Een legerkapel speelt tijdens de feestelijke opening van de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude ver...1945, 1945{FB100503-E680-499D-81FF-34DDC4E2D8B2}
Gezicht op de baileybrug, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland. De tijdelijke oeververbinding lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend...1945, 1945{398DFA84-257B-4224-BA58-8959E5FF8C5F}
De op de vroege ochtend van 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend.1945, 1945{5029E804-5E1E-47D2-B53E-94ADD26EA024}
De op de vroege ochtend van 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend.1945, 1945{C1B9128D-0FC6-4B93-B755-776762200EF1}
Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen.5/1940, 1940{103EAFAC-D11A-4D18-B6D5-319498603DF1}
Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen.5/1940, 1940{FB5698F2-B5E2-4C68-B1F8-77ACF94DB55B}
Gezicht op de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle, die om de Duitse opmars op te houden op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie zou worden opgeblazen.1940, 1940{50C20756-014E-4B60-8019-3DB0AB125D9B}
Gezicht op de in januari 1943 heropende verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle., 1943-1945{CBAF0FB2-27C3-4E90-9AB4-11B969DEF342}
De op de vroege ochtend van 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend.1945, 1945{AF3C6D3F-4C5C-4203-B9AF-26D19B2B8E57}
Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle, om zo de oprukkende geallieerden op te houden. De brug werd herbouwd en op 4 oktober 1947 werd heropend. Behoord bij de fotocollectie van Daan Querner.15/4/1945, 1945{DDD6C922-CF5D-4CDB-AADF-CF8FD28BA6CD}
Opname van de herstelde verkeersbrug, deze werd in januari 1943 heropend. Deze foto toont de herstelde oeververbinding. Opname behoord bij de fotocollectie van Daan Querner. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op vrijdag 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 hersteld. To..., 1940-1943{7724FC0A-0009-4898-83DA-2512A406C5C5}
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Het werk werd uitgevoerd door de firma's Kloos en Zonen en Bijker's aannemingsbedrijf n.v te Gorinchem. De brug werd in januari 1943 heropend. De originele albums bevinden zich in de collectie 0652 -521 en 522. 1941, 1941{3590CBAB-5F88-4B39-9D98-F480ECD10AE8}