image/svg+xml
Open zoekscherm

249 resultaten

249 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenConservatoria

Filter op

Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 21Volgende pagina
Bekijk detail van object 501416590
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501409991
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501404228
Collectie Overijssel
Bekijk detail van "Langwerpig liggend affiche van het Toonkunstkoor Caecilia dat een uitvoering van de "'Matthaus Passion"' gaf in de Zwolse Dominicanenkerk op dinsdag 22 maart 2005.<br/><br/>Het werd hierbij ondersteund door het Orkest van het Oosten.<br/><br/>De oprichting van het Zwolse toonkunstkoor Caecilia vond plaats in september 1873; een fusie van bestaande kleine koorverenigingen en een liederentafel uit 1843, genaamd Caecilia.<br/><br/>Dit concert werd georganiseerd door de Maatschappij ter bevordering der toonkunst.<br/><br/>De Maatschappij tot Bevordering der Toonkunst (afgekort MBT) is een Nederlandse organisatie voor koren die op neutrale basis de zangkunst beoefenen. Bij de MBT zijn meer dan 140 koren met in totaal ongeveer 6000 leden aangesloten.<br/><br/>De MBT ondersteunt de aangesloten koren door middel van een muziekbibliotheek, adviezen op financieel, bestuurlijk en juridisch gebied en informatie op muzikaal gebied. Daarnaast is de MBT betrokken bij muziekconcoursen en -prijzen en stimuleert men het muziekwetenschappelijk onderzoek.<br/><br/>De Maatschappij tot Bevordering der Toonkunst werd opgericht op 19 en 20 april 1829 in Amsterdam. Men deed dit naar analogie met de Maatschappij tot Nut van 't Algemeen, die sinds 1784 bestond. Er werden meteen ook lokale afdelingen opgericht, bijvoorbeeld in Amsterdam, Dordrecht, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Deze MBT-afdelingen richtten op hun beurt weer muziek- en/of zangscholen op. Deze instellingen zijn vaak de basis van de tegenwoordige, door de overheid gesubsidieerde, muziekscholen en <span class="highlight">conservatoria</span>, bijvoorbeeld het Conservatorium van Amsterdam. De onderwijstaken van de MBT zijn in de loop der tijd overgenomen door de overheid.<br/><br/>De Matthäus-Passion of Matteüspassie (BWV 244) is een oratorium gecomponeerd door Johann Sebastian Bach. Het is één van zijn bekendste composities en één van zijn langste. De Matthäus-Passion vertelt het lijdens- en sterfverhaal van Jezus volgens het Evangelie volgens Matteüs.<br/><b"
Langwerpig liggend affiche van het Toonkunstkoor Caecilia dat een uitvoering van de "'Matthaus Passion"' gaf in de Zwolse Dominicanenkerk op dinsdag 22 maart 2005.

Het werd hierbij ondersteund door het Orkest van het Oosten.

De oprichting van het Zwolse toonkunstkoor Caecilia vond plaats in september 1873; een fusie van bestaande kleine koorverenigingen en een liederentafel uit 1843, genaamd Caecilia.

Dit concert werd georganiseerd door de Maatschappij ter bevordering der toonkunst.

De Maatschappij tot Bevordering der Toonkunst (afgekort MBT) is een Nederlandse organisatie voor koren die op neutrale basis de zangkunst beoefenen. Bij de MBT zijn meer dan 140 koren met in totaal ongeveer 6000 leden aangesloten.

De MBT ondersteunt de aangesloten koren door middel van een muziekbibliotheek, adviezen op financieel, bestuurlijk en juridisch gebied en informatie op muzikaal gebied. Daarnaast is de MBT betrokken bij muziekconcoursen en -prijzen en stimuleert men het muziekwetenschappelijk onderzoek.

De Maatschappij tot Bevordering der Toonkunst werd opgericht op 19 en 20 april 1829 in Amsterdam. Men deed dit naar analogie met de Maatschappij tot Nut van 't Algemeen, die sinds 1784 bestond. Er werden meteen ook lokale afdelingen opgericht, bijvoorbeeld in Amsterdam, Dordrecht, Den Haag, Rotterdam en Utrecht. Deze MBT-afdelingen richtten op hun beurt weer muziek- en/of zangscholen op. Deze instellingen zijn vaak de basis van de tegenwoordige, door de overheid gesubsidieerde, muziekscholen en conservatoria, bijvoorbeeld het Conservatorium van Amsterdam. De onderwijstaken van de MBT zijn in de loop der tijd overgenomen door de overheid.

