Werkzaamheden aan de aanleg van het spoorviaduct in de IJsselallee waar vroeger de Ittersumse overweg lag. Over het viaduct rijdt een trein. De Sint-Jozefkerk aan de horizon, heistelling in de voorgrond., 1974-1984{5F077315-1280-4A5F-80C8-22B5A49FF6E6}
Jan en Hendrik de Goeyen in april 1898, stichters van Zwolle, Louisiana in de Verenigde Staten van Amerika VS USA (Louisiana). Hier met groep zwarte meisjes in witte jurkjes naast een locomotief. Station Shreveport.1898, 1898{5E064C69-5D87-4C29-AAF9-AF82904526AC}
Vernielde Duitse locomotief met camouflagestrepen op stationsemplacement Zwolle, westzijde na aftocht van de Duitse bezetter. De rangeersporen versperd door ingegraven railstaven, de overweg is de overweg in de weg naar de Assendorperlure, 10 april 1945., 1945{9E71497E-339C-4ECE-BCF7-043F80842E07}
Resten van een door raketten vernielde trein bij Zwolle, 16 april 1945.16/4/1945, 1945{1E3715AB-09E3-418E-90B1-0A1F1D5B35EA}
Vernielde Duitse locomotief met camouflagestrepen op stationsemplacement Zwolle, westzijde na aftocht van de Duitse bezetter. Camouflegestrepen. Op de achtergrond rechts de Centrale Werkplaats Nederlandse Spoorwegen aan de Assendorperlure, 10 april 1945., 1945{C7AB96D1-C09B-4D01-B89D-731B1F1B4FC6}
Vanaf de Hoge Spoorbrug naar het zuidoosten gezien, spoorwegemplacement te Zwolle met seinhuis III en gereedstaande trein waarop Duitse kanonnen. Huizen aan de Grenslaan in de achtergrond, 20 april 1945.20/4/1945, 1945{1FE85F5F-8E62-445C-8324-725DD0E6C732}
Vanaf de Hoge Spoorbrug naar het noordoosten gezien, het spoorwegemplacement te Zwolle met gereedstaande trein waarop Duitse kanonnen. Op de achtergrond de Deventerstraatweg en de Sint Jozefkerk in Assendorp, 20 april 1945.20/4/1945, 1945{17CB2CE5-7749-4CC8-9719-462CC47EE1F1}
Overzicht van de vernieuwde overkapping van het NS station. Fragmenten van de oude overkapping zijn aan de buitenmuren aangebracht van perron 1.3/7/1991, 1991{49564133-C309-45C4-9D86-FECE945CBE24}
Gezicht op het Zwols station. Op perron 1, nabij de uitgang, staat een “Hondenkop” gereed naar Den Haag CS.18/7/1978, 1978{87D6F38C-416C-42BC-B64A-96518089B6F4}
Trappen van de tunnelverbinding tussen de perrons, bij de uitgang van het eerste perron. De stationstunnel is, evenals het gehele station, geheel gerenoveerd.18/7/1978, 1978{53DB113E-66CE-4D8B-A198-269E587F93A9}
Gezicht in de werkplaats van de NS met een treinstel in onderhoud.10/7/1978, 1978{A19D8149-BB8F-4DBE-8CE2-ED4CE5131BF2}
Werkplaats NS met twee dieseltreinstellen in onderhoud.10/7/1978, 1978{712D07DB-C278-4B43-B610-F0EB57193A29}