorde van vertoning:
Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, Ossenzijl, Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.
, 00-00-1975 - 00-00-1980

Beelden van oude steden in Overijssel met nadruk op de historische gebouwen, en verder van boerderijen, landschap en beroeps- en recreatiescheepvaart.
In volgorde van vertoning:
Hasselt, Genemuiden, Zwartsluis, Vollenhove, Blokzijl, Kuinre, Belt-Schutsloot, allegorische optocht over water in Giethoorn, Brederwiede, Steenwijk, Oldemarkt, Ossenzijl, Nationaal Park de Weerribben, Nederland en Dwarsgracht.

, 1975-1980
{FC907A15-C12F-4CCD-BEFA-B43DCD72433B}

{FC907A15-C12F-4CCD-BEFA-B43DCD72433B}
Bekijk detail van "Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa., 00-00-1991" Bekijk detail van "Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa., 00-00-1991" Afbeelding

Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa., 00-00-1991

Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa.
1991, 1991
{4BFDE116-A780-413E-9286-0927A306E8F8}

Afbeelding

Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa., 00-00-1991

Het KRO Tv-programma 'Natuur in eigen land' (waarvan een gedeelte van de oorspronkelijke 30 minutenopname is gewist), rond het natuurgebied de Weerribben in de kop van Overijssel, het grootste aaneengesloten laagveenmoeras van Noordwest-Europa.
1991, 1991
{4BFDE116-A780-413E-9286-0927A306E8F8}

{4BFDE116-A780-413E-9286-0927A306E8F8}
Bekijk detail van "Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.<br/>Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl., 00-00-1960 - 00-00-1970" Bekijk detail van "Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.<br/>Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl., 00-00-1960 - 00-00-1970" Afbeelding

Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.
Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl., 00-00-1960 - 00-00-1970

Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.
Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl.
, 1960-1970
{2DFF975A-29AB-44DA-8A02-7E6894E392A2}

Afbeelding

Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.
Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl., 00-00-1960 - 00-00-1970

Amateurfilmpje 8 mm van watersporters in het gebied van de Weerribben.
Beelden van dorpjes en natuurgebieden, o.m. de gemeente Ossenzijl.
, 1960-1970
{2DFF975A-29AB-44DA-8A02-7E6894E392A2}

{2DFF975A-29AB-44DA-8A02-7E6894E392A2}
Bekijk detail van "Noord West eigen water Natuurlijk het best;" Bekijk detail van "Noord West eigen water Natuurlijk het best;" Afbeelding

Noord West eigen water Natuurlijk het best;

Een video rondom de verplaatsing van een waterinlaat in Noordwest-Overijssel, met het oog op de natuur.
Via de Linthorst Homansluis in Ossenzijl stroomde in het zomerseizoen gemiddeld zo'n 300 miljoen water per dag naar de sloten en meren in het gebied maar door de slechte kwaliteit ging de natuur achteruit.
De waterschappen Wold en Wieden en Groot Salland besloten daarom het water voort...
{53166FFF-36E7-4EB8-971C-944989EE58CD}

Afbeelding

Noord West eigen water Natuurlijk het best;

Een video rondom de verplaatsing van een waterinlaat in Noordwest-Overijssel, met het oog op de natuur.
Via de Linthorst Homansluis in Ossenzijl stroomde in het zomerseizoen gemiddeld zo'n 300 miljoen water per dag naar de sloten en meren in het gebied maar door de slechte kwaliteit ging de natuur achteruit.
De waterschappen Wold en Wieden en Groot Salland besloten daarom het water voortaan in te laten via het gemaal Stroink, aan de Weg van Twee Nijenhuizen te Vollenhove, dit ten behoeve van de natuur en het landschap, met name de Weerribben, terwijl er bij de uitvoering van het project tevens rekening is gehouden met de waterrecreant, de beroepsvissers en de riettelers.
{53166FFF-36E7-4EB8-971C-944989EE58CD}

{53166FFF-36E7-4EB8-971C-944989EE58CD}
Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965" Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965" Afbeelding

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug.
, 1964-1965
{4716E828-DB09-4E54-AA88-CBCB776EE3BA}

Afbeelding

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug.
, 1964-1965
{4716E828-DB09-4E54-AA88-CBCB776EE3BA}

{4716E828-DB09-4E54-AA88-CBCB776EE3BA}
Bekijk detail van "Landelijke Archieven dag Gemeente Steenwijkerland ;" Bekijk detail van "Landelijke Archieven dag Gemeente Steenwijkerland ;" Afbeelding

Landelijke Archieven dag Gemeente Steenwijkerland ;

