image/svg+xml
Open zoekscherm

636 resultaten

636 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenZwolle, Katerveer

Filter op

Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 53Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 6 van 53
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "ZWOLLE Sassenpoort ; <br/>Zwolle Nieuwehavenbrug en Eekwal;" Bekijk detail van "ZWOLLE Sassenpoort ; <br/>Zwolle Nieuwehavenbrug en Eekwal;" Afbeelding

ZWOLLE Sassenpoort ;
Zwolle Nieuwehavenbrug en Eekwal;

Gezicht op de Nieuwe Havenbrug uit 1875 (draaibrug) vanuit het zuiden, ca. 1902. Aan de overkant van de brug de Luttekestraat en links de Eekwal met daarvoor de Nieuwe Haven met een binnenvaartschip en het brugwachtershuisje. Daarachter de Peperbus. Over de brug lopen de rails van de paardentram, die in 1889 werden aangelegd vanaf het station naar de Grote Markt langs, de gracht en door de Lutteke...
, 1900-1905
{FF9F422E-8FD8-40EE-80A3-FF3A02DEFA81}

Afbeelding

ZWOLLE Sassenpoort ;
Zwolle Nieuwehavenbrug en Eekwal;

Gezicht op de Nieuwe Havenbrug uit 1875 (draaibrug) vanuit het zuiden, ca. 1902. Aan de overkant van de brug de Luttekestraat en links de Eekwal met daarvoor de Nieuwe Haven met een binnenvaartschip en het brugwachtershuisje. Daarachter de Peperbus. Over de brug lopen de rails van de paardentram, die in 1889 werden aangelegd vanaf het station naar de Grote Markt langs, de gracht en door de Luttekestraat. In 1908 werden de rails vanaf het Katerveer verlegd via de Emmawijk en Nieuwe Havenbrug. Voor de brug vormden de rails toen een driehoek, waar men kon overstappen. Op 7 augustus 1919 was de laatste rit van de tram. De kaart is afgestempeld in 1905. Dezelfde foto is gebruikt voor PBKR2407, PBKR2408, PBKR2409 en PBKR2410.
geen
, 1900-1905
{FF9F422E-8FD8-40EE-80A3-FF3A02DEFA81}

{FF9F422E-8FD8-40EE-80A3-FF3A02DEFA81}
Bekijk detail van "Hotel Restaurant "Frisia State" Zwolle ;" Bekijk detail van "Hotel Restaurant "Frisia State" Zwolle ;" Afbeelding

Hotel Restaurant "Frisia State" Zwolle ;

Tekening van hotel-restaurant Frisia State aan de Ruiterlaan 7, 1953, gesigneerd Martien Zeeman (?). Verso: eigenaar (hotel) S.P.J. Beek (waarschijnlijk uitgever van de prentbriefkaart).
Ruiterlaan 7, de villa Frisia State (gemeentelijke monument) ca. 1915. De Ruiterlaan was de verbinding tussen de stad Zwolle en het Engelse werk. Gezien de landelijke en rustige omgeving was het niet verwonde...
1953, 1953
{0F5BAEB5-D663-4F18-A612-06A00E95E80B}

Afbeelding

Hotel Restaurant "Frisia State" Zwolle ;

Tekening van hotel-restaurant Frisia State aan de Ruiterlaan 7, 1953, gesigneerd Martien Zeeman (?). Verso: eigenaar (hotel) S.P.J. Beek (waarschijnlijk uitgever van de prentbriefkaart).
Ruiterlaan 7, de villa Frisia State (gemeentelijke monument) ca. 1915. De Ruiterlaan was de verbinding tussen de stad Zwolle en het Engelse werk. Gezien de landelijke en rustige omgeving was het niet verwonderlijk dat dit gebied erg aantrekkelijk was voor de rijke Zwollenaren, die de stad wilden ontvluchten. In opdracht van de familie De Vos van Steenwijk werd in 1870 een huis in eclectische bouwstijl gebouwd onder leiding van de toen veel geroemde Arnhemse architect L. M. Eberson. Omstreeks 1930 kwam het huis in andere handen en kreeg het de bestemming van hotel en restaurant.
Voor de Tweede Wereldoorlog kreeg het hotel grote bekendheid, toen vlak voor het bekend worden van de verloving tussen kroonprinses Juliana en Bernhard van Lippe-Biesterveld, de toekomstige prins hier verscheidene malen overnachtte. Een vriend van Bernhard, de baron van Hardenbroek huurde hier namelijk een appartement. Het hotel werd in 1957 opgeheven, het pand kwam in handen van het Rijk, die het gebouw in gebruik gaf aan Staatsbosbeheer. In 1972 werd het zuiveringschap van West Overijssel in het pand gehuisvest. In 1977 werd Frisia State verbouwd. Aan de rechterzijde werd een vleugel bijgebouwd.
1953, 1953
{0F5BAEB5-D663-4F18-A612-06A00E95E80B}

