image/svg+xml
Open zoekscherm

6.455 resultaten

6.455 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenSchilderij

Filter op

Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 538Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 5 van 538
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Oversticht 130<br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "In museum Het Nijenhuis bij Heino kan het publiek genieten van één van de mooiste kunstcollecties van Overijssel. Het is de verzameling van de in 1984 overleden Dirk Hannema. Voor de oorlog was hij een gerespecteerd kunstkenner en directeur van het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Zijn reputatie werd echter geschonden door de aankoop van een <span class="highlight">schilderij</span> van meestervervalser Han van Meegeren. Tijdens de Tweede Wereldoorlog liet hij zich door de bezetter benoemen tot ?Gemachtigde voor het Museumwezen?, waarvoor hij na de oorlog in gevangenschap belandde. Hannema heeft altijd volgehouden dat hij vanuit die functie de diefstal van Nederlands kunstbezit heeft kunnen voorkomen. Niettemin was zijn rol in de kunstwereld uitgespeeld. In 1957 kreeg zijn collectie, met steun van de provincie Overijssel, een blijvende museale bestemming in Het Nijenhuis.", 06-04-2004" Bekijk detail van "Oversticht 130<br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "In museum Het Nijenhuis bij Heino kan het publiek genieten van één van de mooiste kunstcollecties van Overijssel. Het is de verzameling van de in 1984 overleden Dirk Hannema. Voor de oorlog was hij een gerespecteerd kunstkenner en directeur van het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Zijn reputatie werd echter geschonden door de aankoop van een <span class="highlight">schilderij</span> van meestervervalser Han van Meegeren. Tijdens de Tweede Wereldoorlog liet hij zich door de bezetter benoemen tot ?Gemachtigde voor het Museumwezen?, waarvoor hij na de oorlog in gevangenschap belandde. Hannema heeft altijd volgehouden dat hij vanuit die functie de diefstal van Nederlands kunstbezit heeft kunnen voorkomen. Niettemin was zijn rol in de kunstwereld uitgespeeld. In 1957 kreeg zijn collectie, met steun van de provincie Overijssel, een blijvende museale bestemming in Het Nijenhuis.", 06-04-2004" Afbeelding

Oversticht 130
Officiële beschrijving van RTV Oost: "In museum Het Nijenhuis bij Heino kan het publiek genieten van één van de mooiste kunstcollecties van Overijssel. Het is de verzameling van de in 1984 overleden Dirk Hannema. Voor de oorlog was hij een gerespecteerd kunstkenner en directeur van het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Zijn reputatie werd echter geschonden door de aankoop van een schilderij van meestervervalser Han van Meegeren. Tijdens de Tweede Wereldoorlog liet hij zich door de bezetter benoemen tot ?Gemachtigde voor het Museumwezen?, waarvoor hij na de oorlog in gevangenschap belandde. Hannema heeft altijd volgehouden dat hij vanuit die functie de diefstal van Nederlands kunstbezit heeft kunnen voorkomen. Niettemin was zijn rol in de kunstwereld uitgespeeld. In 1957 kreeg zijn collectie, met steun van de provincie Overijssel, een blijvende museale bestemming in Het Nijenhuis.", 06-04-2004

Oversticht 130
Officiële beschrijving van RTV Oost: "In museum Het Nijenhuis bij Heino kan het publiek genieten van één van de mooiste kunstcollecties van Overijssel. Het is de verzameling van de in 1984 overleden Dirk Hannema. Voor de oorlog was hij een gerespecteerd kunstkenner en directeur van het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Zijn reputatie werd echter geschonden door de aanko...
6/4/2004, 2004
{27117174-67B8-4468-BAFA-3DCF83C05461}

Afbeelding

Oversticht 130
Officiële beschrijving van RTV Oost: "In museum Het Nijenhuis bij Heino kan het publiek genieten van één van de mooiste kunstcollecties van Overijssel. Het is de verzameling van de in 1984 overleden Dirk Hannema. Voor de oorlog was hij een gerespecteerd kunstkenner en directeur van het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Zijn reputatie werd echter geschonden door de aankoop van een schilderij van meestervervalser Han van Meegeren. Tijdens de Tweede Wereldoorlog liet hij zich door de bezetter benoemen tot ?Gemachtigde voor het Museumwezen?, waarvoor hij na de oorlog in gevangenschap belandde. Hannema heeft altijd volgehouden dat hij vanuit die functie de diefstal van Nederlands kunstbezit heeft kunnen voorkomen. Niettemin was zijn rol in de kunstwereld uitgespeeld. In 1957 kreeg zijn collectie, met steun van de provincie Overijssel, een blijvende museale bestemming in Het Nijenhuis.", 06-04-2004

