image/svg+xml
Open zoekscherm

6.058 resultaten

6.058 resultaten

Niets geselecteerd
 

U heeft gezocht op:

  • SluitenOpenbaar Vervoer

Filter op

Vorige pagina1pagina 2pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 505Volgende pagina
lijst/tabel met zoekresultaten, pagina 3 van 505
IcoonBeschrijvingOmschrijvingIdentificatieNaam
Bekijk detail van "Een DVD met fragmenten over vervoermiddelen. <br/><br/>Fijn met de trein (zie ook BB04227.03) .<br/>Een impressie over het reizen met de trein van Deventer naar Lochem en een uitleg over de  werking van het spoorboekje<br/>Duur 6 min, 43 sec.<br/>Waar zouden we zijn zonder de trein (zie ook BB04243.01) <br/>VEC productiecursus najaar 1988.Geënsceneerd filmpje over de voordelen van het <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span> boven het drukke en hectische autoverkeer Duur 4 min 55 sec.<br/>Tevreden dat ik word gereden (zie ook BB04243.02)  <br/>VEC productiecursus najaar 1988. Geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>, opgenomen in Deventer. Duur 3 min 33 sec.<br/>Fietsen door de jaren (zie ook BB04253.02)<br/>VEC productiecursus 1989-1. Reportage over het gebruik en het nut van de fiets, aan de hand van een geënsceneerde raamvertelling bij een fietsenmaker, opgenomen in en rond Deventer en bij rijwielhandel Minnema te Kampen, en gebruikmakend van Polygoon-beelden.<br/>Duur 10 min 34 sec<br/><br/>De mens als vogel (Zie oom BB04293.01)<br/>Over het streven van de mens om te vliegen, tot en met de ontwikkeling van het vliegtuig. <br/>Duur ca 4 min.<br/><br/>Burgers fietsenfabriek (zie ook Betacam 183.01)<br/>De historie, de start en bloei van fietsenfabriek Burgers te Deventer.  Interviews met oud werknemers over hun baan bij Bongers.  Een kijkje in het fietsmuseum <br/>Duur 20 min, 30 sec.<br/><br/>, 00-00-1988 - 00-00-1990" Bekijk detail van "Een DVD met fragmenten over vervoermiddelen. <br/><br/>Fijn met de trein (zie ook BB04227.03) .<br/>Een impressie over het reizen met de trein van Deventer naar Lochem en een uitleg over de werking van het spoorboekje<br/>Duur 6 min, 43 sec.<br/>Waar zouden we zijn zonder de trein (zie ook BB04243.01) <br/>VEC productiecursus najaar 1988.Geënsceneerd filmpje over de voordelen van het <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span> boven het drukke en hectische autoverkeer Duur 4 min 55 sec.<br/>Tevreden dat ik word gereden (zie ook BB04243.02) <br/>VEC productiecursus najaar 1988. Geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>, opgenomen in Deventer. Duur 3 min 33 sec.<br/>Fietsen door de jaren (zie ook BB04253.02)<br/>VEC productiecursus 1989-1. Reportage over het gebruik en het nut van de fiets, aan de hand van een geënsceneerde raamvertelling bij een fietsenmaker, opgenomen in en rond Deventer en bij rijwielhandel Minnema te Kampen, en gebruikmakend van Polygoon-beelden.<br/>Duur 10 min 34 sec<br/><br/>De mens als vogel (Zie oom BB04293.01)<br/>Over het streven van de mens om te vliegen, tot en met de ontwikkeling van het vliegtuig. <br/>Duur ca 4 min.<br/><br/>Burgers fietsenfabriek (zie ook Betacam 183.01)<br/>De historie, de start en bloei van fietsenfabriek Burgers te Deventer. Interviews met oud werknemers over hun baan bij Bongers. Een kijkje in het fietsmuseum <br/>Duur 20 min, 30 sec.<br/><br/>, 00-00-1988 - 00-00-1990" Afbeelding

Een DVD met fragmenten over vervoermiddelen.

