image/svg+xml
Open zoekscherm

4.007 resultaten

4.007 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenSpoorweg

Filter op

Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 334Volgende pagina
Bekijk detail van "Folklore en Cultuur in Haaksbergen<br/><br/>In deze film van ca. 40 minuten worden twee aspecten van Haaksbergen belicht: de schutterij en het Museum Buurt <span class="highlight">Spoorweg</span>.<br/>Van de schutterij zijn beelden te zien van Reportage over de festiviteiten bij de viering van het 100-jarig bestaan van de schutterij Haaksbergen op 4 september 1951. Opening van de festiviteiten met een toespraak door de burgemeester op het plein voor het raadhuis; optreden van vendelzwaaiers op het raadhuisplein; vogelschietwedstrijd; optreden van vendelzwaaiers op het vogelschietterrein; optocht door de stad met het muziekkorps, de schuttersverenigingen en de schutterskoning. Deze beelden zijn aangevuld met een selectie uit een veel langere film over het 11e Europees Schutterstreffen in 1996 waarbij Haaksbergen optrad als gastheer.<br/>Met betrekking tot Museum Buurt <span class="highlight">Spoorweg</span> zijn beelden te zien uit 1982, 1984 en een selectie uit een reportage van het vertrek en opheffing van de spoorbaan Haaksbergen Enschede op 2 oktober 1937. Opgevoerd door het personeel van Museum Buurt <span class="highlight">Spoorweg</span> (M.B.S.) en leden van de toneelvereniging Thalia, Haaksbergen op 2 oktober 2002 in verband met het 65 jarig jubileum van de M.B.S.<br/>, 00-00-1951 - 00-00-1984"
Folklore en Cultuur in Haaksbergen

In deze film van ca. 40 minuten worden twee aspecten van Haaksbergen belicht: de schutterij en het Museum Buurt Spoorweg.
Van de schutterij zijn beelden te zien van Reportage over de festiviteiten bij de viering van het 100-jarig bestaan van de schutterij Haaksbergen op 4 september 1951. Opening van de festiviteiten met een toespraak door de burgemeester op het plein voor het raadhuis; optreden van vendelzwaaiers op het raadhuisplein; vogelschietwedstrijd; optreden van vendelzwaaiers op het vogelschietterrein; optocht door de stad met het muziekkorps, de schuttersverenigingen en de schutterskoning. Deze beelden zijn aangevuld met een selectie uit een veel langere film over het 11e Europees Schutterstreffen in 1996 waarbij Haaksbergen optrad als gastheer.
Met betrekking tot Museum Buurt Spoorweg zijn beelden te zien uit 1982, 1984 en een selectie uit een reportage van het vertrek en opheffing van de spoorbaan Haaksbergen Enschede op 2 oktober 1937. Opgevoerd door het personeel van Museum Buurt Spoorweg (M.B.S.) en leden van de toneelvereniging Thalia, Haaksbergen op 2 oktober 2002 in verband met het 65 jarig jubileum van de M.B.S.
, 00-00-1951 - 00-00-1984
Bekijk detail van "Bevrijdingsfeest Olympisch Stadion Amsterdam ;"
Bevrijdingsfeest Olympisch Stadion Amsterdam ;
Bekijk detail van "Presentatie van de uitbereiding van Hardenberg. Plan behelst: wonen, bedrijven, sport en voorzieningen.<br/><br/>Beelden beginnen eerst met een grafische impressie van de uitbreidingen van 1900 tot 1982.<br/><br/>Filmfragmenten van de huidige nieuwbouw. Beelden van de infrastructuur: zoals rondweg, <span class="highlight">spoorweg</span> en waterwegen en scheepvaart.<br/><br/>Film geeft een goed beeld van situatie van Hardenberg in 1982., 00-00-1982"
Presentatie van de uitbereiding van Hardenberg. Plan behelst: wonen, bedrijven, sport en voorzieningen.

Beelden beginnen eerst met een grafische impressie van de uitbreidingen van 1900 tot 1982.

Filmfragmenten van de huidige nieuwbouw. Beelden van de infrastructuur: zoals rondweg, spoorweg en waterwegen en scheepvaart.

