image/svg+xml
Open zoekscherm

105 resultaten

105 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenZwolle, [geen straatnaam] Zwolle, Willemsvaart

Filter op

Vorige pagina1pagina 2pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 9Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 4 van 9
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Nieuwe Haven, begin 19e eeuw. (Luttekepoort)  Zwolle. ;" Bekijk detail van "Nieuwe Haven, begin 19e eeuw. (Luttekepoort) Zwolle. ;" Afbeelding

Nieuwe Haven, begin 19e eeuw. (Luttekepoort) Zwolle. ;

Gezicht vanaf de huidige Burgemeester van Roijensingel op de Nieuwe Haven en de Luttekepoort, ca. 1830. Deze prentbriefkaart is gemaakt van een schilderij dat in de bekende vroeg negentiende eeuwse stijl een romantisch beeld oproept. Door de aanleg van de Willemsvaart kreeg dit gedeelte van de stadsgracht de functie van haven, die - ter onderscheiding van de haven bij het Rodetorenplein en Thorbec...
1830, 1830
{90AC0D2A-B17F-4B60-8D1B-63F8EACCD4CC}

Afbeelding

Nieuwe Haven, begin 19e eeuw. (Luttekepoort) Zwolle. ;

Gezicht vanaf de huidige Burgemeester van Roijensingel op de Nieuwe Haven en de Luttekepoort, ca. 1830. Deze prentbriefkaart is gemaakt van een schilderij dat in de bekende vroeg negentiende eeuwse stijl een romantisch beeld oproept. Door de aanleg van de Willemsvaart kreeg dit gedeelte van de stadsgracht de functie van haven, die - ter onderscheiding van de haven bij het Rodetorenplein en Thorbeckegracht - de naam Nieuwe Haven kreeg. Uiterst rechts staat de molen "de Herstelder", die in 1807 op de Eekwal gebouwd werd (Eekwal 61). De Peperbus heeft al zijn markante bekroning, die -na de brand in 1815- gerealiseerd werd in 1828. Zwolle, 8 september 1899 / Hattem, 8 september 1899.
1830, 1830
{90AC0D2A-B17F-4B60-8D1B-63F8EACCD4CC}

{90AC0D2A-B17F-4B60-8D1B-63F8EACCD4CC}
Bekijk detail van "Nieuwe Haven. ZWOLLE. ;" Bekijk detail van "Nieuwe Haven. ZWOLLE. ;" Afbeelding

Nieuwe Haven. ZWOLLE. ;

Dit deel van de Luttekestraat stond tot 1968 bekend als de Nieuwe Haven omdat hier de uitmonding van de Willemsvaart in de stadsgracht was, prentbriefkaart van 1903. Uiterst links ziet men de "timmerwerkplaats" van D. Zwiersen. De panden Luttekestraat 52 (toen Nieuwe Haven 2) en Luttekestraat 56 zijn nog niet verbouwd. Het pand Luttekestraat 56 werd in 1905 in Jugendstil opgetrokken, Luttekestraa...
1903, 1903
{C248036F-B9BD-4404-93CC-6EFB9D106A89}

Afbeelding

Nieuwe Haven. ZWOLLE. ;

Dit deel van de Luttekestraat stond tot 1968 bekend als de Nieuwe Haven omdat hier de uitmonding van de Willemsvaart in de stadsgracht was, prentbriefkaart van 1903. Uiterst links ziet men de "timmerwerkplaats" van D. Zwiersen. De panden Luttekestraat 52 (toen Nieuwe Haven 2) en Luttekestraat 56 zijn nog niet verbouwd. Het pand Luttekestraat 56 werd in 1905 in Jugendstil opgetrokken, Luttekestraat 52 in 1904 in een sobere variant van de Art-Nouveaustijl. De rails van de paardentram liggen in de straat. Uiterst rechts is nog net het sierlijke klokgeveltje van Luttekestraat 29 te zien, eigendom van schoenmaker Giethoorn. In het midden Luttekestraat 11 (met Mercurius op het dak). Op de gevel aan het begin van de Kamperstraat reclame borden voor Simplex rijwielen en Jurgens Solo margarine. In het pand was café 'Nieuwe Haven' met slijterij van de familie Hoefsloot gevestigd, dat hier gedurende een lange reeks van jaren te vinden was. Zwolle, 31 [...] 1903
1903, 1903
{C248036F-B9BD-4404-93CC-6EFB9D106A89}

