Gezicht op het spoorwegemplacement vanaf de zijde van de Oosterlaan naar de Hoge Spoorbrug, ca. 1900. Zwolle, 28 april [...] / Dedemsvaart, 28 april 19041900, 1900{9FDA296B-499B-4364-A6DD-6F5BAD4C2CC5}
Gezicht op de Hoge Spoorbrug die omstreeks 1884 werd gebouwd om noord en zuid met elkaar te verbinden, foto ca. 1912. Voordien was het een hachelijke zaak om het spoor over te komen. Een paar jongens klimmen op de railing om de stoomlocomotief onder hen goed te kunnen bekijken. Zwolle, 25 mei 19151912, 1912{10986492-B105-4EE9-8869-701209E88918}
Gezicht op de Hoge Spoorbrug (Hanzeland, Assendorp). In 1882-83 gebouwd naar ontwerp van jhr. ir. M.J. Schuurbecqe Boeye en opgeleverd op 1 janari 1883. De Kamper firma H. Dalhuizen construeerde deze 107 meter lange brug, in 2009 nog steeds in Nederland uniek met een lensvormige hoofdligger. De brug werd in de jaren 2000-2005 gerestaureerd. Zie hierover ook artikelen in Jaarboek archeologie Zwolle...1900, 1900{DB46751B-7999-40C7-BB80-4C0C78B80226}
Gezicht op de Hoge Spoorbrug en de Dominicanerkerk aan de Assendorperstraat, ca. 1905. Zoals altijd waren er veel toeschouwers op de brug en passanten te voet of per fiets. Zwolle, 31 augustus 1908 / Leeuwarden, 31 augustus 19081905, 1905{608E3D10-AD2E-4598-AB60-FF4F11F01151}
Gezicht op de Dominicanerkerk aan de Assendorpenstraat gezien van over de Hoge Spoorbrug. (Hanzeland in Assendorp). Zwolle, 21 mei 19311930, 1930{926CC2A9-11C9-425D-8174-71BC828EC9BF}
Gezicht op het spoorwegcomplex gezien vanaf de Hoge Spoorbrug, ca. 1900. Links de gebouwen van de Centrale Werkplaats, een van de grootste werkgevers in Zwolle, tot 1937 toen een meer efficiente bedrijfsvoering tot afbouw leidde. Rechts de bomen langs de Oosterlaan met de masten van de telefoonleidingen. Zwolle, 31 augustus 1904 / Heemskerk, 31 augustus [...]1900, 1900{CFF20B99-C515-4E78-87B8-05E9387F2720}
Gezicht op de Hoge Spoorbrug met stoomtreinen, ca. 1900. Zwolle, 26 december 1901 / Wormerveer, 27 december [...]1900, 1900{DDBE3031-07C4-446E-BB49-33BEE6EB89E7}
Kaart met bloemmotief. In inzet: gezicht op het spoorwegcomplex gezien vanaf de Hoge Spoorbrug, ca. 1900. Links de gebouwen van de Centrale Werkplaats, een van de grootste werkgevers in Zwolle, tot 1937 toen een meer efficiente bedrijfsvoering tot afbouw leidde. Rechts de bomen langs de Oosterlaan met de houten palen van de bovnegrondse telefoonleidingen (in Zwolle vanaf 1891). Zwolle, 2 februari ...1900, 1900{27FBA4C7-800B-4574-BECF-A7AC6AAFA6B6}
Gezicht op het spoorwegemplacement, gezien naar het oosten, ca. 1915. Links de overkapping van het stationsgebouw. Rechts het locdepot. In de verte de Hoge Spoorbrug. Zwolle, 8 november 19161915, 1915{A36CB786-081A-4A6A-AF83-629793A19D21}
Het stationscomplex gezien van de Hoge Spoorbrug, ca. 1910. Vanaf deze brug ca. 1882 gebouwd, had men een geweldig overzicht op de gaande en komende treinen. In die tijd werden de treinen voortgetrokken door locomotieven op stoomkracht. Links de gebouwen van de Centrale Werkplaats Nederlandse Spoorwegen en rechts de bomen aan de Oosterlaan. Het perron voor de treinen naar het oosten en noorden lij...1910, 1910{5A419635-4CAC-4772-97AA-C158130BD136}
Gezicht op het spoorwegcomplex gezien vanaf de Hoge Spoorbrug, ca. 1900. Links de gebouwen van de Centrale Werkplaats, een van de grootste werkgevers in Zwolle, tot 1937 toen een meer efficiente bedrijfsvoering tot afbouw leidde. Rechts de bomen langs de Oosterlaan met de houten palen van de bovengrondse telefoonleidingen (in Zwolle vanaf 1891). Zwolle, 20 februari 1908 / Utrecht, 20 februari 19081900, 1900{9F934C90-1657-4011-9675-C4E5A4426E31}
Gezicht op het spoorwegcomplex gezien vanaf de Hoge Spoorbrug, ca. 1900. Links de gebouwen van de Centrale Werkplaats, een van de grootste werkgevers in Zwolle, tot 1937 toen een meer efficiente bedrijfsvoering tot afbouw leidde. Rechts de bomen langs de Oosterlaan met de houten palen van de bovengrondse telefoonleidingen (in Zwolle vanaf 1891). Zwolle, 15 oktober 1902 / Naaldwijk, 16 oktober [......1900, 1900{83836458-5945-4E29-B7B4-9C20DAE6C32E}