Fijn met de trein (zie ook BB04227.03) .
Een impressie over het reizen met de trein van Deventer naar Lochem en een uitleg over de werking van het spoorboekje
Duur 6 min, 43 sec.
Waar zouden we zijn zonder de trein (zie ook BB04243.01)
VEC productiecursus najaar 1988.Geënsceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer Duur 4 min 55 sec.
Tevreden dat ik word gereden (zie ook BB04243.02)
VEC productiecursus najaar 1988. Geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer. Duur 3 min 33 sec.
Fietsen door de jaren (zie ook BB04253.02)
VEC productiecursus 1989-1. Reportage over het gebruik en het nut van de fiets, aan de hand van een geënsceneerde raamvertelling bij een fietsenmaker, opgenomen in en rond Deventer en bij rijwielhandel Minnema te Kampen, en gebruikmakend van Polygoon-beelden.
Duur 10 min 34 sec

De mens als vogel (Zie oom BB04293.01)
Over het streven van de mens om te vliegen, tot en met de ontwikkeling van het vliegtuig.
Duur ca 4 min.

Burgers fietsenfabriek (zie ook Betacam 183.01)
De historie, de start en bloei van fietsenfabriek Burgers te Deventer. Interviews met oud werknemers over hun baan bij Bongers. Een kijkje in het fietsmuseum
Duur 20 min, 30 sec.

, 00-00-1988 - 00-00-1990

Een DVD met fragmenten over vervoermiddelen.

Fijn met de trein (zie ook BB04227.03) .
Een impressie over het reizen met de trein van Deventer naar Lochem en een uitleg over de werking van het spoorboekje
Duur 6 min, 43 sec.
Waar zouden we zijn zonder de trein (zie ook BB04243.01)
VEC productiecursus najaar 1988.Geënsceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar ver...
, 1988-1990
{2A93D289-2740-4223-B673-45B2632B56E9}

Afbeelding

Een DVD met fragmenten over vervoermiddelen.

Fijn met de trein (zie ook BB04227.03) .
Een impressie over het reizen met de trein van Deventer naar Lochem en een uitleg over de werking van het spoorboekje
Duur 6 min, 43 sec.
Waar zouden we zijn zonder de trein (zie ook BB04243.01)
VEC productiecursus najaar 1988.Geënsceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer Duur 4 min 55 sec.
Tevreden dat ik word gereden (zie ook BB04243.02)
VEC productiecursus najaar 1988. Geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer. Duur 3 min 33 sec.
Fietsen door de jaren (zie ook BB04253.02)
VEC productiecursus 1989-1. Reportage over het gebruik en het nut van de fiets, aan de hand van een geënsceneerde raamvertelling bij een fietsenmaker, opgenomen in en rond Deventer en bij rijwielhandel Minnema te Kampen, en gebruikmakend van Polygoon-beelden.
Duur 10 min 34 sec

De mens als vogel (Zie oom BB04293.01)
Over het streven van de mens om te vliegen, tot en met de ontwikkeling van het vliegtuig.
Duur ca 4 min.

Burgers fietsenfabriek (zie ook Betacam 183.01)
De historie, de start en bloei van fietsenfabriek Burgers te Deventer. Interviews met oud werknemers over hun baan bij Bongers. Een kijkje in het fietsmuseum
Duur 20 min, 30 sec.

, 00-00-1988 - 00-00-1990

Een DVD met fragmenten over vervoermiddelen.

Fijn met de trein (zie ook BB04227.03) .
Een impressie over het reizen met de trein van Deventer naar Lochem en een uitleg over de werking van het spoorboekje
Duur 6 min, 43 sec.
Waar zouden we zijn zonder de trein (zie ook BB04243.01)
VEC productiecursus najaar 1988.Geënsceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer Duur 4 min 55 sec.
Tevreden dat ik word gereden (zie ook BB04243.02)
VEC productiecursus najaar 1988. Geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer. Duur 3 min 33 sec.
Fietsen door de jaren (zie ook BB04253.02)
VEC productiecursus 1989-1. Reportage over het gebruik en het nut van de fiets, aan de hand van een geënsceneerde raamvertelling bij een fietsenmaker, opgenomen in en rond Deventer en bij rijwielhandel Minnema te Kampen, en gebruikmakend van Polygoon-beelden.
Duur 10 min 34 sec

De mens als vogel (Zie oom BB04293.01)
Over het streven van de mens om te vliegen, tot en met de ontwikkeling van het vliegtuig.
Duur ca 4 min.

Burgers fietsenfabriek (zie ook Betacam 183.01)
De historie, de start en bloei van fietsenfabriek Burgers te Deventer. Interviews met oud werknemers over hun baan bij Bongers. Een kijkje in het fietsmuseum
Duur 20 min, 30 sec.


