image/svg+xml
Open zoekscherm

14.844 resultaten

14.844 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenVerwarming

Filter op

Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 1.237Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 5 van 1.237
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter  vervanging.<br/>0:00:25De eerste scènes tonen  een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd dat de jarenlange ervaring van Blohm & Voss heeft geleid tot het MEKO-SYSTEM.<br/>0:02:20Titel: Blohm & Voss MEKO-SYSTEM<br/>0:02:25Terwijl weer een varend marineschip (F89) in beeld is, wordt gezegd dat het MEKO-SYSTEM de bouwtijd verkort omdat de systemen voor wapens, elektronica, etcetera  gelijktijdig en onafhankelijk van het schip gebouwd worden. Ook kunnen er nieuwe systemen ontwikkeld worden, zonder dat daar een nieuw schip voor gebouwd hoeft te worden. De eisen van verschillende landen zijn makkelijk in te passen. Momenteel zijn er opdrachten voor 5 MEKO fregatten en 6 MEKO korvetten. In november 1977 bestelde Nigeria het MEKO fregat Aradu.<br/>0:04:07De kiel werd gelegd in december 1978.<br/>0:04:34Met het MEKO-SYSTEM kunnen schepen gebouwd worden van 500 tot 4000 ton. Er worden uitgegaan van standaard afmetingen voor bewapening en elektronica. Zo kunnen ook andere componenten geplaatst worden dan oorspronkelijk bedoeld was. Later kan de bewapening en elektronica dus gemoderniseerd worden zonder iets aan het schip zelf te veranderen.<br/>0:05:34Net zoals de romp van het schip in secties wordt gebouwd, worden containers voor elektronica en bewapening gelijktijdig met, maar onafhankelijk van het schip gebouwd.<br/>0:05:53Die containers zijn zelfvoorzienend en bevatten verlichting, <span class="highlight">verwarming</span> en ventilatie.<br/>0:06:18Omdat de containers de gebruikelijke afmetingen voor zeecontainers hebben, is het transport eenvoudig (er verschijnt een truck met oplegger van J. Bolk uit Almelo in beeld).<br/>0:06:42Onderaannemers op de werf plaatsen geschutskoepels op, 00-00-1981" Bekijk detail van "Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.<br/>0:00:25De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd dat de jarenlange ervaring van Blohm & Voss heeft geleid tot het MEKO-SYSTEM.<br/>0:02:20Titel: Blohm & Voss MEKO-SYSTEM<br/>0:02:25Terwijl weer een varend marineschip (F89) in beeld is, wordt gezegd dat het MEKO-SYSTEM de bouwtijd verkort omdat de systemen voor wapens, elektronica, etcetera gelijktijdig en onafhankelijk van het schip gebouwd worden. Ook kunnen er nieuwe systemen ontwikkeld worden, zonder dat daar een nieuw schip voor gebouwd hoeft te worden. De eisen van verschillende landen zijn makkelijk in te passen. Momenteel zijn er opdrachten voor 5 MEKO fregatten en 6 MEKO korvetten. In november 1977 bestelde Nigeria het MEKO fregat Aradu.<br/>0:04:07De kiel werd gelegd in december 1978.<br/>0:04:34Met het MEKO-SYSTEM kunnen schepen gebouwd worden van 500 tot 4000 ton. Er worden uitgegaan van standaard afmetingen voor bewapening en elektronica. Zo kunnen ook andere componenten geplaatst worden dan oorspronkelijk bedoeld was. Later kan de bewapening en elektronica dus gemoderniseerd worden zonder iets aan het schip zelf te veranderen.<br/>0:05:34Net zoals de romp van het schip in secties wordt gebouwd, worden containers voor elektronica en bewapening gelijktijdig met, maar onafhankelijk van het schip gebouwd.<br/>0:05:53Die containers zijn zelfvoorzienend en bevatten verlichting, <span class="highlight">verwarming</span> en ventilatie.<br/>0:06:18Omdat de containers de gebruikelijke afmetingen voor zeecontainers hebben, is het transport eenvoudig (er verschijnt een truck met oplegger van J. Bolk uit Almelo in beeld).<br/>0:06:42Onderaannemers op de werf plaatsen geschutskoepels op, 00-00-1981" Afbeelding

Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.
0:00:25De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd dat de jarenlange ervaring van Blohm & Voss heeft geleid tot het MEKO-SYSTEM.
0:02:20Titel: Blohm & Voss MEKO-SYSTEM
0:02:25Terwijl weer een varend marineschip (F89) in beeld is, wordt gezegd dat het MEKO-SYSTEM de bouwtijd verkort omdat de systemen voor wapens, elektronica, etcetera gelijktijdig en onafhankelijk van het schip gebouwd worden. Ook kunnen er nieuwe systemen ontwikkeld worden, zonder dat daar een nieuw schip voor gebouwd hoeft te worden. De eisen van verschillende landen zijn makkelijk in te passen. Momenteel zijn er opdrachten voor 5 MEKO fregatten en 6 MEKO korvetten. In november 1977 bestelde Nigeria het MEKO fregat Aradu.
0:04:07De kiel werd gelegd in december 1978.
0:04:34Met het MEKO-SYSTEM kunnen schepen gebouwd worden van 500 tot 4000 ton. Er worden uitgegaan van standaard afmetingen voor bewapening en elektronica. Zo kunnen ook andere componenten geplaatst worden dan oorspronkelijk bedoeld was. Later kan de bewapening en elektronica dus gemoderniseerd worden zonder iets aan het schip zelf te veranderen.
0:05:34Net zoals de romp van het schip in secties wordt gebouwd, worden containers voor elektronica en bewapening gelijktijdig met, maar onafhankelijk van het schip gebouwd.
0:05:53Die containers zijn zelfvoorzienend en bevatten verlichting, verwarming en ventilatie.
0:06:18Omdat de containers de gebruikelijke afmetingen voor zeecontainers hebben, is het transport eenvoudig (er verschijnt een truck met oplegger van J. Bolk uit Almelo in beeld).
0:06:42Onderaannemers op de werf plaatsen geschutskoepels op, 00-00-1981

Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.
0:00:25De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd ...
1981, 1981
{9ADB207B-EC7B-4E07-83CB-65BDB4E7BF34}

Afbeelding

Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.
0:00:25De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd dat de jarenlange ervaring van Blohm & Voss heeft geleid tot het MEKO-SYSTEM.
0:02:20Titel: Blohm & Voss MEKO-SYSTEM
0:02:25Terwijl weer een varend marineschip (F89) in beeld is, wordt gezegd dat het MEKO-SYSTEM de bouwtijd verkort omdat de systemen voor wapens, elektronica, etcetera gelijktijdig en onafhankelijk van het schip gebouwd worden. Ook kunnen er nieuwe systemen ontwikkeld worden, zonder dat daar een nieuw schip voor gebouwd hoeft te worden. De eisen van verschillende landen zijn makkelijk in te passen. Momenteel zijn er opdrachten voor 5 MEKO fregatten en 6 MEKO korvetten. In november 1977 bestelde Nigeria het MEKO fregat Aradu.
0:04:07De kiel werd gelegd in december 1978.
0:04:34Met het MEKO-SYSTEM kunnen schepen gebouwd worden van 500 tot 4000 ton. Er worden uitgegaan van standaard afmetingen voor bewapening en elektronica. Zo kunnen ook andere componenten geplaatst worden dan oorspronkelijk bedoeld was. Later kan de bewapening en elektronica dus gemoderniseerd worden zonder iets aan het schip zelf te veranderen.
0:05:34Net zoals de romp van het schip in secties wordt gebouwd, worden containers voor elektronica en bewapening gelijktijdig met, maar onafhankelijk van het schip gebouwd.
0:05:53Die containers zijn zelfvoorzienend en bevatten verlichting, verwarming en ventilatie.
0:06:18Omdat de containers de gebruikelijke afmetingen voor zeecontainers hebben, is het transport eenvoudig (er verschijnt een truck met oplegger van J. Bolk uit Almelo in beeld).
0:06:42Onderaannemers op de werf plaatsen geschutskoepels op, 00-00-1981

Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.
0:00:25De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd dat de jarenlange ervaring van Blohm & Voss heeft geleid tot het MEKO-SYSTEM.
0:02:20Titel: Blohm & Voss MEKO-SYSTEM
0:02:25Terwijl weer een varend marineschip (F89) in beeld is, wordt gezegd dat het MEKO-SYSTEM de bouwtijd verkort omdat de systemen voor wapens, elektronica, etcetera gelijktijdig en onafhankelijk van het schip gebouwd worden. Ook kunnen er nieuwe systemen ontwikkeld worden, zonder dat daar een nieuw schip voor gebouwd hoeft te worden. De eisen van verschillende landen zijn makkelijk in te passen. Momenteel zijn er opdrachten voor 5 MEKO fregatten en 6 MEKO korvetten. In november 1977 bestelde Nigeria het MEKO fregat Aradu.
0:04:07De kiel werd gelegd in december 1978.
0:04:34Met het MEKO-SYSTEM kunnen schepen gebouwd worden van 500 tot 4000 ton. Er worden uitgegaan van standaard afmetingen voor bewapening en elektronica. Zo kunnen ook andere componenten geplaatst worden dan oorspronkelijk bedoeld was. Later kan de bewapening en elektronica dus gemoderniseerd worden zonder iets aan het schip zelf te veranderen.
0:05:34Net zoals de romp van het schip in secties wordt gebouwd, worden containers voor elektronica en bewapening gelijktijdig met, maar onafhankelijk van het schip gebouwd.
0:05:53Die containers zijn zelfvoorzienend en bevatten verlichting, verwarming en ventilatie.
0:06:18Omdat de containers de gebruikelijke afmetingen voor zeecontainers hebben, is het transport eenvoudig (er verschijnt een truck met oplegger van J. Bolk uit Almelo in beeld).
0:06:42Onderaannemers op de werf plaatsen geschutskoepels op containers.
0:07:01In deze container komen onder andere apparatuur voor communicatie, rondzoekradar, vuurleiding en apparatuur voor het lanceren van raketten tegen oppervlaktedoelen.
0:07:27De containers met de geschutskoepels worden compleet bij de onderaannemer gebouwd en getest, voordat ze naar de werf worden getransporteerd.
0:09:03Bij beelden van een tewaterlating wordt gesteld dat terwijl de onderaannemers met de bouw en het beproeven van de subsystemen bezig zijn, het schip zover is afgebouwd dat het te water kan worden gelaten.
0:09:20Daarna gaat het schip naar de afbouwkade, waar de containers met de subsystemen geïnstalleerd en uitgelijnd worden.
0:09:48Na het aansluiten van de kabels kunnen de systemen beproefd worden.
0:10:07Als één en ander bevredigend is afgesloten, kunnen verdere stappen in de richting van de overdracht van het schip worden gezet.
0:10:31Nu komen de proefvaarten, waarbij de systemen ook definitief worden ingeregeld en uitgelijnd.
0:11:35Functionele ketens worden getest, zoals de informatiestroom van de radar via de computer en het bedieningspaneel naar de wapensystemen. Voorkomen moet worden dat de verschillende functionele ketens elkaar beïnvloeden.
0:12:14Er worden proeven gehouden met oefendoelen die beschikbaar zijn gesteld door de Duitse Marine.
0:12:19Zo ook wordt de radio beproefd met hulp van radiostations van de Duitse Marine.
0:12:35Er wordt proef geschoten met de kanonnen, waarbij onder andere gekeken wordt of het schip niet vervormt door de schokken.
0:13:12Er is een landingsplaats voor helikopters, met voorzieningen voor tanken, onderhoud en dergelijke. Er is een liersysteem om de helikopter te verplaatsen.
0:13:57Ook de systemen voor drinkwater, brandblussen en interne en externe communicatie worden beproefd. Terwijl dit gezegd wordt, is alleen het varende schip te zien.
0:14:33De in een contract vastgelegde specificaties worden gecontroleerd. Het gaat onder
1981, 1981
{9ADB207B-EC7B-4E07-83CB-65BDB4E7BF34}

