image/svg+xml
Open zoekscherm

4.007 resultaten

4.007 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenSpoorweg

Filter op

Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 334Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 6 van 334
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van ": kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid <span class="highlight">spoorweg</span>- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-<br/>teursfluit 21:12.<br/>kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en<br/>tram ca. 15 min. , 00-00-1985" Bekijk detail van ": kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid <span class="highlight">spoorweg</span>- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-<br/>teursfluit 21:12.<br/>kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en<br/>tram ca. 15 min. , 00-00-1985" Afbeelding

: kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min. , 00-00-1985

kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min.
1985
{8501249A-497F-499C-9987-B35919CAEDBC}

Afbeelding

: kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min. , 00-00-1985

kant A: Stoomfluit en vertrek trein; geluid spoorweg- overgang; vertrek treinen Apeldoorn 13:30; conduc-
teursfluit 21:12.
kant B: Geluid motor en vertrek vliegtuig; treinen en
tram ca. 15 min.
1985
{8501249A-497F-499C-9987-B35919CAEDBC}

{8501249A-497F-499C-9987-B35919CAEDBC}
Bekijk detail van "Voorstad Vollenhove. ;" Bekijk detail van "Voorstad Vollenhove. ;" Afbeelding

Voorstad Vollenhove. ;

De Voorstad, later Voorstraat, tegenwoordig Voorpoort geheten. De huizen dateren van na 1865. In dat jaar brandden alle, veelal houten huizen in deze straat af. De rails van de Spoorweg-Maatschappij Zwolle-Blokzijl (ZB) liggen nog niet in de straat. De stoomtramlijn, die mede op initiatief van baron Sloet van Marxveld was aangelegd, was van 1914 tot 1934 in gebruik. Het voormalige tramstation bevi...
, 1900-1907
{8A3A0AE1-68AC-44FF-8D3C-784DFAC7B2D7}

Afbeelding

Voorstad Vollenhove. ;

De Voorstad, later Voorstraat, tegenwoordig Voorpoort geheten. De huizen dateren van na 1865. In dat jaar brandden alle, veelal houten huizen in deze straat af. De rails van de Spoorweg-Maatschappij Zwolle-Blokzijl (ZB) liggen nog niet in de straat. De stoomtramlijn, die mede op initiatief van baron Sloet van Marxveld was aangelegd, was van 1914 tot 1934 in gebruik. Het voormalige tramstation bevindt zich nog steeds op Voorstraat 15, met in de zijgevel de naam van de halteplaats, en is tegenwoordig een woonhuis. In de verte op de foto de hoefstal behorende bij de smederij van Van Heerde. In het hoge witgepleisterde pand daarachter is anno 2012 Fortis Hanco gevestigd. De kaart is in 1907 afgestempeld.

, 1900-1907
{8A3A0AE1-68AC-44FF-8D3C-784DFAC7B2D7}

{8A3A0AE1-68AC-44FF-8D3C-784DFAC7B2D7}
Bekijk detail van "Station Diepenveen-West ;" Bekijk detail van "Station Diepenveen-West ;" Afbeelding

Station Diepenveen-West ;

Stationsgebouw Diepenveen-West (1900-1970) aan de spoorweg Arnhem-Zwolle. Het station werd geopend op 1 okt 1866 en gesloten op 15 mei 1936. Het werd heropend op 1 jun 1940 en opnieuw gesloten op 5 jan 1941. Het stationsgebouw werd in 1970 afgebroken. Het torentje op de achtergrond is van Huize Roobrugge (1841-1934). Station Diepenveen-Oost bevond zich aan de spoorlijn van Deventer naar Ommen (OLD...
, 1930-1934
{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}

Afbeelding

Station Diepenveen-West ;

Stationsgebouw Diepenveen-West (1900-1970) aan de spoorweg Arnhem-Zwolle. Het station werd geopend op 1 okt 1866 en gesloten op 15 mei 1936. Het werd heropend op 1 jun 1940 en opnieuw gesloten op 5 jan 1941. Het stationsgebouw werd in 1970 afgebroken. Het torentje op de achtergrond is van Huize Roobrugge (1841-1934). Station Diepenveen-Oost bevond zich aan de spoorlijn van Deventer naar Ommen (OLDO; 1910-1935). Dat stationsgebouw kreeg daarna nog diverse functies, onder meer Groene Kruisgebouw, maar werd in 1986 gesloopt. In 2004 is in een parkje aan de Boschhoekweg een monument met het oude tegeltableau van het stationsgebouw geplaatst, vlakbij de oorspronkelijke plaats ervan. Door het gebied van landgoed Overvelde en landgoed De Hoek is nog altijd een bijna twee kilometer kaarsrecht stuk van de spoordijk te vinden dat leidt naar het voormalige station Eikelhof.
, 1930-1934
{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}

