Je bent hier: Zoeken > Resultaten voor ‘Zwolle, IJsselbrug (oude)’
Open zoekscherm
Uitgebreid zoeken
492 resultaten
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945
Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. De sleepboot zorgde voor het vervoer van de pont heen en weer over de IJssel, van Overijssel naar Gelderland. , 00-04-1940 - 00-05-1943
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 15-04-1945
Opname van de herstelde verkeerbrug over de IJssel 1943, de brug was in mei de vroege ochtend van 10 mei 1940 0p geblazen door het Nederlandse leger om de opmars van de Duitsers op te houden. , 00-00-1943 - 00-00-1944
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-06-1945 - 00-07-1945
Opname van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend., 00-06-1945 - 00-07-1945
Opname van het bord bij de oprit van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend., 00-00-1945
Opnamen van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend., 00-06-1945 - 00-07-1945
Opname van de werkzaamheden voor de aanleg van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze “ Maple Leaf Brug “ was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. Gebouwd door het Canadese 1e leger. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend, 00-00-1945
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945
Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto vanaf de vernielde brug is op de IJssel een veerpont te zien., 00-00-1940