image/svg+xml
Open zoekscherm

6.632 resultaten

6.632 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenTreinen

Filter op

Vorige pagina1pagina 12pagina 13pagina 14pagina 15pagina 16pagina 17pagina 553Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 14 van 553
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Een film, in 2 delen, van de Heemaf, over een elektrische locomotief uit de 1200-serie, met in het eerste deel een technische beschrijving van de 1201 loc en een proefrit op het spoor, en in het tweede deel de overdracht aan de Nederlandse Spoorwegen, met een rede van Heemaf directeur H.J. Keus en van NS president-directeur F.Q. den Hollander., 05-11-1951" Bekijk detail van "Een film, in 2 delen, van de Heemaf, over een elektrische locomotief uit de 1200-serie, met in het eerste deel een technische beschrijving van de 1201 loc en een proefrit op het spoor, en in het tweede deel de overdracht aan de Nederlandse Spoorwegen, met een rede van Heemaf directeur H.J. Keus en van NS president-directeur F.Q. den Hollander., 05-11-1951" Afbeelding

Een film, in 2 delen, van de Heemaf, over een elektrische locomotief uit de 1200-serie, met in het eerste deel een technische beschrijving van de 1201 loc en een proefrit op het spoor, en in het tweede deel de overdracht aan de Nederlandse Spoorwegen, met een rede van Heemaf directeur H.J. Keus en van NS president-directeur F.Q. den Hollander., 05-11-1951

Een film, in 2 delen, van de Heemaf, over een elektrische locomotief uit de 1200-serie, met in het eerste deel een technische beschrijving van de 1201 loc en een proefrit op het spoor, en in het tweede deel de overdracht aan de Nederlandse Spoorwegen, met een rede van Heemaf directeur H.J. Keus en van NS president-directeur F.Q. den Hollander.
5/11/1951, 1951
{893CA2A8-397B-4174-A0A7-4B9C3892DCB4}

Afbeelding

Een film, in 2 delen, van de Heemaf, over een elektrische locomotief uit de 1200-serie, met in het eerste deel een technische beschrijving van de 1201 loc en een proefrit op het spoor, en in het tweede deel de overdracht aan de Nederlandse Spoorwegen, met een rede van Heemaf directeur H.J. Keus en van NS president-directeur F.Q. den Hollander., 05-11-1951

Een film, in 2 delen, van de Heemaf, over een elektrische locomotief uit de 1200-serie, met in het eerste deel een technische beschrijving van de 1201 loc en een proefrit op het spoor, en in het tweede deel de overdracht aan de Nederlandse Spoorwegen, met een rede van Heemaf directeur H.J. Keus en van NS president-directeur F.Q. den Hollander.
5/11/1951, 1951
{893CA2A8-397B-4174-A0A7-4B9C3892DCB4}

{893CA2A8-397B-4174-A0A7-4B9C3892DCB4}
Bekijk detail van "Een film met diverse beelden van Zwolle en omgeving, waaronder de Sassenpoort in wintersetting, een gracht, het bedrijf Schaepman, ABTB, de Peperbus, het buitengebied, een stadsgracht, de Agnietenplas, de Dahliatuin, de Peperbus, de Sassenpoort, een gracht, de carnavalsoptocht door de Luttekestraat, de IJsselbrug, boten in een gracht, het Zwarte water, de IJsselbrug, de Peperbus in de winter, de markt, molen De Passiebloem, een gracht, het spoor met trein, en praalwagens tijdens het carnaval op de Eekwal., 00-00-1967 - 00-00-1969" Bekijk detail van "Een film met diverse beelden van Zwolle en omgeving, waaronder de Sassenpoort in wintersetting, een gracht, het bedrijf Schaepman, ABTB, de Peperbus, het buitengebied, een stadsgracht, de Agnietenplas, de Dahliatuin, de Peperbus, de Sassenpoort, een gracht, de carnavalsoptocht door de Luttekestraat, de IJsselbrug, boten in een gracht, het Zwarte water, de IJsselbrug, de Peperbus in de winter, de markt, molen De Passiebloem, een gracht, het spoor met trein, en praalwagens tijdens het carnaval op de Eekwal., 00-00-1967 - 00-00-1969" Afbeelding

