image/svg+xml
Open zoekscherm

765 resultaten

765 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenZwolle, Spoorbrug

Filter op

Vorige pagina1pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 10pagina 64Volgende pagina
Bekijk detail van "Opname van de <span class="highlight">Spoorbrug</span> over de IJssel bij <span class="highlight">Zwolle,</span> door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945"
Opname van de Spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de <span class="highlight">Spoorbrug</span> over de IJssel bij <span class="highlight">Zwolle,</span> door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945"
Opname van de Spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de <span class="highlight">Spoorbrug</span> over de IJssel bij <span class="highlight">Zwolle,</span> door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945"
Opname van de Spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de <span class="highlight">Spoorbrug</span> over de IJssel bij <span class="highlight">Zwolle,</span> door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945"
Opname van de Spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de <span class="highlight">Spoorbrug</span> over de IJssel bij <span class="highlight">Zwolle,</span> door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945"
Opname van de Spoorbrug over de IJssel bij Zwolle, door de terugtrekkende Duitsers is deze in de vroege ochtend van 14 april 1945 opgeblazen., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van twee  vrouwen met een Jodenster op hun kleding staan onderaan de trap van de Hoge <span class="highlight">Spoorbrug</span> aan de Deventerstraatweg in Zwolle. Links op de foto staat Betje Jakobs, de naam van de andere vrouw is niet bekend. De Nederlandse Joden waren vanaf 2 mei 1942 verplicht om de Jodenster te dragen. ( Betje Jakobs en haar familie zijn  gepakt tijdens het onderduiken in Zwolle. Betje j heeft het als enige overleefd. Ze keerde terug uit vernietigingskamp Auschwitz. In Zwolle is ze liefdevol opgevangen bij haar overburen de familie Bieringa.), 00-00-1942 - 00-00-1943"
Opname van twee vrouwen met een Jodenster op hun kleding staan onderaan de trap van de Hoge Spoorbrug aan de Deventerstraatweg in Zwolle. Links op de foto staat Betje Jakobs, de naam van de andere vrouw is niet bekend. De Nederlandse Joden waren vanaf 2 mei 1942 verplicht om de Jodenster te dragen. ( Betje Jakobs en haar familie zijn gepakt tijdens het onderduiken in Zwolle. Betje j heeft het als enige overleefd. Ze keerde terug uit vernietigingskamp Auschwitz. In Zwolle is ze liefdevol opgevangen bij haar overburen de familie Bieringa.), 00-00-1942 - 00-00-1943
Bekijk detail van "Opname van een vrouw met een Jodenster op haar jurk zit onderaan de trap van de Hoge <span class="highlight">Spoorbrug</span> aan de Deventerstraatweg. De naam van de vrouw is niet bekend. De Nederlandse Joden waren vanaf 3 mei 1942 verplicht om de Jodenster te dragen. (Een ster kostte 4 cent, door de drager zelf te betalen, en per vier sterren moest een distributiebon ('textielpunt') worden ingeleverd)., 00-00-1942 - 00-00-1943"
Opname van een vrouw met een Jodenster op haar jurk zit onderaan de trap van de Hoge Spoorbrug aan de Deventerstraatweg. De naam van de vrouw is niet bekend. De Nederlandse Joden waren vanaf 3 mei 1942 verplicht om de Jodenster te dragen. (Een ster kostte 4 cent, door de drager zelf te betalen, en per vier sterren moest een distributiebon ('textielpunt') worden ingeleverd)., 00-00-1942 - 00-00-1943
Bekijk detail van "Opname de vernielde <span class="highlight">spoorbrug</span> over de IJssel bij Zwolle.  De <span class="highlight">spoorbrug</span> is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland.<br/><br/>, 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland.

, 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname de vernielde <span class="highlight">spoorbrug</span> over de IJssel bij Zwolle.  De <span class="highlight">spoorbrug</span> is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland, met op de achtergrond de kerk van Hattem., 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland, met op de achtergrond de kerk van Hattem., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de vernielde <span class="highlight">spoorbrug</span> bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945, ontkwam niet aan het geweld. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.<br/><br/>Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond plaats in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan<br/><br/>, 00-04-1945"
Opname van de vernielde spoorbrug bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945, ontkwam niet aan het geweld. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.

Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond plaats in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan

, 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de vernielde <span class="highlight">spoorbrug</span> bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle ontkwam niet aan het geweld deze werd ook opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.<br/><br/>Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond plaats in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan<br/>, 00-04-1945"
Opname van de vernielde spoorbrug bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle ontkwam niet aan het geweld deze werd ook opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.

Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond plaats in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan
, 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend. Links op de achtergrond is de eveneens vernielde <span class="highlight">spoorbrug</span> te zien., 00-04-1945"
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend. Links op de achtergrond is de eveneens vernielde spoorbrug te zien., 00-04-1945
Vorige pagina1pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 10pagina 64Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (14 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (14 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (46 filters)