{9ADB207B-EC7B-4E07-83CB-65BDB4E7BF34}
Bekijk detail van "Aflevering 5, jaargang 1984 (nov.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp zonne-energie, aan de hand van dhr. Deuss uit Hengelo die zijn huis verwarmt door middel van zonne-energie en zich met de stichting BaCiBo via een project inzet voor de bouw van zonnecollectorsystemen in Tanzania om daarmee ziekenhuizen van warm water te voorzien., 00-00-1984" Bekijk detail van "Aflevering 5, jaargang 1984 (nov.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp zonne-energie, aan de hand van dhr. Deuss uit Hengelo die zijn huis verwarmt door middel van zonne-energie en zich met de stichting BaCiBo via een project inzet voor de bouw van zonnecollectorsystemen in Tanzania om daarmee ziekenhuizen van warm water te voorzien., 00-00-1984" Afbeelding

Aflevering 5, jaargang 1984 (nov.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp zonne-energie, aan de hand van dhr. Deuss uit Hengelo die zijn huis verwarmt door middel van zonne-energie en zich met de stichting BaCiBo via een project inzet voor de bouw van zonnecollectorsystemen in Tanzania om daarmee ziekenhuizen van warm water te voorzien., 00-00-1984

Aflevering 5, jaargang 1984 (nov.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp zonne-energie, aan de hand van dhr. Deuss uit Hengelo die zijn huis verwarmt door middel van zonne-energie en zich met de stichting BaCiBo via een project inzet voor de bouw van zonnecollectorsystemen in Tanzania om daarm...
1984, 1984
{DF307FC7-8E13-45D6-B294-3472821B79F9}

Afbeelding

Aflevering 5, jaargang 1984 (nov.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp zonne-energie, aan de hand van dhr. Deuss uit Hengelo die zijn huis verwarmt door middel van zonne-energie en zich met de stichting BaCiBo via een project inzet voor de bouw van zonnecollectorsystemen in Tanzania om daarmee ziekenhuizen van warm water te voorzien., 00-00-1984

Aflevering 5, jaargang 1984 (nov.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als tweede onderwerp zonne-energie, aan de hand van dhr. Deuss uit Hengelo die zijn huis verwarmt door middel van zonne-energie en zich met de stichting BaCiBo via een project inzet voor de bouw van zonnecollectorsystemen in Tanzania om daarmee ziekenhuizen van warm water te voorzien.
1984, 1984
{DF307FC7-8E13-45D6-B294-3472821B79F9}

{DF307FC7-8E13-45D6-B294-3472821B79F9}
Bekijk detail van "Blohm en Vos Meko systeem ;" Bekijk detail van "Blohm en Vos Meko systeem ;" Afbeelding

Blohm en Vos Meko systeem ;

Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.

- De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd ...
1981, 1981
{7DF5FBDD-604D-44F8-BCBB-87381809ABE0}

Afbeelding

Blohm en Vos Meko systeem ;

Deze documentaire film gaat over het modulaire MEKO systeem van de werf Blohm & Voss in Hamburg, waarbij elektronica en uitrustingen voor marineschepen ingebouwd worden in standaard modules die eenvoudig zijn te combineren en snel en kostenbesparend zijn om te wisselen voor onderhoud, reparatie of ter vervanging.

- De eerste scènes tonen een varend marineschip. Ondertussen wordt gezegd dat de jarenlange ervaring van Blohm & Voss heeft geleid tot het MEKO-SYSTEM.

- Titel: Blohm & Voss MEKO-SYSTEM

- Terwijl weer een varend marineschip (F89) in beeld is, wordt gezegd dat het MEKO-SYSTEM de bouwtijd verkort omdat de systemen voor wapens, elektronica, etcetera gelijktijdig en onafhankelijk van het schip gebouwd worden. Ook kunnen er nieuwe systemen ontwikkeld worden, zonder dat daar een nieuw schip voor gebouwd hoeft te worden. De eisen van verschillende landen zijn makkelijk in te passen. Momenteel zijn er opdrachten voor 5 MEKO fregatten en 6 MEKO korvetten. In november 1977 bestelde Nigeria het MEKO fregat Aradu.

- De kiel werd gelegd in december 1978.

