image/svg+xml
Open zoekscherm

1.675 resultaten

1.675 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenAffiches

Filter op

Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 140Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 5 van 140
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.<br/><br/>Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.<br/><br/>De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).<br/><br/>In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden." Bekijk detail van "Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.<br/><br/>Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.<br/><br/>De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).<br/><br/>In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden." Afbeelding

Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.

Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.

De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).

In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden.

Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.

Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Na...
1947-2000
{5A0547E3-ADB4-4263-AD7D-C9C78EC9FACF}

Afbeelding

Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.

Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.

De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).

In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden.

Publiciteitsaffiche van het Orkest van het Oosten met de slogan "'Beleef het nieuwe seizoen"'. Op het affiche is een zwartwit foto afgebeeld van het orkest in een beroemde concertzaal. Het affiche is uit 2000.

Het Orkest van het Oosten (OvhO), in het buitenland bekend als The Netherlands Symphony Orchestra is een Nederlands professioneel symfonieorkest. Thuisbasis van het orkest is het Nationaal Muziekkwartier in Enschede.

De geschiedenis van het Orkest van het Oosten begint in de jaren dertig van de 20e eeuw met het ontstaan van het Twents Kamerorkest onder leiding van Klaas de Rook. In 1947 werd dit orkest grotendeels geprofessionaliseerd tot het Twents Philharmonisch Orkest in het kader van het spreidingsbeleid van de kunsten. Pas in 1952 werd het een volledig professioneel orkest en kreeg het de naam Overijssels Philharmonisch Orkest (de amateurs uit het Overijssels Philharmonisch Orkest organiseerden zich in 1954 in het Twents Clavecimbel Ensemble dat nu Twents Kamerorkest heet).

In 1982 werd het Overijssels Philharmonisch Orkest in het kader van een bezuinigingsoperatie gedwongen te fuseren met Opera Forum. Al een jaar na de fusie werd tijdens een reorganisatie het Overijssels Philharmonisch Orkest omgedoopt tot Forum Filharmonisch. In 1992 werd Opera Forum Filharmonisch opgeheven, en ging het orkest zelfstandig door als Orkest van het Oosten. In 1993 werd het Opera Forum een opvolger in de vorm van de Nationale Reisopera. Daarmee is de situatie eigenlijk weer hetzelfde als in de periode 1955-1982, toen Opera Forum en het Overijssels Philharmonisch Orkest naast elkaar bestonden.
1947-2000
{5A0547E3-ADB4-4263-AD7D-C9C78EC9FACF}

{5A0547E3-ADB4-4263-AD7D-C9C78EC9FACF}
Bekijk detail van "Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.<br/><br/>Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.<br/><br/>Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.<br/><br/>Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.<br/><br/><br/><br/> <br/><br/><br/><br/>" Bekijk detail van "Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.<br/><br/>Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.<br/><br/>Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.<br/><br/>Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.<br/><br/><br/><br/> <br/><br/><br/><br/>" Afbeelding

Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.

Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.

Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.

Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.







Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.

Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naa...
1945-2005
{74E47B7B-2191-4B7C-A9B5-33C3ED283635}

Afbeelding

Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.

Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.

Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.

Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.







Eenvoudig rood affiche van de Literaire Activiteiten Zwolle (LAZ) dat een lezing aankondigde van Nicolaas Matsier op 19 oktober 2005 in de Zwolse schouwburg Odeon.

Nicolaas Matsier (Krommenie, 25 mei 1945) is een Nederlands schrijver en voorvechter van auteursrechten van freelancers. Nicolaas Matsier is een pseudoniem van Tjit Reinsma. In het boek Gesloten huis gebruikt hij zijn echte naam als naam van de hoofdpersoon.

Matsier studeerde enkele jaren klassieke talen en wijsbegeerte. Hij was van 1976 tot mei 1980 en van eind 1983 tot en met begin 1986 redacteur van het literair tijdschrift De Revisor. Naast zijn eigen werk is Matsier ook bekend als vertaler van het werk van de Poolse-Engelse schrijver Stefan Themerson.

Met enkele medestanders zoals Johannes van Dam, Max Pam en Arthur Graaff richtte Matsier de Freelancers Associatie (FLA) op. Deze bereikte na enkele jaren acties en procederen dat PCM Uitgevers in 2002 (naar eigen zeggen) ? 2,3 miljoen aan freelancers uitkeerde wegens schending van hun auteursrecht. Matsier is erelid van de FLA.