{C248036F-B9BD-4404-93CC-6EFB9D106A89}
Bekijk detail van "<span class="highlight">Zwolle,</span> Luttekestraat. ;" Bekijk detail van "<span class="highlight">Zwolle,</span> Luttekestraat. ;" Afbeelding

Zwolle, Luttekestraat. ;

Gezicht vanaf de Nieuwe Havenbrug op de Luttekestraat in de richting van het centrum, ca. 1940. Dit gedeelte van de Luttekestraat stond ook wel bekend als Nieuwe Haven, die na de aanleg van de Willemsvaart gerealiseerd was in de stadsgracht ter hoogte van de Potgietersingel en de Eekwal. De foto dateert van na 1938. In dat jaar kwamen hier de eerste verkeerslichten. Daartoe werden er ook lijnen ge...
, 1939-1940
{306E060C-61C4-49B3-84AA-925999FF75FD}

Afbeelding

Zwolle, Luttekestraat. ;

Gezicht vanaf de Nieuwe Havenbrug op de Luttekestraat in de richting van het centrum, ca. 1940. Dit gedeelte van de Luttekestraat stond ook wel bekend als Nieuwe Haven, die na de aanleg van de Willemsvaart gerealiseerd was in de stadsgracht ter hoogte van de Potgietersingel en de Eekwal. De foto dateert van na 1938. In dat jaar kwamen hier de eerste verkeerslichten. Daartoe werden er ook lijnen getrokken op het wegdek voor een ordelijke opstelling van het verkeer. Een politieagent op het kruispunt met de Kalverstraat kijkt toe of het verkeer zich aan de regels houdt. Hoefsmid Poppe staat te kijken wat er met die lange ladder bij fotograaf W. Eelsingh Nieuwe Haven 6 (nu Luttekestraat 58) gebeurt. Opvallend zijn de vele muurreclames o.a. Andre Troostwijk, banketbakker, Ark's beschuit, biscuit en koek. Rechts (Nieuwe Haven 3) is het bordje en de kapperstok van kapper coiffeur Willem Hendrik Burbach (geb 8 mei 1894, overl 13 april 1982) zichtbaar.
Adresboek 1940: Nieuwe Haven 2 (nu Luttekestraat 52) H.J. Wind; Nieuwe Haven 4 (nu Luttekestraat 54) winkel, Nieuwe Haven 4boven (Gebr Van Tijn (nu Luttekestraat 5); Nieuwe Haven 6 fotohandel W. Eelsingh (nu Luttekestraat 58); Nieuwe Haven 8 garage (in 1867, 1891 stalhouder Diepenham) (nu Luttekestraat 60); Nieuwe Haven 10 (hoek Kalverstraat) Th Poppe (nu Luttekestraat 66);
Nieuwe Haven 12 kantoor Reinders en Co (andere hoek Kalverstraat 68); Nieuwe Haven 12a M.J. Reinders. geen
, 1939-1940
{306E060C-61C4-49B3-84AA-925999FF75FD}

{306E060C-61C4-49B3-84AA-925999FF75FD}
Bekijk detail van "ZWOLLE Keersluisbrug ;" Bekijk detail van "ZWOLLE Keersluisbrug ;" Afbeelding

ZWOLLE Keersluisbrug ;

