image/svg+xml

'Langs de Lijn'-onderzoek door HICO bij Scania Nederland, deel 1;

'Langs de Lijn'-onderzoek door HICO bij Scania Nederland, deel 1;

Omschrijving:Een film rondom een onderzoek naar het personeelsblad 'Langs de Lijn' van Scania, waarbij de afdeling communicatie van Scania Nederland aan HICO gevraagd heeft dit onderzoek te doen naar de leesbaarheid van het blad, dat de medewerkers 2x per maand thuis ontvangen.

Stagiair Derek Vruwink krijgt de stage opdracht na te gaan of het blad gelezen wordt en of deze ook tevens gewaardeerd wordt.

Hij wordt geïnterviewd over hoe hij dit onderzoek gaat aanpakken, waarbij de vragen meerdere keren worden gesteld i.v.m. de montage van de film . Na zijn stage wil hij een studie management volgen en werken bij een groot en internationaal bedrijf werken.

Derek maakt een enquête en vraagt de medewerking van verschillende mensen om dit onderzoek te promoten.

Het valt hem op dat er een open communicatie aanwezig is bij Scania, de response op de enquête was maar liefst 80%.

Hij overlegt met de dhr. De Bruin hoe deze het resultaat moet aanpakken.

In beeld komen verschillende versies van het personeelsblad 'Langs de Lijn'.

Trefwoord:Bedrijven, Communicatie, Interviews, Werknemers, Reportage, Nijverheid, handel en diensten
Uitgever:Collectie Overijssel locatie Zwolle
Bestandstype:Film
Identifier:{CCD1DC99-E41A-4E37-A977-4C2C056C35A8}
Bron:Collectie Overijssel
Locaties:Zwolle, [geen straatnaam]
Collectie:Beeldbank Collectie Overijssel