image/svg+xml
Open zoekscherm

1.675 resultaten

1.675 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenAffiches

Filter op

Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 140Volgende pagina
Bekijk detail van "Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.<br/><br/>Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.<br/><br/>De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).<br/><br/>In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden."
Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.

Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.

De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).

In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden.
Bekijk detail van "Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.<br/><br/>Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.<br/><br/>Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.<br/><br/>Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.<br/><br/><br/><br/> <br/><br/><br/><br/>"
Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.

Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.

Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.

Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.







Bekijk detail van "Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.<br/><br/>Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.<br/><br/>Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.<br/><br/>De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/>"
Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.

Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.

Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.

De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.







Bekijk detail van object 501459412
Collectie Overijssel
Bekijk detail van "Eerder beschreven."
Eerder beschreven.
Bekijk detail van "Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.<br/>In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen. <br/>Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.<br/>"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”<br/>Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.<br/>In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.<br/>Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.<br/>“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele"
Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.
In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen.
Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.
"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”
Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.
In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.
Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.
“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele
Bekijk detail van object 501459301
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501459329
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501459360
Collectie Overijssel
Bekijk detail van "Duplicaat."
Duplicaat.
Bekijk detail van object 501459181
Collectie Overijssel
Bekijk detail van object 501459210
Collectie Overijssel
Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 140Volgende pagina