- Met het MEKO-SYSTEM kunnen schepen gebouwd worden van 500 tot 4000 ton. Er worden uitgegaan van standaard afmetingen voor bewapening en elektronica. Zo kunnen ook andere componenten geplaatst worden dan oorspronkelijk bedoeld was. Later kan de bewapening en elektronica dus gemoderniseerd worden zonder iets aan het schip zelf te veranderen.

- Net zoals de romp van het schip in secties wordt gebouwd, worden containers voor elektronica en bewapening gelijktijdig met, maar onafhankelijk van het schip gebouwd.

- Die containers zijn zelfvoorzienend en bevatten verlichting, verwarming en ventilatie.

- Omdat de containers de gebruikelijke afmetingen voor zeecontainers hebben, is het transport eenvoudig (er verschijnt een truck met oplegger van J. Bolk uit Almelo in beeld).

- Onderaannemers op de werf plaatsen geschutskoepels op containers.

- De containers met de geschutskoepels worden compleet bij de onderaannemer gebouwd en getest, voordat ze naar de werf worden getransporteerd.

- Bij beelden van een tewaterlating wordt gesteld dat terwijl de onderaannemers met de bouw en het beproeven van de subsystemen bezig zijn, het schip zover is afgebouwd dat het te water kan worden gelaten.

- Daarna gaat het schip naar de afbouwkade, waar de containers met de subsystemen geïnstalleerd en uitgelijnd worden.

- Na het aansluiten van de kabels kunnen de systemen beproefd worden.

- Als één en ander bevredigend is afgesloten, kunnen verdere stappen in de richting van de overdracht van het schip worden gezet.

- Nu komen de proefvaarten, waarbij de systemen ook definitief worden ingeregeld en uitgelijnd.

- Functionele ketens worden getest, zoals de informatiestroom van de radar via de computer en het bedieningspaneel naar de wapensystemen. Voorkomen moet worden dat de verschillende functionele ketens elkaar beïnvloeden.

- Er worden proeven gehouden met oefendoelen die beschikbaar zijn gesteld door de Duitse Marine.

- Zo ook wordt de radio beproefd met hulp van radiostations van de Duitse Marine.

- Er wordt proef geschoten met de kanonnen, waarbij onder andere gekeken wordt of het schip niet vervormt door de schokken.

- Er is een landingsplaats voor helikopters, met voorzieningen voor tanken, onderhoud en dergelijke. Er is een liersysteem om de helikopter te verplaatsen.

- Ook de systemen voor drinkwater, brandblussen en interne en externe communicatie worden beproefd. Terwijl dit gezegd wordt, is alleen het varende schip te zien.

- De in een contract vastgelegde specificaties worden gecontroleerd. Het gaat onder andere om de maximum snelheid, noods
1981, 1981
{7DF5FBDD-604D-44F8-BCBB-87381809ABE0}

{7DF5FBDD-604D-44F8-BCBB-87381809ABE0}
Bekijk detail van "Een film, in opdracht van IJsselmij, rondom stadsverwarming, waarbij restwarmte, de zg. 'residual heat' welke vrijkomt bij de productie van elektriciteit, wordt hergebruikt voor de <span class="highlight">verwarming</span> van huizen en gebouwen, waardoor dit proces energiebesparend werkt., 00-00-1992" Bekijk detail van "Een film, in opdracht van IJsselmij, rondom stadsverwarming, waarbij restwarmte, de zg. 'residual heat' welke vrijkomt bij de productie van elektriciteit, wordt hergebruikt voor de <span class="highlight">verwarming</span> van huizen en gebouwen, waardoor dit proces energiebesparend werkt., 00-00-1992" Afbeelding

Een film, in opdracht van IJsselmij, rondom stadsverwarming, waarbij restwarmte, de zg. 'residual heat' welke vrijkomt bij de productie van elektriciteit, wordt hergebruikt voor de verwarming van huizen en gebouwen, waardoor dit proces energiebesparend werkt., 00-00-1992

Een film, in opdracht van IJsselmij, rondom stadsverwarming, waarbij restwarmte, de zg. 'residual heat' welke vrijkomt bij de productie van elektriciteit, wordt hergebruikt voor de verwarming van huizen en gebouwen, waardoor dit proces energiebesparend werkt.
1992, 1992
{4F489BE6-055B-4396-89A5-2197ED455A55}