Oversticht 130
Officiële beschrijving van RTV Oost: "In museum Het Nijenhuis bij Heino kan het publiek genieten van één van de mooiste kunstcollecties van Overijssel. Het is de verzameling van de in 1984 overleden Dirk Hannema. Voor de oorlog was hij een gerespecteerd kunstkenner en directeur van het museum Boymans van Beuningen in Rotterdam. Zijn reputatie werd echter geschonden door de aankoop van een schilderij van meestervervalser Han van Meegeren. Tijdens de Tweede Wereldoorlog liet hij zich door de bezetter benoemen tot ?Gemachtigde voor het Museumwezen?, waarvoor hij na de oorlog in gevangenschap belandde. Hannema heeft altijd volgehouden dat hij vanuit die functie de diefstal van Nederlands kunstbezit heeft kunnen voorkomen. Niettemin was zijn rol in de kunstwereld uitgespeeld. In 1957 kreeg zijn collectie, met steun van de provincie Overijssel, een blijvende museale bestemming in Het Nijenhuis."
6/4/2004, 2004
{27117174-67B8-4468-BAFA-3DCF83C05461}

{27117174-67B8-4468-BAFA-3DCF83C05461}
Bekijk detail van "Sassenstraat 2 Interieur Schepenzaal: balkdragers en schouw met <span class="highlight">schilderij</span> "Het laatste oordeel" in gebruik als trouwzaal., 00-00-1958" Bekijk detail van "Sassenstraat 2 Interieur Schepenzaal: balkdragers en schouw met <span class="highlight">schilderij</span> "Het laatste oordeel" in gebruik als trouwzaal., 00-00-1958" Afbeelding

Sassenstraat 2 Interieur Schepenzaal: balkdragers en schouw met schilderij "Het laatste oordeel" in gebruik als trouwzaal., 00-00-1958

Sassenstraat 2 Interieur Schepenzaal: balkdragers en schouw met schilderij "Het laatste oordeel" in gebruik als trouwzaal.
1958
{16A7B3E1-BB7D-4FA2-94F4-73CD8F5FD21E}

Afbeelding

Sassenstraat 2 Interieur Schepenzaal: balkdragers en schouw met schilderij "Het laatste oordeel" in gebruik als trouwzaal., 00-00-1958

Sassenstraat 2 Interieur Schepenzaal: balkdragers en schouw met schilderij "Het laatste oordeel" in gebruik als trouwzaal.
1958
{16A7B3E1-BB7D-4FA2-94F4-73CD8F5FD21E}

{16A7B3E1-BB7D-4FA2-94F4-73CD8F5FD21E}
Bekijk detail van "Schepenzaal. <span class="highlight">Schilderij</span> Het Laatste Oordeel boven de haard aan de noordwand van de zaal., 00-00-1977 - 00-00-1997" Bekijk detail van "Schepenzaal. <span class="highlight">Schilderij</span> Het Laatste Oordeel boven de haard aan de noordwand van de zaal., 00-00-1977 - 00-00-1997" Afbeelding

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel boven de haard aan de noordwand van de zaal., 00-00-1977 - 00-00-1997

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel boven de haard aan de noordwand van de zaal.
1977-1997
{D5F2E049-2273-4FDE-8149-B93C297B3B21}

Afbeelding

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel boven de haard aan de noordwand van de zaal., 00-00-1977 - 00-00-1997

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel boven de haard aan de noordwand van de zaal.
1977-1997
{D5F2E049-2273-4FDE-8149-B93C297B3B21}

{D5F2E049-2273-4FDE-8149-B93C297B3B21}
Bekijk detail van "Schepenzaal. <span class="highlight">Schilderij</span> Het Laatste Oordeel aan de noordwand van de zaal boven de haard hangende. Kaarsenkroon er voor, balkdragers er boven., 00-00-1975 - 00-00-1995" Bekijk detail van "Schepenzaal. <span class="highlight">Schilderij</span> Het Laatste Oordeel aan de noordwand van de zaal boven de haard hangende. Kaarsenkroon er voor, balkdragers er boven., 00-00-1975 - 00-00-1995" Afbeelding