De Matthäus-Passion of Matteüspassie (BWV 244) is een oratorium gecomponeerd door Johann Sebastian Bach. Het is één van zijn bekendste composities en één van zijn langste. De Matthäus-Passion vertelt het lijdens- en sterfverhaal van Jezus volgens het Evangelie volgens Matteüs.
Bekijk detail van object 501391739
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501391545
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501391572
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501386244
Collectie Overijssel
Bekijk detail van "Wederom een cremekleurig affiche van het Zwolse Conservatorium dat ditmaal een Kerstconcert aankondigde op donderdag 14 december 1989 in de Onze Lieve Vrouwe Kerk in Zwolle. Deze kerk is heden een basiliek. Tijdens dit concert trad een gemengd koor op m.m.v. het C.S.O. en de Afdeling Zang o.l.v. Jos Vermunt.<br/><br/>Uitgevoerd werden werken van o.a. Bach, Schutz, Byrd, Reger en Brahms.<br/><br/>Jos Vermunt is een Nederlands dirigent.<br/><br/>Vermunt studeerde koordirectie aan het Utrechts Conservatorium bij Reinier Wakelkamp en orkestdirectie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Lucas Vis. Hij leidt de Residentie Bach Ensembles (Residentie Kamerkoor, Residentie Bachkoor en Residentie Bachorkest) en het Toonkunstkoor Utrecht. Hij is als hoofddocent koordirectie verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.<br/><br/>In 2006 voerde Jos Vermunt met het Residentie Bachkoor, het Haags Matrozenkoor en het Residentie Bachorkest de première van Jan Rots Nederlandse hertaling van de Mattheuspassie uit. Hiervan werd een cd uitgebracht bij het label Deutsche Grammophon. Vermunt dirigeerde ook verschillende malen bij koninklijke plechtigheden, waaronder de uitvaartdiensten van prins Claus, koningin Juliana en prins Bernhard en de doopdiensten van prinses Alexia en prinses Ariane. Vanwege zijn bijzondere inspanningen ten behoeve van de vorstelijke plechtigheden verleende koningin Beatrix hem de Eremedaille voor Kunst en Wetenschap die verbonden is aan de Huisorde van Oranje. <br/><br/>Hiernaast treedt Vermunt bij het Residentie Orkest en het Brabants Orkest op als gastdirigent.<br/><br/>William Byrd (Lincoln (?), circa 1543 ? Stondon, Essex (?), 4 juli 1623) was een Engels componist. Hij was één van de grootste componisten van zijn generatie. <br/><br/>Zijn naam wordt ook soms als Bird, Byrde en Byred vermeld. Zijn geboorte- en overlijdensdata zijn niet met zekerheid bekend. Ook dat zijn geboorteplaats Lincoln in het E"
Wederom een cremekleurig affiche van het Zwolse Conservatorium dat ditmaal een Kerstconcert aankondigde op donderdag 14 december 1989 in de Onze Lieve Vrouwe Kerk in Zwolle. Deze kerk is heden een basiliek. Tijdens dit concert trad een gemengd koor op m.m.v. het C.S.O. en de Afdeling Zang o.l.v. Jos Vermunt.

Uitgevoerd werden werken van o.a. Bach, Schutz, Byrd, Reger en Brahms.

Jos Vermunt is een Nederlands dirigent.

Vermunt studeerde koordirectie aan het Utrechts Conservatorium bij Reinier Wakelkamp en orkestdirectie aan het Koninklijk Conservatorium in Den Haag bij Lucas Vis. Hij leidt de Residentie Bach Ensembles (Residentie Kamerkoor, Residentie Bachkoor en Residentie Bachorkest) en het Toonkunstkoor Utrecht. Hij is als hoofddocent koordirectie verbonden aan het Conservatorium van Amsterdam en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag.

In 2006 voerde Jos Vermunt met het Residentie Bachkoor, het Haags Matrozenkoor en het Residentie Bachorkest de première van Jan Rots Nederlandse hertaling van de Mattheuspassie uit. Hiervan werd een cd uitgebracht bij het label Deutsche Grammophon. Vermunt dirigeerde ook verschillende malen bij koninklijke plechtigheden, waaronder de uitvaartdiensten van prins Claus, koningin Juliana en prins Bernhard en de doopdiensten van prinses Alexia en prinses Ariane. Vanwege zijn bijzondere inspanningen ten behoeve van de vorstelijke plechtigheden verleende koningin Beatrix hem de Eremedaille voor Kunst en Wetenschap die verbonden is aan de Huisorde van Oranje.

Hiernaast treedt Vermunt bij het Residentie Orkest en het Brabants Orkest op als gastdirigent.

William Byrd (Lincoln (?), circa 1543 ? Stondon, Essex (?), 4 juli 1623) was een Engels componist. Hij was één van de grootste componisten van zijn generatie.