Film geeft een goed beeld van situatie van Hardenberg in 1982., 00-00-1982
Bekijk detail van "Opendag Museum Buurt <span class="highlight">Spoorweg</span>. Voorstelling van historische locomotieven en treinrijtuigen in actie., 00-00-1983"
Opendag Museum Buurt Spoorweg. Voorstelling van historische locomotieven en treinrijtuigen in actie., 00-00-1983
Bekijk detail van "Bevrijdingsfeest Olympisch Stadion Amsterdam ;"
Bevrijdingsfeest Olympisch Stadion Amsterdam ;
Bekijk detail van "Een historisch overzicht van de spoorlijn Enschede naar Gronau.<br/>Een bezoek aan het Eisbahnmuseum Metelen in Duitsland.<br/>Rijden met een historische lokaaltreindienst tussen Haaksbergen en Boekelo door de stichting Museum Buurt <span class="highlight">Spoorweg</span> (MBS).<br/>0:43:12 De geschiedenis van de spoorlijn Enschede naar Gronau tussen 1868 en 2000.<br/>Overzicht van oude spoortrajecten, stations en stoom- en elektrische locomotieven. De textielindustrie ontwikkelde zich door deze spoorlijn.<br/>1:24:25 De herbouw van het baanvak Enschede naar Gronau in 2001.<br/>1:59:50 Op 24 september 2001 rijdt de eerste trein op het traject., 00-00-1868 - 00-00-2001"
Een historisch overzicht van de spoorlijn Enschede naar Gronau.
Een bezoek aan het Eisbahnmuseum Metelen in Duitsland.
Rijden met een historische lokaaltreindienst tussen Haaksbergen en Boekelo door de stichting Museum Buurt Spoorweg (MBS).
0:43:12 De geschiedenis van de spoorlijn Enschede naar Gronau tussen 1868 en 2000.
Overzicht van oude spoortrajecten, stations en stoom- en elektrische locomotieven. De textielindustrie ontwikkelde zich door deze spoorlijn.
1:24:25 De herbouw van het baanvak Enschede naar Gronau in 2001.
1:59:50 Op 24 september 2001 rijdt de eerste trein op het traject., 00-00-1868 - 00-00-2001
Bekijk detail van "Kopie van een 8 mm film over de oorlog 1940 - 1945 van ir. B. Cramer uit Wapenveld. Delen uit deze film zijn gebruikt voor de HCO-compilatie "Oorlog in Zwolle" (2007).<br/>Met beelden van:<br/>00: het opblazen van de Manenbergerbrug bij Wapenveld, gefilmd vanaf de Klapperdijk, ook de Berghuizer fabriek was opgeblazen met schade aan het kantoor van de Berghuizer Papier Fabriek.<br/>01:40 rookpluimen te zien van het in brand staande station in Zwolle. B.Cramer Sr. /Leurik/Hulshof nemen de schade op.<br/>2:24 Bunkers bij Kromhout langs de IJsseldijk. IJsseldijk bij Van Werven met achtergelaten kanon.<br/>2:54 wegversperring in de Kerkstraat.<br/>3:02 Vernield NS Station Zwolle.<br/>3:26 <span class="highlight">spoorweg</span> draaibrug over de Willemsvaart Veerallee<br/>4:03 Drukte bij Kleine Veer voor overtocht IJssel<br/>4:12 Bunker bij de spoorbrug over de IJssel bij Zwolle<br/>4:17 Vernielde spoorbrug + oude IJsselbrug bij Zwolle<br/>5:03 Dhr. B. Cramer sr. met vrouw en dochter in de trein op het station in Hattemerbroek, fietsen<br/>5:44 Bewegende beelden van treintocht richting Amersfoort met veel geëvacueerde koeien in het weiland<br/>5:59 Grebbeberg bij Rhenen en Oosterbeek verwoeste straten en Mil. Begraafplaats met zowel Duitse als Nederlandse gevallenen.<br/>8:48 Rotterdam<br/>11:30 Auto's aan de grote weg bij een beschieting bij het Mussennest<br/>12:07 Dolle Dinsdag - de Duitsers trekken terug o.a. met paard en wagen gecamoufleerd<br/>12:33 Bevrijding van Hattem door Canadezen<br/>13 Baileybrug over de IJssel, 01-01-1940 - 31-12-2005"
Kopie van een 8 mm film over de oorlog 1940 - 1945 van ir. B. Cramer uit Wapenveld. Delen uit deze film zijn gebruikt voor de HCO-compilatie "Oorlog in Zwolle" (2007).
Met beelden van:
00: het opblazen van de Manenbergerbrug bij Wapenveld, gefilmd vanaf de Klapperdijk, ook de Berghuizer fabriek was opgeblazen met schade aan het kantoor van de Berghuizer Papier Fabriek.
01:40 rookpluimen te zien van het in brand staande station in Zwolle. B.Cramer Sr. /Leurik/Hulshof nemen de schade op.
2:24 Bunkers bij Kromhout langs de IJsseldijk. IJsseldijk bij Van Werven met achtergelaten kanon.
2:54 wegversperring in de Kerkstraat.
3:02 Vernield NS Station Zwolle.
3:26 spoorweg draaibrug over de Willemsvaart Veerallee
4:03 Drukte bij Kleine Veer voor overtocht IJssel
4:12 Bunker bij de spoorbrug over de IJssel bij Zwolle
4:17 Vernielde spoorbrug + oude IJsselbrug bij Zwolle
5:03 Dhr. B. Cramer sr. met vrouw en dochter in de trein op het station in Hattemerbroek, fietsen
5:44 Bewegende beelden van treintocht richting Amersfoort met veel geëvacueerde koeien in het weiland
5:59 Grebbeberg bij Rhenen en Oosterbeek verwoeste straten en Mil. Begraafplaats met zowel Duitse als Nederlandse gevallenen.
8:48 Rotterdam
11:30 Auto's aan de grote weg bij een beschieting bij het Mussennest
12:07 Dolle Dinsdag - de Duitsers trekken terug o.a. met paard en wagen gecamoufleerd
12:33 Bevrijding van Hattem door Canadezen
13 Baileybrug over de IJssel, 01-01-1940 - 31-12-2005
Bekijk detail van "Prov. Waterstaat in Overijssel ;"
Prov. Waterstaat in Overijssel ;
Bekijk detail van "Historistorisch overzicht van de spoorlijnen in Twente en naar de Duitse grenstreek vanaf 1865.<br/><br/>De lijnen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de textielindustrie. Uitzending Het Oversticht (RTV-Oost) in 2001.<br/><br/>De oudste spoorlijnen van Overijssel, die tussen Enschede en Gronau. De lijn werd in 1874 aangelegd om de Enschedese industrie te voorzien van brandstof, zoals kolen, vanuit Duitsland. In de eerste twee decennia van de 20ste eeuw beleefde de spoorlijn haar hoogtijdagen. De opkomst van het auto(bus)verkeer betekende het begin van het einde voor de lijn. Na de Tweede wereldoorlog kwam het reizigers- en goederenvervoer niet meer goed op gang, wat in 1981 leidde tot opheffing van dienstregeling. Onlangs werd de spoorlijn weer in ere hersteld. We zien en horen voormalig machinist Theo Hillen, de perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, overwegwachter Meindert van Huizen en <span class="highlight">spoorweg</span>-historicus Evert Heusinkveld, 00-00-1865 - 00-00-2001"
Historistorisch overzicht van de spoorlijnen in Twente en naar de Duitse grenstreek vanaf 1865.

