Wilhelmina de Vries-Brink, echtgenote van Rinke de Vries, logementhouder De Posthoorn, Drietrommeltjessteeg 5, met bloemen in de hand. Midden, voor de auto gehurkt Bertus Opdam, achter de auto Sophia de Vries. Op de Fiat staat een bloemstuk ter gelegenheid van Moederdag, 1954.Nota bene: Deze afbeelding is bij gebrek aan een origineel en door het ontbreken van een bestand in hoge resoluti...1954, 1954{C55794B9-B601-42F6-B75C-BD30E9FA9B42}
Wilhelmina de Vries-Brink, echtgenote van Rinke de Vries, logementhouder De Posthoorn, Drietrommeltjessteeg 5, met bloemen in de hand. Midden, voor de auto gehurkt Bertus Opdam, achter de auto Sophia de Vries. Op de Fiat staat een bloemstuk ter gelegenheid van Moederdag, 1954.Nota bene: Deze afbeelding is bij gebrek aan een origineel en door het ontbreken van een bestand in hoge resolutie, niet te bestellen.1954, 1954{C55794B9-B601-42F6-B75C-BD30E9FA9B42}
Van links naar rechts Rinke de Vries (1902), logementhouder De Posthoorn, Drietrommeltjessteeg 5, zoon Rinus de Vries, dochter Reina de Vries, echtgenote Wilhemina de Vries-Brink, zoon Frans de Vries, in atelier fotograaf Eelsingh Zwolle, 1951. De familie liet jaarlijks familiefoto's maken.Nota bene: Deze afbeelding is bij gebrek aan een origineel en door het ontbreken van een bestand i...1951, 1951{88BA7A9E-F869-414A-B2DD-8ABEBA112512}
Van links naar rechts Rinke de Vries (1902), logementhouder De Posthoorn, Drietrommeltjessteeg 5, zoon Rinus de Vries, dochter Reina de Vries, echtgenote Wilhemina de Vries-Brink, zoon Frans de Vries, in atelier fotograaf Eelsingh Zwolle, 1951. De familie liet jaarlijks familiefoto's maken.Nota bene: Deze afbeelding is bij gebrek aan een origineel en door het ontbreken van een bestand in hoge resolutie, niet te bestellen.1951, 1951{88BA7A9E-F869-414A-B2DD-8ABEBA112512}
Rinke de Vries (1902) en Wilhelmina Brink, logementhouder De Posthoorn, Drietrommeltjessteeg 5, getrouwd 6 maart 1924 te Zwolle.Nota bene: Deze afbeelding is bij gebrek aan een origineel en door het ontbreken van een bestand in hoge resolutie, niet te bestellen.1924, 1924{F649F7B8-6407-406C-89C3-39FAF4C84EDE}
Koewegje 26 uit het noorden.bij de Brink, 19881988, 1988{C8FC053C-97C4-4E73-B130-F3C5EB54C5F7}
Koewegje 13 hoek Brink (oneven zijde) gebouw van "De Vergadering der Gelovigen". uit noordoosten gezien, 19861986, 1986{F3D8EDB4-EAE3-4FC3-9F00-84E85348DD03}
De Brink, rechtdoor de Diezerkade.11/7/1988, 1988{D74C0EDC-7FF6-4428-AC11-BF1EE1A24873}
De Brink met de stoomtram van D.S.M. rond 1935., 1932-1937{0A8A89A0-CDF5-4284-B677-A50513110638}
Thomas a Kempisstraat westzijde gezien over het bloemenplantsoen op de Brink, 197930/3/1979, 1979{4D6F8AD1-1691-4D20-8888-A0343932ADCA}
Meppelerstraatweg Meppelerweg met rails van de DSM gezien naar het zuiden. Waarschijnlijk is het hier de Meppelerstraatweg tussen de Hogenkamp en de Vrolijkheid: de tramrails liggen na de Vrolijkheid achter (ten oosten van) de bomenrij.Het DSM station lag een flink stuk uit de binnenstad - aan de Vlasakkers, tegenover de nieuwe begraafplaats aan de Meppelerweg. Het was een eenvoudig stat...1910, 1910{2AEB62A0-211C-48E9-8596-5D36C9630AFE}
Meppelerstraatweg Meppelerweg met rails van de DSM gezien naar het zuiden. Waarschijnlijk is het hier de Meppelerstraatweg tussen de Hogenkamp en de Vrolijkheid: de tramrails liggen na de Vrolijkheid achter (ten oosten van) de bomenrij.Het DSM station lag een flink stuk uit de binnenstad - aan de Vlasakkers, tegenover de nieuwe begraafplaats aan de Meppelerweg. Het was een eenvoudig station zonder veel voorzieningen; verder naar het noorden waren een paar rangeersporen en helemaal aan het eind stond een goederenloods. Later werd de loopafstand tussen stad en de DSM verkleind. De DSM legde een goederenspoor aan door de Thomas a Kempisstraat naar de Brink waar een overlaadplaats werd gebouwd voor scheepsgoederen en de Zwolse paardentram maakte van deze rail gebruik om door te rijden naar het tramstation. Dat gebeurde van 1896 tot 1901 toen de DSM zelf met de passagiers doorreed tot de Brink, zodat er toch een regelrechte verbinding met het spoorwegstation aan de Stationsweg bleef althans tot 1919. Toen werd de paardentram opgeheven (laatste rit 7 augustus 1919).1910, 1910{2AEB62A0-211C-48E9-8596-5D36C9630AFE}
Grote Markt met Harmonie en Peperbus gezien uit de Diezerstraat (rechter helft) en reflexie in een winkelruit gespiegeld (linker helft). Winkelraam is van Rodier-Paris Dameskleding (Heeger ten Brink) Diezerstraat 6.1994, 1994{832EC607-4550-4381-846A-0FCF971A9589}
Blekerswegje 7: Sociale Dienst vanuit het zuidwesten in de richting van de Brink. Stratencollectie Zwolle1989{9E7BD6AA-92E7-43F3-BF42-AB260725BBE1}
Aan de Drietrommeltjessteeg was het Logement De Posthoorn van Rinke de Vries gevestigd. Voor het pand poseert een groep personen. Van links naar rechts: J. de Vries, Mina Haverhoek, onbekend, onbekend, Sjaak Bakker, Van Veen, Toon Brink, logementhouder Rinke de Vries en zijn echtgenote Wilhelmina de Vries-Brink, Truida de Vries-Kornet, Fietje Kornet en tot slot Shu Yen Tiën, bijgenaamd 'Willie', d..., 1939-1940{58CC4FA4-AD76-4823-B98F-B239E17AE3DE}
Aan de Drietrommeltjessteeg was het Logement De Posthoorn van Rinke de Vries gevestigd. Voor het pand poseert een groep personen. Van links naar rechts: J. de Vries, Mina Haverhoek, onbekend, onbekend, Sjaak Bakker, Van Veen, Toon Brink, logementhouder Rinke de Vries en zijn echtgenote Wilhelmina de Vries-Brink, Truida de Vries-Kornet, Fietje Kornet en tot slot Shu Yen Tiën, bijgenaamd 'Willie', die van januari 1939 tot juli 1940 op Drietrommeltjessteeg 4a woonde., 1939-1940{58CC4FA4-AD76-4823-B98F-B239E17AE3DE}