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel aan de noordwand van de zaal boven de haard hangende. Kaarsenkroon er voor, balkdragers er boven., 00-00-1975 - 00-00-1995

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel aan de noordwand van de zaal boven de haard hangende. Kaarsenkroon er voor, balkdragers er boven.
1975-1995
{EDEB27F2-7CED-4F08-AB2B-62B277031BF2}

Afbeelding

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel aan de noordwand van de zaal boven de haard hangende. Kaarsenkroon er voor, balkdragers er boven., 00-00-1975 - 00-00-1995

Schepenzaal. Schilderij Het Laatste Oordeel aan de noordwand van de zaal boven de haard hangende. Kaarsenkroon er voor, balkdragers er boven.
1975-1995
{EDEB27F2-7CED-4F08-AB2B-62B277031BF2}

{EDEB27F2-7CED-4F08-AB2B-62B277031BF2}
Bekijk detail van "Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel" Bekijk detail van "Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel" Afbeelding

Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel

POM schilderij naakt.
{C49E0B4D-19D2-4DFB-B24E-8C2054D65C33}

Afbeelding

Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel

POM schilderij naakt.
{C49E0B4D-19D2-4DFB-B24E-8C2054D65C33}

{C49E0B4D-19D2-4DFB-B24E-8C2054D65C33}
Bekijk detail van "Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel" Bekijk detail van "Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel" Afbeelding

Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel

POM schilderij.
{6D87A5E0-39B5-4103-BF80-368CFF79F75E}

Afbeelding

Titel van de afbeelding (locatie; adres, plaats - portret; naam - historische gebeurtenis; datum - jaar) ; Plaats van voorstelling, ergens in Overjissel

POM schilderij.
{6D87A5E0-39B5-4103-BF80-368CFF79F75E}

{6D87A5E0-39B5-4103-BF80-368CFF79F75E}
Bekijk detail van "Zwolle-Centrum:<span class="highlight">schilderij</span> in de "Schepenzaal"v.h.stadshuis,voorstellende Philips Willem van Oranje geschilderd door een zgn.'anonieme kopiist',waarschijnlijk uit de school van de schilders Gerard van Honthorst en/of Michiel van Miereveld. Bijzonder is dat de oudste zoon van Willem van Oranje is afgebeeld.Hij vervulde geen directe rol als stadshouder omdat hij werd ontvoerd door Landvoogd Alva naar Spanje en na zijn vrijlating in Mechelen vertoefde., 00-00-1945 - 00-00-2000" Bekijk detail van "Zwolle-Centrum:<span class="highlight">schilderij</span> in de "Schepenzaal"v.h.stadshuis,voorstellende Philips Willem van Oranje geschilderd door een zgn.'anonieme kopiist',waarschijnlijk uit de school van de schilders Gerard van Honthorst en/of Michiel van Miereveld. Bijzonder is dat de oudste zoon van Willem van Oranje is afgebeeld.Hij vervulde geen directe rol als stadshouder omdat hij werd ontvoerd door Landvoogd Alva naar Spanje en na zijn vrijlating in Mechelen vertoefde., 00-00-1945 - 00-00-2000" Afbeelding

Zwolle-Centrum:schilderij in de "Schepenzaal"v.h.stadshuis,voorstellende Philips Willem van Oranje geschilderd door een zgn.'anonieme kopiist',waarschijnlijk uit de school van de schilders Gerard van Honthorst en/of Michiel van Miereveld. Bijzonder is dat de oudste zoon van Willem van Oranje is afgebeeld.Hij vervulde geen directe rol als stadshouder omdat hij werd ontvoerd door Landvoogd Alva naar Spanje en na zijn vrijlating in Mechelen vertoefde., 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Centrum:schilderij in de "Schepenzaal"v.h.stadshuis,voorstellende Philips Willem van Oranje geschilderd door een zgn.'anonieme kopiist',waarschijnlijk uit de school van de schilders Gerard van Honthorst en/of Michiel van Miereveld. Bijzonder is dat de oudste zoon van Willem van Oranje is afgebeeld.Hij vervulde geen directe rol als stadshouder omdat hij werd ontvoerd door Landvoogd Alva naar...
1945-2000
{58363F95-2110-4604-B31F-E99E22F89901}