Gezicht vanaf de Willemskade op de Keersluisbrug. Deze werd verwijderd toen in 1965-1966 de Willemsvaart gedempt werd in verband met de aanleg van het Zwolle-IJsselkanaal. Op het bolwerk van de Eekwal molen de Herstelder (Eekwal 61) uit 1807, waarvan de bovenbouw in 1916 werd gesloopt. Daarnaast de Peperbus. Rechts de huizen aan de Emmawijk die eind 19e eeuw werden gebouwd. geen
, 1895-1905
{6C78017F-4E6D-4366-9B3D-3AC4C8AAAA4F}

Afbeelding

ZWOLLE Keersluisbrug ;

Gezicht vanaf de Willemskade op de Keersluisbrug. Deze werd verwijderd toen in 1965-1966 de Willemsvaart gedempt werd in verband met de aanleg van het Zwolle-IJsselkanaal. Op het bolwerk van de Eekwal molen de Herstelder (Eekwal 61) uit 1807, waarvan de bovenbouw in 1916 werd gesloopt. Daarnaast de Peperbus. Rechts de huizen aan de Emmawijk die eind 19e eeuw werden gebouwd. geen
, 1895-1905
{6C78017F-4E6D-4366-9B3D-3AC4C8AAAA4F}

{6C78017F-4E6D-4366-9B3D-3AC4C8AAAA4F}
Bekijk detail van "Keersluisbrug Zwolle ;" Bekijk detail van "Keersluisbrug Zwolle ;" Afbeelding

Keersluisbrug Zwolle ;

In 1876 ontstond in verband met de verlegging van de Willemsvaart de Keersluisbrug, in de volksmond ook wel "de Spiekerbrug" geheten, omdat de houten blokjes met spijkers aan het brugdek waren bevestigd. Op de foto is nog niet het aparte bruggetje voor voetgangers en fietsers te zien, dat naast de Keersluisbrug lag. Dat is begrijpelijk, want dit rolbruggetje is pas in 1942 aangelegd en alleen al a...
1915, 1915
{7F2C96C7-82CD-487D-AF3C-6877DDEE13FE}

Afbeelding

Keersluisbrug Zwolle ;

In 1876 ontstond in verband met de verlegging van de Willemsvaart de Keersluisbrug, in de volksmond ook wel "de Spiekerbrug" geheten, omdat de houten blokjes met spijkers aan het brugdek waren bevestigd. Op de foto is nog niet het aparte bruggetje voor voetgangers en fietsers te zien, dat naast de Keersluisbrug lag. Dat is begrijpelijk, want dit rolbruggetje is pas in 1942 aangelegd en alleen al aan de tramrails kan men zien, dat deze foto van vóór 1919 dateert. Bij de gedeeltelijke demping van de Willemsvaart in 1965 - 1966 verdween dit alles uiteraard. Aan de overzijde van de brug ziet men uiterst links het huis waarvan het linkergedeelte genummerd is Willemskade 8. Het werd van 1890 tot 1905 bewoond door de veehandelaar N. L. van Tijn en vervolgens tot 1916 door zijn collega S. Bilderbeek. Nadat de dames Frank het huis bewoond hadden, vestigde H. Nijland er in 1929 een koffiehuis. Sedert 1953 bekend als hotel de Vries. Het rechtergedeelte van hetzelfde huis (Willemskade 7) werd van 1905 tot 1918 bewoond door de vishandelaar J. Roskam. Sedert 1923 is hier de kapperszaak van M. Goedkoop gevestigd. Het volgende huis (Willemskade 6) wordt ook in twee gedeelten bewoond. Het linkergedeelte diende als normaal woonhuis, hetgeen op deze foto ook goed te zien is. Van 1894 tot 1918 woonde bakker A. Hagedoorn er, vervolgens tot haar dood in 1957 zijn huishoudster mej. M. Witteveen. Vervolgens is hier rijwielhandel de Keersluis van M. ten Brinke gevestigd. Het rechtergedeelte van hetzelfde huis (Willemskade 5) was sedert 1890 koffiehuis, zoals op de foto te zien is. De familie van den Berg dreef dit café tot 1932. Sedertdien is hier de kruidenierszaak van G. J. M. Spelthuis gevestigd. Het huis voorbij het gangetje (Willemskade 4) heeft als opschrift : "Bierhuis Welgelegen". Van 1884 tot 1932 was het in handen van de familie Rigter. Vervolgens was het tot 1964 een postagentschap. Het aangrenzende huis (Willemskade 3), dat gedeeltelijk schuil gaat achter een linde, was van geen 1896 tot 1932 de kruidenierszaak van de familie Spelthuis, die zoals we zagen, in laatstgenoemde jaar Willemskade 5 betrok. Na tot 1941 de bloemenzaak van H. van Munster te zijn geweest diende het pand als winkel en werkplaats van de rijwielzaak van H. Kamp.
1915, 1915
{7F2C96C7-82CD-487D-AF3C-6877DDEE13FE}