{0F5BAEB5-D663-4F18-A612-06A00E95E80B}
Bekijk detail van "Vier heren in uniform naast de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het <span class="highlight">Katerveer</span> opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclame van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden in koloniale waren en de oprichter was van het Fryske Selskip in <span class="highlight">Zwolle,</span> en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915" Bekijk detail van "Vier heren in uniform naast de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het <span class="highlight">Katerveer</span> opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclame van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden in koloniale waren en de oprichter was van het Fryske Selskip in <span class="highlight">Zwolle,</span> en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915" Afbeelding

Vier heren in uniform naast de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclame van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden in koloniale waren en de oprichter was van het Fryske Selskip in Zwolle, en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915

Vier heren in uniform naast de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De a...
, 1910-1915
{3BA60B63-57FC-41FD-8D49-2342724F6F88}

Afbeelding

Vier heren in uniform naast de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclame van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden in koloniale waren en de oprichter was van het Fryske Selskip in Zwolle, en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915

Vier heren in uniform naast de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclame van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden in koloniale waren en de oprichter was van het Fryske Selskip in Zwolle, en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram). geen
, 1910-1915
{3BA60B63-57FC-41FD-8D49-2342724F6F88}

{3BA60B63-57FC-41FD-8D49-2342724F6F88}
Bekijk detail van "Vier mannen in uniform en de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram  exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het <span class="highlight">Katerveer</span> opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclames van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden (einde Diezerstraat) in koloniale waren (Zijlstra was tevens oprichter van het Fryske Selskip in Zwolle), en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915" Bekijk detail van "Vier mannen in uniform en de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het <span class="highlight">Katerveer</span> opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclames van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden (einde Diezerstraat) in koloniale waren (Zijlstra was tevens oprichter van het Fryske Selskip in Zwolle), en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915" Afbeelding

Vier mannen in uniform en de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclames van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden (einde Diezerstraat) in koloniale waren (Zijlstra was tevens oprichter van het Fryske Selskip in Zwolle), en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915

Vier mannen in uniform en de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De au...
, 1910-1915
{09266B91-BFB5-47DA-9A57-DC7DD52212AC}

Afbeelding

Vier mannen in uniform en de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclames van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden (einde Diezerstraat) in koloniale waren (Zijlstra was tevens oprichter van het Fryske Selskip in Zwolle), en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram)., 00-00-1910 - 00-00-1915

Vier mannen in uniform en de paardentram (in de Veerallee bij de Spoolderberg), ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. De autobus kwam in opmars. Op de tram werd druk geadverteerd, getuige de reclames van J. Zijlstra Hzn. die een winkel had in de Smeden (einde Diezerstraat) in koloniale waren (Zijlstra was tevens oprichter van het Fryske Selskip in Zwolle), en de kledingzaken van de Gebr. Bischoff en Bervoets (opzij op het dak van de tram). geen
, 1910-1915
{09266B91-BFB5-47DA-9A57-DC7DD52212AC}

{09266B91-BFB5-47DA-9A57-DC7DD52212AC}
Bekijk detail van "Remise van de tram aan de Rhijnvis Feithlaan, ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het <span class="highlight">Katerveer</span> opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram., 00-00-1910 - 00-00-1915" Bekijk detail van "Remise van de tram aan de Rhijnvis Feithlaan, ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het <span class="highlight">Katerveer</span> opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram., 00-00-1910 - 00-00-1915" Afbeelding

Remise van de tram aan de Rhijnvis Feithlaan, ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram., 00-00-1910 - 00-00-1915

Remise van de tram aan de Rhijnvis Feithlaan, ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. geen
, 1910-1915
{B2B5FE28-7EA4-47E2-8BB9-A1FFA04039BF}