Een film met diverse beelden van Zwolle en omgeving, waaronder de Sassenpoort in wintersetting, een gracht, het bedrijf Schaepman, ABTB, de Peperbus, het buitengebied, een stadsgracht, de Agnietenplas, de Dahliatuin, de Peperbus, de Sassenpoort, een gracht, de carnavalsoptocht door de Luttekestraat, de IJsselbrug, boten in een gracht, het Zwarte water, de IJsselbrug, de Peperbus in de winter, de markt, molen De Passiebloem, een gracht, het spoor met trein, en praalwagens tijdens het carnaval op de Eekwal., 00-00-1967 - 00-00-1969

Een film met diverse beelden van Zwolle en omgeving, waaronder de Sassenpoort in wintersetting, een gracht, het bedrijf Schaepman, ABTB, de Peperbus, het buitengebied, een stadsgracht, de Agnietenplas, de Dahliatuin, de Peperbus, de Sassenpoort, een gracht, de carnavalsoptocht door de Luttekestraat, de IJsselbrug, boten in een gracht, het Zwarte water, de IJsselbrug, de Peperbus in de winter, de m...
, 1967-1969
{DFAD1DA3-F7DB-4873-A3AC-FB2376B48C5C}

Afbeelding

Een film met diverse beelden van Zwolle en omgeving, waaronder de Sassenpoort in wintersetting, een gracht, het bedrijf Schaepman, ABTB, de Peperbus, het buitengebied, een stadsgracht, de Agnietenplas, de Dahliatuin, de Peperbus, de Sassenpoort, een gracht, de carnavalsoptocht door de Luttekestraat, de IJsselbrug, boten in een gracht, het Zwarte water, de IJsselbrug, de Peperbus in de winter, de markt, molen De Passiebloem, een gracht, het spoor met trein, en praalwagens tijdens het carnaval op de Eekwal., 00-00-1967 - 00-00-1969

Een film met diverse beelden van Zwolle en omgeving, waaronder de Sassenpoort in wintersetting, een gracht, het bedrijf Schaepman, ABTB, de Peperbus, het buitengebied, een stadsgracht, de Agnietenplas, de Dahliatuin, de Peperbus, de Sassenpoort, een gracht, de carnavalsoptocht door de Luttekestraat, de IJsselbrug, boten in een gracht, het Zwarte water, de IJsselbrug, de Peperbus in de winter, de markt, molen De Passiebloem, een gracht, het spoor met trein, en praalwagens tijdens het carnaval op de Eekwal.
, 1967-1969
{DFAD1DA3-F7DB-4873-A3AC-FB2376B48C5C}

{DFAD1DA3-F7DB-4873-A3AC-FB2376B48C5C}
Bekijk detail van "Een item uit een RTV Oost journaal van 16 april 1997, over de aanrijding van een trein met een vrachtwagen bij Herxen, met als gevolg één gewonde en een enorme ravage., 00-00-1997 - 16-04-1997" Bekijk detail van "Een item uit een RTV Oost journaal van 16 april 1997, over de aanrijding van een trein met een vrachtwagen bij Herxen, met als gevolg één gewonde en een enorme ravage., 00-00-1997 - 16-04-1997" Afbeelding

Een item uit een RTV Oost journaal van 16 april 1997, over de aanrijding van een trein met een vrachtwagen bij Herxen, met als gevolg één gewonde en een enorme ravage., 00-00-1997 - 16-04-1997

Een item uit een RTV Oost journaal van 16 april 1997, over de aanrijding van een trein met een vrachtwagen bij Herxen, met als gevolg één gewonde en een enorme ravage.
, 1997
{BBC2A905-F5D8-4FBB-9E19-4FA0116C435C}

Afbeelding

Een item uit een RTV Oost journaal van 16 april 1997, over de aanrijding van een trein met een vrachtwagen bij Herxen, met als gevolg één gewonde en een enorme ravage., 00-00-1997 - 16-04-1997

Een item uit een RTV Oost journaal van 16 april 1997, over de aanrijding van een trein met een vrachtwagen bij Herxen, met als gevolg één gewonde en een enorme ravage.
, 1997
{BBC2A905-F5D8-4FBB-9E19-4FA0116C435C}