Afbeelding

Zwolle-Centrum:schilderij in de "Schepenzaal"v.h.stadshuis,voorstellende Philips Willem van Oranje geschilderd door een zgn.'anonieme kopiist',waarschijnlijk uit de school van de schilders Gerard van Honthorst en/of Michiel van Miereveld. Bijzonder is dat de oudste zoon van Willem van Oranje is afgebeeld.Hij vervulde geen directe rol als stadshouder omdat hij werd ontvoerd door Landvoogd Alva naar Spanje en na zijn vrijlating in Mechelen vertoefde., 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Centrum:schilderij in de "Schepenzaal"v.h.stadshuis,voorstellende Philips Willem van Oranje geschilderd door een zgn.'anonieme kopiist',waarschijnlijk uit de school van de schilders Gerard van Honthorst en/of Michiel van Miereveld. Bijzonder is dat de oudste zoon van Willem van Oranje is afgebeeld.Hij vervulde geen directe rol als stadshouder omdat hij werd ontvoerd door Landvoogd Alva naar Spanje en na zijn vrijlating in Mechelen vertoefde.
1945-2000
{58363F95-2110-4604-B31F-E99E22F89901}

{58363F95-2110-4604-B31F-E99E22F89901}
Bekijk detail van "Zwolle-Centrum:Anoniem <span class="highlight">schilderij</span> uit 1569  in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Harmen van Vilsteren geboren ca.1437 en overleden 1468(zie ook DIA200451).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat.Op <span class="highlight">schilderij</span> is vermeld"AD  M-D-L-LXIX<br/><br/>                                                                                         AETATIS-SVAE-XXXI "., 00-00-1945 - 00-00-2000" Bekijk detail van "Zwolle-Centrum:Anoniem <span class="highlight">schilderij</span> uit 1569 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Harmen van Vilsteren geboren ca.1437 en overleden 1468(zie ook DIA200451).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat.Op <span class="highlight">schilderij</span> is vermeld"AD M-D-L-LXIX<br/><br/> AETATIS-SVAE-XXXI "., 00-00-1945 - 00-00-2000" Afbeelding

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1569 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Harmen van Vilsteren geboren ca.1437 en overleden 1468(zie ook DIA200451).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat.Op schilderij is vermeld"AD M-D-L-LXIX

AETATIS-SVAE-XXXI "., 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1569 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Harmen van Vilsteren geboren ca.1437 en overleden 1468(zie ook DIA200451).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testa...
1945-2000
{71C62C1E-900D-4E78-8030-A1F1FA53D9D8}

Afbeelding

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1569 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Harmen van Vilsteren geboren ca.1437 en overleden 1468(zie ook DIA200451).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat.Op schilderij is vermeld"AD M-D-L-LXIX

AETATIS-SVAE-XXXI "., 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1569 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Harmen van Vilsteren geboren ca.1437 en overleden 1468(zie ook DIA200451).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat.Op schilderij is vermeld"AD M-D-L-LXIX

AETATIS-SVAE-XXXI ".
1945-2000
{71C62C1E-900D-4E78-8030-A1F1FA53D9D8}

{71C62C1E-900D-4E78-8030-A1F1FA53D9D8}
Bekijk detail van "Zwolle-Centrum:Anoniem <span class="highlight">schilderij</span> uit 1577  in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Wendelmoett van Haerst(echtgenote van Harmen van Vilsteren,zie DIA200450)geboren 1438 en overleden 1468).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat., 00-00-1945 - 00-00-2000" Bekijk detail van "Zwolle-Centrum:Anoniem <span class="highlight">schilderij</span> uit 1577 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Wendelmoett van Haerst(echtgenote van Harmen van Vilsteren,zie DIA200450)geboren 1438 en overleden 1468).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat., 00-00-1945 - 00-00-2000" Afbeelding

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1577 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Wendelmoett van Haerst(echtgenote van Harmen van Vilsteren,zie DIA200450)geboren 1438 en overleden 1468).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat., 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1577 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Wendelmoett van Haerst(echtgenote van Harmen van Vilsteren,zie DIA200450)geboren 1438 en overleden 1468).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtp...
1945-2000
{7126D4A5-A3D0-45F3-8C7F-4EEF8C58636D}