Een DVD met een filmcompilatie, samengesteld door het Historisch Centrum Overijssel, ter gelegenheid van de landelijke archievendag georganiseerd in de gemeente Steenwijkerland op 11 oktober 2008.
Enkele fragmenten uit de film 'Landbouw en landschap in Overijssel' uit 1936
(zwart-wit zonder geluid, met tekstkaartjes).
00:00:00 Fragment 1, scene 1: "Aan den zeedijk tusschen Vollenhove e...
, 1936-1985
{83092571-CB0A-404D-8C97-8B6254E0FB85}

Afbeelding

Landelijke Archieven dag Gemeente Steenwijkerland ;

Een DVD met een filmcompilatie, samengesteld door het Historisch Centrum Overijssel, ter gelegenheid van de landelijke archievendag georganiseerd in de gemeente Steenwijkerland op 11 oktober 2008.
Enkele fragmenten uit de film 'Landbouw en landschap in Overijssel' uit 1936
(zwart-wit zonder geluid, met tekstkaartjes).
00:00:00 Fragment 1, scene 1: "Aan den zeedijk tusschen Vollenhove en Blokzijl staat het grote gemaal de A.F. Stroink".
Beelden van het gemaal.
00:00:23 Scene 2; "Typische boerderijen aan den zeekust tusschen Blokzijl en Blankenham".
Beelden van enkele boerderijen.
00:00:45 Scene 3; "Wanneperveen met zijn klokkenstoel".
Beeld van de kerk met de klokkenstoel.
00:00:55 Scene 4; "Giethoorn; Hollandsch Venetië".
Dorpsbewoners varen in een punter voorbij, enkele huizen langs een vaart.
00:01:37 Scene 5; "Het Belter Wijde".
Korte opname van het meer.
00:01:45 Fragment 2; Koninklijk bezoek aan Giethoorn jaren '50.
Zwart-witfilm zonder geluid met een enkel tekstkaartje opgenomen door het bedrijf Foto Ballon uit Steenwijk.
Beelden van het versierde dorp, de plaatselijke politie in conclaaf over het hoge bezoek, dorpsbewoners wachten in spanning af.
00:02:54 Koningin Juliana arriveert per open limousine en wordt verwelkomd door de burgemeester en plaatselijke hoogwaardigheidsbekleders.
00:03:26 Dorpsbewoners in klederdracht tonen de vorstin modelboten van de streek.
00:04:27 Hare Majesteit vaart in een punter van de firma J.W. Broer door het dorp.
00:05:55 Ontscheping van de Koninklijke punter bij het Gemeentehuis.
Vlootschouw; schoolkinderen varen in punters aan de koningin voorbij.
00:07:17 Ten slotte werd door H.M. de thee gebruikt op de boerderij van de familie R. Marring, de ontvangst door de dochter des huizes en de heer en mevrouw Marring.
00:07:40 En dan weer op huis aan, Soestdijk dus. Het was voor iedereen een onvergetelijke dag, niet in de laatste plaats door het weer.
00:08:43 Fragment 3; Belt-Schutsloot "Hun leven en werk"; ca. 1970.
Amateurkleurenfilm met ingesproken commentaar door de maker van de film.
Rietsnijders aan het werk: maaien, opschonen en opbinden van het riet.
Het vervoer van het riet per schip.
00:10:51 De afslag van de oever en een plaatselijke oplossing voor dit probleem.
00:11:22 De grote rietbossen worden verkleind tot handzame bosjes geschikt voor gebruik bij het dakdekken, dakdekkers aan het werk, onder wie 'Kleine Roelof',
ze maken gebruik van de zogenaamde rietnaald.
00:13:42 Het muziekkorps van het dorp tijdens de optocht ter gelegenheid van koninginnendag.
00:14:11 Een echtpaar van 90 jaar in een roeiboot, ze roeiden nog dagelijks naar hun volkstuintje.
00:14:33 De jaarlijkse gondelvaart.
00:15:25 Het repareren van een punter door middel van het blikslaan.
00:16:08 Hooibroei in een hooimijt bij een boer, gevolgd door enkele natuuropnamen van de Belt.
00:17:10 Een aalvisser aan het werk met zogenaamde aaldobbers, gevolgd door het oeverplantje waterdrieblad in bloei.
00:18:55 Een visser met zijn netten en fuiken aan het werk.
00:20:36 De bakker bezorgt aan huis met zijn speciale kar, gevolgd door de aanleg van een nieuwe brug over de Schutsloot om het dorp te ontsluiten voor autoverkeer.
00:21:23 Het verweiden per boot van koeien, het verplaatsen van de dieren per punter naar een nieuwe verse weide.
00:22:30 Het machinaal samenbundelen van riet tot pakken.
00:22:56 De muziekvereniging concerteert op de camping.
00:23:41 Huurpunters worden door de verhuurder als herkenning rood geschilderd.
00:24:30 Het kalveren van een koe in de weide.
00:25:17 Vervoer van riet per vrachtwagen, door de firma E. Prosman N.V. uit Gouda.
00:25:39 Opnamen van Café 'De Waterlelie' van de familie H. Slagter, de caféhouder en zijn zuster Geertje komen in beeld, gevolgd door avondstemming op het meer.
00:26:36 De winter is in aanto
, 1936-1985
{83092571-CB0A-404D-8C97-8B6254E0FB85}

