image/svg+xml
Open zoekscherm

188.909 resultaten

188.909 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenPlaats

Filter op

Vorige pagina1pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 10pagina 15.743Volgende pagina
Bekijk detail van "Opname van mensen met de zg."onderduikboot". De Zwolse verzetsgroep De Groene, die onder leiding stond van Henk Beernink, had de beschikking over een 'onderduikersboot' de werd beheert door Piet Stil . Het vaartuig lag verscholen in het riet in een zijarm van het Zwartewater, kort bij de monding van de Vecht deze boot werd beheert door Pit Still, en bood <span class="highlight">plaats</span> aan meer dan tien mensen. De woonboot werd gebruikt om onderduikers en bemanningsleden van geallieerde vliegtuigenJoden en andere onderduikers tijdelijk onder te brengen. Leden van De Groene hielden er voortdurend de wacht. Op deze foto staan enkele bewoners voor de boot op het bevroren Zwartewater. Van links naar rechts: Charles Lucas, Harry MacFarlane (beiden bemanningsleden)  en een onbekende verzetsman., 00-00-1944 - 00-00-1945"
Opname van mensen met de zg."onderduikboot". De Zwolse verzetsgroep De Groene, die onder leiding stond van Henk Beernink, had de beschikking over een 'onderduikersboot' de werd beheert door Piet Stil . Het vaartuig lag verscholen in het riet in een zijarm van het Zwartewater, kort bij de monding van de Vecht deze boot werd beheert door Pit Still, en bood plaats aan meer dan tien mensen. De woonboot werd gebruikt om onderduikers en bemanningsleden van geallieerde vliegtuigenJoden en andere onderduikers tijdelijk onder te brengen. Leden van De Groene hielden er voortdurend de wacht. Op deze foto staan enkele bewoners voor de boot op het bevroren Zwartewater. Van links naar rechts: Charles Lucas, Harry MacFarlane (beiden bemanningsleden) en een onbekende verzetsman., 00-00-1944 - 00-00-1945
Bekijk detail van "Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle.  De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland.<br/><br/>, 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland.

, 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de vernielde spoorbrug bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945, ontkwam niet aan het geweld. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.<br/><br/>Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond <span class="highlight">plaats</span> in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan<br/><br/>, 00-04-1945"
Opname van de vernielde spoorbrug bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945, ontkwam niet aan het geweld. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.

Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond plaats in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan

, 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de vernielde spoorbrug bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle ontkwam niet aan het geweld deze werd ook opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.<br/><br/>Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond <span class="highlight">plaats</span> in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan<br/>, 00-04-1945"
Opname van de vernielde spoorbrug bij Zwolle. Bij hun terugtrekking uit Nederland lieten de Duitsers een spoor van vernieling achter, waarbij vooral de spoorbruggen het moesten ontgelden. Ook de IJsselbrug bij Zwolle ontkwam niet aan het geweld deze werd ook opgeblazen in de nacht van 13 op 14 april 1945. De gevolgen waren verschrikkelijk. Niet alleen de twee boogbruggen werden vernield, maar hetzelfde lot trof ook de doorgaande bruggen boven de uiterwaarden en de hefbruggen. Ditmaal werden ook de pijlers ernstig beschadigd.

Direct na de oorlog werd uit de resten van de vernielde brug en met enkele nieuw aangekochte bruggen de zuidelijke van de twee bruggen provisorisch hersteld. Deze noodbrug kon in mei 1946 met enig feestvertoon in gebruik worden genomen. De noordelijke brug werd meteen definitief aangepakt en in juli 1948 was de rivierovergang dan ook weer dubbelspoor, zij het dat het zuidelijke deel (de noodbrug) alsnog definitief moest worden hersteld. Dit werk vond plaats in de periode 1949/1950. In vergelijking met de vooroorlogse situatie was één van de twee boogbruggen in elk tracé vervangen door twee trogliggers, opgelegd op een extra gebouwde pijler. De hefbruggen bleven, na herstel, gehandhaafd, zodat het beeld van de overbrugging uiteindelijk weinig verandering had ondergaan
, 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle.  De spoorbrug  is in de nacht van  14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net  in Nederland moest snel hersteld worden,  want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle.  De spoorbrug  is in de nacht van  14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net  in Nederland moest snel hersteld worden,  want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle.  De spoorbrug  is in de nacht van  14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net  in Nederland moest snel hersteld worden,  want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle.  De spoorbrug  is in de nacht van  14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen.  De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net  in Nederland moest snel hersteld worden,  want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945"
Opname de vernielde spoorbrug over de IJssel bij Zwolle. De spoorbrug is in de nacht van 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen. De herstelde brug werd op 2 mei 1946 feestelijk heropend. Het spoorwegen net in Nederland moest snel hersteld worden, want dat was van groot belang voor de wederopbouw van Nederland., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de festiviteiten voor de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945 werd in Zwolle op meerdere dagen uitbundig gevierd. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden <span class="highlight">plaats</span> op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945"
Opname van de festiviteiten voor de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945 werd in Zwolle op meerdere dagen uitbundig gevierd. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden plaats op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945
Bekijk detail van "Opname gemaakt ter ere van de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945 werd in Zwolle op meerdere dagen uitbundig gevierd. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden <span class="highlight">plaats</span> op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945"
Opname gemaakt ter ere van de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945 werd in Zwolle op meerdere dagen uitbundig gevierd. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden plaats op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945
Bekijk detail van "Opname gemaakt ter ere van de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945 werd in Zwolle op meerdere dagen uitbundig gevierd. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden <span class="highlight">plaats</span> op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945"
Opname gemaakt ter ere van de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945 werd in Zwolle op meerdere dagen uitbundig gevierd. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden plaats op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945
Bekijk detail van "Opname van de festiviteiten voor de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden <span class="highlight">plaats</span> op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945"
Opname van de festiviteiten voor de 65ste verjaardag van koningin Wilhelmina op 31 augustus 1945. Diverse festiviteiten, waaronder een ringrijderij, een avondfeest en een vuurwerk, vonden plaats op een fraai ingericht feestterrein op het Gemeentelijk Sportpark aan de Ceintuurbaan., 29-08-1945 - 31-08-1945
Vorige pagina1pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 10pagina 15.743Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (51 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (12 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (73 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (338 filters)