{BBC2A905-F5D8-4FBB-9E19-4FA0116C435C}
Bekijk detail van "Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten  hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding  (Holtenbroek) reeds begonnen.<br/>Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..<br/>Beelden van het spoorwegemplacement en <span class="highlight">treinen</span>. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.<br/>, 00-00-1968" Bekijk detail van "Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.<br/>Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..<br/>Beelden van het spoorwegemplacement en <span class="highlight">treinen</span>. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.<br/>, 00-00-1968" Afbeelding

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.
, 00-00-1968

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zw...
1968, 1968
{E7464D0F-B436-496E-8A3B-B60210CBF445}

Afbeelding

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.
, 00-00-1968

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.

1968, 1968
{E7464D0F-B436-496E-8A3B-B60210CBF445}

{E7464D0F-B436-496E-8A3B-B60210CBF445}
Bekijk detail van ": kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek <span class="highlight">treinen</span> Apeldoorn 13:30; conduc-<br/>teursfluit 21:12.<br/>kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; <span class="highlight">treinen</span> en<br/>tram ca. 15 min. , 00-00-1985" Bekijk detail van ": kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek <span class="highlight">treinen</span> Apeldoorn 13:30; conduc-<br/>teursfluit 21:12.<br/>kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; <span class="highlight">treinen</span> en<br/>tram ca. 15 min. , 00-00-1985" Afbeelding

: kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min. , 00-00-1985

kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min.
1985
{8501249A-497F-499C-9987-B35919CAEDBC}

Afbeelding

: kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min. , 00-00-1985

kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min.
1985
{8501249A-497F-499C-9987-B35919CAEDBC}

{8501249A-497F-499C-9987-B35919CAEDBC}
Bekijk detail van ": Ofgelaeden <span class="highlight">treinen</span>, een uitgave van de IJsselakademie in de Schrievers serie. De auteur is Riek van der Wulp-Heutink uit Genemuiden. , 00-00-2006" Bekijk detail van ": Ofgelaeden <span class="highlight">treinen</span>, een uitgave van de IJsselakademie in de Schrievers serie. De auteur is Riek van der Wulp-Heutink uit Genemuiden. , 00-00-2006" Afbeelding

: Ofgelaeden treinen, een uitgave van de IJsselakademie in de Schrievers serie. De auteur is Riek van der Wulp-Heutink uit Genemuiden. , 00-00-2006

Ofgelaeden treinen, een uitgave van de IJsselakademie in de Schrievers serie. De auteur is Riek van der Wulp-Heutink uit Genemuiden.
2006
{D1F03E18-DC88-4BA5-A44C-3E4338851212}

Afbeelding

: Ofgelaeden treinen, een uitgave van de IJsselakademie in de Schrievers serie. De auteur is Riek van der Wulp-Heutink uit Genemuiden. , 00-00-2006

Ofgelaeden treinen, een uitgave van de IJsselakademie in de Schrievers serie. De auteur is Riek van der Wulp-Heutink uit Genemuiden.
2006
{D1F03E18-DC88-4BA5-A44C-3E4338851212}

{D1F03E18-DC88-4BA5-A44C-3E4338851212}
Bekijk detail van "Groeten uit Nijverdal ;" Bekijk detail van "Groeten uit Nijverdal ;" Afbeelding

Groeten uit Nijverdal ;

Combinatiekaart van Nijverdal en omgeving. Linksboven: 'Hoogtepunt Autoweg': Zicht vanaf de Holterberg op de Toeristenweg tussen Nijverdal en Holten. Rechts boven Het Ravijn met de dieseltrein tussen Zwolle en Almelo. Nijverdal heeft sinds 1881 een station aan die spoorlijn. De Nijverdalse Berg is daarvoor doorgraven. De steile wand aan de noordkant wordt Het Ravijn genoemd. In het midden Natuurba...
, 1952-1962
{C21B38CE-821C-413F-B7E8-DAF1C7A0CC68}

Afbeelding

Groeten uit Nijverdal ;