1945-2005
{74E47B7B-2191-4B7C-A9B5-33C3ED283635}

{74E47B7B-2191-4B7C-A9B5-33C3ED283635}
Bekijk detail van "Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.<br/><br/>Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.<br/><br/>Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.<br/><br/>De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/>" Bekijk detail van "Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.<br/><br/>Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.<br/><br/>Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.<br/><br/>De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.<br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/><br/>" Afbeelding

Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.

Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.

Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.

De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.







Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.

Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk,...
1685-2003
{1E8E3F0F-E006-48AF-A64B-0FEA0286502B}

Afbeelding

Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.

Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.

Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.

De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.







Frisgroen affiche met een kleurenfoto van rietstengels en de titel "'Messiah"' dat verwees naar een oratorium van Händel. deze uitvoering vond plaats in de Grote of Andreaskerk in Hattem op 29 november 2003.

Messiah of Messiah, an Oratorio, ook A New Sacred Oratorio, is een oratorium van Georg Friedrich Händel, gecomponeerd in 1741 en voor het eerst uitgevoerd in 1742 in Dublin. Het werk, dat in de meeste gevallen iets minder dan tweeënhalf uur duurt, wordt, met name in de Angelsaksische landen, vooral rond de Kerst uitgevoerd, maar ook wel in de Paastijd. De compositie is door de componist in de loop der tijd op onderdelen gewijzigd.

Georg Friedrich Händel (Engels: George Frideric Handel) (Halle an der Saale, 23 februari 1685 ? Londen, 14 april 1759) was een Engelse barokcomponist van Duitse afkomst. Händel schreef veel muziek-dramatische werken: 42 opera's, 29 oratoria, meer dan 120 cantates, trio's en duetten. Dat komt overeen met ongeveer 2.000 aria's. Verder Engelse, Duitse, Italiaanse en Latijnse kerkmuziek, serenades en odes. Onder zijn instrumentale werken vallen de orgelconcerten, concerti grossi, ouvertures en kamermuziek zoals hobo- en vioolsonates en werken voor klavecimbel en orgel.

De Grote of Andreaskerk is een kerk aan de Markt in de stad Hattem in de Nederlandse provincie Gelderland. Zij wordt gebruikt door de hervormde gemeente van Hattem voor het houden van kerkdiensten. Ook worden orgelconcerten en andere muzikale evenementen in het gebouw georganiseerd.








1685-2003
{1E8E3F0F-E006-48AF-A64B-0FEA0286502B}

{1E8E3F0F-E006-48AF-A64B-0FEA0286502B}
Bekijk detail van object 501459412 Bekijk detail van object 501459412 Afbeelding

Affiche waarop de Concertdata van de Inloopconcerten in 2008 stonden vermeld. Locatie: de Broerenkerk, Achter de Broeren 1, Zwolle.
2008
{DBC4C7AE-9BD2-47AF-8FCC-EFFC4F6FD789}

Afbeelding

Affiche waarop de Concertdata van de Inloopconcerten in 2008 stonden vermeld. Locatie: de Broerenkerk, Achter de Broeren 1, Zwolle.
2008
{DBC4C7AE-9BD2-47AF-8FCC-EFFC4F6FD789}

{DBC4C7AE-9BD2-47AF-8FCC-EFFC4F6FD789}
Bekijk detail van "Eerder beschreven." Bekijk detail van "Eerder beschreven." Afbeelding

Eerder beschreven.

Eerder beschreven.
{77C907C6-33B2-417A-91EA-953B1BFB137F}

Afbeelding

Eerder beschreven.

Eerder beschreven.
{77C907C6-33B2-417A-91EA-953B1BFB137F}

{77C907C6-33B2-417A-91EA-953B1BFB137F}
Bekijk detail van "Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.<br/>In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen. <br/>Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.<br/>"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”<br/>Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.<br/>In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.<br/>Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.<br/>“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele" Bekijk detail van "Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.<br/>In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen. <br/>Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.<br/>"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”<br/>Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.<br/>In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.<br/>Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.<br/>“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele" Afbeelding

Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.
In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen.
Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.
"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”
Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.
In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.
Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.
“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele

Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.
In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de ...
2011
{9B11B7A9-9D27-416F-B12C-2CA9BAD53ADE}

Afbeelding

Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.
In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen.
Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.
"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”
Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.
In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.
Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.
“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele

Affiche dat de theatervoorstelling De Instrumententuin en Assenpoester vermeldde. Datum: 27 oktober 2011 en locatie: De Spiegel, Zwolle. Deze voorstelling van Theater Gnaffel was voor kinderen vanaf 6 jaar en bestond uit muziek met een verhaal. De muziek werd verzorgd door het Orkest van het Oosten.
In De Instrumententuin kunnen kinderen vanaf 6 jaar en hun (groot)ouders in de foyers en in de zaal op zoek naar alle instrumenten van het orkest en hun bespelers. Iedereen kan vragen stellen aan orkestleden en zelf instrumenten proberen.
Daarna brengt het Orkest van het Oosten samen met acteurs en poppenspelers van Theater Gnaffel het bekende sprookje van Assepoester tot leven. Maar dan wel in een spannende, eigentijdse versie van Roald Dahl, waarin niets is zoals het hoort te zijn.
"Wie is Gnaffel?”, vraagt een jongetje aan artistiek directeur Elout Hol. Hij loopt naar een grote kast en haalt er een klein mannetje uit. “Dit is Gnaffel”, zegt hij. “het moddermannetje, mijn eerste pop uit de eerste voorstelling ‘Gestrand’ in 1987.”
Het Zwolse gezelschap Theater Gnaffel maakt voorstellingen waarin mensgrote poppen op magische wijze tot leven komen. De poppen staan naast de acteurs op het toneel als gelijkwaardige personages.
In de voorstellingen, in theaters, op scholen en bijzondere buitenlocaties, worden kinderen en volwassenen meegenomen naar een andere werkelijkheid, waarbij op speelse en bezielende wijze de verbeeldingskracht van jong en oud in werking wordt gezet. Met de poppen als krachtig theatraal middel worden grotere, universele thema’s herkenbaar gemaakt, integer en zonder oordeel.
Artistiek leider Elout Hol heeft een uitgesproken speelmethode en theatertaal ontwikkeld. De interactie tussen mens en pop is heel eigen; hartstocht en intimiteit zijn hierbij opvallende kenmerken. Alle poppen worden ook door artistiek leider Elout Hol zelf vervaardigd.
“Ik kan nog altijd getroffen worden door een pop. Tijdens het spelen kijk ik de hele naar wat hij doet en word dan soms verrast door hoe hij kijkt of beweegt. Dat is ook het geheim van poppenspel. Als het goed gedaan wordt, worden de poppen volwaardige personages met een eigen wil en denkvermogen.” (Elout Hol)

2011
{9B11B7A9-9D27-416F-B12C-2CA9BAD53ADE}

{9B11B7A9-9D27-416F-B12C-2CA9BAD53ADE}
Bekijk detail van object 501459301 Bekijk detail van object 501459301 Afbeelding

Affiche dat een weekend expositie aankondigde van Annet van der Kamp. data: 1 en 2 oktober 2011. locatie: Bergkloosterweg 46, Zwolle. Annet van der Kamp is beeldend kunstenaar en maakt keramische gedenkbeelden en urnen. Ze maakt ook werk in opdracht.
2011
{1B0ECCA2-2083-40E2-BDC7-CAE087A40AD2}

Afbeelding

Affiche dat een weekend expositie aankondigde van Annet van der Kamp. data: 1 en 2 oktober 2011. locatie: Bergkloosterweg 46, Zwolle. Annet van der Kamp is beeldend kunstenaar en maakt keramische gedenkbeelden en urnen. Ze maakt ook werk in opdracht.
2011
{1B0ECCA2-2083-40E2-BDC7-CAE087A40AD2}

{1B0ECCA2-2083-40E2-BDC7-CAE087A40AD2}
Bekijk detail van object 501459329 Bekijk detail van object 501459329 Afbeelding

Affiche dat de aandacht vestigde op het culturele evenement Zwolle in het licht van de moderne devotie. Het Historische Centrum Overijssel (HCO) en de musea de Fundatie en het stedelijk museum Zwolle werkten samen in het kader van dit project en organiseerde verschillende exposities in de periode 15-10-2011 tot 27-01-2012.
Museum de Fundatie, Historisch Centrum Overijssel en het Stedelijk Muse...
2011
{97E2B3FC-6E08-40A8-8B3B-B4F510CD2FCB}

Afbeelding

Affiche dat de aandacht vestigde op het culturele evenement Zwolle in het licht van de moderne devotie. Het Historische Centrum Overijssel (HCO) en de musea de Fundatie en het stedelijk museum Zwolle werkten samen in het kader van dit project en organiseerde verschillende exposities in de periode 15-10-2011 tot 27-01-2012.
Museum de Fundatie, Historisch Centrum Overijssel en het Stedelijk Museum Zwolle presenteren drie tentoonstellingen over deze middeleeuwse religieuze hervormingsbeweging, die streefde naar zuiverheid in de Kerk, innerlijke vroomheid en een sobere levenswijze.
De Moderne Devotie werd eind 14e eeuw geïnitieerd door Geert Grote (1340-1384) uit Deventer en in de 15e eeuw door Thomas a Kempis (1380-1471) in Zwolle verdiept. Daarmee is de IJsselstreek onbetwist de bakermat van de wereldwijd bekende en nog altijd actuele Moderne Devotie. Prachtig versierde Sarijs-handschriften, werk van onder anderen Albrecht Dürer en Quinten Massys en hedendaagse kunst van Gijs Frieling, Marc Mulders, Henk Heideveld en anderen brengen de beweging vanaf 15 oktober uitvoerig in beeld.
2011
{97E2B3FC-6E08-40A8-8B3B-B4F510CD2FCB}