{7F2C96C7-82CD-487D-AF3C-6877DDEE13FE}
Bekijk detail van "Keersluisbrug. Zwolle. ;" Bekijk detail van "Keersluisbrug. Zwolle. ;" Afbeelding

Keersluisbrug. Zwolle. ;

Bij de geopende Keersluisbrug wachten oud en jong geduldig, 1904. Een schip waarvan de mast rechts naast de lantaarnpaal te zien is, vaart langzaam voorbij. Tussen de mast en de lantaarnpaal maakt B. Vierdag reclame voor zijn veestalling in het bovenlicht van het raam van het pand Willemskade 7. Naast de dame met witte parasol is de naam van het bierhuis te lezen: "Welgelegen", nu Willemskade 4. <...
, 1904-1905
{45FAABF2-15A4-443D-B4D8-E85B99BC0E89}

Afbeelding

Keersluisbrug. Zwolle. ;

Bij de geopende Keersluisbrug wachten oud en jong geduldig, 1904. Een schip waarvan de mast rechts naast de lantaarnpaal te zien is, vaart langzaam voorbij. Tussen de mast en de lantaarnpaal maakt B. Vierdag reclame voor zijn veestalling in het bovenlicht van het raam van het pand Willemskade 7. Naast de dame met witte parasol is de naam van het bierhuis te lezen: "Welgelegen", nu Willemskade 4.

Overige informatie:
In 1876 ontstond in verband met de verlegging van de Willemsvaart de Keersluisbrug, in de volksmond ook wel "de Spiekerbrug" geheten, omdat de houten blokjes met spijkers aan het brugdek waren bevestigd. Op de foto is nog niet het aparte bruggetje voor voetgangers en fietsers te zien, dat naast de Keersluisbrug lag. Dat is begrijpelijk, want dit rolbruggetje is pas in 1942 aangelegd en alleen al aan de tramrails kan men zien, dat deze foto van vóór 1919 dateert. Bij de gedeeltelijke demping van de Willemsvaart in 1965 - 1966 verdween dit alles uiteraard. Zwolle, 19 februari [...]
, 1904-1905
{45FAABF2-15A4-443D-B4D8-E85B99BC0E89}

{45FAABF2-15A4-443D-B4D8-E85B99BC0E89}
Bekijk detail van "Zwolle Keersluis. ;" Bekijk detail van "Zwolle Keersluis. ;" Afbeelding

Zwolle Keersluis. ;

Gezicht vanaf de Keersluisbrug in noordelijke richting, ca. 1900. De molens op het bolwerk van de Jufferenwal (links) en van de Eekwal (midden-rechts) zijn nog volop in bedrijf. Op de in 1853-1854 gebouwde werf achter de woningen op het bolwerk van de Eekwal heerst een grote activiteit. Op de punt van het bolwerk ligt een plantsoentje. De Keersluis werd in 1878 aangelegd en verdween bij de demping...
, 1900-1904
{C5B0F0D4-7F23-4EA1-ACCA-7FD25121C82D}