Afbeelding

Een film, in opdracht van IJsselmij, rondom stadsverwarming, waarbij restwarmte, de zg. 'residual heat' welke vrijkomt bij de productie van elektriciteit, wordt hergebruikt voor de verwarming van huizen en gebouwen, waardoor dit proces energiebesparend werkt., 00-00-1992

Een film, in opdracht van IJsselmij, rondom stadsverwarming, waarbij restwarmte, de zg. 'residual heat' welke vrijkomt bij de productie van elektriciteit, wordt hergebruikt voor de verwarming van huizen en gebouwen, waardoor dit proces energiebesparend werkt.
1992, 1992
{4F489BE6-055B-4396-89A5-2197ED455A55}

{4F489BE6-055B-4396-89A5-2197ED455A55}
Bekijk detail van "<span class="highlight">Verwarming</span>" Bekijk detail van "<span class="highlight">Verwarming</span>" Historische Vereniging Hardenberg e.o.

Verwarming

Oliekachel (ook om dingen warm te houden?)
25/10/2022
NL-HdbHVH_MUS03976

Historische Vereniging Hardenberg e.o.

Verwarming

Oliekachel (ook om dingen warm te houden?)
25/10/2022
NL-HdbHVH_MUS03976

NL-HdbHVH_MUS03976
Bekijk detail van "Panorama GEW-bedrijf" Bekijk detail van "Panorama GEW-bedrijf" Afbeelding

Panorama GEW-bedrijf

Verkeerstunnel Wierdensestraat Bouw Wierdensestraa...
NL-AmlHA_700_23_139

Panorama GEW-bedrijf

Verkeerstunnel Wierdensestraat
Bouw
Wierdensestraat. Het beeld is vanaf het GEW-bedrijf aan de Rohofstraat, op de hoek van de Veldkampsweg op de aanleg van de verkeerstunnel in de Wierdensestraat, onder het spoor. De werkzaamheden zijn nog in volle gang. Een van de twee rijstroken is inmiddels zichtbaar in gebruik.

Belastingkantoor
Bouw
Burgemeester Raveslootsingel. Het hoge nieuwe belastingkantoor aan de Burgemeester Raveslootsingel, op de hoek van de Poulinkstraat, wordt gelijktijdig gerealiseerd.

Oude belastingkantoor
Afbraak
Wierdensestraat. Het oude voormalige belastingkantoor aan de Wierdensestraat 28, op de hoek van de Westerstraat staat inmiddels bij de op- en afrit in de weg en werd later nog afgebroken. Deze voormalige villa staat direct links van het nieuwe belastingkantoor, op de achtergrond.

Politiebureau Wierdensestraat
Wierdensestraat. Het pand links ervan is de voormalige villa de Klooster-esch aan de Wierdensestraat 32, dat nog net kon blijven staan, op het moment in gebruik als politiebureau. Alleen de tuin ging verloren.

Woningen Bellavistastraat
Bellavistastraat. Op de voorgrond loopt de Bellavistastraat schuin naar boven.

Woningen Poulinkdwarsstraat
Poulinkdwarsstraat. Bij het spoor gaat de Bellavistastraat over in de Nieuwe Sligtestraat, die parallel aan het spoor loopt. Ter hoogte van deze afslag is rechts de afslag naar de Poulinkdwarsstraat, die geheel rechts onderin beeld uitkomt in de Nieuwe Sligtedwarsstraat. Achter deze woningen aan de Nieuwe Sligtedwarsstraat loopt de Almelose Aa, hier net buiten beeld.

Hoogstraten Verwarming
Bellavistastraat. Direct links op de voorgrond staat het pand van Hoogstraten verwarming aan de Bellavistastraat en de achterliggende Nieuwe Sligtedwarsstraat.