{97E2B3FC-6E08-40A8-8B3B-B4F510CD2FCB}
Bekijk detail van object 501459360 Bekijk detail van object 501459360 Afbeelding

Affiche dat de voorstelling De eeuwige Terugkerel van Muziektheater Firma Weijland aankondigde. Deze werd verschillende keren gespeeld van 6 tot en met 10 juli 2011 tijdens het Festival Zwart op het Grote Kerkplein in Zwolle.
De Firma Weijland was door het festival Zwart uitgenodigd om tijdens het festival 2011 een nieuwe voorstelling te maken.
Deze voorstelling speelde op het Grote Kerk...
2011
{2816E6D2-5C01-4F52-9813-9A8888DE0E2F}

Afbeelding

Affiche dat de voorstelling De eeuwige Terugkerel van Muziektheater Firma Weijland aankondigde. Deze werd verschillende keren gespeeld van 6 tot en met 10 juli 2011 tijdens het Festival Zwart op het Grote Kerkplein in Zwolle.
De Firma Weijland was door het festival Zwart uitgenodigd om tijdens het festival 2011 een nieuwe voorstelling te maken.
Deze voorstelling speelde op het Grote Kerkplein: het kloppend hart van Zwolle! Daar waar door de eeuwen heen de doden werden begraven, de helden werden ingehaald, kermissen werden gevierd - en aan de andere kant van de kerk de boeven werden opgehangen
De Eeuwige Terugkerel ging over het bizarre verhaal van Janus die een Zwollenaar wilde zijn en vervolgens het leven van Karel innam. Hij was door het verblijf van zeven jaar in den vreemde met Karel, intens verliefd geworden op het leven en de vrouw van zijn maat in Zwolle. Als Karel op een dag niet meer terugkwam dook Janus op …
Er was een quiz waar Zwolle 50 miljoen euro kan winnen. En natuurlijk was daar de liefde, de humor en de immer ronkende motor van de muziek!
De Eeuwige Terugkerel werd gespeeld door professionals, amateurs en bekende Zwollenaren met Zwolse zaken.
De Firma Weijland was trots op zijn gastspelers in hun voorstelling! Zo worden de rol van rechter en beul iedere voorstelling door iemand anders gespeeld! Onze burgemeester de heer Meijer speelde mee samen met Typhoon, Bert Vrieling, Ralph Keuning, Peter Vader, Han Vlieger, Minke Kraijer, Adwin Ester, Erben Wennemars, John van Boven!
Harm Wolters en Henri van Velzen kwamen prachtig zingen, stuwden het feest en FC Zwolle Tifosi trommelde het ritme van de stad!Daarbij gaven de authentieke stemmen van Willem Willemsen, Jack Willemsen, Gerrit Bredenhoff, Jan Dijkslag en Hans Lafaille kleur aan de klank van Zwolle.
2011
{2816E6D2-5C01-4F52-9813-9A8888DE0E2F}

{2816E6D2-5C01-4F52-9813-9A8888DE0E2F}
Bekijk detail van "Duplicaat." Bekijk detail van "Duplicaat." Afbeelding

Duplicaat.

Duplicaat.
{77B3E654-1B4D-4B17-874A-81002B4E3EB0}

Afbeelding

Duplicaat.

Duplicaat.
{77B3E654-1B4D-4B17-874A-81002B4E3EB0}

{77B3E654-1B4D-4B17-874A-81002B4E3EB0}
Bekijk detail van object 501459181 Bekijk detail van object 501459181 Afbeelding

Affiche dat de expositie: "Ik heb van 't leven vrijwel niets verwacht - Dichter bij J.C. Bloem''. Deze expositie omvatte muziek, kunst, poëzie en filmbeelden geïnspireerd op het werk van J.C. Bloem. Locatie: Historisch Centrum Overijssel (HCO), Zwolle. Data: 16 september t/m 28 oktober 2011.
‘Ik heb van ´t leven niets verwacht - dichter bij Bloem’ was de titel van de expositie die van 16 septe...
2011
{6B3B12A7-2AF4-472F-843A-D8278CA6066B}