Afbeelding

Remise van de tram aan de Rhijnvis Feithlaan, ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram., 00-00-1910 - 00-00-1915

Remise van de tram aan de Rhijnvis Feithlaan, ca. 1910. De Zwolsche Tramweg Maatschappij, die de paardentram exploiteerde, bestond van 1895 tot 1919. Er waren verschillende lijnen. Zo kon men bij het Katerveer opstappen en zich naar de Grote Markt laten vervoeren. De Eerste Wereldoorlog, toen paarden gevorderd werden, luidde het einde in van de paardentram. geen
, 1910-1915
{B2B5FE28-7EA4-47E2-8BB9-A1FFA04039BF}

{B2B5FE28-7EA4-47E2-8BB9-A1FFA04039BF}
Bekijk detail van "Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;" Bekijk detail van "Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;" Afbeelding

Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;

Wie vroeger haast had kon na aankomst bij het Katerveer de paardentram naar Zwolle nemen. Daartoe moest men vanaf het veerhuis dan wel over de sluizen via een tweetal ophaalbruggen naar de remise lopen. De haastige reiziger zal zich daarbij wel niet als Gijsbert Karel van Hogendorp in 1819 de tijd hebben gegund de eeuwenlange voorgeschiedenis van de totstandkoming van de Willemsvaart te overpeinze...
1910, 1910
{D3953B2B-AC45-4338-9DAE-EC0CF9E8D346}

Afbeelding

Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;

Wie vroeger haast had kon na aankomst bij het Katerveer de paardentram naar Zwolle nemen. Daartoe moest men vanaf het veerhuis dan wel over de sluizen via een tweetal ophaalbruggen naar de remise lopen. De haastige reiziger zal zich daarbij wel niet als Gijsbert Karel van Hogendorp in 1819 de tijd hebben gegund de eeuwenlange voorgeschiedenis van de totstandkoming van de Willemsvaart te overpeinzen of te zoeken naar de eerste steen van de grote sluis, gelegd door Baron Bentinck tot Buckhorst, "gouverneur des konings". Toch zou dat alleszins op zijn plaats zijn geweest, want het kanaal gold in het begin van de 19e eeuw als een wonderwerk. Het bijzondere van de vaart was daarbij niet zozeer het waterbouwkundige aspect, want zo heel moeilijk was de aanleg nu niet, als wel het langdurige en moeizame gevecht, dat Zwolle had moeten voeren om zover te komen. Sinds de bedijking van de IJssel, die plaats vond op grond van een privilege van bisschop Gul van Utrecht in 1308, lag Zwolle niet meer aan de IJssel. Eigenlijk al vanaf dat ogenblik verlangde Zwolle naar een scheepvaartverbinding met deze druk bevaren rivier. Vooral voor de turfschepen, die van de Dedemsvaart kwamen en de IJssel niet anders konden bereiken dan over het Zwartewater en de Zuiderzee, was het gemis van een verbinding Zwartewater - IJssel bijzonder hinderlijk. In 1813 bewoog daarom de schepper van de Dedemsvaart, W. J. Baron van Dedem de kooplieden van Doesburg, Zutphen, Deventer en Zwolle en de steenfabrikanten langs de IJssel tot het indienen van een gezamenlijk adres aan koning Willem I. Inderdaad was Nederlands eerste koning de juiste man om veel voor een dergelijke
onderneming te voelen. In september 1818 werd het werk aanbesteed en op 's konings
verjaardag (24 augustus 1819) voltooid : na 5 eeuwen had Zwolle eindelijk weer zijn verbinding met de IJssel!
De reiziger van 1910 zal echter wel meer dan voor deze langdurige geschiedenis belangstelling hebben gehad voor de schepen in de sluis e Zwolle, 7 maart [...] / Groningen, 7 maart 1910 vooral voor de knappe schippersvrouw op het voordek! Wanneer de tram nog niet aangekomen was kon de reiziger zich de tijd korten door de inwendige mens te versterken met een broodje in de boerderij achter de rechtse brug, want daar was van 1849 tot 1938 de bakkerij van de familie Ramaker gevestigd (gevolgd door mej. E. Lameijer). Misschien ontmoette hij daar wel een Zwollenaar, die zich enkele kwartjes wilde uitsparen door pas bij de sluizen op de boot naar Amsterdam te stappen. Ook vele firma's waren hier trouwens te vinden om nog vracht af te geven aan de nachtboot. Deze moest namelijk reeds vóór zes uur 's avonds de stad verlaten hebben, omdat daarna de bruggen niet meer geopend werden.
1910, 1910
{D3953B2B-AC45-4338-9DAE-EC0CF9E8D346}