De lijnen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van de textielindustrie. Uitzending Het Oversticht (RTV-Oost) in 2001.

De oudste spoorlijnen van Overijssel, die tussen Enschede en Gronau. De lijn werd in 1874 aangelegd om de Enschedese industrie te voorzien van brandstof, zoals kolen, vanuit Duitsland. In de eerste twee decennia van de 20ste eeuw beleefde de spoorlijn haar hoogtijdagen. De opkomst van het auto(bus)verkeer betekende het begin van het einde voor de lijn. Na de Tweede wereldoorlog kwam het reizigers- en goederenvervoer niet meer goed op gang, wat in 1981 leidde tot opheffing van dienstregeling. Onlangs werd de spoorlijn weer in ere hersteld. We zien en horen voormalig machinist Theo Hillen, de perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, overwegwachter Meindert van Huizen en spoorweg-historicus Evert Heusinkveld, 00-00-1865 - 00-00-2001
Bekijk detail van "Prov. Waterstaat in Overijssel ;"
Prov. Waterstaat in Overijssel ;
Bekijk detail van "Beelden beginnen eerst met een grafische impressie van de uitbreidingen van 1900 tot 1982.<br/><br/>Filmfragmenten van de huidige nieuwbouw. Beelden van de infrastructuur: zoals rondweg, <span class="highlight">spoorweg</span> en waterwegen en scheepvaart.<br/><br/>Film geeft een goed beeld van situatie van Hardenberg in 1982., 00-00-1982"
Beelden beginnen eerst met een grafische impressie van de uitbreidingen van 1900 tot 1982.

Filmfragmenten van de huidige nieuwbouw. Beelden van de infrastructuur: zoals rondweg, spoorweg en waterwegen en scheepvaart.

Film geeft een goed beeld van situatie van Hardenberg in 1982., 00-00-1982
Bekijk detail van "Oversticht 47<br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "De oudste spoorlijnen van Overijssel, die tussen Enschede en Gronau. De lijn werd in 1874 aangelegd om de Enschedese industrie te voorzien van brandstof, zoals kolen, vanuit Duitsland. In de eerste twee decennia van de 20ste eeuw beleefde de spoorlijn haar hoogtijdagen. De opkomst van het auto(bus)verkeer betekende het begin van het einde voor de lijn. Na de Tweede wereldoorlog kwam het reizigers- en goederenvervoer niet meer goed op gang, wat in 1981 leidde tot opheffing van dienstregeling. Onlangs werd de spoorlijn weer in ere hersteld. We zien en horen voormalig machinist Theo Hillen, de perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, overwegwachter Meindert van Huizen en <span class="highlight">spoorweg</span>-historicus Evert Heusinkveld.", 12-12-2001"
Oversticht 47
Officiële beschrijving van RTV Oost: "De oudste spoorlijnen van Overijssel, die tussen Enschede en Gronau. De lijn werd in 1874 aangelegd om de Enschedese industrie te voorzien van brandstof, zoals kolen, vanuit Duitsland. In de eerste twee decennia van de 20ste eeuw beleefde de spoorlijn haar hoogtijdagen. De opkomst van het auto(bus)verkeer betekende het begin van het einde voor de lijn. Na de Tweede wereldoorlog kwam het reizigers- en goederenvervoer niet meer goed op gang, wat in 1981 leidde tot opheffing van dienstregeling. Onlangs werd de spoorlijn weer in ere hersteld. We zien en horen voormalig machinist Theo Hillen, de perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, overwegwachter Meindert van Huizen en spoorweg-historicus Evert Heusinkveld.", 12-12-2001
Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 334Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (29 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (28 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (39 filters)