, 1988-1990
{2A93D289-2740-4223-B673-45B2632B56E9}

{2A93D289-2740-4223-B673-45B2632B56E9}
Bekijk detail van "Een eigen productie van het HCO in het kader van de tentoonstelling 'Ter land, ter zee en in de lucht'.<br/>Op de dvd staan twee afleveringen van de tv-serie 'Het Oversticht' van RTV Oost.<br/>- 00:00:00 Aflevering de Twentse Electrische Trammaatschappij (TET), over het ontstaan van de eerste tramverbinding in Twente van Enschede naar Glanerbrug waarbij dhr. Ties Wiegman met een camera de oude route van de tram na loopt, met beelden van en uitleg over de werking van een tramwagenstel vergelijkbaar met het wagenstel dat door de TET werd gebruikt. Het wagenstel staat in het Haags <span class="highlight">Openbaar</span> <span class="highlight">Vervoer</span> Museum.<br/>De documentaire schetst tevens een beeld van de transformatie van de TET van een trambedrijf naar een busmaatschappij als regionale streekvervoerder.<br/>Verder komen voor een toelichting in beeld dhr. Kees Bontje, medewerker van het <span class="highlight">Openbaar</span> <span class="highlight">Vervoer</span> Museum en dhr. Henk Kolkman, bewoner van Enschede.<br/>- 00:16:04 Aflevering het Spoor Enschede-Gronau, over de geschiedenis van de treinverbinding tussen Enschede en Gronau, in de jaren 60 opgeheven maar in 2001 weer nieuw leven ingeblazen, met historische opnamen van de verschillende tracties die in de loop der jaren op de lijn zijn gebruikt.<br/>Een toelichting op de geschiedenis van de lijn door treinhistoricus Evert Heusinkveld, oud-machinist Theo Hillen, oud-perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, en gewezen overwegwachter te Glanerbrug Meindert van Huizen. <br/>- 00:33:15 Einde.<br/><br/><br/>, 00-00-1907 - 00-00-2001" Bekijk detail van "Een eigen productie van het HCO in het kader van de tentoonstelling 'Ter land, ter zee en in de lucht'.<br/>Op de dvd staan twee afleveringen van de tv-serie 'Het Oversticht' van RTV Oost.<br/>- 00:00:00 Aflevering de Twentse Electrische Trammaatschappij (TET), over het ontstaan van de eerste tramverbinding in Twente van Enschede naar Glanerbrug waarbij dhr. Ties Wiegman met een camera de oude route van de tram na loopt, met beelden van en uitleg over de werking van een tramwagenstel vergelijkbaar met het wagenstel dat door de TET werd gebruikt. Het wagenstel staat in het Haags <span class="highlight">Openbaar</span> <span class="highlight">Vervoer</span> Museum.<br/>De documentaire schetst tevens een beeld van de transformatie van de TET van een trambedrijf naar een busmaatschappij als regionale streekvervoerder.<br/>Verder komen voor een toelichting in beeld dhr. Kees Bontje, medewerker van het <span class="highlight">Openbaar</span> <span class="highlight">Vervoer</span> Museum en dhr. Henk Kolkman, bewoner van Enschede.<br/>- 00:16:04 Aflevering het Spoor Enschede-Gronau, over de geschiedenis van de treinverbinding tussen Enschede en Gronau, in de jaren 60 opgeheven maar in 2001 weer nieuw leven ingeblazen, met historische opnamen van de verschillende tracties die in de loop der jaren op de lijn zijn gebruikt.<br/>Een toelichting op de geschiedenis van de lijn door treinhistoricus Evert Heusinkveld, oud-machinist Theo Hillen, oud-perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, en gewezen overwegwachter te Glanerbrug Meindert van Huizen. <br/>- 00:33:15 Einde.<br/><br/><br/>, 00-00-1907 - 00-00-2001" Afbeelding

Een eigen productie van het HCO in het kader van de tentoonstelling 'Ter land, ter zee en in de lucht'.
Op de dvd staan twee afleveringen van de tv-serie 'Het Oversticht' van RTV Oost.
- 00:00:00 Aflevering de Twentse Electrische Trammaatschappij (TET), over het ontstaan van de eerste tramverbinding in Twente van Enschede naar Glanerbrug waarbij dhr. Ties Wiegman met een camera de oude route van de tram na loopt, met beelden van en uitleg over de werking van een tramwagenstel vergelijkbaar met het wagenstel dat door de TET werd gebruikt. Het wagenstel staat in het Haags Openbaar Vervoer Museum.
De documentaire schetst tevens een beeld van de transformatie van de TET van een trambedrijf naar een busmaatschappij als regionale streekvervoerder.
Verder komen voor een toelichting in beeld dhr. Kees Bontje, medewerker van het Openbaar Vervoer Museum en dhr. Henk Kolkman, bewoner van Enschede.
- 00:16:04 Aflevering het Spoor Enschede-Gronau, over de geschiedenis van de treinverbinding tussen Enschede en Gronau, in de jaren 60 opgeheven maar in 2001 weer nieuw leven ingeblazen, met historische opnamen van de verschillende tracties die in de loop der jaren op de lijn zijn gebruikt.
Een toelichting op de geschiedenis van de lijn door treinhistoricus Evert Heusinkveld, oud-machinist Theo Hillen, oud-perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, en gewezen overwegwachter te Glanerbrug Meindert van Huizen.
- 00:33:15 Einde.