Afbeelding

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1577 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Wendelmoett van Haerst(echtgenote van Harmen van Vilsteren,zie DIA200450)geboren 1438 en overleden 1468).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat., 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Centrum:Anoniem schilderij uit 1577 in de B&W-vergaderkamer v.h. stadshuis,voorstellende Wendelmoett van Haerst(echtgenote van Harmen van Vilsteren,zie DIA200450)geboren 1438 en overleden 1468).Harmen van Vilsteren en zijn vrouw Wendelmoett van Haerst overleden op éénzelfde dag in 1468 in hun woning aan de gevreesde pest. Zij werden in het Bergklooster midden in de kerk begraven. Het echtpaar van Vilsteren had bij testament hun huis, nu genaamd Vilsterenshuis, bestemd tot woning voor zes vrouwen en vier mannen. Dit huis was gelegen in de Bloemendalstraat.
1945-2000
{7126D4A5-A3D0-45F3-8C7F-4EEF8C58636D}

{7126D4A5-A3D0-45F3-8C7F-4EEF8C58636D}
Bekijk detail van "Zwolle-Binnenstad:Stedelijk Museum -Zwolle:<span class="highlight">schilderij</span> van Jan  Voerman  sr.(Kampen-1857, Hattem -1941)voorstellend ÏJssellandschap in olieverf.Jan Voerman werd als boerenzoon in Kampen geboren. Zijn aanleg tot tekenen en schilderen openbaarde zich al toen hij nog heel jong was. Vanaf zijn twaalfde jaar kreeg hij teken- en schilderles. In 1876 ging hij naar de Rijksacademie van Beeldende Kunst aan de Stadhouderskade in Amsterdam. In de periode 1880-1881 studeerde Jan ook aan de Antwerpse Academie. In 1883 deed hij zijn examen in Amsterdam. Voerman werd lid van Arti en Amicitiae en vestigde zich als onafhankelijk kunstenaar. In Amsterdam woonde hij in het voormalige atelier van Josef Israels. In deze periode schilderde hij voornamelijk Jordaanse typen en Joodse huistaferelen. <br/><br/><br/><br/>In deze tijd gingen Jan Voerman en zijn vriend, de kunstschilder Jan Verkade, ook regelmatig naar Kampen en Hattem om te schilderen. Hier ontstonden de eerste landschappen met vee. Zijn werk kreeg een impressionistisch karakter. Zijn <span class="highlight">schilderij</span> ?Vee in de weide?werd bekroond met de Willink van Collen prijs. Vanaf 1883 deed hij zaken met kunsthandel Buffa in de Kalverstraat. In de Amsterdamse periode schilderde hij stadsgezichten o.a. de ?Noordermarkt?. Geleidelijk aan verdween de nog wat schoolse strengheid, zijn werk werd speelser, zijn manier van schilderen spontaner, impulsiever, impressionistisch. Hij ging toen ook aquarelleren en maakte prachtige bloem aquarellen. <br/><br/><br/><br/>In 1889 trouwde Voerman met Anna Verkade en samen kwamen zij naar Hattem, 00-00-1945 - 00-00-2000" Bekijk detail van "Zwolle-Binnenstad:Stedelijk Museum -Zwolle:<span class="highlight">schilderij</span> van Jan Voerman sr.(Kampen-1857, Hattem -1941)voorstellend ÏJssellandschap in olieverf.Jan Voerman werd als boerenzoon in Kampen geboren. Zijn aanleg tot tekenen en schilderen openbaarde zich al toen hij nog heel jong was. Vanaf zijn twaalfde jaar kreeg hij teken- en schilderles. In 1876 ging hij naar de Rijksacademie van Beeldende Kunst aan de Stadhouderskade in Amsterdam. In de periode 1880-1881 studeerde Jan ook aan de Antwerpse Academie. In 1883 deed hij zijn examen in Amsterdam. Voerman werd lid van Arti en Amicitiae en vestigde zich als onafhankelijk kunstenaar. In Amsterdam woonde hij in het voormalige atelier van Josef Israels. In deze periode schilderde hij voornamelijk Jordaanse typen en Joodse huistaferelen. <br/><br/><br/><br/>In deze tijd gingen Jan Voerman en zijn vriend, de kunstschilder Jan Verkade, ook regelmatig naar Kampen en Hattem om te schilderen. Hier ontstonden de eerste landschappen met vee. Zijn werk kreeg een impressionistisch karakter. Zijn <span class="highlight">schilderij</span> ?Vee in de weide?werd bekroond met de Willink van Collen prijs. Vanaf 1883 deed hij zaken met kunsthandel Buffa in de Kalverstraat. In de Amsterdamse periode schilderde hij stadsgezichten o.a. de ?Noordermarkt?. Geleidelijk aan verdween de nog wat schoolse strengheid, zijn werk werd speelser, zijn manier van schilderen spontaner, impulsiever, impressionistisch. Hij ging toen ook aquarelleren en maakte prachtige bloem aquarellen. <br/><br/><br/><br/>In 1889 trouwde Voerman met Anna Verkade en samen kwamen zij naar Hattem, 00-00-1945 - 00-00-2000" Afbeelding