{D3953B2B-AC45-4338-9DAE-EC0CF9E8D346}
Bekijk detail van "Zwolle <span class="highlight">Katerveer</span> ;" Bekijk detail van "Zwolle <span class="highlight">Katerveer</span> ;" Afbeelding

Zwolle Katerveer ;

Gezicht op wachtende schepen voor de sluizen bij het Katerveer, 1904. De opname is gemaakt in de richting van de stad. Zwolle, 15 [...] 1902
1904, 1904
{8A729AEA-9E1E-4082-9AE9-CDEB5BD1D4EC}

Afbeelding

Zwolle Katerveer ;

Gezicht op wachtende schepen voor de sluizen bij het Katerveer, 1904. De opname is gemaakt in de richting van de stad. Zwolle, 15 [...] 1902
1904, 1904
{8A729AEA-9E1E-4082-9AE9-CDEB5BD1D4EC}

{8A729AEA-9E1E-4082-9AE9-CDEB5BD1D4EC}
Bekijk detail van "<span class="highlight">Katerveer</span>. ZWOLLE. ;" Bekijk detail van "<span class="highlight">Katerveer</span>. ZWOLLE. ;" Afbeelding

Katerveer. ZWOLLE. ;

Gezicht vanaf de brug bij de sluizen in Zuidwestelijke richting naar de IJssel toe, 1903. De sluisdeur van de Katerveersluis staat open. Het sein staat op veilig. Rechts is de sluiswachterswoning te zien, links een sluiswachters- of brugwachtershuisje. Zwolle, 15 november 1903 / Groningen, 15 november 1903
1903, 1903
{2000963F-0799-4D25-9AA1-CD6E5CC0BD84}

Afbeelding

Katerveer. ZWOLLE. ;

Gezicht vanaf de brug bij de sluizen in Zuidwestelijke richting naar de IJssel toe, 1903. De sluisdeur van de Katerveersluis staat open. Het sein staat op veilig. Rechts is de sluiswachterswoning te zien, links een sluiswachters- of brugwachtershuisje. Zwolle, 15 november 1903 / Groningen, 15 november 1903
1903, 1903
{2000963F-0799-4D25-9AA1-CD6E5CC0BD84}

{2000963F-0799-4D25-9AA1-CD6E5CC0BD84}
Bekijk detail van "Zwolle. Sluis b. h. <span class="highlight">Katerveer</span>. ;" Bekijk detail van "Zwolle. Sluis b. h. <span class="highlight">Katerveer</span>. ;" Afbeelding

Zwolle. Sluis b. h. Katerveer. ;

Gezicht vanaf de Oude Veerweg over de Willemsvaart nabij de sluizen, 1904. In het midden is de achterzijde van cafe IJsselzicht aan de Katerveerdijk te zien. Uiterst rechts is de zuidelijke brug over de sluis te zien. Enkele schepen liggen te wachten. Zwolle, 11 juni 1904 / 'SGravenhage 11 juni 1904
1904, 1904
{0D32AC95-CB29-4E02-9118-E7D67FBEB315}

Afbeelding

Zwolle. Sluis b. h. Katerveer. ;

Gezicht vanaf de Oude Veerweg over de Willemsvaart nabij de sluizen, 1904. In het midden is de achterzijde van cafe IJsselzicht aan de Katerveerdijk te zien. Uiterst rechts is de zuidelijke brug over de sluis te zien. Enkele schepen liggen te wachten. Zwolle, 11 juni 1904 / 'SGravenhage 11 juni 1904
1904, 1904
{0D32AC95-CB29-4E02-9118-E7D67FBEB315}

{0D32AC95-CB29-4E02-9118-E7D67FBEB315}
Bekijk detail van "<span class="highlight">Katerveer</span> bij Zwolle; No. 1847" Bekijk detail van "<span class="highlight">Katerveer</span> bij Zwolle; No. 1847" Afbeelding