, 00-00-1907 - 00-00-2001

Een eigen productie van het HCO in het kader van de tentoonstelling 'Ter land, ter zee en in de lucht'.
Op de dvd staan twee afleveringen van de tv-serie 'Het Oversticht' van RTV Oost.
- 00:00:00 Aflevering de Twentse Electrische Trammaatschappij (TET), over het ontstaan van de eerste tramverbinding in Twente van Enschede naar Glanerbrug waarbij dhr. Ties Wiegman met een camera de oude rou...
, 1907-2001
{A20A30DA-DE6E-4B60-8504-148AD7FB6D59}

Afbeelding

Een eigen productie van het HCO in het kader van de tentoonstelling 'Ter land, ter zee en in de lucht'.
Op de dvd staan twee afleveringen van de tv-serie 'Het Oversticht' van RTV Oost.
- 00:00:00 Aflevering de Twentse Electrische Trammaatschappij (TET), over het ontstaan van de eerste tramverbinding in Twente van Enschede naar Glanerbrug waarbij dhr. Ties Wiegman met een camera de oude route van de tram na loopt, met beelden van en uitleg over de werking van een tramwagenstel vergelijkbaar met het wagenstel dat door de TET werd gebruikt. Het wagenstel staat in het Haags Openbaar Vervoer Museum.
De documentaire schetst tevens een beeld van de transformatie van de TET van een trambedrijf naar een busmaatschappij als regionale streekvervoerder.
Verder komen voor een toelichting in beeld dhr. Kees Bontje, medewerker van het Openbaar Vervoer Museum en dhr. Henk Kolkman, bewoner van Enschede.
- 00:16:04 Aflevering het Spoor Enschede-Gronau, over de geschiedenis van de treinverbinding tussen Enschede en Gronau, in de jaren 60 opgeheven maar in 2001 weer nieuw leven ingeblazen, met historische opnamen van de verschillende tracties die in de loop der jaren op de lijn zijn gebruikt.
Een toelichting op de geschiedenis van de lijn door treinhistoricus Evert Heusinkveld, oud-machinist Theo Hillen, oud-perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, en gewezen overwegwachter te Glanerbrug Meindert van Huizen.
- 00:33:15 Einde.


, 00-00-1907 - 00-00-2001

Een eigen productie van het HCO in het kader van de tentoonstelling 'Ter land, ter zee en in de lucht'.
Op de dvd staan twee afleveringen van de tv-serie 'Het Oversticht' van RTV Oost.
- 00:00:00 Aflevering de Twentse Electrische Trammaatschappij (TET), over het ontstaan van de eerste tramverbinding in Twente van Enschede naar Glanerbrug waarbij dhr. Ties Wiegman met een camera de oude route van de tram na loopt, met beelden van en uitleg over de werking van een tramwagenstel vergelijkbaar met het wagenstel dat door de TET werd gebruikt. Het wagenstel staat in het Haags Openbaar Vervoer Museum.
De documentaire schetst tevens een beeld van de transformatie van de TET van een trambedrijf naar een busmaatschappij als regionale streekvervoerder.
Verder komen voor een toelichting in beeld dhr. Kees Bontje, medewerker van het Openbaar Vervoer Museum en dhr. Henk Kolkman, bewoner van Enschede.
- 00:16:04 Aflevering het Spoor Enschede-Gronau, over de geschiedenis van de treinverbinding tussen Enschede en Gronau, in de jaren 60 opgeheven maar in 2001 weer nieuw leven ingeblazen, met historische opnamen van de verschillende tracties die in de loop der jaren op de lijn zijn gebruikt.
Een toelichting op de geschiedenis van de lijn door treinhistoricus Evert Heusinkveld, oud-machinist Theo Hillen, oud-perronopzichters Richard Rolink en Erik Vos, en gewezen overwegwachter te Glanerbrug Meindert van Huizen.
- 00:33:15 Einde.