Afbeelding

Zwolle Keersluis. ;

Gezicht vanaf de Keersluisbrug in noordelijke richting, ca. 1900. De molens op het bolwerk van de Jufferenwal (links) en van de Eekwal (midden-rechts) zijn nog volop in bedrijf. Op de in 1853-1854 gebouwde werf achter de woningen op het bolwerk van de Eekwal heerst een grote activiteit. Op de punt van het bolwerk ligt een plantsoentje. De Keersluis werd in 1878 aangelegd en verdween bij de demping in van de Willemsvaart in 1965-1966. Dezelfde kaart als PBKR1978.

geen
, 1900-1904
{C5B0F0D4-7F23-4EA1-ACCA-7FD25121C82D}

{C5B0F0D4-7F23-4EA1-ACCA-7FD25121C82D}
Bekijk detail van "Keersluis, Zwolle ;" Bekijk detail van "Keersluis, Zwolle ;" Afbeelding

Keersluis, Zwolle ;

Ingekleurde prentbriefkaart met gezicht vanaf de Keersluisbrug in noordelijke richting. Rechts achter de in 1853-1854 gebouwde werf (Eekwal 11) de Peperbus en molen De Herstelder uit 1807 (Eekwal 61), waarvan de bovenbouw in 1916 werd gesloopt. Op de achtergrond de Jufferenwalmolen ofwel de molen van Kok (Rodetorenplein 2). Die molen verloor in 1917 de bovenbouw. In de gracht liggen veel zeilschep...
, 1910-1915
{8681B9B9-1E70-4A17-B5C6-0490D6836D27}

Afbeelding

Keersluis, Zwolle ;

Ingekleurde prentbriefkaart met gezicht vanaf de Keersluisbrug in noordelijke richting. Rechts achter de in 1853-1854 gebouwde werf (Eekwal 11) de Peperbus en molen De Herstelder uit 1807 (Eekwal 61), waarvan de bovenbouw in 1916 werd gesloopt. Op de achtergrond de Jufferenwalmolen ofwel de molen van Kok (Rodetorenplein 2). Die molen verloor in 1917 de bovenbouw. In de gracht liggen veel zeilschepen. Op een bord links wordt de diepgang van schepen voor het Zwartewater in duimen aangegeven. De Keersluis werd in 1878 aangelegd, verdween bij de demping van de Willemsvaart in 1965-1966. De kaart is in de jaren '20 afgestempeld, maar gezien bovenstaande moet hij van voor 1916 zijn. Dezelfde foto is gebruikt voor PBKR1975. Zwolle, 2 maart 1926.
, 1910-1915
{8681B9B9-1E70-4A17-B5C6-0490D6836D27}

{8681B9B9-1E70-4A17-B5C6-0490D6836D27}
Bekijk detail van "Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;" Bekijk detail van "Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;" Afbeelding

Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;

Wie vroeger haast had kon na aankomst bij het Katerveer de paardentram naar Zwolle nemen. Daartoe moest men vanaf het veerhuis dan wel over de sluizen via een tweetal ophaalbruggen naar de remise lopen. De haastige reiziger zal zich daarbij wel niet als Gijsbert Karel van Hogendorp in 1819 de tijd hebben gegund de eeuwenlange voorgeschiedenis van de totstandkoming van de Willemsvaart te overpeinze...
1910, 1910
{D3953B2B-AC45-4338-9DAE-EC0CF9E8D346}

Afbeelding

Sluizen a/h Groote Veer bij ZWOLLE. ;