Katerveer bij Zwolle; No. 1847

Gezicht vanaf de IJssel op de aanlegplaats van het Katerveer op de Zwolse oever. Links gebouwen bij de Katerveersluizen in de Willemsvaart (in 1819 voltooid, de grote sluis werd in 1871-1873 gebouwd vanwege het toenemend scheepvaartverkeer). Daarnaast de overdekte theetuin van het Katerveerhuis, doel van veel zondagse wandelingen vanuit de stad. Op Katerveerdijk 3 het Katerveerhuis uit ca. 1860, t...
, 1900-1908
{97A39D6C-EF38-4DA0-9CCE-154ADD762EC5}

Afbeelding

Katerveer bij Zwolle; No. 1847

Gezicht vanaf de IJssel op de aanlegplaats van het Katerveer op de Zwolse oever. Links gebouwen bij de Katerveersluizen in de Willemsvaart (in 1819 voltooid, de grote sluis werd in 1871-1873 gebouwd vanwege het toenemend scheepvaartverkeer). Daarnaast de overdekte theetuin van het Katerveerhuis, doel van veel zondagse wandelingen vanuit de stad. Op Katerveerdijk 3 het Katerveerhuis uit ca. 1860, tevens restaurant en uiterst rechts café IJsselzicht. Dezelfde foto is gebruikt voor PBKR1959, PBKR1960, PBKR1961 en PBKR1962. De kaart is in 1908 afgestempeld.

Zwolle, 28 januari 1908 / Amersfoort, 28 februari 1908
, 1900-1908
{97A39D6C-EF38-4DA0-9CCE-154ADD762EC5}

{97A39D6C-EF38-4DA0-9CCE-154ADD762EC5}
Bekijk detail van "ZWOLLE. Sluis <span class="highlight">Katerveer</span>. ;" Bekijk detail van "ZWOLLE. Sluis <span class="highlight">Katerveer</span>. ;" Afbeelding

ZWOLLE. Sluis Katerveer. ;

Gezicht op de grote sluis van het Katerveer vanuit het zuidwesten in de richting van de stad, 1910. De grote sluis werd in 1871-1873 gebouwd vanwege het toenemend scheepvaartverkeer. In de sluis liggen twee schepen te wachten. Zwolle, 26 november 1910 / Wapenveld, 26 november 1910
1910, 1910
{D3C63B08-FC82-4777-A7CA-E7AD62A5C7F4}

Afbeelding

ZWOLLE. Sluis Katerveer. ;

Gezicht op de grote sluis van het Katerveer vanuit het zuidwesten in de richting van de stad, 1910. De grote sluis werd in 1871-1873 gebouwd vanwege het toenemend scheepvaartverkeer. In de sluis liggen twee schepen te wachten. Zwolle, 26 november 1910 / Wapenveld, 26 november 1910
1910, 1910
{D3C63B08-FC82-4777-A7CA-E7AD62A5C7F4}

{D3C63B08-FC82-4777-A7CA-E7AD62A5C7F4}
Bekijk detail van "Schutsluis - <span class="highlight">Katerveer</span>. ZWOLLE. ;" Bekijk detail van "Schutsluis - <span class="highlight">Katerveer</span>. ZWOLLE. ;" Afbeelding

Schutsluis - Katerveer. ZWOLLE. ;

Gezicht vanaf het jaagpad langs de Willemsvaart in Zuid-Westelijke richting, 1903. De ophaalbrug en de sluisdeuren laten geen scheepvaartverkeer door. Rechts naast de brug staat een scharenslijper. Een bord geeft aan dat het verboden is om in de sluis te zwemmen. Tussen de beide bruggen door is de woning van de sluiswachter te zien. Epe, 5 october 1904 / Barneveld, 5 october 1904
1903, 1903
{98C46D9F-7D9C-4F3E-8B11-415FBB8DF530}

Afbeelding

Schutsluis - Katerveer. ZWOLLE. ;

Gezicht vanaf het jaagpad langs de Willemsvaart in Zuid-Westelijke richting, 1903. De ophaalbrug en de sluisdeuren laten geen scheepvaartverkeer door. Rechts naast de brug staat een scharenslijper. Een bord geeft aan dat het verboden is om in de sluis te zwemmen. Tussen de beide bruggen door is de woning van de sluiswachter te zien. Epe, 5 october 1904 / Barneveld, 5 october 1904
1903, 1903
{98C46D9F-7D9C-4F3E-8B11-415FBB8DF530}

{98C46D9F-7D9C-4F3E-8B11-415FBB8DF530}
Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 53Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (10 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (13 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (67 filters)