Combinatiekaart van Nijverdal en omgeving. Linksboven: 'Hoogtepunt Autoweg': Zicht vanaf de Holterberg op de Toeristenweg tussen Nijverdal en Holten. Rechts boven Het Ravijn met de dieseltrein tussen Zwolle en Almelo. Nijverdal heeft sinds 1881 een station aan die spoorlijn. De Nijverdalse Berg is daarvoor doorgraven. De steile wand aan de noordkant wordt Het Ravijn genoemd. In het midden Natuurbad Het Ravijn aan de Nijverdalse kant van Het Ravijn. Links onder 'Muziektent met Politiebureau'. Dit is de muziektent in het Henri Dunantplantsoen uit 1955, ontworpen door Architect J.A. de Bel. Deze is afgebroken in 1988 t.b.v. bestrating van het plein (Henri Dunant plein). De oudste muziektent in Nijverdal werd gebouwd in 1888. Deze stond in het plantsoen achter de weverij van de KSW, aan de Weverstraat en toont al de traditioneel-ambachtelijke vormentaal. Een latere muziektent werd gebouwd in 1893 in het Salomonsonpark aan de Grotestraat. Samen met 'Naatje' stond deze tussen de Meyboomstraat en de RK Kerk. ('Naatje' staat nu op de hoek van het Hoge Dijkje met de Grotestraat). De 'Advendo' muziektent aan de Spoorstraat is in 1925 in gebruik genomen t.b.v. de muziekrepetities van de Advendo muziekvereniging. Deze in 1985 door brand verwoeste en weer opgebouwde muziektent is afgebroken in 2007 t.b.v. de bouw van de Dunantflat. In 2014 besluit het bestuur van De Stichting Evenementen Nijverdal tot de bouw van een mobiele traditionele muziektent, die multifunctioneel inzetbaar is. Deze is voorzien van duurzame materialen en de laatste snufjes.
Rechts onder de Grotestraat ter hoogte van de Meyboomstraat. Rechts het café en de slagerij van Hegeman, links daarvan de winkel van C. Braakman (uitgever van de kaart). Alle panden op de foto zijn vervangen door winkelpanden met appartementen erboven. De kaart is in 1962 afgestempeld.

, 1952-1962
{C21B38CE-821C-413F-B7E8-DAF1C7A0CC68}

{C21B38CE-821C-413F-B7E8-DAF1C7A0CC68}
Bekijk detail van "groeten uit Hardenberg;" Bekijk detail van "groeten uit Hardenberg;" Afbeelding

groeten uit Hardenberg;

Combinatiekaart van Hardenberg en omgeving. Links boven: De Oelemölle te Heemse. De (standerd)molen werd in 1533 gesticht als stadskorenmolen. In 1852 werd de (huidige?) molen aan een particulier verkocht. In 1965 heeft de gemeente Hardenberg de inmiddels vervallen molen teruggekocht en laten restaureren. In 1996 is dast voor het laatst gebeurd.

Links onder het stationsgebouw uit 1905. De...
, 1995-2000
{A186876D-C28A-495A-8154-CDC46A17DAEF}

Afbeelding

groeten uit Hardenberg;

Combinatiekaart van Hardenberg en omgeving. Links boven: De Oelemölle te Heemse. De (standerd)molen werd in 1533 gesticht als stadskorenmolen. In 1852 werd de (huidige?) molen aan een particulier verkocht. In 1965 heeft de gemeente Hardenberg de inmiddels vervallen molen teruggekocht en laten restaureren. In 1996 is dast voor het laatst gebeurd.

Links onder het stationsgebouw uit 1905. De toenmalige spoorlijn Zwolle - Stadskanaal is door de NOLS aangelegd. Sinds 1945 rijden de treinen alleen nog tussen Zwolle en Emmen.