Wie vroeger haast had kon na aankomst bij het Katerveer de paardentram naar Zwolle nemen. Daartoe moest men vanaf het veerhuis dan wel over de sluizen via een tweetal ophaalbruggen naar de remise lopen. De haastige reiziger zal zich daarbij wel niet als Gijsbert Karel van Hogendorp in 1819 de tijd hebben gegund de eeuwenlange voorgeschiedenis van de totstandkoming van de Willemsvaart te overpeinzen of te zoeken naar de eerste steen van de grote sluis, gelegd door Baron Bentinck tot Buckhorst, "gouverneur des konings". Toch zou dat alleszins op zijn plaats zijn geweest, want het kanaal gold in het begin van de 19e eeuw als een wonderwerk. Het bijzondere van de vaart was daarbij niet zozeer het waterbouwkundige aspect, want zo heel moeilijk was de aanleg nu niet, als wel het langdurige en moeizame gevecht, dat Zwolle had moeten voeren om zover te komen. Sinds de bedijking van de IJssel, die plaats vond op grond van een privilege van bisschop Gul van Utrecht in 1308, lag Zwolle niet meer aan de IJssel. Eigenlijk al vanaf dat ogenblik verlangde Zwolle naar een scheepvaartverbinding met deze druk bevaren rivier. Vooral voor de turfschepen, die van de Dedemsvaart kwamen en de IJssel niet anders konden bereiken dan over het Zwartewater en de Zuiderzee, was het gemis van een verbinding Zwartewater - IJssel bijzonder hinderlijk. In 1813 bewoog daarom de schepper van de Dedemsvaart, W. J. Baron van Dedem de kooplieden van Doesburg, Zutphen, Deventer en Zwolle en de steenfabrikanten langs de IJssel tot het indienen van een gezamenlijk adres aan koning Willem I. Inderdaad was Nederlands eerste koning de juiste man om veel voor een dergelijke
onderneming te voelen. In september 1818 werd het werk aanbesteed en op 's konings
verjaardag (24 augustus 1819) voltooid : na 5 eeuwen had Zwolle eindelijk weer zijn verbinding met de IJssel!
De reiziger van 1910 zal echter wel meer dan voor deze langdurige geschiedenis belangstelling hebben gehad voor de schepen in de sluis e Zwolle, 7 maart [...] / Groningen, 7 maart 1910 vooral voor de knappe schippersvrouw op het voordek! Wanneer de tram nog niet aangekomen was kon de reiziger zich de tijd korten door de inwendige mens te versterken met een broodje in de boerderij achter de rechtse brug, want daar was van 1849 tot 1938 de bakkerij van de familie Ramaker gevestigd (gevolgd door mej. E. Lameijer). Misschien ontmoette hij daar wel een Zwollenaar, die zich enkele kwartjes wilde uitsparen door pas bij de sluizen op de boot naar Amsterdam te stappen. Ook vele firma's waren hier trouwens te vinden om nog vracht af te geven aan de nachtboot. Deze moest namelijk reeds vóór zes uur 's avonds de stad verlaten hebben, omdat daarna de bruggen niet meer geopend werden.
1910, 1910
{D3953B2B-AC45-4338-9DAE-EC0CF9E8D346}

{D3953B2B-AC45-4338-9DAE-EC0CF9E8D346}
Bekijk detail van "Zwolle. Sluis b. h. Katerveer. ;" Bekijk detail van "Zwolle. Sluis b. h. Katerveer. ;" Afbeelding

Zwolle. Sluis b. h. Katerveer. ;

Gezicht vanaf de Oude Veerweg over de Willemsvaart nabij de sluizen, 1904. In het midden is de achterzijde van cafe IJsselzicht aan de Katerveerdijk te zien. Uiterst rechts is de zuidelijke brug over de sluis te zien. Enkele schepen liggen te wachten. Zwolle, 11 juni 1904 / 'SGravenhage 11 juni 1904
1904, 1904
{0D32AC95-CB29-4E02-9118-E7D67FBEB315}

Afbeelding

Zwolle. Sluis b. h. Katerveer. ;