, 1907-2001
{A20A30DA-DE6E-4B60-8504-148AD7FB6D59}

{A20A30DA-DE6E-4B60-8504-148AD7FB6D59}
Bekijk detail van "Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten  hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding  (Holtenbroek) reeds begonnen.<br/>Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..<br/>Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>.<br/>, 00-00-1968" Bekijk detail van "Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.<br/>Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..<br/>Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>.<br/>, 00-00-1968" Afbeelding

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.
, 00-00-1968

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zw...
1968, 1968
{926A7243-CA9D-4BD0-AE16-5065E0D9551D}

Afbeelding

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.
, 00-00-1968

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.

1968, 1968
{926A7243-CA9D-4BD0-AE16-5065E0D9551D}

{926A7243-CA9D-4BD0-AE16-5065E0D9551D}
Bekijk detail van "Aflevering 6, jaargang 1985 (mrt.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als eerste onderwerp het busproject van het overkoepelende orgaan van de landelijke busondernemingen, waarvoor de T.E.T. als eerste busonderneming op een aantal scholen in de Hasseler Es, in het kader van een wereld-oriëntatieproject over streek- en stadsvervoer, heeft proefgedraaid. Een schoolklas gaat op bezoek bij de busmaatschappij in Almelo, waar o.a. de kinderen in een bus door de wasstraat rijden, en een medewerkster uitleg geeft over de bussen en het werkgebied van de T.E.T., terwijl een monteur vertelt over de controlewerkzaamheden aan een bus., 00-00-1985" Bekijk detail van "Aflevering 6, jaargang 1985 (mrt.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als eerste onderwerp het busproject van het overkoepelende orgaan van de landelijke busondernemingen, waarvoor de T.E.T. als eerste busonderneming op een aantal scholen in de Hasseler Es, in het kader van een wereld-oriëntatieproject over streek- en stadsvervoer, heeft proefgedraaid. Een schoolklas gaat op bezoek bij de busmaatschappij in Almelo, waar o.a. de kinderen in een bus door de wasstraat rijden, en een medewerkster uitleg geeft over de bussen en het werkgebied van de T.E.T., terwijl een monteur vertelt over de controlewerkzaamheden aan een bus., 00-00-1985" Afbeelding

Aflevering 6, jaargang 1985 (mrt.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als eerste onderwerp het busproject van het overkoepelende orgaan van de landelijke busondernemingen, waarvoor de T.E.T. als eerste busonderneming op een aantal scholen in de Hasseler Es, in het kader van een wereld-oriëntatieproject over streek- en stadsvervoer, heeft proefgedraaid. Een schoolklas gaat op bezoek bij de busmaatschappij in Almelo, waar o.a. de kinderen in een bus door de wasstraat rijden, en een medewerkster uitleg geeft over de bussen en het werkgebied van de T.E.T., terwijl een monteur vertelt over de controlewerkzaamheden aan een bus., 00-00-1985

Aflevering 6, jaargang 1985 (mrt.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als eerste onderwerp het busproject van het overkoepelende orgaan van de landelijke busondernemingen, waarvoor de T.E.T. als eerste busonderneming op een aantal scholen in de Hasseler Es, in het kader van een wereld-oriëntatieproject over str...
1985, 1985
{D2571028-1FDF-4293-B4CE-B8EDB4802184}

Afbeelding

Aflevering 6, jaargang 1985 (mrt.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als eerste onderwerp het busproject van het overkoepelende orgaan van de landelijke busondernemingen, waarvoor de T.E.T. als eerste busonderneming op een aantal scholen in de Hasseler Es, in het kader van een wereld-oriëntatieproject over streek- en stadsvervoer, heeft proefgedraaid. Een schoolklas gaat op bezoek bij de busmaatschappij in Almelo, waar o.a. de kinderen in een bus door de wasstraat rijden, en een medewerkster uitleg geeft over de bussen en het werkgebied van de T.E.T., terwijl een monteur vertelt over de controlewerkzaamheden aan een bus., 00-00-1985

Aflevering 6, jaargang 1985 (mrt.), van 'De Twentse Kiekkast: Wetenswaardigheden op video', een actualiteitenprogramma voor basisscholen in Midden-Twente met als eerste onderwerp het busproject van het overkoepelende orgaan van de landelijke busondernemingen, waarvoor de T.E.T. als eerste busonderneming op een aantal scholen in de Hasseler Es, in het kader van een wereld-oriëntatieproject over streek- en stadsvervoer, heeft proefgedraaid. Een schoolklas gaat op bezoek bij de busmaatschappij in Almelo, waar o.a. de kinderen in een bus door de wasstraat rijden, en een medewerkster uitleg geeft over de bussen en het werkgebied van de T.E.T., terwijl een monteur vertelt over de controlewerkzaamheden aan een bus.
1985, 1985
{D2571028-1FDF-4293-B4CE-B8EDB4802184}

