Perceelkaart. Spoorweg Deventer-Almelo, Deventer-Zutphen (halte Colmschate). Cröddendijk. Noord Crödden. erve Stormink.1/1/1891, 1891{AD44E266-269A-45C1-984A-24B95B55F603}
Perceelkaart. Sectie H. Nieuwe Dijkje, Srtraatweg Deventer-Bathmen. Spoorweg Deventer-Almelo.1/1/1891, 1891{C4287D3F-C32A-41E2-886D-780CEA356FE5}
Perceelkaart. Spoorweg Deventer-Almelo, station Colmschate. Het Oosterwijk.1/1/1890, 1890{2322D7B6-DD12-4325-A665-7D41DBA54304}
Perceelkaart. Spoorweg Zwolle-Deventer Station Diepenveen-west, 't Clooster, Kerkdijkje, Stationswegde Zedde.1/1/1916, 1916{1A30C05D-F13D-4C76-96A8-29E9C1190735}
Spoorweg Deventer - Almelo. Weg Amsterdam - Hamburg.1/1/1917, 1917{AF41E705-4E30-42BC-AAA6-377EB53A98D0}
De Schipbeek, 't Verlaat, Vennink. Spoorweg Deventer - Zutphen.1/1/1917, 1917{14E8FBD8-B8AE-4CDF-A853-64D996EBBD2F}
Oldo spoorweg Deventer - Ommen, stopplaats De Hoek, station Eikelhof. Averlose Houtweg, Veldhuizerweg, Soestwetering, Boxbergerweg, Raalterweg. Den Hoek, Het Fokking, de Elsplas, Het Overvelde.1/1/1931, 1931{269DAE3B-583B-457B-9313-002D98C68C54}
De Voorstad, later Voorstraat, tegenwoordig Voorpoort geheten. De huizen dateren van na 1865. In dat jaar brandden alle, veelal houten huizen in deze straat af. De rails van de Spoorweg-Maatschappij Zwolle-Blokzijl (ZB) liggen nog niet in de straat. De stoomtramlijn, die mede op initiatief van baron Sloet van Marxveld was aangelegd, was van 1914 tot 1934 in gebruik. Het voormalige tramstation bevi..., 1900-1907{8A3A0AE1-68AC-44FF-8D3C-784DFAC7B2D7}
Stationsgebouw Diepenveen-West (1900-1970) aan de spoorweg Arnhem-Zwolle. Het station werd geopend op 1 okt 1866 en gesloten op 15 mei 1936. Het werd heropend op 1 jun 1940 en opnieuw gesloten op 5 jan 1941. Het stationsgebouw werd in 1970 afgebroken. Het torentje op de achtergrond is van Huize Roobrugge (1841-1934). Station Diepenveen-Oost bevond zich aan de spoorlijn van Deventer naar Ommen (OLD..., 1930-1934{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}
De spoorbrug over de IJssel, ca. 1900. Op 07-10-1862 heeft J. R. Thorbecke, minister van Binnenlandse Zaken, de eerste steen gelegd. Als dank bood hem de directie van de Centraal Spoorweg Maatschappij hem een zilveren troffel met inscriptie aan. In 1864 is de spoorbrug in gebruikgenomen. Een belangrijke verbinding van het noorden naar het westen. Begin januari 1935 is de brug ingrijpend verbouwd, ..., 1900-1905{022468B5-DFE1-4604-84C5-ACD079BD2F2F}
De spoorbrug over de IJssel, ca. 1900. Op 07-10-1862 heeft J. R. Thorbecke, minister van Binnenlandse Zaken, de eerste steen gelegd. Als dank bood hem de directie van de Centraal Spoorweg Maatschappij hem een zilveren troffel met inscriptie aan. In 1864 is de spoorbrug in gebruikgenomen. Een belangrijke verbinding van het noorden naar het westen. Begin januari 1935 is de brug ingrijpend verbouwd, ..., 1900-1905{A81CC78C-081E-42C1-B986-7AEEE3E9C806}
De villa's aan de Stationsweg gezien in de richting van de stadsgracht, ca. 1900. Aan de linkerkant was de tuin van de Buitensocieteit terwijl rechts enige grote villa's staan. Na de tot standkoming van de spoorweg, was het gebied tussen de stadsgracht en het station een gewilde plaats geworden voor de rijke Zwollenaren, die niet langer in de volle binnenstad wilden wonen. Rechts Stationsweg 9 (ge...1900, 1900{AC76F2D6-A29D-4EEB-A4C3-9E4E9FFBEB3A}