Rechts boven: kanoverhuur aan de Vecht, rechts midden: de Voorstraat in westelijke richting, vanaf nr. 17, rechts onder: recreatieplas De Oldemeijer uit midden jaren zestig in boswachterij Hardenberg ten zuidwesten van Hardenberg. De kaart is van na de telefoonomnummering van 1995. De afbeelding is auteursrechtelijk beschermd.
, 1995-2000
{A186876D-C28A-495A-8154-CDC46A17DAEF}

{A186876D-C28A-495A-8154-CDC46A17DAEF}
Bekijk detail van "Station Dalfsen  ;" Bekijk detail van "Station Dalfsen ;" Afbeelding

Station Dalfsen ;

Gewassen pentekening van station Dalfsen. Dit is op 15 januari 1903 geopend door de Noordoosterlocaalspoorweg-Maatschappij (NOLS), tegelijk met het eerste gedeelte van de spoorlijn Zwolle - Stadskanaal tussen Zwolle en Ommen. Het stationsgebouw is ontworpen door de architect Eduard Cuypers. Deze stond aan de wieg van de Amsterdamse School (Nieuw Historische Stijl). De plaatsnaamaanduiding is als t...
, 1993-1995
{D8D7A51B-F4AD-4604-AAE5-3AD193D23363}

Afbeelding

Station Dalfsen ;

Gewassen pentekening van station Dalfsen. Dit is op 15 januari 1903 geopend door de Noordoosterlocaalspoorweg-Maatschappij (NOLS), tegelijk met het eerste gedeelte van de spoorlijn Zwolle - Stadskanaal tussen Zwolle en Ommen. Het stationsgebouw is ontworpen door de architect Eduard Cuypers. Deze stond aan de wieg van de Amsterdamse School (Nieuw Historische Stijl). De plaatsnaamaanduiding is als tegeltableau uitgevoerd. Het gebouw is tegenwoordig als horecagelegenheid in gebruik.
, 1993-1995
{D8D7A51B-F4AD-4604-AAE5-3AD193D23363}

{D8D7A51B-F4AD-4604-AAE5-3AD193D23363}
Bekijk detail van "Kampen, Gezicht op Station en Societeit. ;" Bekijk detail van "Kampen, Gezicht op Station en Societeit. ;" Afbeelding

Kampen, Gezicht op Station en Societeit. ;

Ingekleurde prentbriefkaart van de Stadsbrug over de IJssel uit 1872, gezien vanaf de IJsselkade. Aan de overkant vlak voor de ingang van de IJsselbrug de Buitensociëteit. Vanaf 1589 lag op deze plek een fort om de toegang tot de brug te beletten. In 1673 werd de schans gedeeltelijk door de Fransen geslecht en in 1686 kreeg ze een herberg binnen haar wallen, vanwaar de trekschuiten naar Zwolle afv...
, 1900-1905
{A252D972-F3B4-48B0-B833-62C57CA43055}

Afbeelding

Kampen, Gezicht op Station en Societeit. ;

Ingekleurde prentbriefkaart van de Stadsbrug over de IJssel uit 1872, gezien vanaf de IJsselkade. Aan de overkant vlak voor de ingang van de IJsselbrug de Buitensociëteit. Vanaf 1589 lag op deze plek een fort om de toegang tot de brug te beletten. In 1673 werd de schans gedeeltelijk door de Fransen geslecht en in 1686 kreeg ze een herberg binnen haar wallen, vanwaar de trekschuiten naar Zwolle afvoeren. In 1792 werd de schans geheel afgebroken en in 1835 werd op die plaats een stadsherberg gebouwd, die in 1862 in de Buitensocieteit is herschapen. Deze had een bordes met uitzicht op stad en rivier en een lommerrijke tuin. Terrein en gebouwen waren gemeentelijk eigendom en werden verhuurd aan vereniging 'De Buitensociëteit te Kampen'. Aanwezig waren een welvoorziene leestafel, drie biljarttafels, een kegelbaan en een tennisveld. 's Winters vond een aantal maal een concert, toneeluitvoering of bal plaats. 's Zomers werden in de muziekkoepel in de tuin op woensdagsavond en op zondagmiddag en -avond vrij toegankelijke muziekuitvoeringen gegeven, afwisselend door het Stedelijk Orkest en het orkest van het garnizoen. Door het opblazen van de Stadsbrug aan het eind van de Tweede Wereldoorlog werd de Buitensociëteit beschadigd. Daarna werd de grote zaal opgenomen in café-restaurant De Buitenwacht. Dat gebouw, inmiddels uitgaanscentrum, is in 2010 volledig afgebrand.