Afbeelding

Affiche dat de expositie: "Ik heb van 't leven vrijwel niets verwacht - Dichter bij J.C. Bloem''. Deze expositie omvatte muziek, kunst, poëzie en filmbeelden geïnspireerd op het werk van J.C. Bloem. Locatie: Historisch Centrum Overijssel (HCO), Zwolle. Data: 16 september t/m 28 oktober 2011.
‘Ik heb van ´t leven niets verwacht - dichter bij Bloem’ was de titel van de expositie die van 16 september t/m 28 oktober 2011 bij het HCO in Zwolle te bewonderen is. Kunst, gedichten en beelden die iets blootleggen van de dichter en zijn band met Overijssel. Minder voor de hand liggend was het optreden van de hip-hop artiesten Typhoon en zijn broer Blaxtar op 7 oktober in de publiekshal van het Historisch Centrum Overijssel (HCO).
Jakobus Cornelis (Jacques) Bloem (Oudshoorn, 10 mei 1887 – Kalenberg, 10 augustus 1966) was een Nederlands dichter en essayist over poëzie.
In 1887 werd de dichter J.C. Bloem geboren. Hij is de dichter van onsterfelijke regels als Denkend aan de dood kan ik niet slapen, / En niet slapend denk ik aan de dood (Eerste twee regels uit het gedicht 'Insomnia'). Bloem behoort tot de bekendste en meest gewaardeerde dichters van Nederland. Anders dan tijdgenoten als A. Roland Holst of P.N. van Eyck wordt Bloem nog steeds veel gelezen en geciteerd. Zijn Verzamelde gedichten zijn al achttien keer herdrukt en een negentiende druk zal ongetwijfeld volgen.
J.C. Bloem is de dichter van het verlangen, van de hunkering naar een vervulling of een geluk dat altijd onbereikbaar zal zijn, terwijl de dood steeds dichterbij komt. Berusting voert uiteindelijk de boventoon, gemengd met flarden liefde, genot, aanhankelijkheid en vreugde die de melancholie eigenlijk alleen nog maar sterker maken. In het korte gedicht ‘De nachtegalen’ schreef Bloem:
Ik heb van ’t leven vrijwel niets verwacht,
’t Geluk is nu eenmaal niet te achterhalen.
Wat geeft het? – In de koude voorjaarsnacht
Zingen de onsterfelijke nachtegalen.
2011
{6B3B12A7-2AF4-472F-843A-D8278CA6066B}

{6B3B12A7-2AF4-472F-843A-D8278CA6066B}
Bekijk detail van object 501459210 Bekijk detail van object 501459210 Afbeelding

Affiche dat het muzikale evenement Mozart aan het klavier aankondigde. Datum: 20 oktober, jaar: 2011. Plaats: De Spiegel, Zwolle. Uitvoering door Orkest van het Oosten. Dirigent: Jan Willem de Vriend en solisten: Arthur en Lucas Jussen.
Jan Willem de Vriend (Leiden, 31 juli 1962) is een Nederlands dirigent en violist.
De Vriend is opgeleid als violist. Hij studeerde aan het Conservatorium ...
2011
{83E5F125-A2E5-4AFA-8F8D-8AB3784F3410}

Afbeelding

Affiche dat het muzikale evenement Mozart aan het klavier aankondigde. Datum: 20 oktober, jaar: 2011. Plaats: De Spiegel, Zwolle. Uitvoering door Orkest van het Oosten. Dirigent: Jan Willem de Vriend en solisten: Arthur en Lucas Jussen.
Jan Willem de Vriend (Leiden, 31 juli 1962) is een Nederlands dirigent en violist.
De Vriend is opgeleid als violist. Hij studeerde aan het Conservatorium van Amsterdam en het Koninklijk Conservatorium in Den Haag. Al tijdens zijn studie leidde hij uitvoeringen van Die Fledermaus van Johann Strauss en Der Silbersee van Kurt Weill.
Lucas Jussen (Hilversum, 27 februari 1993) en Arthur Jussen (Hilversum, 28 september 1996) zijn twee broers die al vanaf hun jonge jaren actief zijn als pianist en vaak samen optreden als duo. Ze komen uit een muzikale familie; hun moeder Christianne van Gelder is docente dwarsfluit en vader Paul Jussen is paukenist in het Radio Filharmonisch Orkest.
2011
{83E5F125-A2E5-4AFA-8F8D-8AB3784F3410}

{83E5F125-A2E5-4AFA-8F8D-8AB3784F3410}
Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 140Volgende pagina