{D2571028-1FDF-4293-B4CE-B8EDB4802184}
Bekijk detail van "Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969" Bekijk detail van "Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969" Afbeelding

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein.
13/9/1969, 1969
{B9B8215C-D89E-4E79-8700-1602619BA28C}

Afbeelding

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein.
13/9/1969, 1969
{B9B8215C-D89E-4E79-8700-1602619BA28C}

{B9B8215C-D89E-4E79-8700-1602619BA28C}
Bekijk detail van "Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geësceneerd filmpje over de voordelen van het <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span> boven het drukke en hectische autoverkeer., 00-00-1988" Bekijk detail van "Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geësceneerd filmpje over de voordelen van het <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span> boven het drukke en hectische autoverkeer., 00-00-1988" Afbeelding

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geësceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer., 00-00-1988

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geësceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer.
1988, 1988
{B16F6FA1-0C7F-425A-BD02-0FC0672E59EE}

Afbeelding

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geësceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer., 00-00-1988

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geësceneerd filmpje over de voordelen van het openbaar vervoer boven het drukke en hectische autoverkeer.
1988, 1988
{B16F6FA1-0C7F-425A-BD02-0FC0672E59EE}

{B16F6FA1-0C7F-425A-BD02-0FC0672E59EE}
Bekijk detail van "Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>, opgenomen in Deventer., 00-00-1988" Bekijk detail van "Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>, opgenomen in Deventer., 00-00-1988" Afbeelding

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer., 00-00-1988

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer.
1988, 1988
{12BE5CBE-C1A6-4AF0-91B8-7A0A9B672E32}

Afbeelding

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer., 00-00-1988

Een VEC productiecursus uit het najaar van '88 met een geënsceneerd filmpje over carpoolen en milieubewust rijden tegenover het dure openbaar vervoer, opgenomen in Deventer.
1988, 1988
{12BE5CBE-C1A6-4AF0-91B8-7A0A9B672E32}

{12BE5CBE-C1A6-4AF0-91B8-7A0A9B672E32}
Bekijk detail van "Een programmacursus van het VEC, met een impressie over het reizen per de trein van Deventer naar Lochem, met uitleg van o.a. het spoorboekje., 00-05-1987" Bekijk detail van "Een programmacursus van het VEC, met een impressie over het reizen per de trein van Deventer naar Lochem, met uitleg van o.a. het spoorboekje., 00-05-1987" Afbeelding

Een programmacursus van het VEC, met een impressie over het reizen per de trein van Deventer naar Lochem, met uitleg van o.a. het spoorboekje., 00-05-1987

Een programmacursus van het VEC, met een impressie over het reizen per de trein van Deventer naar Lochem, met uitleg van o.a. het spoorboekje.
5/1987, 1987
{DD7D9AF1-A80F-454A-B72A-6E7A655752A9}

Afbeelding

Een programmacursus van het VEC, met een impressie over het reizen per de trein van Deventer naar Lochem, met uitleg van o.a. het spoorboekje., 00-05-1987

Een programmacursus van het VEC, met een impressie over het reizen per de trein van Deventer naar Lochem, met uitleg van o.a. het spoorboekje.
5/1987, 1987
{DD7D9AF1-A80F-454A-B72A-6E7A655752A9}

{DD7D9AF1-A80F-454A-B72A-6E7A655752A9}
Bekijk detail van "Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969" Bekijk detail van "Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969" Afbeelding

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein.
13/9/1969, 1969
{E5201969-124C-4078-866E-935640FC711C}

Afbeelding

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein., 13-09-1969

Speelfilm met beelden van station Diepenveen, een auto met kenteken VK-00-91, en mensen wachtend op de trein.
13/9/1969, 1969
{E5201969-124C-4078-866E-935640FC711C}

{E5201969-124C-4078-866E-935640FC711C}
Bekijk detail van "Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten  hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding  (Holtenbroek) reeds begonnen.<br/>Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..<br/>Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>.<br/>, 00-00-1968" Bekijk detail van "Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.<br/>Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..<br/>Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span>.<br/>, 00-00-1968" Afbeelding

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.
, 00-00-1968

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zw...
1968, 1968
{E7464D0F-B436-496E-8A3B-B60210CBF445}