Aan de rechterkant staat het stationsgebouw uit 1863, type NCS 1e klasse. Dit is in 1911 vervangen door het huidige gebouw. Oorspronkelijk was het station het eindpunt van de spoorlijn Utrecht - Kampen (de Centraalspoorweg), maar het Kamperlijntje naar Zwolle werd een aparte treindienst met dieseltreinen, doordat elektrificatie achterwege bleef.


, 1900-1905
{A252D972-F3B4-48B0-B833-62C57CA43055}

{A252D972-F3B4-48B0-B833-62C57CA43055}
Bekijk detail van "Kampen Uitgang Station ;" Bekijk detail van "Kampen Uitgang Station ;" Afbeelding

Kampen Uitgang Station ;

Ingekleurde prentbriefkaart van station Kampen aan IJsselmuidense kant van de IJssel, gezien vanuit het noordwesten. Oorspronkelijk was het station het eindpunt van de spoorlijn Utrecht - Kampen (de Centraalspoorweg), maar het Kamperlijntje werd een aparte treindienst met dieseltreinen, doordat elektrificatie achterwege bleef. Het stationsgebouw is in 1911 gebouwd. Van 1863 tot 1911 stond er een e...
, 1912-1920
{4B10D3F7-CC0E-4766-BAFC-B37B460E695A}

Afbeelding

Kampen Uitgang Station ;

Ingekleurde prentbriefkaart van station Kampen aan IJsselmuidense kant van de IJssel, gezien vanuit het noordwesten. Oorspronkelijk was het station het eindpunt van de spoorlijn Utrecht - Kampen (de Centraalspoorweg), maar het Kamperlijntje werd een aparte treindienst met dieseltreinen, doordat elektrificatie achterwege bleef. Het stationsgebouw is in 1911 gebouwd. Van 1863 tot 1911 stond er een eerder stationsgebouw, type NCS 1e klasse.

, 1912-1920
{4B10D3F7-CC0E-4766-BAFC-B37B460E695A}

{4B10D3F7-CC0E-4766-BAFC-B37B460E695A}
Bekijk detail van "Station Diepenveen-West ;" Bekijk detail van "Station Diepenveen-West ;" Afbeelding

Station Diepenveen-West ;

Stationsgebouw Diepenveen-West (1900-1970) aan de spoorweg Arnhem-Zwolle. Het station werd geopend op 1 okt 1866 en gesloten op 15 mei 1936. Het werd heropend op 1 jun 1940 en opnieuw gesloten op 5 jan 1941. Het stationsgebouw werd in 1970 afgebroken. Het torentje op de achtergrond is van Huize Roobrugge (1841-1934). Station Diepenveen-Oost bevond zich aan de spoorlijn van Deventer naar Ommen (OLD...
, 1930-1934
{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}

Afbeelding

Station Diepenveen-West ;

Stationsgebouw Diepenveen-West (1900-1970) aan de spoorweg Arnhem-Zwolle. Het station werd geopend op 1 okt 1866 en gesloten op 15 mei 1936. Het werd heropend op 1 jun 1940 en opnieuw gesloten op 5 jan 1941. Het stationsgebouw werd in 1970 afgebroken. Het torentje op de achtergrond is van Huize Roobrugge (1841-1934). Station Diepenveen-Oost bevond zich aan de spoorlijn van Deventer naar Ommen (OLDO; 1910-1935). Dat stationsgebouw kreeg daarna nog diverse functies, onder meer Groene Kruisgebouw, maar werd in 1986 gesloopt. In 2004 is in een parkje aan de Boschhoekweg een monument met het oude tegeltableau van het stationsgebouw geplaatst, vlakbij de oorspronkelijke plaats ervan. Door het gebied van landgoed Overvelde en landgoed De Hoek is nog altijd een bijna twee kilometer kaarsrecht stuk van de spoordijk te vinden dat leidt naar het voormalige station Eikelhof.
, 1930-1934
{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}

{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}
Vorige pagina1pagina 12pagina 13pagina 14pagina 15pagina 16pagina 17pagina 553Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (28 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (7 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (29 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (31 filters)