Gezicht vanaf de Oude Veerweg over de Willemsvaart nabij de sluizen, 1904. In het midden is de achterzijde van cafe IJsselzicht aan de Katerveerdijk te zien. Uiterst rechts is de zuidelijke brug over de sluis te zien. Enkele schepen liggen te wachten. Zwolle, 11 juni 1904 / 'SGravenhage 11 juni 1904
1904, 1904
{0D32AC95-CB29-4E02-9118-E7D67FBEB315}

{0D32AC95-CB29-4E02-9118-E7D67FBEB315}
Bekijk detail van "Katerveer bij Zwolle; No. 1847" Bekijk detail van "Katerveer bij Zwolle; No. 1847" Afbeelding

Katerveer bij Zwolle; No. 1847

Gezicht vanaf de IJssel op de aanlegplaats van het Katerveer op de Zwolse oever. Links gebouwen bij de Katerveersluizen in de Willemsvaart (in 1819 voltooid, de grote sluis werd in 1871-1873 gebouwd vanwege het toenemend scheepvaartverkeer). Daarnaast de overdekte theetuin van het Katerveerhuis, doel van veel zondagse wandelingen vanuit de stad. Op Katerveerdijk 3 het Katerveerhuis uit ca. 1860, t...
, 1900-1908
{97A39D6C-EF38-4DA0-9CCE-154ADD762EC5}

Afbeelding

Katerveer bij Zwolle; No. 1847

Gezicht vanaf de IJssel op de aanlegplaats van het Katerveer op de Zwolse oever. Links gebouwen bij de Katerveersluizen in de Willemsvaart (in 1819 voltooid, de grote sluis werd in 1871-1873 gebouwd vanwege het toenemend scheepvaartverkeer). Daarnaast de overdekte theetuin van het Katerveerhuis, doel van veel zondagse wandelingen vanuit de stad. Op Katerveerdijk 3 het Katerveerhuis uit ca. 1860, tevens restaurant en uiterst rechts café IJsselzicht. Dezelfde foto is gebruikt voor PBKR1959, PBKR1960, PBKR1961 en PBKR1962. De kaart is in 1908 afgestempeld.

Zwolle, 28 januari 1908 / Amersfoort, 28 februari 1908
, 1900-1908
{97A39D6C-EF38-4DA0-9CCE-154ADD762EC5}

{97A39D6C-EF38-4DA0-9CCE-154ADD762EC5}
Bekijk detail van "Schutsluis - Katerveer. ZWOLLE. ;" Bekijk detail van "Schutsluis - Katerveer. ZWOLLE. ;" Afbeelding

Schutsluis - Katerveer. ZWOLLE. ;

Gezicht vanaf het jaagpad langs de Willemsvaart in Zuid-Westelijke richting, 1903. De ophaalbrug en de sluisdeuren laten geen scheepvaartverkeer door. Rechts naast de brug staat een scharenslijper. Een bord geeft aan dat het verboden is om in de sluis te zwemmen. Tussen de beide bruggen door is de woning van de sluiswachter te zien. Epe, 5 october 1904 / Barneveld, 5 october 1904
1903, 1903
{98C46D9F-7D9C-4F3E-8B11-415FBB8DF530}

Afbeelding

Schutsluis - Katerveer. ZWOLLE. ;

Gezicht vanaf het jaagpad langs de Willemsvaart in Zuid-Westelijke richting, 1903. De ophaalbrug en de sluisdeuren laten geen scheepvaartverkeer door. Rechts naast de brug staat een scharenslijper. Een bord geeft aan dat het verboden is om in de sluis te zwemmen. Tussen de beide bruggen door is de woning van de sluiswachter te zien. Epe, 5 october 1904 / Barneveld, 5 october 1904
1903, 1903
{98C46D9F-7D9C-4F3E-8B11-415FBB8DF530}

{98C46D9F-7D9C-4F3E-8B11-415FBB8DF530}
Vorige pagina1pagina 2pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 9Volgende pagina