Stationsemplacement. Op de achtergrond stationsgebouw aan de lijn Zutphen - Deventer (geopend in 1865, een jaar later doorgetrokken naar Zwolle). Op dam de voorgrond verdween in 1881 voor de Verlengde Keizerstraat en de Leeuwenbrug.1876{2E94756B-DC9F-4D4F-90F3-38865DDB7C36}
Stationsemplacement. Op de achtergrond stationsgebouw aan de lijn Zutphen - Deventer (geopend in 1865, een jaar later doorgetrokken naar Zwolle). Op dam de voorgrond verdween in 1881 voor de Verlengde Keizerstraat en de Leeuwenbrug.1876{0A647B28-9FBF-4A96-83FD-DC2E003E5220}
andere (kleinere gedeelte) geordend onder: spoorwegen - stationsemplacement1986{1162AF64-EFC0-CB9C-E050-4C91A4062727}
De afbraak van de jutefabriek, gezien vanaf het stationsemplacement. De huizen staan aan de Stationsdwarsweg; uiterst rechts J. Smeijers (firma I. Spanjer) dan G. Olthof.. Het huis van Schuurman is net afgebroken.. Daar weer naast het huis van Kl.Legtenberg (de Moete) De puinresten zijn van het kantoor van de Rijjssense Brandstoffenhandel. (de gezamenlijke kolenboerenERH010002109
Deze foto is waarschijnlijk gemaakt in 1950 op het stationsemplacement te Rijssen. Deze drie klokken waren geschonken door de parochianen van de R.K. kerk in Rijssen ter gelegenheid van het 50-jarig priesterjubileum van pastoor Peters. De oude klokken van deze kerk zijn in de oorlog geroofd door de Duitsers. Men heeft dus een aantal jaren zonder klokken gezeten. De sp...ERH010000853
Afbraak Stationsplein. Station Almelo. Stationsemp...NL-AmlHA_530_01_289
Busstation Stationsplein Stationsplein. Station Al...NL-AmlHA_530_01_061
Spoorwegovergang Wierdensestraat Emplacement 1910 ...1/1/1910NL-AmlHA_530_01_060
De stationsoverkapping van station Zwolle.1900, 1900{851200DE-AB99-461A-ADB8-E7DFF3639CF3}
Gezicht op het spoorwegemplacement vanaf de zijde van de Oosterlaan naar de Hoge Spoorbrug, ca. 1900. Zwolle, 28 april [...] / Dedemsvaart, 28 april 19041900, 1900{9FDA296B-499B-4364-A6DD-6F5BAD4C2CC5}
Gezicht op de Hoge Spoorbrug (Hanzeland, Assendorp). In 1882-83 gebouwd naar ontwerp van jhr. ir. M.J. Schuurbecqe Boeye en opgeleverd op 1 janari 1883. De Kamper firma H. Dalhuizen construeerde deze 107 meter lange brug, in 2009 nog steeds in Nederland uniek met een lensvormige hoofdligger. De brug werd in de jaren 2000-2005 gerestaureerd. Zie hierover ook artikelen in Jaarboek archeologie Zwolle...1900, 1900{DB46751B-7999-40C7-BB80-4C0C78B80226}
Gezicht op de Hoge Spoorbrug en de Dominicanerkerk aan de Assendorperstraat, ca. 1905. Zoals altijd waren er veel toeschouwers op de brug en passanten te voet of per fiets. Zwolle, 31 augustus 1908 / Leeuwarden, 31 augustus 19081905, 1905{608E3D10-AD2E-4598-AB60-FF4F11F01151}