image/svg+xml

Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere instroomdrempel;
- Horizontale doorstroom mogelijkheden;
- Verticale doorstroom mogelijkheden;
- Betere opleiding onderwijsvoorziening;
- Herstructurering per 1 augustus 1984.
Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de studenten:
1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?
2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?
3. Past de regering haar beleid niet aan?
4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?
Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.
, 07-10-1983

Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere instroomdrempel;
- Horizontale doorstroom mogelijkheden;
- Verticale doorstroom mogelijkheden;
- Betere opleiding onderwijsvoorziening;
- Herstructurering per 1 augustus 1984.
Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de studenten:
1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?
2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?
3. Past de regering haar beleid niet aan?
4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?
Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.
, 07-10-1983

Omschrijving:Een gastcollege van Henk Jongerius, directeur van de Twentse Ontmoetingsschool, over de herstructurering en de fusie van het MHNO (Middelbaar Huishoud- en Nijverheids Onderwijs) en het MSPO (Middelbaar Sociaal Pedagogisch Onderwijs).
Via 7 onderwerpen wordt de herstructurering besproken, met de daarbij behorende voor- en nadelen:
- Belangstellingsgroei;
- Brede opleiding;
- Lagere instroomdrempel;
- Horizontale doorstroom mogelijkheden;
- Verticale doorstroom mogelijkheden;
- Betere opleiding onderwijsvoorziening;
- Herstructurering per 1 augustus 1984.
Aan het eind worden er 4 vragen gesteld door de studenten:
1. Is het bij het ministerie bekend dat er problemen zijn met het invoeren?
2. Kan de datum van invoering niet verplaatst worden?
3. Past de regering haar beleid niet aan?
4. Wie zorgt voor de oplossingen van de problemen?
Dhr. Jongerius geeft uitgebreid antwoord op deze vragen.
Trefwoord:Onderwijs, Voorlichting, Studenten, Presentaties, Onderwijs en wetenschap;
Datum:07-10-1983
Datum onzeker:Nee
Uitgever:Collectie Overijssel locatie Zwolle
Bestandstype:Film
Identifier:{F09CB0F1-D2DD-48D1-B798-2398BEC1A16B}
Bron:Collectie Overijssel
Locaties:Enschede, [geen straatnaam]
Collectie:Beeldbank Collectie Overijssel