Zwolle-Binnenstad:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Jan Voerman sr.(Kampen-1857, Hattem -1941)voorstellend ÏJssellandschap in olieverf.Jan Voerman werd als boerenzoon in Kampen geboren. Zijn aanleg tot tekenen en schilderen openbaarde zich al toen hij nog heel jong was. Vanaf zijn twaalfde jaar kreeg hij teken- en schilderles. In 1876 ging hij naar de Rijksacademie van Beeldende Kunst aan de Stadhouderskade in Amsterdam. In de periode 1880-1881 studeerde Jan ook aan de Antwerpse Academie. In 1883 deed hij zijn examen in Amsterdam. Voerman werd lid van Arti en Amicitiae en vestigde zich als onafhankelijk kunstenaar. In Amsterdam woonde hij in het voormalige atelier van Josef Israels. In deze periode schilderde hij voornamelijk Jordaanse typen en Joodse huistaferelen.



In deze tijd gingen Jan Voerman en zijn vriend, de kunstschilder Jan Verkade, ook regelmatig naar Kampen en Hattem om te schilderen. Hier ontstonden de eerste landschappen met vee. Zijn werk kreeg een impressionistisch karakter. Zijn schilderij ?Vee in de weide?werd bekroond met de Willink van Collen prijs. Vanaf 1883 deed hij zaken met kunsthandel Buffa in de Kalverstraat. In de Amsterdamse periode schilderde hij stadsgezichten o.a. de ?Noordermarkt?. Geleidelijk aan verdween de nog wat schoolse strengheid, zijn werk werd speelser, zijn manier van schilderen spontaner, impulsiever, impressionistisch. Hij ging toen ook aquarelleren en maakte prachtige bloem aquarellen.



In 1889 trouwde Voerman met Anna Verkade en samen kwamen zij naar Hattem, 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Binnenstad:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Jan Voerman sr.(Kampen-1857, Hattem -1941)voorstellend ÏJssellandschap in olieverf.Jan Voerman werd als boerenzoon in Kampen geboren. Zijn aanleg tot tekenen en schilderen openbaarde zich al toen hij nog heel jong was. Vanaf zijn twaalfde jaar kreeg hij teken- en schilderles. In 1876 ging hij naar de Rijksacademie van Beeldende Kunst aan ...
1945-2000
{020CCA71-84EF-40A8-8641-82F60D6B28DF}

Afbeelding

Zwolle-Binnenstad:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Jan Voerman sr.(Kampen-1857, Hattem -1941)voorstellend ÏJssellandschap in olieverf.Jan Voerman werd als boerenzoon in Kampen geboren. Zijn aanleg tot tekenen en schilderen openbaarde zich al toen hij nog heel jong was. Vanaf zijn twaalfde jaar kreeg hij teken- en schilderles. In 1876 ging hij naar de Rijksacademie van Beeldende Kunst aan de Stadhouderskade in Amsterdam. In de periode 1880-1881 studeerde Jan ook aan de Antwerpse Academie. In 1883 deed hij zijn examen in Amsterdam. Voerman werd lid van Arti en Amicitiae en vestigde zich als onafhankelijk kunstenaar. In Amsterdam woonde hij in het voormalige atelier van Josef Israels. In deze periode schilderde hij voornamelijk Jordaanse typen en Joodse huistaferelen.



In deze tijd gingen Jan Voerman en zijn vriend, de kunstschilder Jan Verkade, ook regelmatig naar Kampen en Hattem om te schilderen. Hier ontstonden de eerste landschappen met vee. Zijn werk kreeg een impressionistisch karakter. Zijn schilderij ?Vee in de weide?werd bekroond met de Willink van Collen prijs. Vanaf 1883 deed hij zaken met kunsthandel Buffa in de Kalverstraat. In de Amsterdamse periode schilderde hij stadsgezichten o.a. de ?Noordermarkt?. Geleidelijk aan verdween de nog wat schoolse strengheid, zijn werk werd speelser, zijn manier van schilderen spontaner, impulsiever, impressionistisch. Hij ging toen ook aquarelleren en maakte prachtige bloem aquarellen.



