Je bent hier: Zoeken > Resultaten voor ‘Station Zwolle’
Open zoekscherm
Uitgebreid zoeken
13.404 resultaten
Vorige pagina1...pagina 9pagina 10pagina 11pagina 12pagina 13pagina 14...pagina 1.117Volgende pagina
Het motortreinstel uit Kampen rijdt het Zwolse station binnen. Dit treinstel bestaat uit drie wagons in de klassen 2 en 3. De wissels werden destijds nog met de hand bediend., 00-00-1935
Het Interieur van Stork Dieselmotoren. Hier werden steeds grotere scheeps-dieselmotoren gebouwd. Eerder was dit bedrijf de Centrale Werkplaats van de spoorwegen. Stork dieselmotorenis werd overgenomen door Wärtsilä. Het is een Fins concern dat het bouwen van dieselmotoren en propellers voor schepen en elektriciteitscentrales als hoofdactiviteiten heeft. Inmiddels bestaat Wärtsilä hier ook niet meer., 07-07-1978 - 10-07-1978
Meppelerstraatweg Meppelerweg met rails van de DSM gezien naar het zuiden. Waarschijnlijk is het hier de Meppelerstraatweg tussen de Hogenkamp en de Vrolijkheid: de tramrails liggen na de Vrolijkheid achter (ten oosten van) de bomenrij.
Het DSM station lag een flink stuk uit de binnenstad - aan de Vlasakkers, tegenover de nieuwe begraafplaats aan de Meppelerweg. Het was een eenvoudig station zonder veel voorzieningen; verder naar het noorden waren een paar rangeersporen en helemaal aan het eind stond een goederenloods. Later werd de loopafstand tussen stad en de DSM verkleind. De DSM legde een goederenspoor aan door de Thomas a Kempisstraat naar de Brink waar een overlaadplaats werd gebouwd voor scheepsgoederen en de Zwolse paardentram maakte van deze rail gebruik om door te rijden naar het tramstation. Dat gebeurde van 1896 tot 1901 toen de DSM zelf met de passagiers doorreed tot de Brink, zodat er toch een regelrechte verbinding met het spoorwegstation aan de Stationsweg bleef althans tot 1919. Toen werd de paardentram opgeheven (laatste rit 7 augustus 1919)., 00-00-1910
Het DSM station lag een flink stuk uit de binnenstad - aan de Vlasakkers, tegenover de nieuwe begraafplaats aan de Meppelerweg. Het was een eenvoudig station zonder veel voorzieningen; verder naar het noorden waren een paar rangeersporen en helemaal aan het eind stond een goederenloods. Later werd de loopafstand tussen stad en de DSM verkleind. De DSM legde een goederenspoor aan door de Thomas a Kempisstraat naar de Brink waar een overlaadplaats werd gebouwd voor scheepsgoederen en de Zwolse paardentram maakte van deze rail gebruik om door te rijden naar het tramstation. Dat gebeurde van 1896 tot 1901 toen de DSM zelf met de passagiers doorreed tot de Brink, zodat er toch een regelrechte verbinding met het spoorwegstation aan de Stationsweg bleef althans tot 1919. Toen werd de paardentram opgeheven (laatste rit 7 augustus 1919)., 00-00-1910
Terborchstraat gezien naar het station uit het noordoosten omstreeks 1900 met belangstellende klompgangers., 00-00-1900
Terborchstraat gezien naar het station met twee handkarren en hoogopgaande bomen., 1910-00-00
Herfte-Veldhoek: station nabij de Ambelt met stomende locomotief en net uitgestapt gezelschap moeders en kinderen. Mode 1929., 00-00-1930
Het interieur van het NS station aan het stationsplein. Aanwezig zijn de informatiezuil, loketten en een Bonsaiboom; en tevens een nieuwe kaartjesautomaat met vingerbediening. Op de achtergrond: De boekhandel BRUNA., 03-11-1991 - 00-00-1991
Station - Zwolle. ;
De Zwolse stationshal met loketten rond 1970. De spraakroosters zijn ovaal. Op de achtergrond is de boekhandel Bruna gevestigd. De foto is duidelijk op een rustig moment genomen., 00-00-1960 - 00-00-1990
De Zwolse stationshal met loketten rond 1970. De spraakroosters zijn ovaal. Op de achtergrond is de boekhandel Bruna gevestigd. De foto is duidelijk op een rustig moment genomen., 00-00-1960 - 00-00-1990
Stationshal met loketten rond 1974: de spraakroosters zijn ovaal; een reizigster laat zich voorlichten door lokettiste.., 01-06-1974 - 00-00-1974
Gezicht naar het plafond van de Zwolsestationshal., 01-06-1974 - 00-00-1974