Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. Op de achtergrond is de spoorbrug te zien. Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij ..., 1941-1943{2BD21967-2357-4439-A064-91B21135FEB6}
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. Op de achtergrond is de spoorbrug te zien. Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto gemaakt vanaf de veerpont is de vernielde brug zien., 1941-1943{2BD21967-2357-4439-A064-91B21135FEB6}
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de N..., 1941-1943{25C40146-0C10-4D26-9ED7-9F6F55453820}
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten., 1941-1943{25C40146-0C10-4D26-9ED7-9F6F55453820}
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend.4/1945, 1945{120C9DFB-3089-4F80-A7C4-F7A2B20D30AD}
Opname van de vernielde IJsselbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. Deze foto is gemaakt vanaf de Gelderse kant van de brug gemaakt, kijkende richting Zwolle.5/1940, 1940{50A1AD8B-7024-47E1-AC0B-978BE1ACE211}
Opname van de vernielde IJsselbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto vanaf de vernielde brug is ...5/1940, 1940{9C0259E8-0F2A-4D76-A66E-D0B12327DD67}
Opname van de vernielde IJsselbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto vanaf de vernielde brug is op de IJssel een veerpont te zien.5/1940, 1940{9C0259E8-0F2A-4D76-A66E-D0B12327DD67}
Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto gemaakt vanaf de veerpon...5/1940, 1940{185379DD-A173-4EF5-997D-61772874E278}
Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. Op deze foto gemaakt vanaf de veerpont is de vernielde brug zien. Op de achtergrond is ook de vernielde spoorbrug te zien.5/1940, 1940{185379DD-A173-4EF5-997D-61772874E278}
Opname van de vernielde IJsselbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. Deze opname is gemaakt vanaf de brug.5/1940, 1940{C45BF955-A507-43E2-AB97-47C2FD121D6E}
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeverve..., 1941-1943{2EADA619-A644-4FB1-88CB-EC094818BBD3}
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 weer hersteld., 1941-1943{2EADA619-A644-4FB1-88CB-EC094818BBD3}
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend.4/1945, 1945-1947{329A3E46-5C8E-400F-A506-E1FF525032E7}
Opname van vrachtauto's bij water. Na het opblazen van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle op vrijdag 10 mei 1940 was men voor het vervoer over de rivier weer lange tijd afhankelijk van schepen en een pontveer. Vrachtauto's wachten op hun beurt om te worden overgezet., naar de Gelderse kant van de verkeersbrug., 1940-1943{B85C8A80-23EC-4A5A-B061-725AB6F0A31E}
Opname van een Kazemat. Het Nederlandse leger bouwde in de jaren vóór de oorlog bunkers en kazematten op strategische plekken. Om te voorkomen dat ze van verre herkenbaar waren, werden ze gecamoufleerd. Deze staat op de hoek van de Zuiderzeestraatweg en de Geldesedijk, vlak bij de verkeersbrug over de IJssel, en was beschilderd als café. Vlakbij de IJsselbrug nabij Hattem staan 3 brugkazematten / ..., 1936-1940{A24D34A4-2522-4EE8-8783-45107AB11416}
Opname van een Kazemat. Het Nederlandse leger bouwde in de jaren vóór de oorlog bunkers en kazematten op strategische plekken. Om te voorkomen dat ze van verre herkenbaar waren, werden ze gecamoufleerd. Deze staat op de hoek van de Zuiderzeestraatweg en de Geldesedijk, vlak bij de verkeersbrug over de IJssel, en was beschilderd als café. Vlakbij de IJsselbrug nabij Hattem staan 3 brugkazematten / rivierkazematten. Deze kazematten, genaamd: Zwolle Noord, Zwolle Midden en Zwolle Zuid, maakten deel uit van de IJssellinie ten tijde van de Duitse inval in 1940. In 1936 werd kazemat Zwolle Noord nabij de oude IJsselbrug gebouwd ter verdediging van deze brug. 'Kazemat' is het Nederlandse woord voor het Duitse 'bunker'. Er is ook een wezenlijk verschil: de muren van bunkers zijn veel dunner dan de driemeter dikke muren van de Nederlandse kazematten., 1936-1940{A24D34A4-2522-4EE8-8783-45107AB11416}
Opname van een boot die mensen en voertuigen overzet. Na het opblazen van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle op vrijdag 10 mei 1940 door de Nederlandse genie, was men voor het vervoer over de rivier weer lange tijd afhankelijk van boten en een pontveer. Op deze foto worden onder andere Nederlandse soldaten, die na de capitulatie naar huis terugkeren, overgezet.5/1940, 1940{3E6C3214-14D1-4184-9E3B-2307A167D1A6}