In 1889 trouwde Voerman met Anna Verkade en samen kwamen zij naar Hattem, 00-00-1945 - 00-00-2000

Zwolle-Binnenstad:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Jan Voerman sr.(Kampen-1857, Hattem -1941)voorstellend ÏJssellandschap in olieverf.Jan Voerman werd als boerenzoon in Kampen geboren. Zijn aanleg tot tekenen en schilderen openbaarde zich al toen hij nog heel jong was. Vanaf zijn twaalfde jaar kreeg hij teken- en schilderles. In 1876 ging hij naar de Rijksacademie van Beeldende Kunst aan de Stadhouderskade in Amsterdam. In de periode 1880-1881 studeerde Jan ook aan de Antwerpse Academie. In 1883 deed hij zijn examen in Amsterdam. Voerman werd lid van Arti en Amicitiae en vestigde zich als onafhankelijk kunstenaar. In Amsterdam woonde hij in het voormalige atelier van Josef Israels. In deze periode schilderde hij voornamelijk Jordaanse typen en Joodse huistaferelen.



In deze tijd gingen Jan Voerman en zijn vriend, de kunstschilder Jan Verkade, ook regelmatig naar Kampen en Hattem om te schilderen. Hier ontstonden de eerste landschappen met vee. Zijn werk kreeg een impressionistisch karakter. Zijn schilderij ?Vee in de weide?werd bekroond met de Willink van Collen prijs. Vanaf 1883 deed hij zaken met kunsthandel Buffa in de Kalverstraat. In de Amsterdamse periode schilderde hij stadsgezichten o.a. de ?Noordermarkt?. Geleidelijk aan verdween de nog wat schoolse strengheid, zijn werk werd speelser, zijn manier van schilderen spontaner, impulsiever, impressionistisch. Hij ging toen ook aquarelleren en maakte prachtige bloem aquarellen.



In 1889 trouwde Voerman met Anna Verkade en samen kwamen zij naar Hattem
1945-2000
{020CCA71-84EF-40A8-8641-82F60D6B28DF}

{020CCA71-84EF-40A8-8641-82F60D6B28DF}
Bekijk detail van "Voorl.tekst:Stedelijk Museum -Zwolle:<span class="highlight">schilderij</span> van Esselte ??? van het Zwartewater met re. molen De Fortuijn en li. de molens De Zaaijer en waarschijnlijk De Zwaan of De Duijf., 00-00-1945 - 00-00-2000" Bekijk detail van "Voorl.tekst:Stedelijk Museum -Zwolle:<span class="highlight">schilderij</span> van Esselte ??? van het Zwartewater met re. molen De Fortuijn en li. de molens De Zaaijer en waarschijnlijk De Zwaan of De Duijf., 00-00-1945 - 00-00-2000" Afbeelding

Voorl.tekst:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Esselte ??? van het Zwartewater met re. molen De Fortuijn en li. de molens De Zaaijer en waarschijnlijk De Zwaan of De Duijf., 00-00-1945 - 00-00-2000

Voorl.tekst:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Esselte ??? van het Zwartewater met re. molen De Fortuijn en li. de molens De Zaaijer en waarschijnlijk De Zwaan of De Duijf.
1945-2000
{CDEFEEED-0BFC-4CBE-ADF9-AA3AA5AA9F48}

Afbeelding

Voorl.tekst:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Esselte ??? van het Zwartewater met re. molen De Fortuijn en li. de molens De Zaaijer en waarschijnlijk De Zwaan of De Duijf., 00-00-1945 - 00-00-2000

Voorl.tekst:Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij van Esselte ??? van het Zwartewater met re. molen De Fortuijn en li. de molens De Zaaijer en waarschijnlijk De Zwaan of De Duijf.
1945-2000
{CDEFEEED-0BFC-4CBE-ADF9-AA3AA5AA9F48}