Afbeelding

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.
, 00-00-1968

Een uitzending van het programma Van Gewest tot Gewest van 26 september 1968, naar aanleiding van de reactie van de Gemeente Zwolle op de Tweede Nota Ruimtelijke Ordening in 1968. In de plannen wordt uitgegaan van een bevolkingsgroei tot 250.000 of zelfs 500.000 inwoners in het jaar 2000. Rigoureuse aanpassingen in de binnenstad en de bouw van nieuwe wijken op het grondgebied van het voormalige Zwollerkerspel moeten hierin voorzien. Luchtopnames en beelden uit de binnenstad (o.a. Sassenpoort, Karel V-huis, POM, gevels, O:SL:V.-kerk, Grote Kerk, stadsgracht) geven een sfeerbeeld van een rustige stad met een rijk verleden. Op vrijdag is er meer leven i.v.m. de warenmarkt en de veemarkt. Vervolgens wordt ingegaan op de uitbreidingsplannen. Aan de overkant van de nieuwe rijksweg in aanleg (A 28) is de uitbreiding (Holtenbroek) reeds begonnen.
Burgemeester J.A.F. Roelen geeft in een commentaar aan dat de plannen haalbaar zijn en gaat in op de werkgelegenheidssituatie..
Beelden van het spoorwegemplacement en treinen. Aan de spoorwegen is een rol toegedacht voor het plaatselijk openbaar vervoer.

1968, 1968
{E7464D0F-B436-496E-8A3B-B60210CBF445}

{E7464D0F-B436-496E-8A3B-B60210CBF445}
Bekijk detail van "Oversticht 120<br/><br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de vorige eeuw was het spoor één van de belangrijkste middelen van transport. Omdat de trein niet overal kon komen werden talloze tramlijnen aangelegd tussen steden en dorpen. Zo ook tussen Steenwijk en Oosterwolde, waar een tramlijn Zuidoost Friesland en de Kop van Overijssel ontsloot. De tram was van groot belang voor de ontwikkeling van Steenwijk. De lijn is al jaren opgeheven, maar veel inwoners van Steenwijk hebben nog levendige herinneringen aan de tram.", 27-01-2004" Bekijk detail van "Oversticht 120<br/><br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de vorige eeuw was het spoor één van de belangrijkste middelen van transport. Omdat de trein niet overal kon komen werden talloze tramlijnen aangelegd tussen steden en dorpen. Zo ook tussen Steenwijk en Oosterwolde, waar een tramlijn Zuidoost Friesland en de Kop van Overijssel ontsloot. De tram was van groot belang voor de ontwikkeling van Steenwijk. De lijn is al jaren opgeheven, maar veel inwoners van Steenwijk hebben nog levendige herinneringen aan de tram.", 27-01-2004" Afbeelding

Oversticht 120

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de vorige eeuw was het spoor één van de belangrijkste middelen van transport. Omdat de trein niet overal kon komen werden talloze tramlijnen aangelegd tussen steden en dorpen. Zo ook tussen Steenwijk en Oosterwolde, waar een tramlijn Zuidoost Friesland en de Kop van Overijssel ontsloot. De tram was van groot belang voor de ontwikkeling van Steenwijk. De lijn is al jaren opgeheven, maar veel inwoners van Steenwijk hebben nog levendige herinneringen aan de tram.", 27-01-2004

Oversticht 120

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de vorige eeuw was het spoor één van de belangrijkste middelen van transport. Omdat de trein niet overal kon komen werden talloze tramlijnen aangelegd tussen steden en dorpen. Zo ook tussen Steenwijk en Oosterwolde, waar een tramlijn Zuidoost Friesland en de Kop van Overijssel ontsloot. De tram was van groot belang voo...
27/1/2004, 2004
{2DCE9ECA-2AE0-46D1-963C-5BA5D7D822C4}

Afbeelding

Oversticht 120

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de vorige eeuw was het spoor één van de belangrijkste middelen van transport. Omdat de trein niet overal kon komen werden talloze tramlijnen aangelegd tussen steden en dorpen. Zo ook tussen Steenwijk en Oosterwolde, waar een tramlijn Zuidoost Friesland en de Kop van Overijssel ontsloot. De tram was van groot belang voor de ontwikkeling van Steenwijk. De lijn is al jaren opgeheven, maar veel inwoners van Steenwijk hebben nog levendige herinneringen aan de tram.", 27-01-2004

