IJsselbrug, geopend 15 januari 1930. Woudsend, 18 juli 19351930, 1930{64F7A867-16CB-4421-97CF-4718535990FD}
De IJsselbrug in aanbouw, ca. 1928. Rechts de oprit vanaf de Gelderse (Hattemse) kant. De IJsselbrug werd geopend, in gebruik genomen 15-01-1930, door minister Reijmer. geen, 1928-1929{39EB90CD-7AD2-45B4-A506-78A1B4DADA2F}
IJsselbrug 1930-1932. Zwolle, 5 juni 1934, 1930-1932{88279266-F1AC-44AF-94C0-9A7CFF34D138}
Oude IJsselbrug, geopend 15 januari 1930, geen1930, 1930{E28F003A-077E-464A-BBF9-E6C0AD85048C}
IJsselbrug en pont Katerveer over de IJssel, 1930. geen1930, 1930{C8A9EB06-3EDE-4106-98DA-669649062874}
Op 15 januari 1930 is de eerste vast oeververbinding voor auto's fietsers en voetgangers over de IJssel bij Zwolle door de minister van waterstaat, mr. P. J. Reymer geopend. Op de voorgrond ligt bij het Katerveer ligt de ijzeren veerboot met motor uit 1914, die voorheen de oever verbinding verzorgde. Voor literatuur zie ook: Zwolse Courant, 14-16 januari 1930. geen1930, 1930{24FD4437-232F-4E97-AEAD-9E1F157704CE}
Op 15 januari 1930 is de eerste vast oeververbinding voor auto's fietsers en voetgangers over de IJssel bij Zwolle door de minister van waterstaat, mr. P. J. Reymer geopend. Op de voorgrond ligt bij het Katerveer ligt de ijzeren veerboot met motor uit 1914, die voorheen de oever verbinding verzorgde. Zwolle, 20 mei 19301930, 1930{B453034A-F0EE-4FA1-8ADC-9A43CAC4BE5C}
Katerveersluizen met Willemsvaart naar het noorden gezien. Links de Oude Veerweg, rechts een aantal turfschepen afgemeerd in de (waarschijnlijk niet meer in gebruik zijnde) invaar naar de oude (kleine) sluis. geen1910, 1910{F4B9EC21-EBFC-4720-B38F-9AA887F40A82}
Willemsvaart en Katerveersluizen naar het zuiden gezien. Een aantal binnenvaartschepen (turf) schepen ligt afgemeerd in de vaarweg, een lichter of punter wordt door het kanaal geboomd. Alle ophaalbruggen zijn neergelaten. Rechts de Oude Veerweg met bolknop dukdalven. Links het dak van het Katerveerhuis boven de loofbomen uitstekend.Aan het eind van de Willemsvaart liggen twee sluizen die de v...1903, 1903{1B1ABCAD-8FEE-46B8-87BD-F60C617FCE34}
Nieuwe (links, dubbele ophaalbrug die open staat) en oude (rechts) Katerveersluis aan het einde van de Willemsvaart. De nieuwe sluis ligt vol met stoomvrachtschepen met allerlei goederen aan dek. Rechts in de achtergrond de bomen van het Engelse werk.Aan het eind van de Willemsvaart liggen twee sluizen die de verbinding vormen met de IJssel: de Grote en de Kleine Katerveersluis. In 1819, het ...1935, 1935{85349CBF-2D20-4430-AFB1-030714A59709}
Thijssenbrug over de Willemsvaart, rechts de Oude Veerweg, gezien bij laag water , ca. 1920-1930. De centrale steun van de draaibrug is hier duidelijk te zien geen, 1920-1930{AA8BED0B-EE04-462C-9067-D3086AA30B23}
De opengedraaide Thijssenbrug wordt door een binnenvrachtschip met zeil gepasseerd, ca. 1924. Man met handkar wacht zittend op de brugleuning links. Het bovenste bordje aan de rechterzijde vermeldt Zwolle, het onderste waarschijnlijk de afstand. Zwolle, 15 augustus 19241924, 1924{7850D443-5943-4EE1-AB45-EAC9E788CE19}