{CDEFEEED-0BFC-4CBE-ADF9-AA3AA5AA9F48}
Bekijk detail van "Stedelijk Museum -Zwolle:<span class="highlight">schilderij</span> daterend uit midden 17de eeuw v.e.onbekende schilder voorstellende Thomas à Kempis op de Agnietenberg bij Zwolle.Thomas a Kempis (eigenlijk Thomas van Kempen of Thomas Hemerken of Haemerken, lett. "hamertje"; *Kempen in Keur-Keulen, ca. 1380 - ? Zwolle, 25 juli 1472) was een middeleeuwse augustijner kanunnik, kopiist, schrijver en mysticus. Hij was lid van de spirituele beweging van de Moderne Devotie en een volgeling van Geert Grote en Florens Radewijns, de stichters van de congregatie der Broeders des Gemenen Levens.<br/><br/><br/><br/>, 00-00-1945 - 00-00-2000" Bekijk detail van "Stedelijk Museum -Zwolle:<span class="highlight">schilderij</span> daterend uit midden 17de eeuw v.e.onbekende schilder voorstellende Thomas à Kempis op de Agnietenberg bij Zwolle.Thomas a Kempis (eigenlijk Thomas van Kempen of Thomas Hemerken of Haemerken, lett. "hamertje"; *Kempen in Keur-Keulen, ca. 1380 - ? Zwolle, 25 juli 1472) was een middeleeuwse augustijner kanunnik, kopiist, schrijver en mysticus. Hij was lid van de spirituele beweging van de Moderne Devotie en een volgeling van Geert Grote en Florens Radewijns, de stichters van de congregatie der Broeders des Gemenen Levens.<br/><br/><br/><br/>, 00-00-1945 - 00-00-2000" Afbeelding

Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij daterend uit midden 17de eeuw v.e.onbekende schilder voorstellende Thomas à Kempis op de Agnietenberg bij Zwolle.Thomas a Kempis (eigenlijk Thomas van Kempen of Thomas Hemerken of Haemerken, lett. "hamertje"; *Kempen in Keur-Keulen, ca. 1380 - ? Zwolle, 25 juli 1472) was een middeleeuwse augustijner kanunnik, kopiist, schrijver en mysticus. Hij was lid van de spirituele beweging van de Moderne Devotie en een volgeling van Geert Grote en Florens Radewijns, de stichters van de congregatie der Broeders des Gemenen Levens.



, 00-00-1945 - 00-00-2000

Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij daterend uit midden 17de eeuw v.e.onbekende schilder voorstellende Thomas à Kempis op de Agnietenberg bij Zwolle.Thomas a Kempis (eigenlijk Thomas van Kempen of Thomas Hemerken of Haemerken, lett. "hamertje"; *Kempen in Keur-Keulen, ca. 1380 - ? Zwolle, 25 juli 1472) was een middeleeuwse augustijner kanunnik, kopiist, schrijver en mysticus. Hij was lid van de sp...
1945-2000
{A87F848B-589B-485D-9C65-C4E6A613D11E}

Afbeelding

Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij daterend uit midden 17de eeuw v.e.onbekende schilder voorstellende Thomas à Kempis op de Agnietenberg bij Zwolle.Thomas a Kempis (eigenlijk Thomas van Kempen of Thomas Hemerken of Haemerken, lett. "hamertje"; *Kempen in Keur-Keulen, ca. 1380 - ? Zwolle, 25 juli 1472) was een middeleeuwse augustijner kanunnik, kopiist, schrijver en mysticus. Hij was lid van de spirituele beweging van de Moderne Devotie en een volgeling van Geert Grote en Florens Radewijns, de stichters van de congregatie der Broeders des Gemenen Levens.



, 00-00-1945 - 00-00-2000

Stedelijk Museum -Zwolle:schilderij daterend uit midden 17de eeuw v.e.onbekende schilder voorstellende Thomas à Kempis op de Agnietenberg bij Zwolle.Thomas a Kempis (eigenlijk Thomas van Kempen of Thomas Hemerken of Haemerken, lett. "hamertje"; *Kempen in Keur-Keulen, ca. 1380 - ? Zwolle, 25 juli 1472) was een middeleeuwse augustijner kanunnik, kopiist, schrijver en mysticus. Hij was lid van de spirituele beweging van de Moderne Devotie en een volgeling van Geert Grote en Florens Radewijns, de stichters van de congregatie der Broeders des Gemenen Levens.




1945-2000
{A87F848B-589B-485D-9C65-C4E6A613D11E}

{A87F848B-589B-485D-9C65-C4E6A613D11E}
Vorige pagina1pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 8pagina 538Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (41 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (8 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (33 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (83 filters)