Een blik vanuit de Hoogstraat op de Kamperpoortenbrug, ca. 1933-1943. Te zien zijn de panden Hoogstraat 2-18. Op straat staan twee handkarren en enig publiek. Boven de panden prijkt de Peperbus. geen, 1933-1943{FCA941D3-3AD8-41E8-A83D-79F10588F379}
Gezicht op de Eekwal (links), de stadsgracht en de Beestenmarkt (rechts) vanaf de Kamperpoortenbrug in de richting van de Keersluis naar de Willemsvaart. Boven het linker huis zijn de wieken te zien van de molen de Herstelder, die ook op het bastion van de Eekwal stond, de bovenkant afgebroken 1916, de molenstomp later verbouwd tot woning.Links Eekwal 29, in 1842 gebouwd als villa, enige..., 1905-1908{0ED065D7-EA6E-49BE-97C7-114572D80BEC}
Gezicht op Eekwal 2-4 en Eekwal 2A met brugwachtershuisje van de Nieuwe Havenbrug, vanaf het Klein Wezenland (vanaf 1933 Burgemeester van Roijensingel) gezien, ca. 1900. Rechts de Luttekestraat. Het witte brugwachtershuisje is gebouwd 1880, deed na 1926 dienst als brugwachtershuisje bij de Kamperpoortenbrug. Zwolle, 15 januari 1904 / Arnhem, 15 januari 1904., 1900-1904{1296FD2F-2393-4C9C-AB90-E97715D3F785}
Gezicht op de Eekwal en de Peperbus vanaf de Beestenmarkt (vanaf 1931 Harm Smeengekade), ca. 1900. Geheel links nog een klein stukje van de Kamperpoortenbrug. Aan het einde van de 19e eeuw werden veel grote herenhuizen gebouwd langs de stadsgracht (van Royensingel, Stationsstraat ). De gemeente Zwolle vond het belangrijk dat kapitaalkrachtige burgers zich hier vestigden. Ook verleenden dergelijke ..., 1900-1902{6F489294-1A37-4139-A2DE-99BD57B8B7BC}
Gezicht op de Eekwal vanaf de Keersluis: links is over de stadsgracht de voetgangersbrug te zien, die de officiële Kamperpoortenbrug verving, ca. 1950. Deze brug werd bij de inval van de Duitse troepen in mei 1940 opgeblazen. In 1951 werd een nieuwe brug gebouwd. Zwolle, 21 augustus, 1956.1950, 1950{2EE14B01-E375-4B58-8B98-3A6532CD110A}
Gezicht op de Eekwal (links Eekwal 29), de stadsgracht en de Beestenmarkt (rechts) vanaf de Kamperpoortenbrug in de richting van de Keersluis naar de Willemsvaart, ca. 1910. Boven het linker huis zijn de wieken te zien van de molen de Herstelder, die ook op het bastion van de Eekwal stond, de bovenkant afgebroken 1916, de molenstomp later verbouwd tot woning.Eekwal 29 werd in 1842 als villa g..., 1900-1910{FFC01F73-0366-47A0-8CB1-0944314BD610}
Gezicht op de molen de Herstelder op de Eekwal 61, rechts Eekwal 11 de werf in 1853-1854 gebouwd door stadstimmerman W. Klinkert, gezien vanaf de Willemskade, ca. 1900. Verderop is de Kamperpoortenbrug (stalen draaibrug gebouwd 1870) te zien en de Jufferenwalmolen aan de Jufferenwal (Rodetorenplein 2), Maagjesbolwerk.De bovenkant van molen De Herstelder werd afgebroken 1916, de molenstomp lat..., 1900-1903{43CD59F4-3756-4A97-9037-74EC233FCCBB}
Gezicht op de molen de Herstelder op de Eekwal 61 en rechts de werf in 1853-1854 gebouwd door stadstimmerman W. Klinkert Eekwal 11; gezien vanaf de Willemskade, ca. 1900. Verderop is de Kamperpoortenbrug (stalen draaibrug: aangelegd 1870) te zien en de Jufferenwalmolen aan de Jufferenwal (Rodetorenplein 2). Zwolle, 3 juli 1902 / Leiden, 3 juli 1902.,, 1900-1902{B845C21F-869D-42F4-B705-B427F9696967}
Gezicht op de Eekwal met de molenstomp van molen De Herstelder (de bovenkant afgebroken 1916) Eekwal 61 vanaf de Keersluisbrug, ca. 1939. Rechts Eekwal 11, de in 1853-1854 door stadstimmerman W. Klinkert gebouwde werf. Duidelijk is links de kade van de Beestenmarkt te zien en de brug over de stadsgracht: de Kamperpoortenbrug. Dit was een stalen draaibrug, die in 1870 werd gebouwd. geen., 1939-1944{E13CD575-26F3-4B24-A9FC-4DECD5B9325E}
Gezicht op de Eekwal (geheel links Eekwal 29), de stadsgracht en de Beestenmarkt (rechts) vanaf de Kamperpoortenbrug in de richting van de Keersluis naar de Willemsvaart. Boven het linkerhuis zijn de wieken te zien van de molen De Herstelder, die ook op het bastion van de Eekwal stond, afgebroken 1916, de molenstomp later verbouwd tot woning. geen.1910, 1910{67D13076-5D1F-45CD-BB64-BCD3CF82E58C}
Gezicht op de Eekwal vanaf de keersluis, ca. 1962. De stadsgracht nog in gebruik als vaarwater. Daarom was het nodig dat de doorgang door de Kamperpoortenbrug mogelijk was. Bij de bouw van die brug (1951) werd het een ophaalbrug. Na de demping van de Keersluis in de Willemsvaart in 1966 verviel die noodzaak tot doorvaart. In 1974 werd een vaste brug gebouwd. geen.1961, 1961{EDFB1DC1-84A3-4DC9-8E5E-36547831E086}
Luchtopname van de binnenstad, 1926. Linksonder Kamperpoortenbrug, Maagjesbolwerk, Jufferenwal met industriegebouwen, linksboven Rodetorenplein en industriegebouwen op de Friesewal, Thorbeckegracht, midden Onze Lieve Vrouwekerk (met zijbeuken), rechtsonder Eekwal. Zwolle 31 juli 1928.1926, 1926{47714A3F-DBCD-4FA1-818C-9A7597DD7AC7}