image/svg+xml
Open zoekscherm

48.538 resultaten

48.538 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • Sluitenbrand

Filter op

Vorige pagina1pagina 2pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 4.045Volgende pagina
Bekijk detail van "De automatiek van Woolthuis na de <span class="highlight">brand</span> op 18-02-1979. Het pand lag op de hoek Sassenstraat met de Bloemendalstraat. Het huis links van de automatiek heeft dermate grote schade opgelopen, dat het ontruimd is. Rechts is één van de uithangborden, gemaakt door Ton Veltien, te zien., 12-03-1979"
De automatiek van Woolthuis na de brand op 18-02-1979. Het pand lag op de hoek Sassenstraat met de Bloemendalstraat. Het huis links van de automatiek heeft dermate grote schade opgelopen, dat het ontruimd is. Rechts is één van de uithangborden, gemaakt door Ton Veltien, te zien., 12-03-1979
Bekijk detail van "De automatiek van Woolthuis na de <span class="highlight">brand</span> op 18-02-1979. Het pand lag op de hoek Sassenstraat met de Bloemendalstraat. Het huis links van de automatiek heeft dermate grote schade opgelopen, dat het ontruimd is. Op de achtergrond is een woning aan de Koestraat te zien. De bovenverdieping van het 2e huis rechts is de de opslagruimte van de firma Leussink. Deze firma was een timmerbedrijf., 1979-02-18"
De automatiek van Woolthuis na de brand op 18-02-1979. Het pand lag op de hoek Sassenstraat met de Bloemendalstraat. Het huis links van de automatiek heeft dermate grote schade opgelopen, dat het ontruimd is. Op de achtergrond is een woning aan de Koestraat te zien. De bovenverdieping van het 2e huis rechts is de de opslagruimte van de firma Leussink. Deze firma was een timmerbedrijf., 1979-02-18
Bekijk detail van "De Boterhal op de Nieuwe Markt, ingericht als feesttent met aan tafeltjes mannen en vrouwen met hoeden. In het midden vier obers in witte jasjes met dienbladen, links een tafel met glazen. De Boterhal is met doeken, bevestigd aan de pilaren, dicht gemaakt. Aan de pilaren diverse bordjes oa Heineken's Bieren.<br/>De Boterhal werd 1884 gebouwd. Het wekelijks plaatsen en weer opruimen van de overdekte banken in de Voorstraat was toen niet langer nodig. Op deze plaats kwam de boter in vaatjes ter markt. De afgewogen stukken echter werden vrijdags te koop aangeboden op het Grote Kerkplein aan de kant van de Luttekestraat. In 1913 werd ook de eiermarkt van de Voorstraat naar de Nieuwe Markt verplaatst. Tijdens de Eerste Wereldoorlog deed de boterhal dienst als centrale keuken. Daarna werd het gebouw tot drie noodwoningen ingericht, maar van 1919 tot 1921 aan de firma Gebr. Bervoets als noodwinkel verhuurd, omdat hun pand in de Diezerstraat was afgebrand. In 1935 werd de houten overkapping afgebroken, maar gedurende de Tweede Wereldoorlog deed de hal wederom dienst als gaarkeuken. Ook na de laatste oorlog werd in de hal weer huisvesting gegeven aan een zaak : ditmaal aan de confectiefabriek Mulder N.V. (later Gasthuisdijk 22), totdat een <span class="highlight">brand</span> in 1951 de hal definitief tot de geschiedenis deed behoren., 00-00-1930 - 00-00-1940"
De Boterhal op de Nieuwe Markt, ingericht als feesttent met aan tafeltjes mannen en vrouwen met hoeden. In het midden vier obers in witte jasjes met dienbladen, links een tafel met glazen. De Boterhal is met doeken, bevestigd aan de pilaren, dicht gemaakt. Aan de pilaren diverse bordjes oa Heineken's Bieren.
De Boterhal werd 1884 gebouwd. Het wekelijks plaatsen en weer opruimen van de overdekte banken in de Voorstraat was toen niet langer nodig. Op deze plaats kwam de boter in vaatjes ter markt. De afgewogen stukken echter werden vrijdags te koop aangeboden op het Grote Kerkplein aan de kant van de Luttekestraat. In 1913 werd ook de eiermarkt van de Voorstraat naar de Nieuwe Markt verplaatst. Tijdens de Eerste Wereldoorlog deed de boterhal dienst als centrale keuken. Daarna werd het gebouw tot drie noodwoningen ingericht, maar van 1919 tot 1921 aan de firma Gebr. Bervoets als noodwinkel verhuurd, omdat hun pand in de Diezerstraat was afgebrand. In 1935 werd de houten overkapping afgebroken, maar gedurende de Tweede Wereldoorlog deed de hal wederom dienst als gaarkeuken. Ook na de laatste oorlog werd in de hal weer huisvesting gegeven aan een zaak : ditmaal aan de confectiefabriek Mulder N.V. (later Gasthuisdijk 22), totdat een brand in 1951 de hal definitief tot de geschiedenis deed behoren., 00-00-1930 - 00-00-1940
Bekijk detail van "Op de vroege ochtend van hun vertrek uit Zwolle staken de Duitsers een autobus met munitie in <span class="highlight">brand</span> op de Burgemeester van Roijensingel, ter hoogte van de Nieuwe Havenbrug. Er ontstonden enorme explosies en brokstukken van de auto vlogen tot voorbij de Kamperstraat door de lucht. Huize Eekhout, de zetel van de gemeenteontvanger, werd zwaar beschadigd., 14-04-1945"