Zijn naam wordt ook soms als Bird, Byrde en Byred vermeld. Zijn geboorte- en overlijdensdata zijn niet met zekerheid bekend. Ook dat zijn geboorteplaats Lincoln in het E
Bekijk detail van object 501384603
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501384554
Collectie Overijssel
Bekijk detail van "Verzorgd affiche in pastelkleuren met de kop "'de Hete Jazz Brij"' dat heel toepasselijk een jazzconcert aankondigde op zondag 5 februari 2006 in, u raadt het al, in het Zwolse cafe de Hete Brij aan de Nieuwe Markt 9. Opmerkelijk aan deze editie was dat het vaste duo drummer Henk Zomer & contra bassist Jos Machteld om wat voor redenen ontbrak. In hun plaats trad zanger Ronald Douglas op met vier saxofonisten en pianist Rik Elings.<br/><br/>Al zo?n 15 jaar is Ronald Douglas één van de top jazz zangers in Nederland, maar ook ver daarbuiten.<br/><br/>Deze boomlange zanger studeerde in Hilversum aan het conservatorium bij Deborah Brown, maakte 5 cd?s onder eigen naam en de meest recente, Lotus Blossom, heeft in Amerika indruk gemaakt.<br/><br/>Rob Sijben is 1996 afgestudeerd aan het conservatorium te Arnhem; lichte muziek. <br/><br/>Naast alt speelt  hij ook sopraan- en tenorsax en dubbel op fluit en klarinet. Zijn werk is divers. Dat kan zijn in de orkestbak van een musical, in een bigband of met een blazerssectie op het podium. Hij is bijvoorbeeld net klaar met de theatertour Songs from the heart? van Simone Kleinsma. <br/><br/>Daarnaast zit hij bij de DualCity-Concertband en speelt hij op dit moment veel met de Boston Tea Party.<br/><br/>Saxofonist Tibor Elferink (13 oktober 1975) studeerde in juni 2004 af aan het Conservatorium van Zwolle. De eerste kneepjes van het vak leerde hij daar van Rolf Delfos (o.a. the Houdini's) en Allard Buwalda (o.a. Paul de Leeuw, Marco Borsato). Later had hij les van o.m. Don Braden, Jasper Blom en Ferdinand Povel. Reeds tijdens zijn studie bleek Tibor een gedreven organisator en stimulator. Van februari 2004 tot en met juni 2006 organiseerde hij de inmiddels ver buiten Zwolle bekende jazzsessies in café de Hetebrij en café/restaurant de Belgische Keizer. Om de week wist hij daar, telkens gesteund door een uitstekende ritmesectie, het startsein te geven voor een jazzsessie die niet alleen door muzikanten, maar ook door een omvangrijk l"
Verzorgd affiche in pastelkleuren met de kop "'de Hete Jazz Brij"' dat heel toepasselijk een jazzconcert aankondigde op zondag 5 februari 2006 in, u raadt het al, in het Zwolse cafe de Hete Brij aan de Nieuwe Markt 9. Opmerkelijk aan deze editie was dat het vaste duo drummer Henk Zomer & contra bassist Jos Machteld om wat voor redenen ontbrak. In hun plaats trad zanger Ronald Douglas op met vier saxofonisten en pianist Rik Elings.

Al zo?n 15 jaar is Ronald Douglas één van de top jazz zangers in Nederland, maar ook ver daarbuiten.

Deze boomlange zanger studeerde in Hilversum aan het conservatorium bij Deborah Brown, maakte 5 cd?s onder eigen naam en de meest recente, Lotus Blossom, heeft in Amerika indruk gemaakt.

Rob Sijben is 1996 afgestudeerd aan het conservatorium te Arnhem; lichte muziek.

Naast alt speelt hij ook sopraan- en tenorsax en dubbel op fluit en klarinet. Zijn werk is divers. Dat kan zijn in de orkestbak van een musical, in een bigband of met een blazerssectie op het podium. Hij is bijvoorbeeld net klaar met de theatertour Songs from the heart? van Simone Kleinsma.

Daarnaast zit hij bij de DualCity-Concertband en speelt hij op dit moment veel met de Boston Tea Party.

Saxofonist Tibor Elferink (13 oktober 1975) studeerde in juni 2004 af aan het Conservatorium van Zwolle. De eerste kneepjes van het vak leerde hij daar van Rolf Delfos (o.a. the Houdini's) en Allard Buwalda (o.a. Paul de Leeuw, Marco Borsato). Later had hij les van o.m. Don Braden, Jasper Blom en Ferdinand Povel. Reeds tijdens zijn studie bleek Tibor een gedreven organisator en stimulator. Van februari 2004 tot en met juni 2006 organiseerde hij de inmiddels ver buiten Zwolle bekende jazzsessies in café de Hetebrij en café/restaurant de Belgische Keizer. Om de week wist hij daar, telkens gesteund door een uitstekende ritmesectie, het startsein te geven voor een jazzsessie die niet alleen door muzikanten, maar ook door een omvangrijk l
Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 21Volgende pagina