image/svg+xml
Open zoekscherm

475 resultaten

475 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenZwolle, IJsselbrug (oude)

Filter op

Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 40Volgende pagina
Bekijk detail van "Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945"
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-00-1945
Bekijk detail van "Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945"
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945
Bekijk detail van "<br/>Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op vrijdag 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. , 00-05-1940"

Opname van de vernielde verkeersbrug. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op vrijdag 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten. , 00-05-1940
Bekijk detail van "Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Op de achtergrond is de baileybrug te zien, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als tijdelijke vervanging van de verkeersbrug. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland en lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend. Op de achtergrond ligt de tijdelijke schipbrug om de IJssel over te steken. , 00-04-1945"
Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Op de achtergrond is de baileybrug te zien, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als tijdelijke vervanging van de verkeersbrug. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland en lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend. Op de achtergrond ligt de tijdelijke schipbrug om de IJssel over te steken. , 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten., 00-00-1941"
Opname van het herstel van de verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle begon in 1941. Om de Duitse opmars op te houden werd de verkeersbrug over de IJssel bij het Katerveer bij Zwolle op 10 mei 1940 om 5.40 uur door de Nederlandse genie opgeblazen. De oeververbinding was pas in januari 1943 hersteld. Tot die tijd moesten boten en een pontveer worden ingezet om mensen en vervoermiddelen over te zetten., 00-00-1941
Bekijk detail van "Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Op de achtergrond is de baileybrug te zien, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als tijdelijke vervanging van de verkeersbrug. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland en lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend. Er zijn mensen bezig met het bekijken van de brug, om het begin te maken met herstellen., 00-00-1945"
Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Op de achtergrond is de baileybrug te zien, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als tijdelijke vervanging van de verkeersbrug. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland en lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend. Er zijn mensen bezig met het bekijken van de brug, om het begin te maken met herstellen., 00-00-1945
Bekijk detail van "Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Op de achtergrond is de baileybrug te zien, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als tijdelijke vervanging van de verkeersbrug. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland en lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend. Er zijn mensen bezig met het bekijken van de brug, om het begin te maken met herstellen., 00-04-1945"
Opname gemaakt op de vroege ochtend van op zaterdag 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Op de achtergrond is de baileybrug te zien, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als tijdelijke vervanging van de verkeersbrug. Deze Maple Leaf Brug was met een lengte van 741 meter de langste baileybrug op het Europese vasteland en lag ten oosten van de oude verkeersbrug, die op 4 oktober 1947 werd heropend. Er zijn mensen bezig met het bekijken van de brug, om het begin te maken met herstellen., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend. Links op de achtergrond is de eveneens vernielde spoorbrug te zien., 00-04-1945"
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend. Links op de achtergrond is de eveneens vernielde spoorbrug te zien., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945"
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945"
Opname van de opgeblazen verkeersbrug over de IJssel, deze was vernield door de Duitsers tijdens hun terugtocht in de vroege ochtend van zaterdag 14 april 1945, om zo te proberen de opmars van de geallieerden op te houden. De herstelde oeververbinding kon op 4 oktober 1947 worden heropend., 00-04-1945
Bekijk detail van "Opnam van de tijdelijke schipbrug ter hoogte van de Katerveersluizen, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze pontonbrug werd later vervangen door een baileybrug. Op de achtergrond zijn de huizen van Spoolde te zien., 00-05-1945"
Opnam van de tijdelijke schipbrug ter hoogte van de Katerveersluizen, die na de bevrijding door het Canadese leger werd gebouwd als vervanging van de op 14 april 1945 door de Duitsers opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Deze pontonbrug werd later vervangen door een baileybrug. Op de achtergrond zijn de huizen van Spoolde te zien., 00-05-1945
Bekijk detail van "Opname van in de vroege ochtend van 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Links op de achtergrond is de eveneens vernielde spoorbrug te zien, met daarachter de kerk van Hattem., 00-04-1945"
Opname van in de vroege ochtend van 14 april 1945 door de Duitsers tijdens hun terugtocht opgeblazen verkeersbrug over de IJssel bij Zwolle. Links op de achtergrond is de eveneens vernielde spoorbrug te zien, met daarachter de kerk van Hattem., 00-04-1945
Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 40Volgende pagina