Oversticht 120

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de vorige eeuw was het spoor één van de belangrijkste middelen van transport. Omdat de trein niet overal kon komen werden talloze tramlijnen aangelegd tussen steden en dorpen. Zo ook tussen Steenwijk en Oosterwolde, waar een tramlijn Zuidoost Friesland en de Kop van Overijssel ontsloot. De tram was van groot belang voor de ontwikkeling van Steenwijk. De lijn is al jaren opgeheven, maar veel inwoners van Steenwijk hebben nog levendige herinneringen aan de tram."
27/1/2004, 2004
{2DCE9ECA-2AE0-46D1-963C-5BA5D7D822C4}

{2DCE9ECA-2AE0-46D1-963C-5BA5D7D822C4}
Bekijk detail van "Oversticht 105<br/><br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de twintigste eeuw wordt op veel plaatsen smalspoor aangelegd, voor <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span> en als transportmiddel in de industrie. Tot 1964 lag in de omgeving van Rijssen een smalspoornet van zo?n 12 kilometer lengte. Het was aangelegd door de Rijssense steenfabrieken en diende om klei van de groeve naar de fabriek te vervoeren. Het Rijssense ?leemspoor? is tegenwoordig weer gedeeltelijk in gebruik.", 30-09-2003" Bekijk detail van "Oversticht 105<br/><br/>Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de twintigste eeuw wordt op veel plaatsen smalspoor aangelegd, voor <span class="highlight">openbaar</span> <span class="highlight">vervoer</span> en als transportmiddel in de industrie. Tot 1964 lag in de omgeving van Rijssen een smalspoornet van zo?n 12 kilometer lengte. Het was aangelegd door de Rijssense steenfabrieken en diende om klei van de groeve naar de fabriek te vervoeren. Het Rijssense ?leemspoor? is tegenwoordig weer gedeeltelijk in gebruik.", 30-09-2003" Afbeelding

Oversticht 105

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de twintigste eeuw wordt op veel plaatsen smalspoor aangelegd, voor openbaar vervoer en als transportmiddel in de industrie. Tot 1964 lag in de omgeving van Rijssen een smalspoornet van zo?n 12 kilometer lengte. Het was aangelegd door de Rijssense steenfabrieken en diende om klei van de groeve naar de fabriek te vervoeren. Het Rijssense ?leemspoor? is tegenwoordig weer gedeeltelijk in gebruik.", 30-09-2003

Oversticht 105

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de twintigste eeuw wordt op veel plaatsen smalspoor aangelegd, voor openbaar vervoer en als transportmiddel in de industrie. Tot 1964 lag in de omgeving van Rijssen een smalspoornet van zo?n 12 kilometer lengte. Het was aangelegd door de Rijssense steenfabrieken en diende om klei van de groeve naar de fabriek te vervoe...
30/9/2003, 2003
{FA9DC3E0-442E-42BA-8125-E2CB8AB3384A}

Afbeelding

Oversticht 105

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de twintigste eeuw wordt op veel plaatsen smalspoor aangelegd, voor openbaar vervoer en als transportmiddel in de industrie. Tot 1964 lag in de omgeving van Rijssen een smalspoornet van zo?n 12 kilometer lengte. Het was aangelegd door de Rijssense steenfabrieken en diende om klei van de groeve naar de fabriek te vervoeren. Het Rijssense ?leemspoor? is tegenwoordig weer gedeeltelijk in gebruik.", 30-09-2003

Oversticht 105

Officiële beschrijving van RTV Oost: "Aan het begin van de twintigste eeuw wordt op veel plaatsen smalspoor aangelegd, voor openbaar vervoer en als transportmiddel in de industrie. Tot 1964 lag in de omgeving van Rijssen een smalspoornet van zo?n 12 kilometer lengte. Het was aangelegd door de Rijssense steenfabrieken en diende om klei van de groeve naar de fabriek te vervoeren. Het Rijssense ?leemspoor? is tegenwoordig weer gedeeltelijk in gebruik."
30/9/2003, 2003
{FA9DC3E0-442E-42BA-8125-E2CB8AB3384A}

{FA9DC3E0-442E-42BA-8125-E2CB8AB3384A}
Vorige pagina1pagina 2pagina 3pagina 4pagina 5pagina 6pagina 7pagina 505Volgende pagina
Sluit popup voor filter "Naam collectie"

Naam collectie (26 filters)

Sluit popup voor filter "Soort collectie"

Soort collectie (6 filters)

Sluit popup voor filter "Naam deelnemer"

Naam deelnemer (21 filters)

Sluit popup voor filter "Periodes"

Periodes (44 filters)