{83092571-CB0A-404D-8C97-8B6254E0FB85}
Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965" Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965" Afbeelding

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug.
, 1964-1965
{A927E569-395C-480F-9660-01CD2A87B076}

Afbeelding

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

De bouw van de nieuwe brug.
, 1964-1965
{A927E569-395C-480F-9660-01CD2A87B076}

{A927E569-395C-480F-9660-01CD2A87B076}
Bekijk detail van "Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013<br/><br/>Inhoud :<br/><br/>1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur  0?50?<br/><br/>2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?<br/><br/>3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?<br/><br/>4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?<br/><br/>5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?<br/><br/>6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?<br/><br/>7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?<br/><br/>8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?<br/><br/>, 00-00-1950 - 00-00-1980" Bekijk detail van "Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013<br/><br/>Inhoud :<br/><br/>1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur 0?50?<br/><br/>2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?<br/><br/>3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?<br/><br/>4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?<br/><br/>5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?<br/><br/>6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?<br/><br/>7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?<br/><br/>8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?<br/><br/>, 00-00-1950 - 00-00-1980" Afbeelding

Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013

Inhoud :

1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur 0?50?

2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?

3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?

4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?

5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?

6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?

7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?

8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?

, 00-00-1950 - 00-00-1980

Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013

Inhoud :

1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur 0?50?

2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?

3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?

4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?

5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?

6.Betacam 168.01 ...
, 1950-1980
{891A18B6-5B01-42AB-A0B5-CB1E670335F4}

Afbeelding

Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013

Inhoud :

1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur 0?50?

2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?

3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?

4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?

5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?

6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?

7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?

8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?

, 00-00-1950 - 00-00-1980

Ootmarsum in de jaren vijftig- zeventig (20e eeuw) ; Zie B2010-013

Inhoud :

1.Betacam 114.02: Ootmarsum 1950, duur 0?50?

2.Betacam 044.23 Vlöggeln 1951, duur 0?58?

3.Betacam 104.05 Cultuur en natuur, 1959, duur 13?

4.Betacam 008.01 Folklore in Twente, jaren ?60, duur 7?03?

5.Betacam 044.15. Palmpasen 1965, duur 1?16?

6.Betacam 168.01 Vlöggeln , Paasvuur en Paasstaak slepen, duur 12?52?

7.Betacam 219.04 Koets?n Keerls Ootmarsum 1970, duur 13?06?

8.Betacam 114.02 Ootmarsum 1977 duur ca 3?10?


, 1950-1980
{891A18B6-5B01-42AB-A0B5-CB1E670335F4}

{891A18B6-5B01-42AB-A0B5-CB1E670335F4}
Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>01:07:22 De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965" Bekijk detail van "Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar <span class="highlight">Ossenzijl,</span> in 1965:<br/><br/>01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;<br/><br/>01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;<br/><br/>01:07:22 De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965" Afbeelding

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

01:07:22 De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

01:07:22 De bouw van de nieuwe brug.
, 1964-1965
{1BBD2009-91E1-45BB-8DC7-0289BA648E5F}

Afbeelding

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

01:07:22 De bouw van de nieuwe brug., 00-00-1964 - 00-00-1965

Reportage over de bouw van de Hesselingenbrug bij Steenwijk, over het kanaal naar Ossenzijl, in 1965:

01:02:34 Beelden van de oude brug en de bouw van een noodbrug;

01:05:06 De sloop van de oude brug en het heien voor de fundering van de nieuwe brug;

01:07:22 De bouw van de nieuwe brug.
, 1964-1965
{1BBD2009-91E1-45BB-8DC7-0289BA648E5F}

{1BBD2009-91E1-45BB-8DC7-0289BA648E5F}
pagina 1pagina 2Volgende pagina