NL-AmlHA_700_23_139
Gemeente Almelo

NL-AmlHA_700_23_139
Bekijk detail van "Panorama belastingkantoor" Bekijk detail van "Panorama belastingkantoor" Afbeelding

Panorama belastingkantoor

Verkeerstunnel Wierdensestraat Op- en afrit west W...
NL-AmlHA_950_20_003

Panorama belastingkantoor

Verkeerstunnel Wierdensestraat
Op- en afrit west
Wierdensestraat. Panorama. De gerealiseerde verkeerstunnel aan de Wierdensestraat met links van de ingang de oprit van de Bellavistastraat, met rechts ervan de afrit van de Wierdensestraat richting de Parallelweg en de Nieuwe Sligtestraat. Rechts onderaan is de Nieuwe Sligtestraat nog te zien, die parallel aan het spoor loopt. Het beeld is vanaf het belastingkantoor aan de Burgemeester Raveslootsingel 2, op de hoek van de Poulinkstraat.

Arbeidsbureau
Bellavistastraat. Op de voorgrond staat arbeidsbureau aan de Bellavistastraat, op de hoek van de Nieuwe Sligtestraat.

Hoogstraten Verwarming
Bellavistastraat. Links van het arbeidsbureau is Hoogstraten Verwarming gevestigd met het kantoor. Het langwerpige pand van Hoogstraten er net boven grensde tevens aan de Nieuwe Sligtedwarsstraat., ter hoogte van de Almelose Aa.

Gereformeerde kerk
Vrijgemaakt
Bellavistastraat. Boven het voornoemde pand van Hoogstraten staat de gereformeerde kerk aan de Bellavistastraat 26, sinds 1971.

Woningen Aastraat
Aastraat. Links op de achtergrond, met de rode daken, staan de woningen aan de Aastraat, die aan het eind uitkomt in de Rohofstraat.

Yunus Emre Moskee
Bellavistastraat. Net boven het arbeidsbureau bevindt zich een grasveldje, waar voorheen oliehandel Lenters heeft gezeten aan de 2e Wierdensedwarsstraat en waar de Turkse moskee nog gebouwd moet worden aan de Bellavistastraat 30, op de hoek van de Wierdensestraat.

NL-AmlHA_950_20_003
Gemeente Almelo

NL-AmlHA_950_20_003
Bekijk detail van "Panorama GEW-bedrijf" Bekijk detail van "Panorama GEW-bedrijf" Afbeelding

Panorama GEW-bedrijf

Verkeerstunnel Wierdensestraat Bouw Wierdensestraa...
NL-AmlHA_950_18_006

Panorama GEW-bedrijf

Verkeerstunnel Wierdensestraat
Bouw
Wierdensestraat. Het beeld is vanaf het GEW-bedrijf aan de Rohofstraat, op de hoek van de Veldkampsweg op de aanleg van de verkeerstunnel in de Wierdensestraat, onder het spoor. De werkzaamheden zijn nog in volle gang. Een van de twee rijstroken is inmiddels zichtbaar in gebruik.

Belastingkantoor
Bouw
Burgemeester Raveslootsingel. Het hoge nieuwe belastingkantoor aan de Burgemeester Raveslootsingel, op de hoek van de Poulinkstraat, wordt gelijktijdig gerealiseerd.

Oude belastingkantoor
Afbraak
Wierdensestraat. Het oude voormalige belastingkantoor aan de Wierdensestraat 28, op de hoek van de Westerstraat staat inmiddels bij de op- en afrit in de weg en werd later nog afgebroken. Deze voormalige villa staat direct links van het nieuwe belastingkantoor, op de achtergrond.

Politiebureau Wierdensestraat
Wierdensestraat. Het pand links ervan is de voormalige villa de Klooster-esch aan de Wierdensestraat 32, dat nog net kon blijven staan, op het moment in gebruik als politiebureau. Alleen de tuin ging verloren.

Woningen Bellavistastraat
Bellavistastraat. Op de voorgrond loopt de Bellavistastraat schuin naar boven.

Woningen Poulinkdwarsstraat
Poulinkdwarsstraat. Bij het spoor gaat de Bellavistastraat over in de Nieuwe Sligtestraat, die parallel aan het spoor loopt. Ter hoogte van deze afslag is rechts de afslag naar de Poulinkdwarsstraat, die geheel rechts onderin beeld uitkomt in de Nieuwe Sligtedwarsstraat. Achter deze woningen aan de Nieuwe Sligtedwarsstraat loopt de Almelose Aa, hier net buiten beeld.

