Je bent hier: Zoeken > Resultaten voor ‘brand’
Open zoekscherm
Uitgebreid zoeken
48.539 resultaten
Vorige pagina1...pagina 9pagina 10pagina 11pagina 12pagina 13pagina 14...pagina 4.045Volgende pagina
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis., 15-11-1943
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis. Deze foto is gemaakt vanuit het dakraam van een nabijgelegen huis., 15-11-1943
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis. Deze foto is gemaakt vanuit het dakraam van een nabijgelegen huis., 15-11-1943
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis. Deze foto is gemaakt vanaf de afrit van de rijksweg., 15-11-1943
Een Duits vliegtuig kreeg op maandag 15 november 1943 boven Zwolle problemen. De piloot probeerde een noodlanding te maken op de rijksweg Amersfoort-Meppel, de huidige A28. Op het laatste ogenblik moest hij uitwijken voor een boerenwagen, waarna een vleugel aan de leuning van het viaduct over de Hoogstraat bleef haken. Het vliegtuig sloeg over de kop en vloog in brand. De piloot stierf 's avonds in het Sophiaziekenhuis. Deze foto is vanaf de rijksweg gemaakt. Omstanders bekijken de ravage., 15-11-1943
Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-00-1944
Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944
Opname gemaakt van geallieerd vliegtuig, de Amerikaanse B-17 G “Dinah Might” die op 10 februari 1944 een noodlanding maakte nabij Emmeloord. Op 10 februari 1944 maakte de 'Dinah Might' haar eerste operationele vlucht naar de plaats Braunschweig (Brunswick) het centrum van de Duitse vliegtuigindustrie en een knooppunt van voor het transport belangrijke verbindingswegen. Aan boord waren piloot 2nd Lt. Thomas Frank Sharpless, co-piloot 2nd Lt. Clyde Vernon Cassill, navigator 2nd Lt. John Jay Lyons, bommenrichter 2nd Lt. August Julius Fleischbein, boordwerktuigkundige/rugkoepelschutter S/Sgt. Lawrence Stanley Moses, radiotelegrafist S/Sgt. John William Mosteller, buikkoepelschutter Sgt. Freeman Whitlier Fisher, rechter zijluikschutter Sgt. David Fineman, linker zijluikschutter Sgt. J.E. Hershel Shaw en staartschutter Sgt. Leslie Carlyle Tiedman. Sgt. Fineman had voor deze vlucht de plaats ingenomen van de vaste zijluikschutter Sgt. Cyril Hern, die wegens ziekte moest afhaken. De missie, waaraan meer dan 1000 toestellen deelnamen, werd geteisterd door slechte weersomstandigheden. Wolkenformaties en sneeuwbuien zorgden ervoor dat de luchtvloot hinder ondervond tijdens het formeren van de grote aanvalsformaties voordat zij koers konden zetten naar het doel. , 00-02-1944
Schip met een lading stro voor de Duitse Wehrmacht, die op 2 april 1944 in brand werd gestoken door de verzetsman Pieter ('Guus') West. Het schip lag naast de Landbouwbank op de Schuttevaerkade., 02-04-1944
Groepsfoto van de Knokploeg van Pieter West (schuilnaam 'Guus') te Zwolle. Deze KP was nauw betrokken bij de activiteiten van verzetsgroep De Groene. Staand van links naar rechts: Berend Jolink, Wim Brand, Tonny Meyer, Willy Visser, Willem Spijkerman. Zittend van links naar rechts: Eppe Koers, Jan Nosent, Appie Goudsbeek, Pieter West, Meier, Joop Vinke., 00-00-1945
Opname van drie feestelijk uitgedoste kinderen staan op de dag van de bevrijding van Zwolle voor het door de Duitsers in brand gestoken herenhuis aan de Eekwal 5 op de vroeg ochtend van 14 april 1945 , in dit huis waren tijdens het laatste oorlogsjaar de SD en de Grüne Polizei gevestigd. Het uitgebrande huis zou na de oorlog niet meer worden herbouwd. In het pand, dat vóór de oorlog was bewoond door J.L. Vroom, directeur van Vroom & Dreesmann,, 14-04-1945
Op de vroege ochtend van hun vertrek uit Zwolle staken de Duitsers een herenhuis aan de Eekwal 5 in brand. In het pand, dat vóór de oorlog was bewoond door J.L. Vroom, directeur van Vroom & Dreesmann, was de Grüne Polizei gevestigd. Het huis was in brand gestoken om te voorkomen dat belangrijke documenten in de handen van de geallieerden zouden vallen. Deze foto toont de restanten van het uitgebrande huis., 14-04-1945