{A0D47A82-F257-467C-A5B5-7731FCC65491}
Bekijk detail van "Spoorbrug o. d. Ysel. Zwolle ;" Bekijk detail van "Spoorbrug o. d. Ysel. Zwolle ;" Afbeelding

Spoorbrug o. d. Ysel. Zwolle ;

De spoorbrug over de IJssel, ca. 1900. Op 07-10-1862 heeft J. R. Thorbecke, minister van Binnenlandse Zaken, de eerste steen gelegd. Als dank bood hem de directie van de Centraal Spoorweg Maatschappij hem een zilveren troffel met inscriptie aan. In 1864 is de spoorbrug in gebruikgenomen. Een belangrijke verbinding van het noorden naar het westen. Begin januari 1935 is de brug ingrijpend verbouwd, ...
, 1900-1905
{A81CC78C-081E-42C1-B986-7AEEE3E9C806}

Afbeelding

Spoorbrug o. d. Ysel. Zwolle ;

De spoorbrug over de IJssel, ca. 1900. Op 07-10-1862 heeft J. R. Thorbecke, minister van Binnenlandse Zaken, de eerste steen gelegd. Als dank bood hem de directie van de Centraal Spoorweg Maatschappij hem een zilveren troffel met inscriptie aan. In 1864 is de spoorbrug in gebruikgenomen. Een belangrijke verbinding van het noorden naar het westen. Begin januari 1935 is de brug ingrijpend verbouwd, van een draaibrug tot een hefbrug. Zie voor literatuur ook: Zwolse Courant, 24 oktober 1992, blz. 25. Meppel, 7 januari [...] / Zwolle, [...]
, 1900-1905
{A81CC78C-081E-42C1-B986-7AEEE3E9C806}

{A81CC78C-081E-42C1-B986-7AEEE3E9C806}
Bekijk detail van "Spoorbrug over den IJsel Zwolle. ;" Bekijk detail van "Spoorbrug over den IJsel Zwolle. ;" Afbeelding

Spoorbrug over den IJsel Zwolle. ;

De spoorbrug over de IJssel, ca. 1900. Op 07-10-1862 heeft J. R. Thorbecke, minister van Binnenlandse Zaken, de eerste steen gelegd. Als dank bood hem de directie van de Centraal Spoorweg Maatschappij hem een zilveren troffel met inscriptie aan. In 1864 is de spoorbrug in gebruikgenomen. Een belangrijke verbinding van het noorden naar het westen. Begin januari 1935 is de brug ingrijpend verbouwd, ...
, 1900-1905
{022468B5-DFE1-4604-84C5-ACD079BD2F2F}

Afbeelding

Spoorbrug over den IJsel Zwolle. ;

De spoorbrug over de IJssel, ca. 1900. Op 07-10-1862 heeft J. R. Thorbecke, minister van Binnenlandse Zaken, de eerste steen gelegd. Als dank bood hem de directie van de Centraal Spoorweg Maatschappij hem een zilveren troffel met inscriptie aan. In 1864 is de spoorbrug in gebruikgenomen. Een belangrijke verbinding van het noorden naar het westen. Begin januari 1935 is de brug ingrijpend verbouwd, van een draaibrug tot een hefbrug. Zie voor literatuur ook: Zwolse Courant, 24 oktober 1992, blz. 25. Zwolle, 5 juli 1907
, 1900-1905
{022468B5-DFE1-4604-84C5-ACD079BD2F2F}

{022468B5-DFE1-4604-84C5-ACD079BD2F2F}
Bekijk detail van "Stationsweg. Zwolle ;" Bekijk detail van "Stationsweg. Zwolle ;" Afbeelding

Stationsweg. Zwolle ;

De villa's aan de Stationsweg gezien in de richting van de stadsgracht, ca. 1900. Aan de linkerkant was de tuin van de Buitensocieteit terwijl rechts enige grote villa's staan. Na de tot standkoming van de spoorweg, was het gebied tussen de stadsgracht en het station een gewilde plaats geworden voor de rijke Zwollenaren, die niet langer in de volle binnenstad wilden wonen. Rechts Stationsweg 9 (ge...
1900, 1900
{AC76F2D6-A29D-4EEB-A4C3-9E4E9FFBEB3A}

Afbeelding

Stationsweg. Zwolle ;