Hoogstraten Verwarming
Bellavistastraat. Direct links op de voorgrond staat het pand van Hoogstraten verwarming aan de Bellavistastraat en de achterliggende Nieuwe Sligtedwarsstraat.

NL-AmlHA_950_18_006
Gemeente Almelo

NL-AmlHA_950_18_006
Bekijk detail van "Winkeliers Bornerbroeksestraat" Bekijk detail van "Winkeliers Bornerbroeksestraat" Afbeelding

Winkeliers Bornerbroeksestraat

Reinders metaal Bornerbroeksestraat. Reinders meta...
NL-AmlHA_435_03_090

Winkeliers Bornerbroeksestraat

Reinders metaal
Bornerbroeksestraat. Reinders metaal, sanitair, cv en elektra aan de Bornerbroeksestraat 113. Omstreeks 1965 was de naam fa. K. Reinders & Zn, verwarming-constructie. In 1975 werd de naam Klaas Reinders, sanitair, cv, elektra gebruikt in advertenties. Het pand stond ongeveer ter hoogte van het huidige Autowasplein (carwash).

Wessels groente en fruit
Bornerbroeksestraat. Rechts ervan is het pand van Wessels groente en fruit.

NL-AmlHA_435_03_090
Gemeente Almelo

NL-AmlHA_435_03_090
Bekijk detail van "Rekeningen met briefhoofd M. Velthuis, 1944 - 1948" Bekijk detail van "Rekeningen met briefhoofd M. Velthuis, 1944 - 1948" Document

Rekeningen met briefhoofd M. Velthuis, 1944 - 1948

3 rekeningen met briefhoofd M
NL-OstHVOE_GDB2738 BZ
Map nr. 119, Kerk N.H. Olst/Kerkplein
Historische Vereniging 't Olster Erfgoed

Document

Rekeningen met briefhoofd M. Velthuis, 1944 - 1948

3 rekeningen met briefhoofd M
NL-OstHVOE_GDB2738 BZ
Map nr. 119, Kerk N.H. Olst/Kerkplein
Historische Vereniging 't Olster Erfgoed

NL-OstHVOE_GDB2738 BZ
Bekijk detail van "Rekening met briefhoofd: A. Veld Jr. G.J. Kuiperstraat 178 - Olst, 1947" Bekijk detail van "Rekening met briefhoofd: A. Veld Jr. G.J. Kuiperstraat 178 - Olst, 1947" Document

Rekening met briefhoofd: A. Veld Jr. G.J. Kuiperstraat 178 - Olst, 1947

Rekening met briefhoofd: A
NL-OstHVOE_GDB2738 BXB
Map nr. 147, Kuiperstraat Weth. G.J. diversen
Historische Vereniging 't Olster Erfgoed

Document

Rekening met briefhoofd: A. Veld Jr. G.J. Kuiperstraat 178 - Olst, 1947

Rekening met briefhoofd: A
NL-OstHVOE_GDB2738 BXB
Map nr. 147, Kuiperstraat Weth. G.J. diversen
Historische Vereniging 't Olster Erfgoed

NL-OstHVOE_GDB2738 BXB
Bekijk detail van "Rekening met briefhoofd A. Veld Jr. - Olst Brandstoffenhandel, 1939" Bekijk detail van "Rekening met briefhoofd A. Veld Jr. - Olst Brandstoffenhandel, 1939" Document

Rekening met briefhoofd A. Veld Jr. - Olst Brandstoffenhandel, 1939

Rekening met briefhoofd A
NL-OstHVOE_GDB2738 BX
Map nr. 147, Kuiperstraat Weth. G.J. diversen
Historische Vereniging 't Olster Erfgoed

Document

Rekening met briefhoofd A. Veld Jr. - Olst Brandstoffenhandel, 1939

Rekening met briefhoofd A
NL-OstHVOE_GDB2738 BX
Map nr. 147, Kuiperstraat Weth. G.J. diversen
Historische Vereniging 't Olster Erfgoed

NL-OstHVOE_GDB2738 BX
Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 1.237Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (33 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (6 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (29 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (28 filters)