Op de vroege ochtend van hun vertrek uit Zwolle staken de Duitsers een autobus met munitie in brand op de Burgemeester van Roijensingel, ter hoogte van de Nieuwe Havenbrug. Er ontstonden enorme explosies en brokstukken van de auto vlogen tot voorbij de Kamperstraat door de lucht. Huize Eekhout, de zetel van de gemeenteontvanger, werd zwaar beschadigd., 14-04-1945
Bekijk detail van "Tijdens de Duitse inval op 10 mei 1940 maakte het spoorwegpersoneel veel materiaal op het stationsemplacement van Zwolle onklaar, om te verhinderen dat het in vijandelijke handen zou komen. Op deze foto, die is gemaakt vanaf de Hoge Spoorbrug, zijn onder meer in <span class="highlight">brand</span> gestoken treinen te zien., 00-05-1940"
Tijdens de Duitse inval op 10 mei 1940 maakte het spoorwegpersoneel veel materiaal op het stationsemplacement van Zwolle onklaar, om te verhinderen dat het in vijandelijke handen zou komen. Op deze foto, die is gemaakt vanaf de Hoge Spoorbrug, zijn onder meer in brand gestoken treinen te zien., 00-05-1940
Bekijk detail van "Tijdens de Duitse inval op 10 mei 1940 maakte het spoorwegpersoneel veel materiaal op het stationsemplacement van Zwolle onklaar, om te verhinderen dat het in vijandelijke handen zou komen. Op deze foto, die is gemaakt vanaf de Hoge Spoorbrug, zijn onder meer in <span class="highlight">brand</span> gestoken treinen te zien., 00-05-1940"
Tijdens de Duitse inval op 10 mei 1940 maakte het spoorwegpersoneel veel materiaal op het stationsemplacement van Zwolle onklaar, om te verhinderen dat het in vijandelijke handen zou komen. Op deze foto, die is gemaakt vanaf de Hoge Spoorbrug, zijn onder meer in brand gestoken treinen te zien., 00-05-1940
Bekijk detail van "Tijdens de Duitse inval op 10 mei 1940 maakte het spoorwegpersoneel veel materiaal op het stationsemplacement van Zwolle onklaar, om te verhinderen dat het in vijandelijke handen zou komen. Op deze foto, die is gemaakt vanaf de Hoge Spoorbrug, zijn onder meer in <span class="highlight">brand</span> gestoken treinen te zien., 00-05-1940"
Tijdens de Duitse inval op 10 mei 1940 maakte het spoorwegpersoneel veel materiaal op het stationsemplacement van Zwolle onklaar, om te verhinderen dat het in vijandelijke handen zou komen. Op deze foto, die is gemaakt vanaf de Hoge Spoorbrug, zijn onder meer in brand gestoken treinen te zien., 00-05-1940
Bekijk detail van "Opname van Zalk. In de meidagen van 1940 werd bij Zalk een Nederlands militair konvooi door de Duitsers beschoten en in <span class="highlight">brand</span> gestoken. Op deze foto is het gebied te zien waar de aanval heeft plaatsgevonden. Deze foto is genomen vanaf de Zwolse kant., 00-05-1940"
Opname van Zalk. In de meidagen van 1940 werd bij Zalk een Nederlands militair konvooi door de Duitsers beschoten en in brand gestoken. Op deze foto is het gebied te zien waar de aanval heeft plaatsgevonden. Deze foto is genomen vanaf de Zwolse kant., 00-05-1940
Bekijk detail van "Opname van de brandende goederenloods van Van Gend en Loos  langs de Deventerstraatweg op het stationsemplacement van Zwolle. Zo werd verhinderd dat het hier opgeslagen materiaal in vijandelijke handen zou komen. het in de <span class="highlight">brand</span> steken van de loods en trein gebeurde door de Nederlandse spoormensen. , 10-05-1940"
Opname van de brandende goederenloods van Van Gend en Loos langs de Deventerstraatweg op het stationsemplacement van Zwolle. Zo werd verhinderd dat het hier opgeslagen materiaal in vijandelijke handen zou komen. het in de brand steken van de loods en trein gebeurde door de Nederlandse spoormensen. , 10-05-1940
Bekijk detail van "Opname van neergestort Duits vliegtuig. het Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in <span class="highlight">brand</span>. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis. De naam van de piloot was Boddo Nette , hij werd begraven op het zg Duitse gedeelte van begraafplaats de Kranenburg, hij en vele daar begraven soldaten werden in de jaren 50 her begraven op de Duitse begraafplaats in Ysselsteyn., 15-11-1943"
Opname van neergestort Duits vliegtuig. het Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis. De naam van de piloot was Boddo Nette , hij werd begraven op het zg Duitse gedeelte van begraafplaats de Kranenburg, hij en vele daar begraven soldaten werden in de jaren 50 her begraven op de Duitse begraafplaats in Ysselsteyn., 15-11-1943
Bekijk detail van "Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in <span class="highlight">brand</span>. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis., 15-11-1943"
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis., 15-11-1943
Bekijk detail van "Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in <span class="highlight">brand</span>. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis., 15-11-1943"
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis., 15-11-1943
Vorige pagina1pagina 2pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 4.045Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (43 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (9 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (50 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (78 filters)