De villa's aan de Stationsweg gezien in de richting van de stadsgracht, ca. 1900. Aan de linkerkant was de tuin van de Buitensocieteit terwijl rechts enige grote villa's staan. Na de tot standkoming van de spoorweg, was het gebied tussen de stadsgracht en het station een gewilde plaats geworden voor de rijke Zwollenaren, die niet langer in de volle binnenstad wilden wonen. Rechts Stationsweg 9 (gemeentelijk monument), villa in eclectische bouwstijl, gebouwd in 1869-1870 voor de provinciaal inspecteur der Directe Belastingen L.R. Wentholt. Zwolle, 20 maart 1901 / Epe, 20 maart 1901
1900, 1900
{AC76F2D6-A29D-4EEB-A4C3-9E4E9FFBEB3A}

{AC76F2D6-A29D-4EEB-A4C3-9E4E9FFBEB3A}
Bekijk detail van "De overkapping van het station der eerste klasse van de Nederlandse Centraal <span class="highlight">Spoorweg</span> Maatschappij, ca. 1880. In 1864 werd de treinverbinding tussen Utrecht en Zwolle aangelegd. Een stationsgebouw werd gebouwd in 1868 nadat ook de verbinding tussen Deventer en Zwolle was voltooid. Dat was een lijn van de Staats Spoorwegen., 00-00-1880" Bekijk detail van "De overkapping van het station der eerste klasse van de Nederlandse Centraal <span class="highlight">Spoorweg</span> Maatschappij, ca. 1880. In 1864 werd de treinverbinding tussen Utrecht en Zwolle aangelegd. Een stationsgebouw werd gebouwd in 1868 nadat ook de verbinding tussen Deventer en Zwolle was voltooid. Dat was een lijn van de Staats Spoorwegen., 00-00-1880" Afbeelding

De overkapping van het station der eerste klasse van de Nederlandse Centraal Spoorweg Maatschappij, ca. 1880. In 1864 werd de treinverbinding tussen Utrecht en Zwolle aangelegd. Een stationsgebouw werd gebouwd in 1868 nadat ook de verbinding tussen Deventer en Zwolle was voltooid. Dat was een lijn van de Staats Spoorwegen., 00-00-1880

De overkapping van het station der eerste klasse van de Nederlandse Centraal Spoorweg Maatschappij, ca. 1880. In 1864 werd de treinverbinding tussen Utrecht en Zwolle aangelegd. Een stationsgebouw werd gebouwd in 1868 nadat ook de verbinding tussen Deventer en Zwolle was voltooid. Dat was een lijn van de Staats Spoorwegen. geen
1880, 1880
{38ECA638-0434-4286-A470-3EEDA4C54599}

Afbeelding

De overkapping van het station der eerste klasse van de Nederlandse Centraal Spoorweg Maatschappij, ca. 1880. In 1864 werd de treinverbinding tussen Utrecht en Zwolle aangelegd. Een stationsgebouw werd gebouwd in 1868 nadat ook de verbinding tussen Deventer en Zwolle was voltooid. Dat was een lijn van de Staats Spoorwegen., 00-00-1880

De overkapping van het station der eerste klasse van de Nederlandse Centraal Spoorweg Maatschappij, ca. 1880. In 1864 werd de treinverbinding tussen Utrecht en Zwolle aangelegd. Een stationsgebouw werd gebouwd in 1868 nadat ook de verbinding tussen Deventer en Zwolle was voltooid. Dat was een lijn van de Staats Spoorwegen. geen
1880, 1880
{38ECA638-0434-4286-A470-3EEDA4C54599}

{38ECA638-0434-4286-A470-3EEDA4C54599}
Bekijk detail van "Oldeneelallee gezien naar het zuidwesten, links het dak van Huize Allegonda (later kantoor van te Siepe wegenbouw) en in de achtergrond de overweg  (<span class="highlight">spoorweg</span> naar Devente) en einde Burg de Vos van Steenwijklaan., 00-02-1982 - 00-00-1982" Bekijk detail van "Oldeneelallee gezien naar het zuidwesten, links het dak van Huize Allegonda (later kantoor van te Siepe wegenbouw) en in de achtergrond de overweg (<span class="highlight">spoorweg</span> naar Devente) en einde Burg de Vos van Steenwijklaan., 00-02-1982 - 00-00-1982" Afbeelding

Oldeneelallee gezien naar het zuidwesten, links het dak van Huize Allegonda (later kantoor van te Siepe wegenbouw) en in de achtergrond de overweg (spoorweg naar Devente) en einde Burg de Vos van Steenwijklaan., 00-02-1982 - 00-00-1982

Oldeneelallee gezien naar het zuidwesten, links het dak van Huize Allegonda (later kantoor van te Siepe wegenbouw) en in de achtergrond de overweg (spoorweg naar Devente) en einde Burg de Vos van Steenwijklaan.
1982
{F30F8FAA-4985-49E9-B299-3D2E42144D5E}

Afbeelding

Oldeneelallee gezien naar het zuidwesten, links het dak van Huize Allegonda (later kantoor van te Siepe wegenbouw) en in de achtergrond de overweg (spoorweg naar Devente) en einde Burg de Vos van Steenwijklaan., 00-02-1982 - 00-00-1982

Oldeneelallee gezien naar het zuidwesten, links het dak van Huize Allegonda (later kantoor van te Siepe wegenbouw) en in de achtergrond de overweg (spoorweg naar Devente) en einde Burg de Vos van Steenwijklaan.
1982
{F30F8FAA-4985-49E9-B299-3D2E42144D5E}

{F30F8FAA-4985-49E9-B299-3D2E42144D5E}
Bekijk detail van "<span class="highlight">Spoorweg</span> viaduct IJsselallee, rechts de Veerallee, links het oude WMO gebouw, op de achtergrond de A28., 00-00-1980 - 00-00-1985" Bekijk detail van "<span class="highlight">Spoorweg</span> viaduct IJsselallee, rechts de Veerallee, links het oude WMO gebouw, op de achtergrond de A28., 00-00-1980 - 00-00-1985" Afbeelding

Spoorweg viaduct IJsselallee, rechts de Veerallee, links het oude WMO gebouw, op de achtergrond de A28., 00-00-1980 - 00-00-1985

Spoorweg viaduct IJsselallee, rechts de Veerallee, links het oude WMO gebouw, op de achtergrond de A28.
1980-1985
{AC272D1E-3990-4088-B0FD-32AEFF3EF649}

Afbeelding

Spoorweg viaduct IJsselallee, rechts de Veerallee, links het oude WMO gebouw, op de achtergrond de A28., 00-00-1980 - 00-00-1985

Spoorweg viaduct IJsselallee, rechts de Veerallee, links het oude WMO gebouw, op de achtergrond de A28.
1980-1985
{AC272D1E-3990-4088-B0FD-32AEFF3EF649}

{AC272D1E-3990-4088-B0FD-32AEFF3EF649}
Bekijk detail van object 513222383 Bekijk detail van object 513222383 Afbeelding

Spoorweg en postkantoor aan de Westerlaan in Zwolle.
{E2F3342D-D9A6-4CC6-9699-7DAEAECB54C8}

Afbeelding

Spoorweg en postkantoor aan de Westerlaan in Zwolle.
{E2F3342D-D9A6-4CC6-9699-7DAEAECB54C8}

{E2F3342D-D9A6-4CC6-9699-7DAEAECB54C8}
Bekijk detail van "Spoorwegovergang Kamperlijntje  Veerallee, 00-00-1960 - 00-00-1965" Bekijk detail van "Spoorwegovergang Kamperlijntje Veerallee, 00-00-1960 - 00-00-1965" Afbeelding

Spoorwegovergang Kamperlijntje Veerallee, 00-00-1960 - 00-00-1965

Spoorwegovergang Kamperlijntje Veerallee
1960-1965
{59D45445-953E-462B-9491-BE7D379FD0ED}

Afbeelding

Spoorwegovergang Kamperlijntje Veerallee, 00-00-1960 - 00-00-1965

Spoorwegovergang Kamperlijntje Veerallee
1960-1965
{59D45445-953E-462B-9491-BE7D379FD0ED}

{59D45445-953E-462B-9491-BE7D379FD0ED}
Bekijk detail van "Veemarkt, spoorlijn Kampen. op de achtergrond de Peperbus en de toren van RK Michielskerk, 00-00-1965" Bekijk detail van "Veemarkt, spoorlijn Kampen. op de achtergrond de Peperbus en de toren van RK Michielskerk, 00-00-1965" Afbeelding

Veemarkt, spoorlijn Kampen. op de achtergrond de Peperbus en de toren van RK Michielskerk, 00-00-1965

Veemarkt, spoorlijn Kampen. op de achtergrond de Peperbus en de toren van RK Michielskerk
1965
{C9777C94-C6F1-4D53-A351-7C2105D6C276}

Afbeelding

Veemarkt, spoorlijn Kampen. op de achtergrond de Peperbus en de toren van RK Michielskerk, 00-00-1965

Veemarkt, spoorlijn Kampen. op de achtergrond de Peperbus en de toren van RK Michielskerk
1965
{C9777C94-C6F1-4D53-A351-7C2105D6C276}

{C9777C94-C6F1-4D53-A351-7C2105D6C276}
Vorige pagina1pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 9pagina 334Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (29 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (28 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (39 filters)